Löytyykö nutranneita?
Olen ollut nyt neljä päivää nutrilett tuotteilla, kun kahden viikon tarvikkeet siihen sain ilmaiseksi.
Taustoja sen verran, että painoa on reippaasti yli 100kg. Ennen nutrausta olen pudottanut painoa n.4kg muutaman viikon aikana parannetulla ruokavaliolla ja annoksia pienentämällä. Nutrauksella tarkoitus on nyt kutistella vatsalaukkua ja sitten siirtyä jatkamaan tuolla ruokavaliolla.
Painoa ei ole lähtenyt kuin 1 kilo, hiukan ihmettelen kun olen lukenut että tällä lähtisi useampikin kilo viikon aikana, onhan tuo kilo hyvä ja normaalikin tahti. Ketoosiin tipahdin heti toisena päivänä, olo virkeä ja nälkää ei ole. Lähteekö nutrauksella sitten periaatteessa ne nesteet, jotka mulla oli lähtenyt jo tuon 4kilon mukana?
Liikuntaa olen koittanut nyt rajoittaa vaikka energiaa olisi vaikka muille jakaa, olen pyöräillyt päivittäin 7-10km lenkin ja tehnyt pienen lihaskuntokunto jumpan iltaisin 15-20min.
Jos kokemuksia niin mielelläni lukisin niitä :)
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 12:44"]Olen käyttänyt pellavansiemenrouhetta vajaan ruokalusikallisen/päivä. Käytän sitä tavallisestikin. Lisäksi olen juonut vihreää teetä. Vatsa on toiminut joka päivä. Käytän myös omega 3 kalaöljy kapseleita. -28-
[/quote]
Kiitos.Näitä siis ostoslistalle, vihreätä teetä jo juon päivittäin.
Tuosta kuitulisästä ja omega3 kapseleista ei liene haittaa kun siirryn takaisin normi ruokaan.
-Ap-
Vi-Siblin apteekista on ihan hyvä kuitulisä nutratessa, jos sitä tuntuu tarvitsevan. Tosin eihän sitä ulostettakaan paljon kerry, kun ruoka on nestemäistä. Pissaahan siitä suurin osa.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 12:42"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 12:39"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 12:30"] [quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 12:24"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 12:21"] [quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 12:19"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 12:12"] [quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 11:57"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 11:12"] 8vkoa, -22kg täysnutrauksella. Sopi hyvin minulle. Nutrasin ravitsemusterapeutin ja sisätautilääkärin valvonnassa. [/quote] Sekö tekee niistä pussiruokien syönnistä jotenkin terveellistä? [/quote] Ainakin sisätautilääkäri ja ravitsemusterapeutti kumpikin sitä suositteli. On ne ainakin terveellisempiä ja turvallisempia kuin oma lähtöpainoni. Kuten totesin, tämä sopi hyvin MINULLE. [/quote] Saahan sitä suositella, ei se tee niistä terveellisiä. Syö ihmeessä, jos sinulle sopii. [/quote] Taas yksi tietämätön kommentti. [/quote] Kerrotko tarkemmin [/quote]Sairaalloisesti ylipainoisilla ihmisillä tuo on tutkitusti turvallinen tapa pudottaa painoa. Lääkärit suosittelevat tuota yleisesti. Jos se on epäterveellistä, niin miksi sitä suositellaan? Kaikki vitamiinien ja kivennäisaineiden saanti on turvattu toisin kuin lähes kaikilla muilla dieteillä. [/quote] Siis sinulla ei ole hajuakaan, mitä ne pussit sisältää. Mutta kun lääkäri, jolla ei ole edes ravinnosta koulutusta, niitä suosittelee, niin tottahan niiden on oltava elimistölle hyväksi. [/quote] Minä painoin 2 vuotta sitten 130kg ja vuosi sitte saman 89kg kuin nyt. Kerrotko vielä millä tavalla tämä prosessi on ollut mulle haitallinen, kun tunnut olevan asiantuntija.
[/quote]
Tuskin ymmärtäisit. Mutta odota nyt muutama vuosi, niin näät.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 12:51"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 12:42"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 12:39"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 12:30"] [quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 12:24"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 12:21"] [quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 12:19"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 12:12"] [quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 11:57"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 11:12"] 8vkoa, -22kg täysnutrauksella. Sopi hyvin minulle. Nutrasin ravitsemusterapeutin ja sisätautilääkärin valvonnassa. [/quote] Sekö tekee niistä pussiruokien syönnistä jotenkin terveellistä? [/quote] Ainakin sisätautilääkäri ja ravitsemusterapeutti kumpikin sitä suositteli. On ne ainakin terveellisempiä ja turvallisempia kuin oma lähtöpainoni. Kuten totesin, tämä sopi hyvin MINULLE. [/quote] Saahan sitä suositella, ei se tee niistä terveellisiä. Syö ihmeessä, jos sinulle sopii. [/quote] Taas yksi tietämätön kommentti. [/quote] Kerrotko tarkemmin [/quote]Sairaalloisesti ylipainoisilla ihmisillä tuo on tutkitusti turvallinen tapa pudottaa painoa. Lääkärit suosittelevat tuota yleisesti. Jos se on epäterveellistä, niin miksi sitä suositellaan? Kaikki vitamiinien ja kivennäisaineiden saanti on turvattu toisin kuin lähes kaikilla muilla dieteillä. [/quote] Siis sinulla ei ole hajuakaan, mitä ne pussit sisältää. Mutta kun lääkäri, jolla ei ole edes ravinnosta koulutusta, niitä suosittelee, niin tottahan niiden on oltava elimistölle hyväksi. [/quote] Minä painoin 2 vuotta sitten 130kg ja vuosi sitte saman 89kg kuin nyt. Kerrotko vielä millä tavalla tämä prosessi on ollut mulle haitallinen, kun tunnut olevan asiantuntija.
[/quote]
Tuskin ymmärtäisit. Mutta odota nyt muutama vuosi, niin näät.
[/quote] Eli sulla ei ollut mitään sanottavaa. En väännä enempää. Voin eka kerran aikuisiällä hyvin.
Kukaan pussikuurien vastustaja ei pysty kunnolla perustelemaan, mitä haittaa niistä olisi. Ja tottahan se on, että ne on alunperin kehitetty astronauteille tuonne avaruuteen, joilla tärkeitä tehtäviä siellä. Tuskin niillekään oltais paskaa syötetty.
Ja pussithan sisältävät kaikkea mitä ihminen tarvitsee, kun taas normaali ruoka ei välttämättä.
Kateellisten panettelua onnistujille sanon minä!
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 12:50"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 12:44"]Olen käyttänyt pellavansiemenrouhetta vajaan ruokalusikallisen/päivä. Käytän sitä tavallisestikin. Lisäksi olen juonut vihreää teetä. Vatsa on toiminut joka päivä. Käytän myös omega 3 kalaöljy kapseleita. -28- [/quote] Kiitos.Näitä siis ostoslistalle, vihreätä teetä jo juon päivittäin. Tuosta kuitulisästä ja omega3 kapseleista ei liene haittaa kun siirryn takaisin normi ruokaan. -Ap-
[/quote]
Ei ole. Meillä koko perhe syö noita omega 3 kapseleita päivittäin. Lisään pellavansiemenrouhetta myös lasten aamupuuroon.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 12:47"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 12:40"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 12:28"] Aina on puolesta ja vastaan puhujia, se on ihan ok. Mutta kyllähän sairaalloisessa lihavuudessa on isommat terveysriskit kuin nutrilett kuurissa. Ei kenenkään ole tarkoitus näillä lopun elämäänsä elää, mutta alkuun pääsemisessä nää helpottaa monellakin tapaa. Nopeasti alkuun putoava paino motivoi, ja helpottaa liikunnan aloittamista ja kuten Itselläni olen huomannut jo parissa päivässä niin itsekurin opettelussa. Jo viikon aikana vatsalaukku pienenee liki normaaliin ja helpottaa siirtymistä pienempiin annoskokoihin. On tää ketoosi vaan ihmeellinen tila, et syö mutta ei tule nälkä ja energiaa on aamusta iltaan. -Ap- [/quote] Ketoosiin pääsee myös syömällä oikeaa ruokaa. [/quote] Pääsee, karppaamalla jossa vähennetään hiilihydraatit alle 20g. Tämä ei ollut mun juttu koska en aio elää ilman hiilareita lopun elämää ja k n kaappauksen jälkeen siirtyy normaalin ruokaan joka sisältää hiilareita niin paino kipuaa takaisin ylös, kalorivajeesta huolimatta. Elimistö tottuu hiilariherkäksi karppaamalla, sillä tosiaan paino putoaa ja hienoa jos se joillekin elämäntavaksi sopii. Minulle ei sopinut, kokeilun 8kuukautta. Myös kalorivajeella pääsee ketoosiin kun syö normi ruokaa alle 800 kcal päivässä, mutta tuossa vaihtoehdossa elimistö ei mitenkään saa kaikkia tarvitsemiaan vitamiineja ja hivenaineita.
[/quote]
Karppauksessa ei eletä ilman hiilareita.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 12:57"]
Kukaan pussikuurien vastustaja ei pysty kunnolla perustelemaan, mitä haittaa niistä olisi. Ja tottahan se on, että ne on alunperin kehitetty astronauteille tuonne avaruuteen, joilla tärkeitä tehtäviä siellä. Tuskin niillekään oltais paskaa syötetty.
Ja pussithan sisältävät kaikkea mitä ihminen tarvitsee, kun taas normaali ruoka ei välttämättä.
Kateellisten panettelua onnistujille sanon minä!
[/quote]
Siihen ei sen kummempia perusteluja tarvitse, jos katsoo pussin kyljestä sisällön. Jos vielä sen jälkeen väittää, että ne ovat elimistölle hyväksi, niin ei ole ymmärtänyt lukemaansa.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 13:05"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 12:47"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 12:40"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 12:28"] Aina on puolesta ja vastaan puhujia, se on ihan ok. Mutta kyllähän sairaalloisessa lihavuudessa on isommat terveysriskit kuin nutrilett kuurissa. Ei kenenkään ole tarkoitus näillä lopun elämäänsä elää, mutta alkuun pääsemisessä nää helpottaa monellakin tapaa. Nopeasti alkuun putoava paino motivoi, ja helpottaa liikunnan aloittamista ja kuten Itselläni olen huomannut jo parissa päivässä niin itsekurin opettelussa. Jo viikon aikana vatsalaukku pienenee liki normaaliin ja helpottaa siirtymistä pienempiin annoskokoihin. On tää ketoosi vaan ihmeellinen tila, et syö mutta ei tule nälkä ja energiaa on aamusta iltaan. -Ap- [/quote] Ketoosiin pääsee myös syömällä oikeaa ruokaa. [/quote] Pääsee, karppaamalla jossa vähennetään hiilihydraatit alle 20g. Tämä ei ollut mun juttu koska en aio elää ilman hiilareita lopun elämää ja k n kaappauksen jälkeen siirtyy normaalin ruokaan joka sisältää hiilareita niin paino kipuaa takaisin ylös, kalorivajeesta huolimatta. Elimistö tottuu hiilariherkäksi karppaamalla, sillä tosiaan paino putoaa ja hienoa jos se joillekin elämäntavaksi sopii. Minulle ei sopinut, kokeilun 8kuukautta. Myös kalorivajeella pääsee ketoosiin kun syö normi ruokaa alle 800 kcal päivässä, mutta tuossa vaihtoehdossa elimistö ei mitenkään saa kaikkia tarvitsemiaan vitamiineja ja hivenaineita.
[/quote]
Karppauksessa ei eletä ilman hiilareita.
[/quote]
Ei, mutta induktio vaiheessa suositeltu annos on enintään 20g vuorokaudessa, tämäkin tietty yksilöllistä ja jotkut pysyy ketoosissa jopa 40-50g hiilareissa. Mutta ketoosissa nimenomaan rajataan hiilareita rankalla kädellä. Hyväkarppaus asia erikseen, mutta ei näidenkään ruokavalioon mahdu peruna,pasta, riisi ja hedelmät.
Kuten sanottua, karppaus on hyvä laihdutusta jos se sopii itselle, olen sillä painoa pudottanutkin. Mutta mä haluan syödä joskus niitä banaaneja, juhlissa täytekakkua, riisipuuroa jouluisin ja ruisleipää, nämä ei tietääkseen kuulu edes hyväkarpin ruokavalioon.
Tää nutrilett kuuri mulla on nyt tälläinen kokeilu ja mahdollinen potku kiloihin siitä seuraavan ketoosin ansiosta.
Diettiä tarkoitus jatkaa ihan kalorivajeella normaalilla terveellisellä ruoalla.
-Ap-
Pellavansiemenet hankittu, olo hyvä niin jatketaan nyt kokeilua sitten se max. 2 viikkoa. Sen jälkeen saatan hankkia noita varuiksi kaappiin, noiden avullahan voisi kokeilla 5:2 diettiäkin.
-Ap-
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 08:53"]Kaikki avaruusruoat on vain läskien rahastusta. Ei niillä ole mitään etuja verrattuna terveellisen ruokavalion dieettiin.
[/quote]
Itse nutrasin vuosia sitten 16 viikkoa. Lääkärin valvonnassa. Otettiin mm.verikokeet sään.välein. Painoa tipahti 39 kg.
Poissa ovat pysyneet ja lisääkin lähtenyt.
Normaalipainossa olen pysynyt jo vuosia.
Nutrauksen aikana kävin psykoterapiassa. Toki pitkään vielä nutrauksen loputtuakin.
Minulla oli syömishäiriö, BED. Nyt se ja liiat kilot ovat mennyttä aikaa. Onneksi.
Ja hiukset pysyivät päässä jne
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 12:30"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 12:24"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 12:21"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 12:19"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 12:12"] [quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 11:57"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 11:12"] 8vkoa, -22kg täysnutrauksella. Sopi hyvin minulle. Nutrasin ravitsemusterapeutin ja sisätautilääkärin valvonnassa. [/quote] Sekö tekee niistä pussiruokien syönnistä jotenkin terveellistä? [/quote] Ainakin sisätautilääkäri ja ravitsemusterapeutti kumpikin sitä suositteli. On ne ainakin terveellisempiä ja turvallisempia kuin oma lähtöpainoni. Kuten totesin, tämä sopi hyvin MINULLE. [/quote] Saahan sitä suositella, ei se tee niistä terveellisiä. Syö ihmeessä, jos sinulle sopii. [/quote] Taas yksi tietämätön kommentti.
[/quote]
Kerrotko tarkemmin
[/quote]Sairaalloisesti ylipainoisilla ihmisillä tuo on tutkitusti turvallinen tapa pudottaa painoa. Lääkärit suosittelevat tuota yleisesti. Jos se on epäterveellistä, niin miksi sitä suositellaan? Kaikki vitamiinien ja kivennäisaineiden saanti on turvattu toisin kuin lähes kaikilla muilla dieteillä.
[/quote]
Näin on.
Se -39 kg
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 19:04"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 08:53"]Kaikki avaruusruoat on vain läskien rahastusta. Ei niillä ole mitään etuja verrattuna terveellisen ruokavalion dieettiin.
[/quote]
Itse nutrasin vuosia sitten 16 viikkoa. Lääkärin valvonnassa. Otettiin mm.verikokeet sään.välein. Painoa tipahti 39 kg.
Poissa ovat pysyneet ja lisääkin lähtenyt.
Normaalipainossa olen pysynyt jo vuosia.
Nutrauksen aikana kävin psykoterapiassa. Toki pitkään vielä nutrauksen loputtuakin.
Minulla oli syömishäiriö, BED. Nyt se ja liiat kilot ovat mennyttä aikaa. Onneksi.
Ja hiukset pysyivät päässä jne
[/quote]
Upea suoritus! Näinhän se on että ei kilot pysy poissa, laihdutti millä tahansa jos pääkoppa ei ole sinut asian kanssa. Se hankalin osuus laihdutuksessa onkin juuri se että siihen elämäntavan muutokseen on henkisesti valmis.
-Ap-
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 12:40"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 12:28"]
Aina on puolesta ja vastaan puhujia, se on ihan ok. Mutta kyllähän sairaalloisessa lihavuudessa on isommat terveysriskit kuin nutrilett kuurissa. Ei kenenkään ole tarkoitus näillä lopun elämäänsä elää, mutta alkuun pääsemisessä nää helpottaa monellakin tapaa. Nopeasti alkuun putoava paino motivoi, ja helpottaa liikunnan aloittamista ja kuten Itselläni olen huomannut jo parissa päivässä niin itsekurin opettelussa. Jo viikon aikana vatsalaukku pienenee liki normaaliin ja helpottaa siirtymistä pienempiin annoskokoihin. On tää ketoosi vaan ihmeellinen tila, et syö mutta ei tule nälkä ja energiaa on aamusta iltaan. -Ap-
[/quote]
Ketoosiin pääsee myös syömällä oikeaa ruokaa.
[/quote]
Pääsee, karppaamalla jossa vähennetään hiilihydraatit alle 20g. Tämä ei ollut mun juttu koska en aio elää ilman hiilareita lopun elämää ja k n kaappauksen jälkeen siirtyy normaalin ruokaan joka sisältää hiilareita niin paino kipuaa takaisin ylös, kalorivajeesta huolimatta. Elimistö tottuu hiilariherkäksi karppaamalla, sillä tosiaan paino putoaa ja hienoa jos se joillekin elämäntavaksi sopii. Minulle ei sopinut, kokeilun 8kuukautta.
Myös kalorivajeella pääsee ketoosiin kun syö normi ruokaa alle 800 kcal päivässä, mutta tuossa vaihtoehdossa elimistö ei mitenkään saa kaikkia tarvitsemiaan vitamiineja ja hivenaineita.