Pitäskö ilmottaa soskuun, kaveriperhe muka eros.
Äidillä 2 lasta ja isä otti nuorimman 1.5v. molemmat nauttii korotetusta lapsinlisästä sossu maksaa toimeentulotuen ym. menoja. Käytännössä molemmilla oma osoite mut asutaan äidin asunnossa (ent. yhteinen). Miten todistaa yhtessä olo?
Kommentit (43)
edes euron vertaa... mä sain osaaikatyöstä aika huonoo palkkaa ja käteen jäi se suojaosuus 600e/kk (vuokra oli 800e) ja ukko saa liksaa jonku 200e/kk tilille ku sen liksoista menee sen ulosotot, verot (32%) ,lainanlyhennys (183e/kk) ja duuninlainan lyhennys (100e/kk) plus liiton maksut,eläke yms.
Ala nyt jumalauta otta sitä vastuuta omasta elämästäsi!
Olet kohta 2 lapsen äiti ja vaikutat hyvin lapselliselta ja typerältä. jos rahankäyttö on sinulle noin ongelmallista niin ota vaikka marttoihin yhteyttä.
Itse olette tilanteenne aiheuttaneet ja itse teidän on siitä selviydyttävä.
kun palaan äitiysloman jälkeen töihin... ja nyt äitiyspäivärahoista n.700e/kk ei voida mitään ulosmitata eli kun vauva loppukuusta syntyy niin laitan kirjat samaan osoitteeseen perheen kanssa... t.14
Jos teillä todellakin oli niin tiukkaa, että vuokraa ei pysty maksamaan, niin sosku auttaa varmasti. He vaikka maksavat vuokran, jos todistettavasti esitätte taloudellisen tilanteenne olevan kuten kerroit. Pakkohan teidän oli saada ainakin asumistuki ja lapsilisä? Aika nopeasti tilanteenne meni noin kriittiseksi, jos kerran ennen toisen lapsen tekemistä kaikki oli ok.
Minua ärsyttää ihmiset, jotka eivät ota mitään vastuuta itse tilanteestaan. Ymmärrän kyllä, että ongelmia voi tulla kenelle tahansa. Mutta vastuullinen aikuinen ja VANHEMPI huolehtii siitä, että häätöä kodista ei tule! Turha valitaa, ettei voinut asialle mitään. Varmasti voi, jos hoitaa velvoitteensa ennen kuin häätökirje tippuu luukusta! Sitä ennen on ollut monta tilaisuutta selvittää tilannettamme, jos siihen olisi ollut halua tai osaamista.
ja sossukaan ei katso noita lainoja menoihin... yms... olis kai pitäny lopettaa duunit ni ois saanu kaikki avut...niinkuin yx tuttavaperhe tekee ja tulevat kohtalaisesti toimeen kun kela ja sossu maksaa vuokran... ei meillä ollut mitään mahdollisuuksia... KAIKKI KEINOT SITÄ KYLLÄ YRITTI...
Mutta minuakin tympii nämä ihmiset, jotka puhuvat lähes tuntemattomille (tässä tapauksessa minulle...) huijaamisistaan. Jos " varastaa" , eikö siitä yleensä olla turpa kiinni...???
En käsitä paria tuttua, jotka kertovat minulle lähes kaiken, eivätkä yhtään edes " häpeä" sitä että huijaavat:( Joten _tavallaan_ ok, jos joku huijaa ja minä en sitä tiedä. Mutta miksi jotkut huutelevat, jopa leuhkivat asialla lähes kaikille tutuilleen. Tuntuu, että näiden ihmisten mielestä on " coolia" huijata tukia:(
työssä ollut kaverini kuuli kun pikkulapsi sanoi: mä en sais kertoo että iskä asuu meillä...Toivottavasti kaikki huijareitten lapset kertois saman!!!
Aina ovat asuneet erillään mutta lapsia vaan pukkaa.
Asuvat oikeasti kahdessa asunnossa. Samassa rapussa.
asia ja päin vastoin itse ollaan asiamme sössitty ja kärsitty, mut ollaan mekin omilla verorahoillamme (miehen liksasta 32% ja iteltä 16% ) nyt tarpeen vaatiessa saamaan omiamme takasin sossusta... ja emme tosiaan tätä " kusetusta" meinaa ottaa elämän tavaksi.. vain hetken helpotusta että elämä taas palaa raiteilleen... t.14
meitäkin ottaa päähän ystävä perhe joka noilla sossun ja kelan tuilla elelee, kun pääsee helpommalla kun niilläkin ulosottoja niin ei kannata kuulemma mennä töihin... itse kiduimme häädön kanssa samaan aikaan ja vielä töissä piti jaksaa hymyillä vaikka käteen ei mitään jäänytkään... toisin kun tällä tuttavaperheellä jotka lorvii päivät himassa sossun ja kelan rahoilla....t 14
tympii tollaiset luuserit. Ilmoita ihmeessä kelaan nimettömänä. mä olen yh ja lapsen isä ei auta mitenkään. kertaakaan en ole sossussa käynyt. pitkää päivää teen töissä ja pystyn elättämään perheeni. viinaan ja tupakkaan meillä ei rahoja laiteta. ärsyttää tuollaiset ihmiset. tuo on kyllä aika yleistä. ja kyllä niitä kuulema kärähtääkin.
eiköhän tämän parin kuukauden " huijauksen" verran liksoistamme ole jo etukäteen otettu...
että saisivat tuet. mies töissä, tienaa lähes 2000e kuussa, nyt kela maksaa heidän vuokran, saavat korotettua lapsilisää, suunnittelevat uuden auton ostoa, lapset saivat juuri tietokoneen lahjaks. Mies sai asunnon kaupungilta, ja vuokras sen pimeesti eteenpäin. Ite kituutellaan äitiyspäivärahalla ja miehen pienellä palkalla... Ja kaveri ihmettelee, ett eiks teil oo ihan hyvin rahaa ja samassa lauseessa valittaa heidän rahapulaa...
törkeen jutun naisesta joka on kelassa töissä ja mukamas " erossa" lapsen isästä.... enempää en kerrokkaan.
väärin käyttäjiä on hirveesti. varmaan joka toisella joku tuttu tai tietää ainakin jonkun joka joskus valehdellut kelaan tai sossuun:
voi olla niitä jotka maksaa/on maksanu omasta selkänahastaan veroja
me kaikki saamme hyötyä mm. koulu_-neuvola-terveyskeskus yms. järjestelmistä. Ei perkele ole perusteltua sitten ottaa omia vapauksia ja käyttää järjestelmää väärin, ja rikkoo lakia sen päälle, perusteella kun minä kerran olen maksanut!! Haloo!
Mä aioin tehdä naapureista ilmituksen, erosivat mutta ovat edelleen yhdessä ja lapsi tulossa.