Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko perheesi sairastuttanut muita ihmisiä?

Vierailija
28.08.2015 |

Esim. kaverisi käy kylässä ja saanut teidän kotoa oksennustaudin tai vienyt kipeän lapsen hoitoon?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri kävi hakemassa meiltä silloin 11v pojalleen vesirokon aikoinaan. Ei kestänyt kun 10 min siitä kun sanoin toiselle naapurille, että meillä on vesirokkoa niin äiti ja poika seisoivat oven takana:)

Vierailija
2/21 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään että on. Olimme hoplopissa ja illalla huomasin lapsella vesirokko rakkuloita. En tehnyt sitä tahallani. Lapsi oli terve ja touhukas hoplopissa ollessaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin on, monet sairaudet (esim. flunssa ja vatsatauti) kun tarttuvat jo ennen, kuin oireet alkavat. Kipeää lasta en ole vienyt hoitoon tai päästänyt kouluun, mutta kyllähän sitä joutuu joskus kipeänä ihmisten ilmoilla liikkumaan (esim. käymään lääkärissä, apteekissa, kaupassa...).

Vierailija
4/21 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama sata vuotta sitten tartutettiin koko naapurusto rutolla. Hups.

Vierailija
5/21 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan vienyt sairasta lasta hoitoon. Mielestäni lapsella on oikeus saada sairastaa ja levätä rauhassa omassa kodissaan.

Vierailija
6/21 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko toi meille limskaa ja suolakeksejä yms kassillisen, kun meillä oli rankka ykätauti menossa. Avasi oven, tiputti kassin eteiseen ja lähti. Huuteli ovelta moi ja heippa. 24h myöhemmin laittoi viestiä, että oksentaa ja ripuloi nyt vessassa. Muutoin ei olla onnistuttu. Yleensä me ollaan ne, ketkä menee kylään, isäntäväen lapsi aivastaa päin ja voivoitellaan että kun meidän nicopetteri on nyt aivan järkyssä flunssassa. Parin päivän päästä alkaa kurkkua kaihertaa ja lihaksia kolottamaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/21 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appiukko kuoli keuhkokuumeeseen saatuaan lapsiltamme ensin flunssan

Vierailija
8/21 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en mitään muuta vihaa niin paljon kuin sitä, että tullaan kylään kipeiden lasten kanssa ja tartutetaan muut. Varsinkin jos on vastasyntynyt perheessä. Nykyään kysyn aina onko lapset varmasti terveitä ja jos ei ole kyläilyä siirretään. Viimeksi tuli just molluskoilla yltäpäältä varustettu lapsi äitinsä kanssa. Eikä näistä ollut mitään puhetta etukäteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/21 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 11:26"]Sisko toi meille limskaa ja suolakeksejä yms kassillisen, kun meillä oli rankka ykätauti menossa. Avasi oven, tiputti kassin eteiseen ja lähti. Huuteli ovelta moi ja heippa. 24h myöhemmin laittoi viestiä, että oksentaa ja ripuloi nyt vessassa. Muutoin ei olla onnistuttu. Yleensä me ollaan ne, ketkä menee kylään, isäntäväen lapsi aivastaa päin ja voivoitellaan että kun meidän nicopetteri on nyt aivan järkyssä flunssassa. Parin päivän päästä alkaa kurkkua kaihertaa ja lihaksia kolottamaan...
[/quote]

Mekään ei olla tietääkseni tartutettu jos ei joku ole tarttunut jo ennen kun meillä on ollut oireita. Mutta yksi ystäväperhe on juuri tuollainen että paikan päällä selviää että ovat kipeänä, kuitenkin välillä puhutaan selän takana kuinka toinen heidän ystäväperhe tuli kylään ja oli kipeänä.

Vierailija
10/21 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Mieheni on työpaikkakiusaaja. Kotonakin se räyhää niin että lapset pelkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/21 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 11:17"]

Naapuri kävi hakemassa meiltä silloin 11v pojalleen vesirokon aikoinaan. Ei kestänyt kun 10 min siitä kun sanoin toiselle naapurille, että meillä on vesirokkoa niin äiti ja poika seisoivat oven takana:)

[/quote]

11v varmaan tosi kiitollinen, tuossa iässä rajuoireinen tauti on lähes yhtä todennäköinen kuin aikuisella. Ei se rokotus nyt niin kallis ole.

Vierailija
12/21 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti on. Niin varmaankin suurin osa lapsiperheistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/21 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 11:23"]En ole koskaan vienyt sairasta lasta hoitoon. Mielestäni lapsella on oikeus saada sairastaa ja levätä rauhassa omassa kodissaan.
[/quote]

Sitähän tässä ei kysytty.

Vierailija
14/21 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 11:31"]

Minä en mitään muuta vihaa niin paljon kuin sitä, että tullaan kylään kipeiden lasten kanssa ja tartutetaan muut. Varsinkin jos on vastasyntynyt perheessä. Nykyään kysyn aina onko lapset varmasti terveitä ja jos ei ole kyläilyä siirretään. Viimeksi tuli just molluskoilla yltäpäältä varustettu lapsi äitinsä kanssa. Eikä näistä ollut mitään puhetta etukäteen.

 

Ja molluskat eivät ole vaarallisia ja saattavat olla iholla vaikka 2 vuotta joten aika vähiin jäisi tuon lapsiraukan kanssakäyminen muiden kanssa jos joutuisi vaan kotona kyhjöttämään. Mun pojalla oli niitä monta kuukautta eikä meidän perheen muut lapset tai tarhakaverit niitä saaneet.

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/21 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt siis, onko joku saanut vaikkapa flunssan minulta tai avovaimoltani?

Aivan varmasti joskus on näinkin käynyt.

Omituisesti muotoiltu kysymys minusta.

Vierailija
16/21 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa taudeista tarttuu jo silloin, kun ei itse vielä tiedä sairastavansa.

Vierailija
17/21 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmastikin tartuttanut ja joku on myös tartuttanut meidät. Eikö se ole aika ominaista tällä pöpöjen leviämiselle?

Vierailija
18/21 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 12:12"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 11:17"]

Naapuri kävi hakemassa meiltä silloin 11v pojalleen vesirokon aikoinaan. Ei kestänyt kun 10 min siitä kun sanoin toiselle naapurille, että meillä on vesirokkoa niin äiti ja poika seisoivat oven takana:)

[/quote]

11v varmaan tosi kiitollinen, tuossa iässä rajuoireinen tauti on lähes yhtä todennäköinen kuin aikuisella. Ei se rokotus nyt niin kallis ole.

[/quote]

Joo, pahemmin se siihen poikaan iski kun meidän 3 ja 1 vuotiaisiin. Mutta hengissä tuo näyttää olevan, komea lukiolainen tällä hetkellä. En usko että kaksi viikkoa lomaa koulusta niin paha nyt kuitenkaan oli viidesluokalaiselle...

Vierailija
19/21 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti. Olin mm. kerran junassa oksennustaudissa.

Vierailija
20/21 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki me ollaan, muuten maailmassa ei enää tauteja olisikaan.