Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Löytyykö nutranneita?

Vierailija
29.08.2015 |

Olen ollut nyt neljä päivää nutrilett tuotteilla, kun kahden viikon tarvikkeet siihen sain ilmaiseksi.
Taustoja sen verran, että painoa on reippaasti yli 100kg. Ennen nutrausta olen pudottanut painoa n.4kg muutaman viikon aikana parannetulla ruokavaliolla ja annoksia pienentämällä. Nutrauksella tarkoitus on nyt kutistella vatsalaukkua ja sitten siirtyä jatkamaan tuolla ruokavaliolla.
Painoa ei ole lähtenyt kuin 1 kilo, hiukan ihmettelen kun olen lukenut että tällä lähtisi useampikin kilo viikon aikana, onhan tuo kilo hyvä ja normaalikin tahti. Ketoosiin tipahdin heti toisena päivänä, olo virkeä ja nälkää ei ole. Lähteekö nutrauksella sitten periaatteessa ne nesteet, jotka mulla oli lähtenyt jo tuon 4kilon mukana?
Liikuntaa olen koittanut nyt rajoittaa vaikka energiaa olisi vaikka muille jakaa, olen pyöräillyt päivittäin 7-10km lenkin ja tehnyt pienen lihaskuntokunto jumpan iltaisin 15-20min.
Jos kokemuksia niin mielelläni lukisin niitä :)

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun alkaa laihduttaa, nestettä ja hiilihydraatteja lähtee kehosta ja suolistossa olevan moskan määrä vähenee. Paino putoaa ekalla viikolla 3-4 kiloa, mutta siitä on rasvaa n. 1 kg. Sitten jatkuu tuo 1kg/vko tahti. Vastaavasti ruokavalion normalisoituessa nuo alun nesteet ym. tulee takaisin ja paino nousee 2-3kg.

Vierailija
2/54 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ilmeisesti mulla nuo nesteet ja moskat lähtenyt jo ennen nutraamista.
Olen vaan ollut siinä käsityksessä että ketoosissa paino putoaisi nopempaa kuin tuon 1/2-1kg viikossa.
Kiirettähän tässä ei ole, mutta mikä idea tuossa nutrauksessa ja siitä johtuvasta ketoositilasta sitten on jos perus laihdutuksella ruoan avulla lopputulos on sama?
Kalori vajetta mulla tulee nyt nutratessa n.2000kcal pv, eli 14 000kcal viikko joka olisi se n. -2kg viikko ja kotoisin pitäisi vielä jouduttaa lisää tuota tahtia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 08:11"]Eli ilmeisesti mulla nuo nesteet ja moskat lähtenyt jo ennen nutraamista.
Olen vaan ollut siinä käsityksessä että ketoosissa paino putoaisi nopempaa kuin tuon 1/2-1kg viikossa.
Kiirettähän tässä ei ole, mutta mikä idea tuossa nutrauksessa ja siitä johtuvasta ketoositilasta sitten on jos perus laihdutuksella ruoan avulla lopputulos on sama?
Kalori vajetta mulla tulee nyt nutratessa n.2000kcal pv, eli 14 000kcal viikko joka olisi se n. -2kg viikko ja kotoisin pitäisi vielä jouduttaa lisää tuota tahtia.
[/quote]

Kotoisin-> ketoosin

Vierailija
4/54 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö oikeeta ruokaa niin saat pitää hiuksesikin, jätä se avaruusruoka.

Vierailija
5/54 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta, nyt viides päivä lähti käyntiin ja katsotaan mitä se pudotus sitten 7 päivän jälkeen ja siitä edespäin.
Painohan putoaa sykleissä( solutasolla tapahtuvan toiminnan takia), joten vaaka voi heilahtaa reippaasti alas yhden yön aikana kun on ensin ns.jumittanut.
Se täytyy omalla kohdallani mainita, että kun olen aina ollut huono itsehillinnän suhteen ruoan kanssa niin siihen tää nutraus on hyvä.
On todennäköisesti tän kuurin jälkeen helpompi kieltäytyä moska ruoasta, kunhan saa ihan sitä oikeaa ruokaa syödäkseen.

Vierailija
6/54 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 08:21"]Syö oikeeta ruokaa niin saat pitää hiuksesikin, jätä se avaruusruoka.
[/quote]

Tarkoitushan ei ole viedä laihdutusta tällä avaruusruoalla loppuun asti.

Vierailija
7/54 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki avaruusruoat on vain läskien rahastusta. Ei niillä ole mitään etuja verrattuna terveellisen ruokavalion dieettiin.

Vierailija
8/54 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 08:53"]Kaikki avaruusruoat on vain läskien rahastusta. Ei niillä ole mitään etuja verrattuna terveellisen ruokavalion dieettiin.
[/quote]

Varmasti terveellinen ruokavalio paras, olen samaa mieltä.
Mutta kokeilumielessä tää on mielenkiintoinen.
Ja näiden päivien jälkeen on kasvanut itsekuri, täytyykin hankkia muutama pussukka kaappiin varalta. Kun oikea terveellinen ruoka alkaa maistua puulta ja tekee mieli mässätä herkkuja niin vetää päivän pari noita pusseja niin arvostaa oikeeta ruokaa ihan eri tavalla taas.
Nyt kaapissa oleva kiinankaalikin näyttää maailman parhaimmalta ruoalta näiden pussien jälkeen :D

Vierailija
9/54 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis edelleen lukisin mielelläni muiden avaruusruokailijoiden kokemuksia :D

Vierailija
10/54 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
11/54 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

8vkoa, -22kg täysnutrauksella. Sopi hyvin minulle. Nutrasin ravitsemusterapeutin ja sisätautilääkärin valvonnassa.

Vierailija
12/54 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 11:12"]

8vkoa, -22kg täysnutrauksella. Sopi hyvin minulle. Nutrasin ravitsemusterapeutin ja sisätautilääkärin valvonnassa.

[/quote]

Kauhean paljon lyhyessä ajassa. Miten paljon painoit alunperin? Mä oon täysnutraamalla saanut 10 viikossa 16 kg. Pitäis vaan aloittaa uudelleen, kun elämänkriisin takia kaikki tuli takas.

Vierailija
13/54 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 11:16"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 11:12"]

[/quote]

Kauhean paljon lyhyessä ajassa. Miten paljon painoit alunperin? Mä oon täysnutraamalla saanut 10 viikossa 16 kg. Pitäis vaan aloittaa uudelleen, kun elämänkriisin takia kaikki tuli takas.
[/quote]130kg. Kokonaispudotus 40kg. Vieläkin olis n 20kg pudotettavaa, mutta haluan pysyä nyt tässä. Jos laskee, niin hyvä. Pääasia, ettei nouse. Olen omenavartalo ja paino on aina pudonnut nopeasti, kun olen saanut itseäni niskasta kiinni.

Vierailija
14/54 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 11:12"]8vkoa, -22kg täysnutrauksella. Sopi hyvin minulle. Nutrasin ravitsemusterapeutin ja sisätautilääkärin valvonnassa.
[/quote]

Oho, juurikin näitä tarinoita olen lukenut ja sillä ihmettelenkin tuota omaa kilon pudotusta. Lähtikö sulla paino heti nopeaan laskuun?
-Ap-

Vierailija
15/54 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutin normaalipainon sisällä 7 kiloa yli vuosi sitten, muutamassa erässä. Monta viikkoa peräkkäin en uskaltanut kuuria pitää. Ei ole kilot tulleet takaisin. Voin lämpimästi suositella. Keitoillahan voi myös osanutrata, kuten itse tein myös hetken aikaa. En tajua miksi ne määkivät eniten jotka ei koskaan ole edes kokeilleet...

Vierailija
16/54 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 11:27"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 11:12"]8vkoa, -22kg täysnutrauksella. Sopi hyvin minulle. Nutrasin ravitsemusterapeutin ja sisätautilääkärin valvonnassa.
[/quote]

Oho, juurikin näitä tarinoita olen lukenut ja sillä ihmettelenkin tuota omaa kilon pudotusta. Lähtikö sulla paino heti nopeaan laskuun?
-Ap-
[/quote] Eka viikko yli 6kg. Sitten aika tasaista kahta kiloa.

Vierailija
17/54 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 11:16"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 11:12"]

[/quote]

[/quote]

Hyvältä tuokin tahti kuulostaa, ja uskon että olisi pysynytkin poissa jos olisi siirtynyt kevyeen ruokavalioon.
Ei muuta kun uutta tulille ja tsemppiä :)

Vierailija
18/54 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 11:28"]Laihdutin normaalipainon sisällä 7 kiloa yli vuosi sitten, muutamassa erässä. Monta viikkoa peräkkäin en uskaltanut kuuria pitää. Ei ole kilot tulleet takaisin. Voin lämpimästi suositella. Keitoillahan voi myös osanutrata, kuten itse tein myös hetken aikaa. En tajua miksi ne määkivät eniten jotka ei koskaan ole edes kokeilleet...
[/quote]

Joo tuota osanutrausta olen miettinyt myös, sillä voisi korvata välipalaa ja iltapalaa.
-Ap-

Vierailija
19/54 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän lie sitten kun ei näytä tehoavan mulla, tai nähtäväksi jää tän kahden viikon jälkeen.
Mulla nesteet tosin oli jo poistunut kropasta ennen tätä kokeilua.
-Ap-

Vierailija
20/54 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 11:35"]

Mikähän lie sitten kun ei näytä tehoavan mulla, tai nähtäväksi jää tän kahden viikon jälkeen. Mulla nesteet tosin oli jo poistunut kropasta ennen tätä kokeilua. -Ap-

[/quote]

Olisko sulla ovisaika tai menkat tulossa? Niinä aikoina nesteet pysyy kehossa, mutta sitten humpsahtaa kerralla roimasti. Nimimerkillä 12 vkon kokemus ja pidin joka päivä kirjaa painosta.