Oletteko jo nähneet paljon bootcut-farkkuja?
Kadulla siis.. Liikkeiden valikoimissa niitä näkyy, mutta kenenkään päällä en ole vielä nähnyt.. Mietin nyt vaan pitääkö niitä alkaa ostamaan.. Ei tunnu vielä hyvältä!
Kommentit (58)
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 08:07"]
Aleksilla Helsingissä näkyi eilen eniten tummia kulutettuja farkkuja joiden lahkeet oli taitettu ylös.
[/quote]
Ihana kun joku päivittää mitä näkyy stadin katukuvassa!
Maalainen kiittää.
Eikö kenelläkään? Itse olen käyttänyt niitä ja vain niitä. Persevän ja reitevän ehdoton valinta. Nämä skinnyfarkut saavat jalkojeni näyttämään porkkkanoilta.
En ole nähnyt vielä kaupoissa :( Voi kun olisikin sillä käytän ainoastaan bootcutteja vuodesta 1995 alkaen! olen löytänyt niitä kirppikseltä sen jälkeen kun teinivuosieni jälkeen ne loppuivat kaupoista.
Ninä haluan ostaa niitä kaupasta!!! missä niitä myydään???
t. bootcut-av-mamma-81
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 23:38"]nyt en siis tarkoita tosiaan näitä, jotka ovat koko ajan käyttäneet..
[/quote]
Jos näet kadulla niin mistä tiedät onko käyttänyt koko ajan? Meetkö kysymään?
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 08:15"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 23:34"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 23:32"]
No sitten et ole nähnyt minua. Olen käyttänyt sellaisia suurimman osan 2000-luvusta, vaikka eivät muotia olisikaan olleet.
[/quote]
Kuten myös.
Nyt olen raskaana ja kiroan, kun äitiysvaatteista ei noita pahemmin löydy. En halua niitä hemmetin makkarankuoria päälleni.
[/quote]
Ei kannata tuhlata rahojaan mihinkään äitiysfarkkuihin! Mä aina pidin ihan tavallisia farkkuja, jätin ne vaan auki ja käytin sellaista masutuubia siinä päällä :)
[/quote]
Huh! Kuulostaa epämukavalta. Mulla oli nivuset ja koko vatsanseutu niin arat molemmissa raskauksissa, että aloin käyttää äitiyshousuja tosi aikaisin. Aluksi taittelin sen trikoisen mahakappaleen kaksinkerroin. Suosittelen kyllä äitiyshousuja, jos yhtään on epämukavia tunteita. Niitä löytyy kirppareiltakin. Mullakin on tällä hetkellä kolmet hyväkuntoiset äitiyshousut myynnissä.
Onko ne niitä leveälahkeisia hirvityksiä? Toivottavasti me täti-ikäiset löydämme vielä tavallisia. Itse joudun pienikokoisena käymään nuoriso-osastoilla.
Ne jotka on aina käyttänyt leveälahkeisia farkkuja on ainaki omien havaintojen mukaan käyttäneet 2000-luvun alun pissis/wt farkkuja valkoisilla kulutuksilla ja kaikenmaailman strassikivillä ja koristeompeleilla. Ei sellaista pysty ottamaan tosissaan. Ja siksi ei tule ajateltua, että itsekin voi nyt alkaa käyttämään leveälahkeisia housuja kun ovat taas raikkaan ja uudennäköisiä 2000-luvun alun jälkeen.
Oon syntynyt vuonna 1990, eli bootcutit ja muut leveälahkeiset olivat se yleisin housumalli siihen asti, kunnes aloitin yläasteen. Siitä asti olen itsekin käyttänyt pillifarkkuja, koska tietenkin juuri sen ikäisenä oli tärkeää pukeutua muodin mukaan, ja toisaalta kapea malli kyllä sopiikin pitkälle ja hoikalle ruumiinrakenteelleni.
Tänä vuonna olen kuitenkin alkanut käyttää uudelleen myös bootcuttia, koska halusin vaihtelua. JC:stä ostin. Olen kyllä huomannut, että aika vähän niitä katukuvassa näkyy. Lähinnä sellaisilla, joilla on minun mielestäni huono tyylitaju... Sellaisilla ihmisillä, jotka ovat varmaan käyttäneet samanlaisia vaatteita aina, teini-ikäisestä nelikymppiseksi. Näitä ihmisiä varmaan tarkoitti myös tämä "nyt en siis tarkoita tosiaan näitä, jotka ovat koko ajan käyttäneet.." -kommentti. Kyllä sen vaan näkee päällepäin, eikä sitä tarvitse erikseen kysellä, sori vaan.
Tavallaan nää leveämmät lahkeet näyttää mun silmään kivalta, mutta samalla se assosiaatio noihin tyylittömiin ihmisiin 15 vuotta vanhoine bootcutteineen vähän latistaa fiilistä. Vähän kuin laventelinväriset paidat ja takit. Pidän siitä väristä, se sopii mun omiin väreihin (hiukset, iho, silmät) tosi hyvin ja näyttää hyvältä mun päällä, mutta ikävä kyllä assosioin sen vain vanhoihin mummoihin. Siksi tunnen oloni epämukavaksi tässä värissä, vaikka se mulle sopiikin.
Ehkä monilla on sama ongelma bootcuttien kanssa; tavallaan haluaisi käyttää, mutta niissä ei tunne oloaan mukavaksi, kun tulee vanhanaikainen / tyylitön fiilis. Silmät ovat niin tottuneet pilleihin, ja toisaalta minulle ja itseäni vanhemmille tulee mieleen aika ennen pillifarkkujen muotiin tulemista.
Saas nähdä, milloin pillifarkkujen ykköspaikka vaihtuu toiseen malliin. Nythän ne ovat olleet massatrendi jotakuinkin 12-13 vuotta, ja kovasti tuota bootcuttia on parin vuoden ajan yritetty tuoda takaisin.
Näin eilen kaupungilla (Helsingissä, tuolle kiitolliselle maalaiselle huom.) jollain naisella valkoiset bootcut-farkut, mitkä oli yhdistetty hippimäiseen paitaan ja koruihin - näytti hyvältä! Itselläni on vielä aika pahat traumat teinivuosien bootcut-farkuista, mutta voihan ne tosiaan yhdistää muutenkin kuin glitterkoristeltuun napapaitaan ja paksupohjakenkiin. :D Ja farkut voivat olla jotain muuta kuin persvaon paljastavat superkulutetut versiot.
Ne on pierupöksyt, hyvin pääsee kaikki kaasut lahkeesta ulos.
Sellaisten päällä näkyy jotka ovat niitä " aina " käyttäneet, mutta muilla vielä pillifarkkuja.
En ymmärrä miksi lyhyet ja paksut suomalaiset naiset hokee että pillifarkut ei käy kun jalat näyttää paksuilta, kun eihän ne bootcutit näytä yhtään paremmilta! Saa näyttämään vain entistä lyhyemmältä ja paksummalta.
Muotia tai ei niin en tule käyttämään. Vaikka olenkin lanteikas ja reitevä niin minä en kauniita ohuita sääriäni verhoa bootcuteilla. Minusta se tekee vaan vielä isomman näköiseksi vaikka muuta väitetäänkin. Lisäksi luonnottoman näköiset koska kellään ei ole tuon malliset jalat luonnostaan joissa sääri ja reisi yhtä paksut.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 11:42"]En ymmärrä miksi lyhyet ja paksut suomalaiset naiset hokee että pillifarkut ei käy kun jalat näyttää paksuilta, kun eihän ne bootcutit näytä yhtään paremmilta! Saa näyttämään vain entistä lyhyemmältä ja paksummalta.
[/quote] Juuri näin!
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 11:42"]
En ymmärrä miksi lyhyet ja paksut suomalaiset naiset hokee että pillifarkut ei käy kun jalat näyttää paksuilta, kun eihän ne bootcutit näytä yhtään paremmilta! Saa näyttämään vain entistä lyhyemmältä ja paksummalta.
[/quote]
no ei pidä paikkaansa. Bootcut pidentää ja hoikentaa jalkaa. Mutta täytyy siis olla korkokengät ja lahkeet tarpeeksi pitkät, että tulee toi efekti.
Mä en ymmärrä noissa leveälahkeisissa farkuissa sitä, miten niitä voisi käyttää muiden kenkien kuin korkkarien kanssa. Teininä kun ei ollut mitään pillifarkkuja kaupoissa edes ja kaikki munkin farkut oli bootcuteja tai vielä leveämpilahkeisia kammotuksia mutta käytin tennareita niin kyllä oli jokaisten farkkujen lahkeet rispaantuneet ja hajonneet ihan hirveän näköisiksi, sama juttu kaikilla kavereilla. En muista oliko se kenties jopa coolia. Nyt kolmekymppisenä en vieläkään käytä korkokenkiä kun ne tuntuvat epämukavilta eikä niissä olisi mitään järkeä minun arjessani, niin kyllä ne pillifarkut on vaan hyvät kun ne eivät voi mitenkään hajota lahkeista. Eihän tietty leveälahkeisetkaan hajoa jos ne ovat niin lyhyet etteivät selvästi osu maahan mutta se nyt näyttää hirveän typerältä jos jalassa on matalat kengät eikä korkkarit.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 11:42"]En ymmärrä miksi lyhyet ja paksut suomalaiset naiset hokee että pillifarkut ei käy kun jalat näyttää paksuilta, kun eihän ne bootcutit näytä yhtään paremmilta! Saa näyttämään vain entistä lyhyemmältä ja paksummalta.
[/quote]Samaa mideltä. Samanlainen perusteeton hokema kuin se, että caprit 'katkaisevat' jalat ja saavat näyttämään lyhyiltä.
Sepä noissa juuri, että niitten kanssa täytyisi käyttää korkkareita, jotta ne näyttäisi hyvältä. En oo hankkinut, vaikka kaikkien juttujen mukaan päärynävartaloinen ei mitään muuta farkkutyyppiä saiskaan käyttää.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 06:48"]Ei, niitä ei edelleenkään käytä muut kuin vanhemmat ja nuoriso ei tollaselle lämpene yhtäkuin ne eivät ole ainakaan vielä tulossa takaisin vaikka kaupoista saattaa löytyä. Liian aikaista vielä
N19
[/quote]
Höpöä. Ne on olleet muodissa jo pitkään, mutta Suomi laahaa perässä.
Kaupoissa. Mutta mun kropalle ne ei sovi, ei oo opinut edes laihana. Ja teinini ei huoli. Olis silti makeet.