Oletteko jo nähneet paljon bootcut-farkkuja?
Kadulla siis.. Liikkeiden valikoimissa niitä näkyy, mutta kenenkään päällä en ole vielä nähnyt.. Mietin nyt vaan pitääkö niitä alkaa ostamaan.. Ei tunnu vielä hyvältä!
Kommentit (58)
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 08:59"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 23:38"]nyt en siis tarkoita tosiaan näitä, jotka ovat koko ajan käyttäneet.. [/quote] Jos näet kadulla niin mistä tiedät onko käyttänyt koko ajan? Meetkö kysymään?
[/quote]
No kyllä sen muusta tyylistä vaan näkee..
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 11:53"]
Mä en ymmärrä noissa leveälahkeisissa farkuissa sitä, miten niitä voisi käyttää muiden kenkien kuin korkkarien kanssa. Teininä kun ei ollut mitään pillifarkkuja kaupoissa edes ja kaikki munkin farkut oli bootcuteja tai vielä leveämpilahkeisia kammotuksia mutta käytin tennareita niin kyllä oli jokaisten farkkujen lahkeet rispaantuneet ja hajonneet ihan hirveän näköisiksi, sama juttu kaikilla kavereilla. En muista oliko se kenties jopa coolia. Nyt kolmekymppisenä en vieläkään käytä korkokenkiä kun ne tuntuvat epämukavilta eikä niissä olisi mitään järkeä minun arjessani, niin kyllä ne pillifarkut on vaan hyvät kun ne eivät voi mitenkään hajota lahkeista. Eihän tietty leveälahkeisetkaan hajoa jos ne ovat niin lyhyet etteivät selvästi osu maahan mutta se nyt näyttää hirveän typerältä jos jalassa on matalat kengät eikä korkkarit.
[/quote]
Ne rispaantuneet lahkeet tavallaan tosiaankin oli vähän muotia! Ehkäkäytännön syistä.. Muistan, etten antanut äitini korjata niitä.
Bootcutit saa jopa hoikat naiset näyttämään tukevilta, tukevista puhumattakaan. Tukevien ja "normaalien" kannattaa käyttää alaspäin kapenevia ja nilkan paljastavia housuja, jotka eivät ole ihan liimaantuneet ihoon.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 11:53"]
Mä en ymmärrä noissa leveälahkeisissa farkuissa sitä, miten niitä voisi käyttää muiden kenkien kuin korkkarien kanssa. Teininä kun ei ollut mitään pillifarkkuja kaupoissa edes ja kaikki munkin farkut oli bootcuteja tai vielä leveämpilahkeisia kammotuksia mutta käytin tennareita niin kyllä oli jokaisten farkkujen lahkeet rispaantuneet ja hajonneet ihan hirveän näköisiksi, sama juttu kaikilla kavereilla. En muista oliko se kenties jopa coolia. Nyt kolmekymppisenä en vieläkään käytä korkokenkiä kun ne tuntuvat epämukavilta eikä niissä olisi mitään järkeä minun arjessani, niin kyllä ne pillifarkut on vaan hyvät kun ne eivät voi mitenkään hajota lahkeista. Eihän tietty leveälahkeisetkaan hajoa jos ne ovat niin lyhyet etteivät selvästi osu maahan mutta se nyt näyttää hirveän typerältä jos jalassa on matalat kengät eikä korkkarit.
[/quote]
Kun ne lahkeet on just sopivan pituiset, eli juuri ja juuri hipoo maata kantapään kohdalta, niin ei ne siitä mihinkään rispaannu eikä myöskään näytä liian lyhyiltä. Ja toisaalta ihan pienenpieni kuluma lahkeen alareunassa ei näy mihinkään.
Ostin ja alan käyttämään. Olen vuodesta 2006 käyttänyt kapeita ja pillejä että kiitos riittää.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 12:55"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 08:59"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 23:38"]nyt en siis tarkoita tosiaan näitä, jotka ovat koko ajan käyttäneet.. [/quote] Jos näet kadulla niin mistä tiedät onko käyttänyt koko ajan? Meetkö kysymään?
[/quote]
No kyllä sen muusta tyylistä vaan näkee..
[/quote]
Samaa mieltä.
Suomi on muodissa aina jäljessä..Lontoossa näkyy esim. paljon erilaisia lahkeita ja ylipäänsä ihmiset pukeutuvat trendikkäämmin
Pakko olla tosi pieni perse kun k'ytt'' tuommosia housuja. Ei mit''n muotoja saa olla.
Ostin kerran 2000-l alussa bootcutit, kun joka paikassa oli niitä - en pystynyt käyttämään. Ne oli ihan hirveän näköiset jalassa. Olen pitkä ja laiha ja pillit on mun vakiovalinta. Bootcutit on jotenkin halvan oloiset...?
Tukholmassa näkyi parit, eli eiköhän pikkuhiljaa rantaudu tännekin. :) Tosin ei sielläkään vielä ollut mitenkään yleinen muoti, mutta trendsettereillä jo käytössä.
En jaksanut lukea joko ketjua, mutta mun mielestä ne saa ihmisen jalat näyttämään kavioilta.
Tosi vähän olen nähnyt ja ne on olleet sellaisia tosi maltillisen leveitä bootcuteja. Muutamat kunnolla leveät olen nähnyt, toisella kertaa kantaja puhui riikin ruotsia. Mukuloilla pillit.
Bootcut ehdottomasti paras malli!!!! Ihania!!!! So what vaikka ihmiset ei tajua ostaa.
Mulla on nyt jalassa reilu vuosi sitten H&M:sta ostetut bootcut-farkut. Sama koko meni onneks päälle kuin silloin vuosia sitten kun tätä mallia (matala vyötärö ja bootcut-lahkeet) kyseisessä kaupassa edellisen kerran myytiin.
Voitteko selventää: ovatko bootcutit sellaiset farkut, joissa on selkeästi alaspäin levenevät lahkeet, tyyliin 70-luku? Vai vain suoralahkeiset farkut jotka keskiväljät. Vai suorat farkut joissa ihan lievästi levenevät lahkeet.
Täällä jotkut puhuvat väljistä farkuista, mutta sehän on ihan eri asia kuin bootcut. Väljät ovat oikeasti väljät hehtaarihousut. Ne ovat olleet muotia jo jonkin aikaa.
Nimikin jo sanoo, että bootcut on leikattu (cowboy-)saappaita silmällä pitäen. Sen verran leveä lahje, että bootsi mahtuu alle.
Ihania on. Ja tosiaan matkoillani viime vuosien aikana esim. Praha, Pariisi niitä aina näkee jonkin verran sellaisena klassisena yhtenä kestofarkkuja mallina...toisin kuin suomessa...
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 23:34"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 23:32"]
No sitten et ole nähnyt minua. Olen käyttänyt sellaisia suurimman osan 2000-luvusta, vaikka eivät muotia olisikaan olleet.
[/quote]
Kuten myös.
Nyt olen raskaana ja kiroan, kun äitiysvaatteista ei noita pahemmin löydy. En halua niitä hemmetin makkarankuoria päälleni.
[/quote]
Ohis: Äitiyshousuiksi kannattaa valita housuja, jotka ovat lahkeista mahdollisimman kireät. Koska yläosa on joustava, alkavat housut helposti valua jalasta jos lahkeissa on väljyyttä. Itse erehdyin ostamaan bootcutit mammafarkut, jotka olivat sovituskopissa tosi kivat mutta käytännössä mahdottomat käyttää. Pelkkä tiukka reisiosa ei riittänyt pitämään housuja ylhäällä, vaan niitä sai koko ajan olla nykimässä ylös. Kaappiin jäivät ja jatkossa ostin vaan pillimallia. Tietty sellaiset bootcutit voisivat toimia, jotka olisivat reidestä niin kireät että hampaat irvessä pitäisi kiskoa housuja jalkaan, mutta rakausaikana sekään vaihtoehto ei välttämättä ole se maailman mukavin. Oma koko myös helposti vähän vaihtelee jos yhtään tulee turvotuksia.