Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko ne "myrkkymarjat"

Vierailija
29.08.2015 |

Marja-aroniaa?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 09:21"]Hassua, kun ap kysyy olivatko "myrkkymarjat" aroniaa, niin moni kiirehtii todistelemaan uskomatonta tietämystään siitä kuinka aronia ei ole myrkyllinen, vaan syötävä ja ihan hengästyvät siinä ohessa.

Kyllä minä ymmärrän tuollaisen kysymyksen heittomerkeissä muodossa "Osoittautuivatko ne mukamas myrkkymarjat kuitenkin aroniaksi" (jonka ap selvästkin tietää olevan myrkytön).

Jotenkin ihan pihalla nykyään tämä luetunymmärtämisen taito. Nuoret ei enää osaa. On vaan kiire tolkuttamaan, että MINÄ MINÄ MINÄPÄ se tiedänkin paremmin kuin sinä ja oletko ihan ääliö?!
[/quote]

Itse olet pihalla. En ole ajatustenlukija, minusta ap kuulosti siltä että ei tiennyt sen olevan myrkytön. Tuo "myrkkymarjat" on käsittääkseni iltapäivälehtien tässä yhteydessä käyttämä, jota ap nyt lainasi.

Vierailija
22/25 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. ap, miten se meni? Luulitko aroniaa myrkylliseksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ajattelin nähtyäni kuvan marjoista, että ovatko marja-aroniaa. Näyttävät tosiaan aika samanlaisilta.

Vierailija
24/25 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallisia lapsia kun pistävät suuhunsa kaikki näkemänsä marjat!
Syyttäisin luonnosta vieraantuneita vanhempia siitä, että lapsille EI ole opetettu syötävien ja myrkyllisten marjojen eroa.

Itse olen lapsena kasvanut näsiöiden, paatsamien, sudenmarjojen, heisien, konnanmarjojen ja kielojen keskellä - eikä ikinä tullut mieleenkään maistaa niiden marjoja! Kun isä ja äiti olivat kertoneet, että ne ovat myrkyllisiä.

Samoin kasvavat lapseni ukonhattujen ja digitalisten keskellä, keräävät keväisin valkovuokkoja ja narsisseja...
Ovatko he jatkuvan kuoleman vaarassa? Eivät tietystikään, sillä heille ei tulisi mieleenkään syödä mitään, mitä ei ole erikseen syötäväksi osoitettu!

Vierailija
25/25 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 09:55"]

Kummallisia lapsia kun pistävät suuhunsa kaikki näkemänsä marjat! Syyttäisin luonnosta vieraantuneita vanhempia siitä, että lapsille EI ole opetettu syötävien ja myrkyllisten marjojen eroa. Itse olen lapsena kasvanut näsiöiden, paatsamien, sudenmarjojen, heisien, konnanmarjojen ja kielojen keskellä - eikä ikinä tullut mieleenkään maistaa niiden marjoja! Kun isä ja äiti olivat kertoneet, että ne ovat myrkyllisiä. Samoin kasvavat lapseni ukonhattujen ja digitalisten keskellä, keräävät keväisin valkovuokkoja ja narsisseja... Ovatko he jatkuvan kuoleman vaarassa? Eivät tietystikään, sillä heille ei tulisi mieleenkään syödä mitään, mitä ei ole erikseen syötäväksi osoitettu!

[/quote]

Tässä kyseessä oli 2 vuotiaat lapset. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi