Onko naisten mielestä oikeasti ihan ok ajatus se, että kumppanin puhelimen sisältöä pitää olla halutessaan oikeus katsoa milloin vain?
Tuossa toisessa viestiketjussa naiset tuntuivat kovasti allekirjoittavan sen näkemyksen perään, että kumppanin puhelinta pitää olla halutessaan oikeus katsoa. Se on kuulemma luottamuksen osoitus. Ihan oikeastiko naiset näin ajattelevat?
Minä en ainakaan haluaisi näyttää omalle naiselle kaverieni kanssa vaihtamia viestejä jo senkään takia, ettei niistä tule väärinkäsityksiä jos siellä on esim jotain miesten keskistä huumoria joita naiset ei välttämättä ymmärrä. En myöskään todellakaan haluaisi ruveta selaamaan naiseni puhelinta. Sehän on jumalauta hänen, ei minun!
Kommentit (159)
Ei ole ok selata toisen puhelinta. Se on sama kuin päiväkirja.
Ei ole oikein , mutta ei siellä puolison puhelimessa pidä olla myöskään mitään salattavaa omalta puolisoltaan.Jos on puhtaat jauhot pussissa, ei tarvitse olla niin tarkkana puhelimensa sisällön salaamisesta.
Silloin kyllä herää vahva epäillys.
Yli kuusikymppinen nainen toisessa liitossa: en hyväksyisi kumminkaan päin puhelimen tutkimista.
Minun puhelimessani on vain yksityisviestejä tai no vuoronvaihtoon liittyviä työviestejäkin voi olla, mutta miehellä on työhön liittyviä viestejä - kyllä ystävien ja lasten pitää pystyä luottamaan asioidensa yksityisyyteen.
Musta puhelin ei kuulu puolisolle. Esim. luottamukselliset keskustelut bestiksen ongelmista.
jos puoliso olisi uskoton, ja suhdetta yritetään rakentaa uudelleen niin silloin pitäisi pystyä näyttää puhelin koska vaan koska luottamus on särkynyt
Olen nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että puhelimen kyttääminen on lähtökohtaisesti ei, riippumatta siitä kuka sen tekee, ja kenelle. Kyse ei ole salailusta, vaan perustavanlaatuisesta oikeudesta yksityisyyteen. Sama pätee myös postiin, tietokoneeseen yms. Mielestäni ei löydy selkeämpää ja suorempaa osoitusta epäluottamuksesta toista ihmistä kohtaan kuin vaatimus pääsystä kys. hlön henkilökohtaisiin viesteihin, puheluihin ja posteihin.
Meillä taas ei ole mitään syytä piilotella mitään, koska molemmat luottavat siihen ettei toinen lue viestejä jotka eivät hänelle kuulu.
Siis "piilotella mitään"????? Mitä ihmettä, mitä minä nyt siellä puhelimessa piilottelisin? En vain halua, että kukaan, ei mies eikä kukaan muukaan lukee esim minun ja jonkun ystäväni keskusteluja. Ei niissä ole mitään "piiloteltavaa", mutta minulla on oikeus yksityisyyteen, ja se tarkoittaa sitä, ettei miehen tarvitse tietää mitä puhun ystävieni kanssa, vaikka vaihdettaisiin vain kakkureseptejä. Kerron kyllä miehelle sen mitä katson tarpeelliseksi, mutta en "piilottele" häneltä mitään. Minulla ei ole tarvetta sellaiseen, mutta yksityisyyteen on. En myöskään itse ole milläänlailla kiinnostunut, miehen puhelimen sisällöstä. En ole koskaan tutkinut hänen taskujaan, lompakkoaan enkä puhelinta.
Naiset puolustavat tuota vain sen takia että saisi oikeuden tutkia miehen puhelinta. Totuus kuitenkin on se että yksikään nainen ei hyväksy että mies tutkisi hänen puhelinta vaikka itse haluaa tutkia miehen puhelimen.
En kehtaisi kaivella toisen puhelinta tai henkilökohtaista läppäriä/padia, enkä myöskään lompakkoa, laukkua, taskuja tms. Enkä avaa toisen nimellä tullutta postia. Sama sääntö pätee meillä molemmilla ja myös teini-ikäisellä pojalla. Erillisluvalla/pyynnöstä teen päivityksiä koneille tai muuta kotinörtin tehtäviä.
Vilkaisin (salaa) ja mitä kaikkea törkyä sieltä löytyikään. Olen todella pettynyt.
Kyllä sieltä puhelimesta yleensä löytyy yhtä ja toista jos sellainen tunne herää, että jotain on. Pätee molempiin sukupuoliin.
Ei ole ok, en lue toisten viestejä.
Lain mukaan kirjeen, puhelun tai muun luottamuksellisen viestin salaisuus on loukkaamaton. Viestin avaaminen luvatta on viestintäsalaisuuden loukkaus, josta voidaan tuomita sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
Vierailija kirjoitti:
Naiset puolustavat tuota vain sen takia että saisi oikeuden tutkia miehen puhelinta. Totuus kuitenkin on se että yksikään nainen ei hyväksy että mies tutkisi hänen puhelinta vaikka itse haluaa tutkia miehen puhelimen.
Ja sitä ennen on poistettu omasta puhelimesta arveluttavat viestiketjut ja yhteystiedot, jos toinen haluaisikin vastavuoroisesti tarkistaa toisen puhelimen.
Kyllä nämä nykypuhelimet jotka ovat vain yhden henkilön nimissä ovat jo kirjesalaisuuden alla. Sehän sisältää mobiilivermenteet, avaa sähköpostinkin ilman erillistä kirjautumista ja ties mitä.
Vierailija kirjoitti:
Musta puhelin ei kuulu puolisolle. Esim. luottamukselliset keskustelut bestiksen ongelmista.
jos puoliso olisi uskoton, ja suhdetta yritetään rakentaa uudelleen niin silloin pitäisi pystyä näyttää puhelin koska vaan koska luottamus on särkynyt
Olen nainen
Agressiivisimmat puhelimen piilottelijat ovat hyvin usein sarjapettäjiä. Näkyy tässäkin ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Hyväksyn ja olen antanut miehelle täyden luvan. Hän ei halua katsoa puhelintani. Varmaan just siksi kun minulla ei ole mitään salattavaa siellä. Tuntuu hyvältä olla luotettava ihminen.
Ap:n "huumori" on todennäköisesti naisvihaa, rasismia ja vähemmistöjen pilkkaamista.
Ei. Sehän on rikos, jos katsot toisen puhelinta. Mutta olen joskus katsonut exän mesen, kun olin varma, että hän petti ja se piti paikkansa. En koskaan kertonut.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ok selata toisen puhelinta. Se on sama kuin päiväkirja.
Samaa mieltä. Etenkään toisen viestejä.
Mutta musta olisi ihan ok joskus soittaa toisen puhelimella, jos oma on vaikka hukassa tai akku loppu.
Vierailija kirjoitti:
Ei se noin mene. Jos ollaan parisuhteessa ja toisella on oikeus tutkia toisen puhelinta, niin sitten on sillä toisellakin. Paitsi jo mainitut mahdolliset pettämisjutut tietenkin, kun epäluottamus on oikeasti ansaittua.
Mitä ihmeen "huumoria" aloittajalla on puhelimessaan, josta naiset suuttuvat? Ehkä ei kannata viljellä naisvihamielisiä juttuja.