Onko naisten mielestä oikeasti ihan ok ajatus se, että kumppanin puhelimen sisältöä pitää olla halutessaan oikeus katsoa milloin vain?
Tuossa toisessa viestiketjussa naiset tuntuivat kovasti allekirjoittavan sen näkemyksen perään, että kumppanin puhelinta pitää olla halutessaan oikeus katsoa. Se on kuulemma luottamuksen osoitus. Ihan oikeastiko naiset näin ajattelevat?
Minä en ainakaan haluaisi näyttää omalle naiselle kaverieni kanssa vaihtamia viestejä jo senkään takia, ettei niistä tule väärinkäsityksiä jos siellä on esim jotain miesten keskistä huumoria joita naiset ei välttämättä ymmärrä. En myöskään todellakaan haluaisi ruveta selaamaan naiseni puhelinta. Sehän on jumalauta hänen, ei minun!
Kommentit (159)
Mun mielestä ei ole ok. En minäkään haluaisi näyttää miehelle naisystävieni viestejä. Jokaisella pitää olla oikeus edes jonkinlaiseen yksityisyyteen. Suhteen luottamus pitää todistella muilla keinoin, ei puhelimen tai sähköpostin ratsaamisella. N47
Musta se olisi loukkaavaa ystäviäni kohtaan, jos antaisin mieheni lukea kaikki whatsapp-keskusteluni. Ne on kirjoitettu minulle tai sille porukalle, joka kyseiseen ryhmään kuuluu. Ei olisi reilua mennä levittelemään niitä eteenpäin.
Itsestään selvää että ei katsota. Pelaa luottamus ja järki.
Hyi kyllä mä ainakin häpeäisin silmät päästäni jos mieheni tutkisi mitä vauva-linkkejä mulla on auki välilehdissä x-o enkä muutenkaan tykkäisi, että mies lukisi vaikka sähköpostejani, niissähän on muitakin ihmisiä koskevia jopa henkilökohtaisia asioita, ei vain minua koskevia. En myöskään tykkäisi jos mies avaisi kirjeeni ja toteaisi, että "on varmasti ok koska luotathan minuun"... no ei olisi ok. Ja olen nainen, en ole koskaan tutkinut mieheni puhelinta tms. Molemmat kyllä lainaavat toistensa laitteita ja se on ok, aina jos pitää joku asia googlata tai esim. tarkistaa reittiohje, valita spotifysta biisi soimaan. Ei siihen kuitenkaan tuollaista penkomista ja tutkimista liity eikä kajota toistemme laitteisiin siinä tarkoituksessa. En myöskään pskoisi alleni jos mies pyytäisi olemaan lukematta vaikkapa jotain ystävänä viestiä, joka on siinä auki, ei minua heidän asiansa kiinnostakaan.
Kyllä pitää olla valmis näyttämään puhelimensa. Mies saa myös tutkia omani halutessaan. En nyt jaksaisi säännöllisin väliajoin tarkistelemaan. Mutta jos ei suostu lainkaan näyttämään, on oltava jotain salattavaa. Sekö sitten on pienempi paha kuin puhelimen näyttäminen?
Jos ei voi luottaa kumppaniin, miksi pitää edes olla yhdessä?
Ehkä ei kannata tehdä johtopäätöksiä normaaleiden ihmisten ajatuksista lukemalla hullujen palstaa. 🤣
Minusta ei ole ok. Mitä nyt muistelen aiempia keskusteluja aiheesta, niin vain pieni osuus palstan naisista kannattaa kaiken jakamista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitää olla valmis näyttämään puhelimensa. Mies saa myös tutkia omani halutessaan. En nyt jaksaisi säännöllisin väliajoin tarkistelemaan. Mutta jos ei suostu lainkaan näyttämään, on oltava jotain salattavaa. Sekö sitten on pienempi paha kuin puhelimen näyttäminen?
Ja ex-mieheni pettämisen sain selville hänen puhelintaan katsoessa. En yrittänyt tieten tahtoen siihen murtautua, mutta se vaan soi ja soi. Joku eukko siellä soitteli. Eli tässä tapauksessa "urkkiminen" johti oikeaan lopputulokseen. Me avataan nykyisen mieheni kanssa myös toistemme postit ihan huoletta. Tai vastataan toistemme puhelimiin jos ei itse jaksa. Avoimuus on parasta.
Ap, onko sulla kokemusta monestakin naisesta? Jos on niin mietipä miks ne pitää miestä epäluotettavana?
Tollanen yleistys on typerää.
Mun ei ole tarvinnu mieheni puhelimen sisältöä tonkia eikä ees kiinnosta.
Jos tulee olo että se alkaa kiinnostelemaan, keskustelen asiasta.
Ihan turha tonkia tai tuhlata aikaa ihmiseen johon ei luota. Käytän energiani mieluummin johonkin muuhun.
Vierailija kirjoitti:
Huh kun olet raskas ihminen ja kirjoitat ihan pas kaa. Olet niellyt mustasukkaisen ja kontrollihaluisen puolison argumentin kokonaan.
Luvan kanssa ok, mutta ilman lupaa ei ellei ole todella vahvaa syytä epäillä pettämistä. Pitäisin epäilyttävänä jos ei suostu näyttämään. Itse en suutu jos mies juttelee naisten kanssa, kunhan on ystäväpohjalta. Saa tekstailla myös eksälleen ihan vapaasti. Minulla taas ei ole mitään salattavaa. Samoja juttuja puhun ääneen miehelleni tai kirjoittelen ystävilleni, kuin mitä täällä höpöttelen.
Naiset nettipettävät useammin kuin miehet. Jos nainen ei suostu antamaan puhelinta, niin se on varma merkki siitä, että nainen keskustelee netissä miesten kanssa herutuskuvien kommenteissa. M24
Miestenkeskistä huumoria, jota naiset ei ymmärrä? Onko sulla joku homostelusuhde kaverisi kanssa vai yritätkö piilotella sitä tosiasiaa, että ”miesten kesken” olet ihan aito oma itsesi, eli totaalimulkku :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh kun olet raskas ihminen ja kirjoitat ihan pas kaa. Olet niellyt mustasukkaisen ja kontrollihaluisen puolison argumentin kokonaan.
Häh?? Meillä on miehen kanssa avoin ja rehellinen suhde eikä kummankaan puhelimessa ole mitään salattavaa. Miksei sitä siis voisi näyttää kysyttäessä. Enkä edes muista milloin olisin hänen puhelimensa sisältöä kysellyt :D Se on vaan periaate, että mikä suhde se sellainen on jossa pitää salata toiselta asioita.
Miksi ihmeessä kävisi edes mielessä, että pitäisi tutkia jonkun puhelinta?
Meillä on kummallakin puhelin sormenjäljen takana, eikä siihen ole asiaa mennä koskemaan. Sama koskee mun tietokonetta. Ollaan oltu 20v. yhdessä, eikä kummallakaan ole tarve käydä toisen puhelinta läpi, vaikka siellä ei mitään salattavaa olisikaan.
Mun mielestä ei ole ok. Ei puhelinten, eikä läppärin yms. kaivelut. Eikä edes toisen henkilökohtainen laukku tai taskut.
Mies on aina tuota ihmetellyt, ettei hänellä ole mitään salattavaa. Ei se mitään. Jos haluat antaa laukustasi jotain, niin annat, mä en sieltä ota - edes laturia.
En mene myöskään lasten puhelimille, koneille tai koululaukkuihin omin päin.
Sitten taas ei ollenkaan häiritse, jos esim käyvät mun puhelimella.... laukulla tai lompakolla. Mä usein jätän lompakkoni tuohon lipaston päälle, että jos tarvii pientä käteistä, niin ottavat. Itse en ikinä menis muiden lompakoille, vaikka vastaava lupa oliskin.
Tää on kyllä outo yleinen mielipide, että ei saa näyttää puolisolleen puhelinta. Mammat täällä hehkuttaa joka päivä kuinka ovat sielunkumppaninsa kanssa ja elämä on satukirjasta eikä olla sekuntiakaan toisesta erossa Mutta kun tulee puheeksi tällainen oikein elämän asia, ollaan sitä mieltä, että en minä hyvänen aika sentään voisi tietää mieheni asioita eikä mies saa tietää minun "salaisuuksiani". Hyvällä luottamuspohjalla se satutarinasuhde :D Meillä saa katsoa puhelinta. Ja saa myös mennä oman tahdon mukaan. En kyttää miehen baarireissuja tms. enkä pidä häntä talutusnuorassa. Ei se puhelin ole mikään päiväkirja.
Eihän tuo uteliaisuus ja urkkiminen koske kuin naisia, ei yksikään nainen hyväksyisi että mies menisi hänen puhelinta tutkimaan vaikka nainen itse vaatii päästä tutkimaan miehen puhelimen
Joo kaikki Suomen ja maailman naiset on varmaan tätä mieltä. Hohhoijaa. Pahimpia puhelimen kyttääjiä ovat sairaalloisen mustasukkaiset tyypit jotka useimmiten ovat miehiä.