Teinin musiikki!
Olen kyllästynyt tuohon rääkymiseen ja jumputukseen. Kaiken lisäksi ne sanoitukset ovat hirveitä! Hyi ihan oksettaa kun kuulenkin sitä musiikkia. Yhden biisin nimen muistan mutten artistia sitten muista.
Kommentit (81)
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 19:06"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 19:00"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:58"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:48"] [quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:38"] [quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:34"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:26"] Nyt tärppäsi. Toivottavasti meni oikein, mobiilia käytän. [/quote] Marilyn Manson on vain suoraa jatkumoa nuoruutesi Alicee Cooperille, KISSille jne. Älä kauhistu. [/quote] No joo, mutta julistiko Cooper olevansa antikristus ja repikö hän raamattuja lavalla tai poltti lippuja? Ei sentään, ymmärrän ap:ta. [/quote] Et sitten vissiin ole Alice Cooperin vanhoihin lavaesityksiin tutustunut? Toki Raamatut taisi jäädä rauhaan, mutta aikamoista gorea se oli. Ja pitää ottaa huomioon myös aikakausi. Se mikä Alicen aikaan oli shokeeraavaa, oli kevyttä Mansonin aikana. Tosin mitä se kertoo ihmiskunnasta, että veriset vauvan päät ja lavalla suoritettu itsemurha on vähemmän paheksuttavaa, kuin repiä Raamattu ja julistautua antikristukseksi? [/quote] Näin Alice sanoo Mansonista elämäkerrassaan: "Repesin nauruun nähdessäni hänet ensi kerran. Silti puolustin Mansonin sananvapautta, kun hän repi Raamatun palasiksi, vaikka meillä ei teologisessa mielessä ollutkaan mitään yhteistä. Aluksi Raamatun repiminen lavalla suututti minua, mutta se pani minut myös ajattelemaan - olin tehnyt täsmällleen samaa 70-luvulla." [/quote] Niin on shokeerannut, mutta Manson repi sen omien aatteidensa takia ja hän on perustellut lavaesityksiään haastatteluissa.
[/quote]
Jaa, Raamatun saa siis repiä lavalla, mutta jos sen repimisellä on sanoma, niin sitten se ei saa?
Jari Tervo heitti Uutisvuodossa Raamatun lattialle kritisoidessaan Raamatun kirjaimellista tulkintaa. Mitä mieltä olet?
[/quote]
Pelkkä satukirjahan se on. :)
Marilyn Manson rooli eikä mitään muuta.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 19:06"]
Osta teineille langattomat kuulokkeet.
[/quote]
Äiti voi ostaa ihan itselleen korvatulpat jos ei halua kuunnella teinin kuuntelemaa musiikkia.
Meilläkin tapeltiin musiikista kun olin 16, molemmin puolin vieläpä. Isi kuunteli Popedaa ja minä Rollareita, The Beatlesia ja Queenia :D Kumpikin kuunteli omasta mielestään todella ärsyttävää musaa. Kunnon riita ja huutokonsertti muutama kerta kuukaudessa, mutta silti tullaan nykyään isin kanssa toimeen, 5-10 vuotta myöhemmin.
Eli AP, ei auta kuin kestää ja uskoa, että tulevaisuudessa tulette nauramaan tyttösi kanssa muistoillenne, vaikka se ihan hirveältä nyt tuntuukin.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 19:10"]
Meilläkin tapeltiin musiikista kun olin 16, molemmin puolin vieläpä. Isi kuunteli Popedaa ja minä Rollareita, The Beatlesia ja Queenia :D Kumpikin kuunteli omasta mielestään todella ärsyttävää musaa. Kunnon riita ja huutokonsertti muutama kerta kuukaudessa, mutta silti tullaan nykyään isin kanssa toimeen, 5-10 vuotta myöhemmin.
Eli AP, ei auta kuin kestää ja uskoa, että tulevaisuudessa tulette nauramaan tyttösi kanssa muistoillenne, vaikka se ihan hirveältä nyt tuntuukin.
[/quote]
Itse olen perinyt isältäni musamaun, mitä tulee 70-80-lukujen heviin. Niiden lisäksi omatoimisesti tullut mukaan raskaammatkin aineet, kuten thrash, death ja black metal. Ei tarvitse faijan luona tapella musiikista :D M21
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:44"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:26"]Nyt tärppäsi. Toivottavasti meni oikein, mobiilia käytän. [/quote]ehkä on itsetunto-ongelmia ja haluaa olla erilainen.
[/quote]
Eikös itsetunto-ongelmissa usein haluta sulautua massaan?
Kiitti ap linkistä, tuli oikein kivasti oma teini-ikä mieleen. Äiti ei tykännyt Mansonista tai muustakaan mitä tykkäsin kuunnella :D Raahasi papille ja sen jälkeen tk-lääkärin kautta psykiatriselle. Sain kuunnella sitten mitä lystäsin rauhassa osastolla, kiitos äiti :D
Jotenkin helvetin ironista, että AV:lla arvostellaan massasta poikkeavuutta kun ottaa huomioon, että tälläkin kirjoittelee useampi ihminen joka on rakentanut koko elämänsä fiktiivisten kulissien varaan :P
Teinä ottaisin ihan rauhallisesti. Ei maistu? osta hänelle langattomat kuulokkeet, ongelma ratkaistu. Iän myötä musiikkimaku sitten laajenee jos on laajentuakseen. On hyvin tyypillistä, että tossa vaiheessa vielä se "oma" juttu on kaikkein siistein asia maailmassa.
-m35
Psykedeelinen metalli. Jotkut ne vaan tykkää.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 21:19"]Psykedeelinen metalli. Jotkut ne vaan tykkää.
[/quote]
Anna esimerkki vai liittykö ap:n linkkiin?
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 19:17"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:44"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:26"]Nyt tärppäsi. Toivottavasti meni oikein, mobiilia käytän. [/quote]ehkä on itsetunto-ongelmia ja haluaa olla erilainen.
[/quote]
Eikös itsetunto-ongelmissa usein haluta sulautua massaan?
[/quote]näin teinit luulee. Itsetunto-ongelmissa halutaan herättää paheksuntaa, olla erilaisia,tulla huomatuksi, olla Mä!
Itekki kuuntelin mansonia teininä ja joskus vieläkin.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 21:28"]Itekki kuuntelin mansonia teininä ja joskus vieläkin.
[/quote] ootko kuinka vanha?
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 21:20"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 21:19"]Psykedeelinen metalli. Jotkut ne vaan tykkää. [/quote] Anna esimerkki vai liittykö ap:n linkkiin?
[/quote]
Marilyn Mansonilla nyt ei ainakaan ole mitään tekemistä psykedeellisyyden kanssa.
Mä olin kuudennella, kun Dingon sinä ja minä ilmestyi. Se syöpyi 28 vuotiaaseen äitiini kuin lämmin veitsi voihin. Jukolauta, että se fanitti Dingoa, mä en niinkään... olihan se kiva bändi, mutta Hanoi Rocks oli maailman ihaninta hunajaa ikinä.
Siitä seuras se, että mähän olen nähnyt Dingon kymmeniä kertoja ja Hanoi Rocksia en silloin kertaakaan, kun ei ollut varaa. Ravasin myös hakemassa äidilleni nimmareita levyihin ja kaikkea mitä vaan, että äiti pääsi tapaamaan idoleitaan..
Nyt 43 v olen yhä katkera äidilleni tuosta! ;D
Omien teinien kanssa nyt on asiat vähän toisella tolalla. Mä diggailen tuota Mansonia enemmän kuin omat muksut ja Antti Tuiskun keikallekin on liput, koska tytär. Pojan kanssa lähtee vanhempiensa kanssa kattomaan Linkin Parkkia - koska kaikki fanitetaan.
Jukolauta, että omien fanitusten lisäksi pitää antaa lapsillekin tilaisuus omiinsa! Meillä kuuntelee neljä ihmistä musaa, kaikilla on omat juttunsa ja samojakin. Kaikilla on hyvät kuulokkeet.
Toisinaan pidetään perheen kesken musailtoja. Kukin perheenjäsen vuorollaan esittää itse, youtubevideoin tai spotifystä jotain musaa, oli se mieleistä tai kyselee mielipiteitä uudesta biisistä...
Musiikki on meidän elämää ja kaikenlaista ääntä maailmaan mahtuu. Olkaa uteliaita ja nauttikaa!
Itse odotan vähän mielenkiinnollakin millä musiikilla teinit 'shokeeraavat' sitten siinä vaiheessa, itse kun kuuntelen lähes kaikenlaista musiikkia ja paljon myös rankempaakin osastoa kuten örinämetallia ja power electronicsia. Veikkaan että joku sen ajan Mikael Gabriel tai vastaava tulee olemaan se jolla muksut sitten saavat minut kauhistelemaan :D
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:26"]Nyt tärppäsi. Toivottavasti meni oikein, mobiilia käytän.
[/quote]
Marilyn Mansonilla on tosi fiksuja mietteitä ja laulun sanoja. Hienoja haastatteluja myös olemassa. Esim bowling for columbine elokuvassa. Vois kuunnella paskempaakin musaa. Varsinkin alkuaikojen tuotanto on Mansonilla ihan kultaa.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 19:03"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 19:00"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:52"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:37"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:33"]Ap hoi kuinka vanha lapsi? [/quote] 16. Ja ei tuo ole ainoa mitä en siedä. Kysyin nopeasti tytön suosikki genrejä, esim. death ja thrash. Ap
[/quote]
Death metalhan on maailman vaativin musiikkigenre soittotaidon kannalta ja sen lisäksi myös sävellykset ovat sen verran monimutkaisia, että niiden kuunteluun vaaditaan vähän keskimääräistä älykkäämpää korvaa. Sitä toki näillä popedaa, yötä ym. junttirokkia kuuntelevilla junteilla ei ole, joten stereotyyppisiä ja ennakkoluuloisia pinttymyksiä musiikkigenreä kohtaan ei tarvitse ihmetellä.
[/quote]
Tuo on totta mitä sanoit death metalista mutta Manson sitä ei kuitenkaan ole.
[/quote]
Miten tämä viestiketju liittyy Mansoniin?
[/quote]
Ap:n antama esimerkki teinin musiikkimausta oli Marilyn Mansonia.