Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apuva! Mitä tarjota moni-allergiselle perheelle kakkukahvitilaisuudessa?

Vierailija
29.08.2015 |

Gluteeniton, maidoton, sokeriton, pähkinätön, soijaton ja perunajauhoton.
Ehdotuksia?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Letut kaura tai riisijauhosta, kauramaitoon tai veteen :) niiden kanssa marjoja, niin ei siihen mitään sokeria tarvi :) niin ja paisto esim. Leivontamargariinilla, sillä maidottomalla.

Vierailija
22/29 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tosiaan sokeriton? Eli onko kyseess diabeetikko, jollon vältellään hiilihydraatteja? Vehnäkö kuitenkin käy? Lettuja ja vadelmahilloa minäkin tarjoaisin. Lettutaikina onnistuu hyvin ilman munaa. Itse käytän vichyä, niin tulee ilmavampia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 10:40"]Täytyy varmistaa heiltä to kookos, pikainen googletus sanoo että kookos ei ole nimestä huolimatta edes sukua pähkinälle =)
[/quote]

Ei niin, mutta täällä on esimerkiksi pähkinäallerginen, joka ei kestä kookosta eikä manteleita. :/ mahdollista on siis.

Vierailija
24/29 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sokerille voi allerginen olla. Perunalle, soijalle, viljalle ja maidolle allergiat ovat hyvin tavallisia puhumattakaan pähkinöistä. Maidoton gluteeniton kakku löytyy helposti tai leivos, käytä maissijauhoja tai riisijauhoja. Tee suolaista piirakkaa. Riisimaitoa leivontaan. Jos pahin allergikko perheessä on alle 2v, riittänee yksikin sortti. Epäilen siksi pientä lasta, että peruna-allergia yleensä paranee iän myötä. Kuten joillakin muutkin allergiat. Viljat, pähkinät, maito saattaa jäädä loppuelämäksi ja puhjeta missä iässä tahansa.

Vierailija
25/29 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googletus pikaisesti kertoo, että tärkkelysallergiaa todellakin löytyy. Tää taitaa selittää poikani vatsavaivat, on jättänyt vehnän pois ja olen kehottanut, että kokeilisi ilman perunaa. Pitääpä nyt ottaa asia uudelleen puheeksi. 

Riisikakkuja ja päällisiä, jotka saa valita itse? Onko riisissä tärkkelystä?

Vierailija
26/29 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 10:58"]On turhaa kysellä minulta että mitä ja miten jne, pyysin kutsussa ilmoittamaan allergioista ja sain yhdeltä peheeltä tämän listan. Ehdotin sitten kääretorttua johon tuli vastaus että tärkkelys aiheuttaa oireita. En ole pyytänyt lähettämään minulle lääkärinlausunnot allergioista =)
[/quote]Niin siis esim. vehnätärkkelys? Omalle vehnäallergikkolapselleni VEHNÄperäiset tärkkelykset, glukoosifruktoosisiirappi, tärkkelyssiirappi aiheuttavat oireita mut ei me SOKERIA vältellä, hehe. Esim. Ingmanin jäätelöiden tärkkelyssiirappi on vehnää ohraa tai maissia, eivät itse tiedä mitä milloinkin. Valio tietää joten yllättäen jätskit valitaan Valiolta. Karkeissa useimmiten vehnätärkkelyssiirappi.

Vierailija
27/29 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 11:10"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 10:58"]On turhaa kysellä minulta että mitä ja miten jne, pyysin kutsussa ilmoittamaan allergioista ja sain yhdeltä peheeltä tämän listan. Ehdotin sitten kääretorttua johon tuli vastaus että tärkkelys aiheuttaa oireita. En ole pyytänyt lähettämään minulle lääkärinlausunnot allergioista =)
[/quote]Niin siis esim. vehnätärkkelys? Omalle vehnäallergikkolapselleni VEHNÄperäiset tärkkelykset, glukoosifruktoosisiirappi, tärkkelyssiirappi aiheuttavat oireita mut ei me SOKERIA vältellä, hehe. Esim. Ingmanin jäätelöiden tärkkelyssiirappi on vehnää ohraa tai maissia, eivät itse tiedä mitä milloinkin. Valio tietää joten yllättäen jätskit valitaan Valiolta. Karkeissa useimmiten vehnätärkkelyssiirappi.
[/quote] Koska pitää olla luontaisesti gluteenitonta ehdotin kääretorttua perunajauhoista, jolloin vastattiin että tärkkelys aiheuttaa oireita joten perunajauhot ei käy.

Vierailija
28/29 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa, tuo menee minusta jo liian pitkälle. Kaiken muun ymmärrän, mutta sokeriallergiaa ei ole. Ja sokeritonta ruokaa ei käytännössä edes ole, tuo on käsitteenäkin epämääräinen.

Voisin pyytää nimeämään herkun, joka kelpaa, ja tekisin sitä. Tai sitten pyytäisin tuomaan omat eväät.

Vierailija
29/29 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu vain jotenkin nololta pyytää tuomaan omia eväitä... no, juhliin on vielä vähän aikaa, kyllä jotain keksitään =)