Läskit sanoo että XS on LASTEN KOKO
Pyöreähköt asiakkaat muka vitsikkäästi kysyvät löytyykö AIKUISTEN kokoja, eli isompaa kuin XS. Minkä takia? Olen itse kolmekymppinen, ja käytän kokoa xs? Olen aikuinen ihminen ja pidän huolta itsestäni. On lapsellista antaa itsensä lihoa L koosta ylöspäin, eli ennemminkin L/XL ovat LASTEN KOKOJA! Pienet koot siis ovat aikuismaisempia :)
Kommentit (89)
Hoh hoijaa. Eiköhän se ole jo tullut selväksi että ihmiset haukkuu toisiaan oli sitten kokoa "sotanorsu" tai "luuviulu". Ei se haukkuminen ole painosta kiinni vaan persoonasta. Että eiköhän lapsellisia ole ne, jotka siihen nimittelyyn alentuvat. Kaikki varmaan jo aikuisina tiedostavat, että hui, ihmisiä on erikokoisia.
T. Yksi sotanorsu
Missä maaimassa haukutaan toisia pulkannaruiksi? Mä olen siro nainen, muttei kukaan ole ikinä sanonut siitä mitään negatiivista. Kerran pomo kysyi, etten vain sairasta tietämättäni keliakiaa, kun mulla oli iho-oireita, mutta sekin oli enemmän huolehtimista - hänen omassa keliakiassaan laihtuminen oli yksi oire. Muuten painostani on tullut vain kivaa palautetta.
Olen kohtelias, en hauku ylipainoisia selän takana enkä netissä. Jos minulle tarjotaan kahvipöydässä, otan ja kiitän. Kommentoin ruoassa (hyvää) makua, en muuta. En myöskään pidä omasta ruokavaliostani tai kunto-ohjelmastani puhumista automaattisesti mielenkiintoisena aiheena. (toki saatan siitä puhua jos tiedän toisen vakkapa olevan intohimoinen juoksija).
Kannattaa koettaa näitä käyttäytymisen perusjuttuja, jos tuntuu että koko ajan moititaan hoikkuudesta.
No kyllähän se xs pieni koko on, vaikkei lastenkoko olekkaan. Ei mulla ainakaan ole tissit mahtunu 8-luokan jälkeen enää xs paitaan, vaikka muuten ois mennyt. Xs kokoa pystyy käyttämään ainoastaan äärimmäisen hoikka ja rinnaton nainen.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 19:31"]
158cm/46kg aikuinen XS täälläkin :D
[/quote]
Minä taas 152cm/50kg ja käytän kokoja M tai L.
Naisten ja lasten vaatteet erottaa siitä, onko niihin kaavoitettu tissit, vyötärö ja lantio, vai ovatko suoria. Ei siitä, kuinka leveitä/kapeita/pitkiä/lyhyitä ne ovat.
Kyllä xs on tosi pieni koko ja mielestäni teinien koko, paitsi ehkä takeissa. Xs ihmiset näyttää takaa päin teineiltä ja kun naama paljastuu huomaakin ihmisen olevan huomattavasi vanhempi, ei hyvä.
Itsekkään en mikään läski ole vaan 160cm ja 53kg ihan normi 30 vuotiaan naisen paino. Käytän yleensä s tai m kokoja. Ja Takeissa ja topeissa xs usein istuu paremmin. Xs paidoissa täytyy olla melko kapeat hartiat ja housuihin mahtuisin alipainoisena. Riippuu tietenkin myös tuotemerkistä, varmaan citymarketin xs on isompi kuin vero modan xs.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 19:41"]Lasten koot loppuu johkin 170cm. XS on siitä seuraava koko joten ihan hyvin pitäs mennä 170 senttiselle.
[/quote]
Höpsis. Kaavoitus on erilainen lasten ja aikuisten vaatteissa. Ei aikuisten XS seuraa lasten kokoa 170 cm.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 19:53"]
No kyllähän se xs pieni koko on, vaikkei lastenkoko olekkaan. Ei mulla ainakaan ole tissit mahtunu 8-luokan jälkeen enää xs paitaan, vaikka muuten ois mennyt. Xs kokoa pystyy käyttämään ainoastaan äärimmäisen hoikka ja rinnaton nainen.
[/quote]
Hah hah haa. Tuo nyt on täyttä potaskaa. Jopa XXS kokoisella voi olla selvästi kropastaan ulonevat rinnat. Kaikki on SUHTEELLISTA. L-kokoon pukeutuvalla saattaa olla pienemmät rinnat kuin XS-kokoon pukeutuvalla.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 19:53"]No kyllähän se xs pieni koko on, vaikkei lastenkoko olekkaan. Ei mulla ainakaan ole tissit mahtunu 8-luokan jälkeen enää xs paitaan, vaikka muuten ois mennyt. Xs kokoa pystyy käyttämään ainoastaan äärimmäisen hoikka ja rinnaton nainen.
[/quote]
No jos on äärimmäisen hoikka, niin toki siihen xs-paitaan mahtuu myös _kokoon_ nähden kohtalaiset tisut. Riippuu toki paidan mallista.
Mun tyttö 12v käyttää xs vaikka on pienikokoinen ikäisekseen. Eli kyllä se aika lasten koolle kuulostaa. Toinen tyttöni käyttää M ja on 16.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 19:51"]
Kannattaa koettaa näitä käyttäytymisen perusjuttuja, jos tuntuu että koko ajan moititaan hoikkuudesta.
[/quote]
Kiusaaminen on kiusatun syy? Kivat sulle.
Olen normaalipainoinen, löytyy vatsaa ja tissit mutta xs on usein liian suuri.
Olen koko aikuisikäni ollut kokoa xs. Koskaan ei mitään syömishäiriöitä, ikinä en ole ollut dieetillä ja rinnatkin on muodokkaat. Lähestyn neljää kymppiä jo. Ihan normaalien aikuisten koko mun mielestä.
Minä en edes alle 50-kiloisena ole pukeutunut xs-kokoon (174 cm). En tiedä olenko sitten epänormaalin harteikas, kun ei rintojakaan oikein ollut. Toisaalta ei tehnyt mielikään pukeutua ihan vartalonmyötäiseen em. syystäkään.
Mielestäni tuo koko sopisi teineilleni ehkä.
En kyllä ottaisi henk. koht. loukkauksena tuollaista heittoa, jos on iso ihminen niin voi kai siitä nyt leikkiä laskea että on "aikuisen kokoinen", vaikka nyt vähän isompi kuin joku muu. Vrt. "alle satakiloiset miehet punnitaan neuvolassa", en ole kuullut yhdenkään miehen närkästyvän tuosta sanonnasta.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 19:26"]
Joo ja hoikat (ja jopa normaalipainoinen) ovat aina luuviuluja, pystyyn jäätyneitä pulkannaruja ja ties mitä barbeja. Jos ottaa niin paljon itsetunnon päälle, että pitää alkaa muita haukkumaan niin laihduta hyvä ihminen.
[/quote]Olen läski enkä ole KOSKAAN nimitellyt ketään luuviuluksi tms. Minua sen sijaan kyllä on nimitelty läskiksi, porsaaksi, sotanorsuksi sun muiksi. Mun mielestä paino on jokaisen ihan ikioma asia. Toisen painon kommentointi on moukkamaista, siksi en sitä harrasta paitsi ainoastaan jos todella läheinen, hyvä ystävä on laihduttanut ja kertoo iloisena että on taas pudonnut kiloja. Silloin sanon että olet laihtunut ja näytät hyvältä.
Minun tissit kasvoi teininä sen verran että xs paidat nousivat mahan kohdalta koko ajan ylös päin. Ja olin hoikka 159senttiä ja 44kg, siirryin s kokoon silloin.
Minun 160 cm hoikka tyttäreni 15 v. Käyttää kokoa XS. Joten ei nyt ihan aikuisen naisen koko.
Sekin riippuu että tykkääkö pukeutua niin että paita on tiukka vai löysä. Käytin joskus xs tiukkoja paitoja, nykyään aikuisena käytän m kokoa joka saa ollakkin vähän väljä eikä makkarankuori.
No sehän on lasten koko, oli sitten sanojana kuka tahansa.