Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laadin miehelle ehdot, joilla suostun jäämään kotiäidiksi

Vierailija
28.08.2015 |

Ehto 1: Mies avaa minulle yksityisen eläkevakuutussäästötilin, jota hän kartuttaa vähintään vastaavalla määrällä mitä menetetyt eläkkeeni kotiäitiysajalta olisivat.

Ehto 2: Minä en ole ainoa, jonka elintaso laskee. Kaikki rahat ovat entistä selkeämmin perheen yhteisiä rahoja eikä niin, että mies jatkaa eloaan kuten ennenkin kalliiden harrastusten ja lounaiden suhteen ja minä mietin, onko rahaa markettikynsilakkaan vai ei. Molempien elintaso laskee samassa suhteessa.

Ehto 3: Mies takaa minulle vähintään 2 viikottaista parin tunnin mittaista vapaailtaa.

En mielestäni ole kohtuuton, koska myös mies voisi jäädä koti-isäksi, mutta tyrmäsi tämän vaihtoehdon. Mitä mieltä olette?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehto 1; Älä tee lapsia, jos raha on sinulle tärkeämpi.

Ehto 2; Älä tee lapsia, jos raha on sinulle noin tärkeä asia.

Ehto 3; Ketä kiinnostaa takailla sinulle mitään. Asiat sovitaan ja järjestetään tilanteen mukaan, tottakai pitää olla muutakin elämää kuin lastenhoito.

Vierailija
22/55 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 21 kannattaakin pysyä sinkkuna, jos ei vastuu ja sen jakaminen maistu :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 12:56"]

Note-to-self: pysy sinkkuna

t. mies

[/quote]

100% samaa mieltä. Nyt muistan taas mikä avioliitossa vitutti.

t.m38

Vierailija
24/55 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. mies

[/quote]

Jos vastuun kantaminen omista lapsista tuntuu liian rankalta, ei tosiaan kannata hankkia lapsia. Todella hyvä, jos miehetkin saadaan tajuamaan se. Eihän tuossa mitään kohtuutonta ollut, nainen tekee edelleen suurimmat uhraukset. AP:lla saattaa edelleen urakehitys heikentyä huomattavasti kotiäitiyden vuoksi, palkankorotukset ja ylennykset voivat jäädä saamatta. Minimissäänkin tulot tippuvat kotona olon ajaksi. Lisäksi AP tekee sitä hommaa, mihin mies ei itse suostu. Yllä oleva sopimus on siis vähintäänkin kohtuullinen. Miehellehän tarjottiin mahdollisuutta samaan mutta päinvastaisilla rooleilla, oletan että ehdot koskisivat silloin AP:ta.

Vierailija
25/55 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinomaan järkevää huolehtia myös kotona olevan eläkkeestä. Vanhempani tekivät noin jo 80-90-lukujen vaihteessa. Kohdat 2 ja 3 pitäisi olla jo muutenkin itsestään selviä, mutta hyvä niistä on sopia erikseenkin.

Vierailija
26/55 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 12:59"]

t. mies

[/quote]

t.m38

[/quote]

Se, että vaimo ei suostunut toteuttamaan sinun unelmiasi ja uhraamaan omaa elämäänsä niiden vuoksi? Tässähän tapauksessa mies halusi, että lapset hoidetaan kotona, mutta ei silti suostu itse niitä hoitamaan.

Vierailija
27/55 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

22, naisenko ei pitäisi miettiä etukäteen taloudellista pärjäämistä, saan syöksyä suinpäin lapsentekoon ilman tietoa miehen osallistuvuudesta, koska ah kutsumus! Oletko ihan bimbo?

Vierailija
28/55 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:00"]

t. mies

[/quote]

Jos vastuun kantaminen omista lapsista tuntuu liian rankalta, ei tosiaan kannata hankkia lapsia. Todella hyvä, jos miehetkin saadaan tajuamaan se. Eihän tuossa mitään kohtuutonta ollut, nainen tekee edelleen suurimmat uhraukset. AP:lla saattaa edelleen urakehitys heikentyä huomattavasti kotiäitiyden vuoksi, palkankorotukset ja ylennykset voivat jäädä saamatta. Minimissäänkin tulot tippuvat kotona olon ajaksi. Lisäksi AP tekee sitä hommaa, mihin mies ei itse suostu. Yllä oleva sopimus on siis vähintäänkin kohtuullinen. Miehellehän tarjottiin mahdollisuutta samaan mutta päinvastaisilla rooleilla, oletan että ehdot koskisivat silloin AP:ta.

[/quote]

Another-note-to-self: siis todellakin pysy sinkkuna. Ne puhuu ihan liikaa.

t. mies

Vierailija
29/55 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 varmaan istuu köyhänä kotona 24/7 uhrautuen perheelle kun mies taas pörrää varakkaana ja vapaana maailmalla perheestä huolimatta! Vai miksi sinulta on pois jos joku on järkevä eikä ole valmis luopumaan normaalista elämästä kotiäitiyden takia?

Vierailija
30/55 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadi naiselle lista mitä käy jos rupeet kotiäidiksi.
1. Jätä se loinen.

Vierailija
31/55 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisen sopimuksen olet laatinut eron varalle?! Lisää siitä vielä kohta 4.

Vierailija
32/55 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 12:58"]

Ehto 3; Ketä kiinnostaa takailla sinulle mitään. Asiat sovitaan ja järjestetään tilanteen mukaan, tottakai pitää olla muutakin elämää kuin lastenhoito.

[/quote]

Nämähän ovat sitten myös miehelle kun ei suostu jäämään koti-isäksi? Eikö?

Me kun keskustelimme tästä aikanaan mieheni kanssa, joka vähän halusi lapsia, toisin kuin minä, niin minun ehtoni olivat, että kerta kannan lapsen ja synnytän, sekä joudun vielä imettämäänkin, niin mies saa jäädä sitten kotiin heti kun mahdollista ja hoitaa lapset kuten yleensä naiset tässä maassa, eli vastaa valtaosin kaikesta ja niin edelleen ja minä palaan töihin asap. Ei napannut ja tajusi, miten paljon minä joutuisin kestämään, joten olkaamme lapsettomia sitten. Onneksi, se olisi ollut hirveä uhraus miehen vuoksi.

Vierailija
33/55 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tuo kakkoskohta on mielenkiintoinen; sinustako on ok, että perheenjäsenillä on erilainen elintaso? Oletko mies vai nainen?

Vierailija
34/55 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oih, kyllä! Hyvä tyttö.

Vierailija
35/55 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa!

Vierailija
36/55 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 12:58"]Ehto 1; Älä tee lapsia, jos raha on sinulle tärkeämpi.

[/quote]
Tälläkin palstalla on harva se päivä vilkas keskustelu siitä kun EI OLE mietitty raha-asioita ennen lasten hankintaa.

Vierailija
37/55 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväksy näitä ehtoja, ja saat keppiä jos jatkossa esittelet tämmöisiä. Tuo teeni ja iltapalan on parasta olla tänään erityisen hyvää.

t. Ahmed

Vierailija
38/55 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 12:56"]

t. mies

[/quote]

t.m38
[/quote]
Mitä?! Jättäisitte ylivertaiset geeninne levittämättä? Mikä tappio koko ihmiskunnalle!

Vierailija
39/55 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät ehdot! Meillä on puhuttu että mies jäisi koti-isäksi (meistä kahdesta minä nautin enemmän työstäni ja tienaan myös enemmän) ja noilla ehdoilla suostuisin vaikka heti!

Vierailija
40/55 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Eli

1. Tehdään lapsi (molempien toiveesta)

2. Mies tahtoo että lapsi hoidetaan kotona.

3. Lapsen kotihoidon vuoksi elintaso laskee.

4 Elintaso laskee vain naisella.

5. Lapsen hoito sitoo. 

6. Se sitoo vain naista. Miehen elämään ei vaikuta.

Näinkö?