Läskit sanoo että XS on LASTEN KOKO
Pyöreähköt asiakkaat muka vitsikkäästi kysyvät löytyykö AIKUISTEN kokoja, eli isompaa kuin XS. Minkä takia? Olen itse kolmekymppinen, ja käytän kokoa xs? Olen aikuinen ihminen ja pidän huolta itsestäni. On lapsellista antaa itsensä lihoa L koosta ylöspäin, eli ennemminkin L/XL ovat LASTEN KOKOJA! Pienet koot siis ovat aikuismaisempia :)
Kommentit (89)
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 19:45"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 19:43"]
Oon vissii tosi ylipainoinen kun käytän kokoa M ja mitat 169cm/55kg koska tissit ei mahdu xs lättärintapaitoihin. PS. oot itsekin äärettömän lapsellinen, kun alennut haukkumaan ylipainoisia!
[/quote]
Naiseni käyttää kokoa XS eikä hänellä todellakaan ole lättärinnat vaan kauniit pyöreät täyteläiset rinnat. Tosin aikaisemmalla M-kokoiselle naisellani oli riippurinnat.
[/quote]
Naisellani?
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 20:03"]Minun 160 cm hoikka tyttäreni 15 v. Käyttää kokoa XS. Joten ei nyt ihan aikuisen naisen koko.
[/quote]
Sama täällä. Paitsi jotkut vaatteet kokoa S.
Pieni teinityttö.
Itse olen xs-kokoinen. En kuitenkaan ole "äärimmäisen" hoikka. En myöskään näytä rinnattomalta, vaikka a-kuppia ovatkin. Ne istuvat juuri sopivasti minun vartalooni.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 20:03"]Minun 160 cm hoikka tyttäreni 15 v. Käyttää kokoa XS. Joten ei nyt ihan aikuisen naisen koko.
[/quote]
Kyllä se nyt vaan voi olla ihan Aikuisen naisen koko. Itse olen ollut saman kokoinen noin 14-vuotiaasta saakka ja tähän väliin on mahtunut yksi raskauskin. Ja silti vaan olen ollut raskaudesta palauduttuani kokoa xs/32 ja joskus nekin liian isoja.
Nyt odotan toista lastani ja aika varmasti sen jälkeen palaudun taas samoihin "lapsen" mittoihin. :)
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 19:26"]Minäkin olen xs-kokoinen. T.171cm/57kg
[/quote]
Ja mä enkä ole edes hoikka 151/55. Normaali pituuteni nähden. :-D
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 19:53"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 19:31"]
158cm/46kg aikuinen XS täälläkin :D
[/quote]
Minä taas 152cm/50kg ja käytän kokoja M tai L.
[/quote]
Sulla on isot tissit tai leveät hartiat. Mä oon 151/55 ja xs sopii. Ei kaikissa vaatteissa. Paitsi housut ovat isommat.
Noniin. Toivottavasti tämä nyt menisi jokaisen kaaliin, joka tykkää määritellä että mikä on "aikuisen naisen koko". Jos xs-kokoinen aikuinen nainen on AIKUINEN NAINEN, niin kyllä se silloin on myös aikuisten naisten koko.
Eivät ole tainneet ihmiset huomata, että ihmisiä on monenkokoisia. Tai ovat ehkä huomanneet, mutta jostain helvetin kummasta syystä eivät hyväksy sitä. Lopettakaa siis perhana toisten ihmisten arvostelu. Varmaan tuntuu mukavalta xs-kokoisesta naisesta kuulla, että näyttää mukamas lapselta.
Aika surullista taas huomata että ihmisistä ei ole kykeneväisiä muuhun kuin toisten arvostelemiseen. Ja vieläpä ULKONÄÖN arvostelemiseen, jolle usein on hankala tehdä mitään. Taitaa olla ihan helvetin tylsä elämä kun täytyy tuollaisia miettiä. Jos jotain tekee mieli arvostella, niin menkää vaikkapa peilin eteen arvostelemaan itseänne.
Tässä nyt todisteeksi kuva luurankolaihasta, tissittömästä ja lapsenvartaloisesta XS-koon käyttäjästä. Oikeassa olette!
Sanoisit että ne XL-koot löytyvät Ähtäristä ja Korkeasaaresta norsu-osastolta.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 20:00"]Kokoni on xxs Olen 40 vuotias
[/quote]
No sä ootkin sellanen että sun vaatteet etitään museosta sillon kun siellä on muumio-näyttelyt ;)!
Oon superlaiha,lähes luuranko(175/35)
Ja käytän lasten kokoa xs,on tosi iso mun päällä.
Xs on läski koko!
Ei toivoakaan mahtua xs kokoon. Olen sen verran pitkä että s/m sopii paremmin.
Yli S -koon menevät koot ovat isoille naisille. En voi käsittää, kuinka XS kokoa edes pidettäisiin lasten kokona.
Mun 13 v käyttää s-m kokoja ja on alipainoinen mutta pitkä. Liian lyhyitä pienemmät vaatteet. Xs on hyvä lapsen pituiselle. Ei liity niinkään lihavuuteen. Itse käytän pitkänä xl kokoa vaikka olen hoikka.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 20:39"]http://aijaa.com/WNbRUU
Tässä nyt todisteeksi kuva luurankolaihasta, tissittömästä ja lapsenvartaloisesta XS-koon käyttäjästä. Oikeassa olette!
[/quote]Mahtuuko tää xs kokoon? Näyttää vähintään m kokoiselta. Itse näytän samalta ja käytän xl kokoa.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 09:52"]Yli S -koon menevät koot ovat isoille naisille. En voi käsittää, kuinka XS kokoa edes pidettäisiin lasten kokona.
[/quote]
Mä en mahtunut hoikkana edes m-kokoon.
180cm nainen
Pituudesta riippuu tosi paljon tuo mahtuuko aikuinen kokoon xs. Joku 150 cm aikuinen voi käyttää sen kokoista. Ja ihan eri asia on se että käyttää xs kokoisia pääosin. Tai se että nuo vaatteet mahtuvat päälle.
Olin 20 vuotiaana suht hoikka. Pituutta on 158 ja painoin tuolloin 48 kg. Vaatekokoni oli s. Toki joku yksittäinen vaate kokoa xs varmasti mahtui päälle mutta se ei ollut se vakiokokoni.
Lapsen XS ja aikuisen XS eivät ole sama asia. Joten aikuisen xs kokoa ei voi edes vertaa lapsen kokoon. Tottakai molemmat ovat pienimmät koot mutta silti. L koosta isommat ihmiset koittavat luultavasti peittää sitä huumorilla että haluavat XL vaatteen.
Ap on naurettavampi, kuin xs-kokoja lasten kooksi väittävät.
Xl-nainen
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 19:26"]
Minäkin olen xs-kokoinen. T.171cm/57kg
[/quote]
Mä en kyllä tajua, mistä tällaisia XS-kokoja löytyy. Olen 166 cm ja 54 kg, kyllä se S on sopiva.
Kai tää riippuu siitä, mistä ostaa ja mitä pitää sopivana, en tykkää ihoa nuolevista vaatteista, jonkin verran pitää jäädä ilmaa väliin. Paitoja ja takkeja on M-kokoakin paljon ja eivät ole minulle mitenkään liian suuria.