Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Läskit sanoo että XS on LASTEN KOKO

Vierailija
29.08.2015 |

Pyöreähköt asiakkaat muka vitsikkäästi kysyvät löytyykö AIKUISTEN kokoja, eli isompaa kuin XS. Minkä takia? Olen itse kolmekymppinen, ja käytän kokoa xs? Olen aikuinen ihminen ja pidän huolta itsestäni. On lapsellista antaa itsensä lihoa L koosta ylöspäin, eli ennemminkin L/XL ovat LASTEN KOKOJA! Pienet koot siis ovat aikuismaisempia :)

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 10:09"]

Pituutta on 158 ja painoin tuolloin 48 kg. Vaatekokoni oli s. Toki joku yksittäinen vaate kokoa xs varmasti mahtui päälle mutta se ei ollut se vakiokokoni.

[/quote]

Vähän samaan jatkoa; vartalon muodot & rakenteet vaikuttaa tosi  paljon. Oma 14-v tyttö on 160cm/48kg eikä missään nimessä "läski"; hoikka mutta silti luustonrakenne on sellainen ettei xs enää yleensä mahdu.  Jos katselee ympärilleen niin huomaa että naisten lantiot vaihtelee niin muodoltaan kuin malliltaan ja tosi hoikalla voi olla yllättävän leveä lantio ja toisaalta joillakuilla on tosi kapea lantio. Ja samoja eroja hartioiden seudulla. Pituus/paino ei kerro kaikkea oikeasta vaatekoosta

Vierailija
62/89 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 10:04"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 20:39"]http://aijaa.com/WNbRUU

Tässä nyt todisteeksi kuva luurankolaihasta, tissittömästä ja lapsenvartaloisesta XS-koon käyttäjästä. Oikeassa olette!
[/quote]Mahtuuko tää xs kokoon? Näyttää vähintään m kokoiselta. Itse näytän samalta ja käytän xl kokoa.
[/quote]
Sulla on sitten kehonkuvanhäiriö.
Joko niin, että oikeasti näytät tuolta ja käytät aivan liian suuria vaatteita, tai niin että luulet näyttäväsi xs (extra small, erittäin pieni) -kokoiselta mutta olet kokoa xl (extra large, erittäin suuri).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 10:04"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 20:39"]http://aijaa.com/WNbRUU

Tässä nyt todisteeksi kuva luurankolaihasta, tissittömästä ja lapsenvartaloisesta XS-koon käyttäjästä. Oikeassa olette!
[/quote]Mahtuuko tää xs kokoon? Näyttää vähintään m kokoiselta. Itse näytän samalta ja käytän xl kokoa.
[/quote]

:D Kiitos kysymästä, kyllä mahtuu. Juuri palautin yhden S-koon paidan, kun oli auttamatta liian iso. Enkä ole mikään mini-ihminen, pituutta on 168 cm. Toki voin käyttää itsekin kokoa XL, mutta viihdyn tyköistuvissa vaatteissa, enkä välitä näyttää räppiskenen eduatajalta. :)

Vierailija
64/89 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku kertoa miksi sitten xs-kokoa yleensä tehdään aikuisten vaatteissa, ellei sitä aikuiset käytä? Minä käytän joissain vaatteissa xs, joissain s ja joissain m. Ihan riippuen vaatteesta ja miten haluan sitä käyttää. T. Aikuinen, 175/54, useamman lapsen äiti

Vierailija
65/89 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 19:31"]158cm/46kg aikuinen XS täälläkin :D
[/quote]

Mun kymmenvuotias painaa enemmän kuin sinä, on kyllä yhtä pitkä kuin sinä.
Meitä on monen kokoisia, antaa kaikkien kukkien kukkia.

Vierailija
66/89 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 163cm ja 50kg ja käytän koko xs. Olen 23v. :)

Vierailija
67/89 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vielä halusin kuvata ja kokeilla, miltä eri koot päälläni näyttävät:

http://aijaa.com/Z4AFFf L-koko
http://aijaa.com/xQZcR1 S-koko
http://aijaa.com/xQZcR1 XS-koko

Eipä tuo L-koon huppari tietysti pahalta näytä, mutta viihdyn paremmin omassani. Bleiseri ei mielestäni istu ihan täydellisesti.

Vierailija
68/89 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
69/89 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kokoa L ihan siitä syystä, että nykymuodin vaatteet ovat todella lyhyitä ja leveitä, se malli saa laiheliinitkin näyttämään läskeiltä. Kotona toki kavennan pahimmat teltat.

Ja käytin lapsena kokoa XS, koska lastenvaatteet eivät sytyttäneet typerine printteineen, minulle siitä koosta on jäänyt vahva lastenkoko-mielikuva tuon takia. En toki sano sitä ääneen.

Vierailija
70/89 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 19:28"]

Mun 11v. käyttää xs kokoa eli lasten koko se on ja mini aikuisten! Poikani on pitkä ja eu sillä ole edes läskiä. Ui kilpaa.

[/quote]Ja joku lapsi käyttää kokoa XXL, mutta se ei maagisesti muuta sitäkään kokoa lasten kooksi.

Vierailija
71/89 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 13:13"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 19:28"]

Mun 11v. käyttää xs kokoa eli lasten koko se on ja mini aikuisten! Poikani on pitkä ja eu sillä ole edes läskiä. Ui kilpaa.

[/quote]Ja joku lapsi käyttää kokoa XXL, mutta se ei maagisesti muuta sitäkään kokoa lasten kooksi.

[/quote]

Jos lapset käyttäisivät yleisesti XXL-koon vaatteita, monella olisi osuva mielikuva XXL:stä lasten kokona.

Vierailija
72/89 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 10:09"][quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 09:52"]Yli S -koon menevät koot ovat isoille naisille. En voi käsittää, kuinka XS kokoa edes pidettäisiin lasten kokona.
[/quote]
Mä en mahtunut hoikkana edes m-kokoon.
180cm nainen
[/quote]
Oikeasti hoikka mahtuu S-kokoon. Etenkin, kun länsimaissa koot ovat suuria. L-kokoinen nainen ei ole hoikkaa nähnytkään.

Vierailija
73/89 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja tätäkin keskustelua :D Mä käytän kokoa XL eikä vois vittuakaan kiinnostaa, mitä kokoa muut ihmiset käyttää. En oo ikinä edes aatellukaa, etteikö XS kokoa voisi aikuinenkin käyttää. Jokanen käyttäkööt sitä kokoa, mikä sopii :D

Vierailija
74/89 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 19:07"][quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 10:09"][quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 09:52"]Yli S -koon menevät koot ovat isoille naisille. En voi käsittää, kuinka XS kokoa edes pidettäisiin lasten kokona.
[/quote]
Mä en mahtunut hoikkana edes m-kokoon.
180cm nainen
[/quote]
Oikeasti hoikka mahtuu S-kokoon. Etenkin, kun länsimaissa koot ovat suuria. L-kokoinen nainen ei ole hoikkaa nähnytkään.
[/quote]
M-koon vaatteet ovat lyhyitä ja kapeita hartioista ja lanteilta.

Vierailija
75/89 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet ehkä iältäsi aikuinen, mutta kooltasi olet kyllä kieltämättä lasten kokoa. :)

Tämä siis ihan ystävällisessä mielessä sanottu.

Mediaani AIKUINEN nainenhan on kokoa 40-42. Siitä pienemmät voi mieltää pieniksi ja siitä isommat taas isokokoisiksi.

Vierailija
76/89 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo xs on lasten kokoa. Menee monille lapsille hyvin ja vastaavasti xs-kokoisille aikuisille sopii usein 160cm lastenvaatteet. Toki aikuisten vaatteissa on vähän paremmin muotoonommellut leikkaukset (erityisesti rinnoissa), kuin lasten vaatteissa, minkä vuoksi lastenvaatteita ei tule usein ostettua.

t. 158cm/49kg/XS-kokoinen, joka kyllä tiedostaa, että on monia lapsia pienempikin

Vierailija
77/89 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 157 cm pitkä, hoikka nainen. Tuulipuvut ja verkkarit on ostettava lastenosastolta.Esim. tuulihousuissa koot alkavat S koosta, ja ne ovat minulle valtavia.

Vierailija
78/89 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xs on hyvä just sellaselle poikamaiselle kropalle, esim kestävyysjuoksijalle, jonka täytyy pysyä 11-v pojan kropassa:) mua nuorena harmitti ku ei ollu tarpeeks pieniä kokoja.

Vierailija
79/89 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän xs ja s kokoa. Olen 168/60, pieni raamiltani. Lasten osastolta esim hennesiltä ostan joskus collegehousuja esim, kun ovat paljon edullisempia ja kotikäytössä välttäviä ja koko siellä on 164cm.
Ja olen 39v.

Vierailija
80/89 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi XS kokoinen. Rintoja ei ole, leveä lantio ja hartiat mutta muuten "luuta ja nahkaa".
Paidat on XS, housut 34/XS. Housuja tosin joutuu etsimään kun mulla on todella pitkät jalat ja tosi monissa housuissa on nilkkapituus nyt muotia enkä tykkää yhtään. Olisin mielelläni naisellisempi kropaltani, mutta valitettavasti Luoja ei mulle muotoja ole suonut. Ja pidän itseäni ihan aikuisena XS koosta huolimatta.

Ollaan jokainen ylpeitä itsestämme vaatekoosta viis :)(
N23 171/49

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan