Miehen surkea itsetunto
Hän välttelee muiden seuraa koska "ei kestä sitä myötähäpeän määrää". Avautui tästä minulle mollaamalla minulle itseään, minua, kavereitaan, minun kavereita, sukulaisiaan ja minun sukulaisiani, työkavereita, naapureita, hyvänpäiväntuttuja, tuntemattomia ohikulkijoita. Haukkui minua päivittäin. Häpeää tyhmyyttäni, ilmettäni jossain tilanteessa, sanavalintaa, puhumisen määrää, reaktiotani, vaatteitani, vatsantoimintaani, mitä naapurit ajattelevat kun käyn taas vessassa, nukkumisen määrää ja ajankohtaa, sitä etten halua lähteä baariin ja toisaalta jos lähden niin miksi nukun myöhään seuraavana päivänä. Häpeää monissa tilanteissa osaamattomuuttani tai kommenttejani ja kiiruhtaa kommentoimaan niitä muille pilkalliseen sävyyn kuin korjatakseen tilanteen, vaikka on muuten hiljaa. Ylipäätään sijaa elämässä ei ole puutteille vaan kaiken on sujuttava suorittamalla kuin jonkun käsikirjoituksen mukaan tai muuten se laukaisee vahvan negatiivisen reaktion.
Miksi aloin seurustella hänen kanssaan? Koska vaikutti vain ihanan ujolta, ei haukkunut vaan pyrki esiintymään edukseen. On sellainen edelleen muiden seurassa.
Miksi hän alkoi seurustelemaan minun kanssani? En tiedä enkä saanut vastausta.
Miksi olen vielä hänen kanssaan? En enää olekaan.
Ihmettelin joskus miten ihmiset päätyvät yhteen totaalisen mulkun kanssa tutustumatta rauhassa ensin ja mikseivät "kiltit" kelpaa. En tajunnut että joillakin ihmisillä tutustuminen vaatii sen, että on jo yhdessä tämän kanssa.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Joo, tiedätkä että parisuhteet perustuu vapaaehtoisuuteen, sä voit erota ihan ilman, että tarvii vauvapalstalla märistä.
Miten sinkku eroaa?
Hävettää ettet tuon lyhyemmin osaa kirjoittaa tänne meille penaalin tylsemille kynille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, tiedätkä että parisuhteet perustuu vapaaehtoisuuteen, sä voit erota ihan ilman, että tarvii vauvapalstalla märistä.
Miten sinkku eroaa?
En jaksanut lukea tuota koko vuodatusta.
Kysyitkö itseltäsi "miksi kirjoitin tämän paskan tänne" ?
Jos et niin kysy ihmeessä.
Koskaan ei pidä antaa friikille tilaisuutta.
Otsikko ja teksti eivät nyt täsmää ollenkaan. Eihän tuolla miehellä ole ollenkaan huono itsetunto.
Vierailija kirjoitti:
Koskaan ei pidä antaa friikille tilaisuutta.
Miten friikkiys olisi alun perin näkynyt päällepäin?
Vierailija kirjoitti:
Otsikko ja teksti eivät nyt täsmää ollenkaan. Eihän tuolla miehellä ole ollenkaan huono itsetunto.
Häpeää myös itseään.
Vierailija kirjoitti:
Teillä tavaamalla lukijoilla tosiaan menee aikaa. Yritä jaksaa harjoitella, kyllä se alkaa sujua.
Ok.
Tätä minuuttia elämästäni en saa ikinä takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Ok.
Tätä minuuttia elämästäni en saa ikinä takaisin.
Ihan omalla vastuullasi oli tulla tänne märisemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häpeää myös itseään.
Voi hävetäkin mutta siitähän aloitus ei sanonut mitään. Jos mies häpesi tyhmyyttäsi ja käytöstäsi niin sehän voi johtua ihan vaan siitä että olet tyhmä ja käytöksesi on tökeröä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häpeää myös itseään.
Voi hävetäkin mutta siitähän aloitus ei sanonut mitään. Jos mies häpesi tyhmyyttäsi ja käytöstäsi niin sehän voi johtua ihan vaan siitä että olet tyhmä ja käytöksesi on tökeröä.
Toki, mutta todennäköisyys sille että kaikkien ihmisten on, on kuitenkin pieni.
Eroa. Nuorella miehellä voi olla noita ongelmia, ehkä itsetunto rakentuu myöhemmin paremmaksi. Normaalia se ei kuitenkaan ole että haukkuu koko ajan kaikkia sinuakin, älä jää sinne, toinen EI muutu - muilla naisilla on kokemusta tästä.
Ei kannata ajatella että joku mies on vain "ihanan ujo" tai mitä lie vaan olla sen verran varuillaan että huomaa mahdolliset varoitusmerkit.
Huono itsetunto on paha juttu jos se johtaa mustasukkaisuuteen tai tuollaiseen kriittisyyteen.
Hienoa, että pääsit pois tällaisesta suhteesta. Tällä palstalla näitä samanlaisia miehiä näkyy olevan sankoin joukoin...
Vierailija kirjoitti:
Onhan. Toisilla vaan on tarve pönkittää itsetuntoaan muiden kustannuksella. Toisilla ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä tavaamalla lukijoilla tosiaan menee aikaa. Yritä jaksaa harjoitella, kyllä se alkaa sujua.
Opettele itse laittamaan vastaus oikealle riville.
Mutta kysyitkö sitä ennen vuodatustasi?
Aivan järkyttävää roskaa joku jaksaa tänne kehitellä. Ilmiannettu trolli.