Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ajattelematon mies

Vierailija
28.08.2015 |

Miksi mun mieheni on niin ajattelematon? Tänäkin aamuna olin keittämässä itselleni aamukahvia, kun huomasin, että eiköhän se maitovasikka ollut juonut kaikki maidot, mustana se kahbi ei vain mene... Samaa tapahtuu päivittäin. Hän on työtön ja minä sekä opiskelen, että olen töissä, toivoisin, että kun tulen koulusta/töistä, olisi koti edes suhteellisen siisti, ja ehkä ruoka valmiina.. Mutta ei koskaan. Puhuttu on, hän on vain niin ajattelematon..

N24

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 09:23"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 09:07"]Niin, kysehän nyt ei ollut vain tästä maidosta :D Vaikka eilen nimenomaan sanoin hänelle ruoka-aikaan, että muistaisi jättää sitä maitoa aamuksi pikkutilkan minulle. Ja ihan huomiona haluan mainita, että minulla ei siis ole tapana nalkuttaa, vaan pystymme kyllä parisuhteessa keskustella. Kun mainitsen miehelleni, että voisiko hän esimerkiksi tyhjentää tiskikoneen ja petata sängyn päivän aikana, vastaus on yleensä "okei", mutta mitään ei silti yleensä tapahdu. En pyydä häntä kuuraamaan kämppää putipuhtaaksi, vaan toivon ihan yksinkertaisia juttuja...
Ap
[/quote]

Mun mies on samanlainen. Skarppaa aina kun tasaisin väliajoin mitta tulee täyteen ja sanon asiasta. Käy kylläkin töissä ja minä olen äitiyslomalla joten en paljon kotitöiden osalta häneltä vaadi. Ei tämä silti mikään täyshoitola ole. Ja muutenkin sellainen toisen huomioiminen... Esim. jos keitän teetä, kysyn ottaako hänkin. Mies samassa tilanteessa vain keittää itselleen mitään sanomatta ja jos asiasta mainitsee"olisit sanonut että säkin haluut"..,. Huoh!
N26
[/quote]

Kuulostaa tutulta :D
Ap

Vierailija
22/37 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on näitä äitin pilalle passaamia poikia. Tottuneet siihen että naisväki hoitaa kotityöt, eikä heille välttämättä tule mitenkään automaattisesti mieleen että voisivat myös osallistua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 09:34"]Nämä on näitä äitin pilalle passaamia poikia. Tottuneet siihen että naisväki hoitaa kotityöt, eikä heille välttämättä tule mitenkään automaattisesti mieleen että voisivat myös osallistua.
[/quote]

Voi pitää paikkaansa, äitinsä on kyllä hemmotellut häntä..
Ap

Vierailija
24/37 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 08:36"]Rupea juomaan kahvisi kerman kanssa. Tuskinpa se miehesi sentään kermoja latkii kaapista?
[/quote]

En ole ap mut mun mies juo kermaakin. Suoraan tölkistä. Ihan sama vaikka se ois varattu ruokaa varten, tai minun aamukahviani. Eka se juo maidot ja sen jälkeen kermat jos sattuu löytymään

Vierailija
25/37 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 09:07"]

Niin, kysehän nyt ei ollut vain tästä maidosta :D Vaikka eilen nimenomaan sanoin hänelle ruoka-aikaan, että muistaisi jättää sitä maitoa aamuksi pikkutilkan minulle. Ja ihan huomiona haluan mainita, että minulla ei siis ole tapana nalkuttaa, vaan pystymme kyllä parisuhteessa keskustella. Kun mainitsen miehelleni, että voisiko hän esimerkiksi tyhjentää tiskikoneen ja petata sängyn päivän aikana, vastaus on yleensä "okei", mutta mitään ei silti yleensä tapahdu. En pyydä häntä kuuraamaan kämppää putipuhtaaksi, vaan toivon ihan yksinkertaisia juttuja... Ap

[/quote]

Tämä selittää koko asian: sun koko tyyli parisuhteessa on kuin äidin rooli. Sinä kannat vastuun kodista, sinä jakelet miehelle pieniä yksinkertaisia juttuja, niinkuin lapselle kotiaskareita. Sinä muistutat häntä asioista, joiden hoitaminen pitäisi kuulua automaattisesti aikuisen ihmisen elämään ja vastuuseen omasta kodista. Et edes yritä saada miestä ottamaan tasa-arvoista roolia, vaan pidät itsekin häntä pienenä äidin apulaisena. Ja mieshän suhtautuu siihen samalla tavalla, kuin on oppinut oman äitinsä kanssa suhtautumaan.

Teidän pitää nyt keskustella asia perinpohjin, ja määritellä, mitä tarkoittaa yhteinen kodinhoito ja vastuun kantaminen. Miehen pitää ymmärtää, että se ajatteleminen ja huomaaminen on aloitettava nyt, tai koko yhteiselämä on vaarassa. Älä nyt tuossa vaiheessa anna periksi, kun olette vielä nuoria ja mies ei nyt ihan aivottomalta sovinistilta vaikuta. Hän vain ei ole ajatellut asiaa siltä kannalta, että hän on nyt mies, ei teini, ja sinä et ole äiti, olet tasaveroinen kumppani, jolla on samat oikeudet ja velvollisuudet. Pidä kiinni tasa-arvosta parisuhteessa ja perheen- ja kodinhoidossa, se on oleellista koko teidän tulevaisuuden kannalta tehdä nyt.

Vierailija
26/37 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 09:03"]Mun miesystävä tekee ihan samaa. Ei ajattele. Saattaa kävellä vaikka kaupasta ulos ilman kantamuksia ja jättää mut kantamaan kaikki kauppakassit. Sillon jos niitä on vaan yksi, niin ei haittaa, mutta jos useampia, niin ois ihan reilua kantaa yhdessä...
[/quote]

Kyllä mää huutasin perään, että vittu niitä kasseja kantaan. Määkin osaan kävellä pihalle kädet kahtapuolta heiluen.

Vierailija
27/37 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sen ex tai äiti on raivonnut kaappiin jätetystä tilkasta maitopurkin pohjalla? On oppinut tyhjentämään purkit ja laittamaan kartonkikeräykseen :)

Vierailija
28/37 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäbä ei vaan oo asunu tarpeeks kauan yksikseen ja ottanu vastuuta omasta taloudestaan. Ens äiti hoitaa ja sit myöhemmin joku tsubu. Ite voi vaan hengailla ja poimia rusinat pullasta. Ehdottomasti miesten parasta A-luokkaa! Tämän kanssa kannattaa lisääntyä, jotta seuraavakin sukupolvi näyttää naisille naisten paikan!

Vierailija
29/37 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 09:54"]Jos sen ex tai äiti on raivonnut kaappiin jätetystä tilkasta maitopurkin pohjalla? On oppinut tyhjentämään purkit ja laittamaan kartonkikeräykseen :)
[/quote]

Jos _pyytää_ toista jättämään aamukahviin maitoa ja silti jäbä hörppii kaiken (tai vaihtoehtoisesti jättää tölkkiin juurinkin sen lirun eli n teelusikallisen maitoa) ni moro. Meillä mies jättää tyhjät tölkit tiskipöydälle koska 'ne on niin helppo laittaa siitä sitten roskiin'. T.kermanlitkijän nainen

Enkä minäkään usko että ap on tänne tullut valittamaan vain maidosta, taitaa olla jäävuoren huippu. Mun mies söi illalla ja jätti sit loppuruoat vuoassa pöydälle seisomaan yöksi. Taas. Ja lista jatkuu..

Vierailija
30/37 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 10:05"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 09:54"]Jos sen ex tai äiti on raivonnut kaappiin jätetystä tilkasta maitopurkin pohjalla? On oppinut tyhjentämään purkit ja laittamaan kartonkikeräykseen :)
[/quote]

Jos _pyytää_ toista jättämään aamukahviin maitoa ja silti jäbä hörppii kaiken (tai vaihtoehtoisesti jättää tölkkiin juurinkin sen lirun eli n teelusikallisen maitoa) ni moro. Meillä mies jättää tyhjät tölkit tiskipöydälle koska 'ne on niin helppo laittaa siitä sitten roskiin'. T.kermanlitkijän nainen

Enkä minäkään usko että ap on tänne tullut valittamaan vain maidosta, taitaa olla jäävuoren huippu. Mun mies söi illalla ja jätti sit loppuruoat vuoassa pöydälle seisomaan yöksi. Taas. Ja lista jatkuu..
[/quote]

Niinpä! Juuri tällaista, ja ei kyllä todellakaan laita keräykseen, vaan juurikin jättää maitopurkit haisemaan! :D
Ap

Vierailija
31/37 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 09:51"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 09:07"]

Niin, kysehän nyt ei ollut vain tästä maidosta :D Vaikka eilen nimenomaan sanoin hänelle ruoka-aikaan, että muistaisi jättää sitä maitoa aamuksi pikkutilkan minulle. Ja ihan huomiona haluan mainita, että minulla ei siis ole tapana nalkuttaa, vaan pystymme kyllä parisuhteessa keskustella. Kun mainitsen miehelleni, että voisiko hän esimerkiksi tyhjentää tiskikoneen ja petata sängyn päivän aikana, vastaus on yleensä "okei", mutta mitään ei silti yleensä tapahdu. En pyydä häntä kuuraamaan kämppää putipuhtaaksi, vaan toivon ihan yksinkertaisia juttuja... Ap

[/quote]

Tämä selittää koko asian: sun koko tyyli parisuhteessa on kuin äidin rooli. Sinä kannat vastuun kodista, sinä jakelet miehelle pieniä yksinkertaisia juttuja, niinkuin lapselle kotiaskareita. Sinä muistutat häntä asioista, joiden hoitaminen pitäisi kuulua automaattisesti aikuisen ihmisen elämään ja vastuuseen omasta kodista. Et edes yritä saada miestä ottamaan tasa-arvoista roolia, vaan pidät itsekin häntä pienenä äidin apulaisena. Ja mieshän suhtautuu siihen samalla tavalla, kuin on oppinut oman äitinsä kanssa suhtautumaan.

Teidän pitää nyt keskustella asia perinpohjin, ja määritellä, mitä tarkoittaa yhteinen kodinhoito ja vastuun kantaminen. Miehen pitää ymmärtää, että se ajatteleminen ja huomaaminen on aloitettava nyt, tai koko yhteiselämä on vaarassa. Älä nyt tuossa vaiheessa anna periksi, kun olette vielä nuoria ja mies ei nyt ihan aivottomalta sovinistilta vaikuta. Hän vain ei ole ajatellut asiaa siltä kannalta, että hän on nyt mies, ei teini, ja sinä et ole äiti, olet tasaveroinen kumppani, jolla on samat oikeudet ja velvollisuudet. Pidä kiinni tasa-arvosta parisuhteessa ja perheen- ja kodinhoidossa, se on oleellista koko teidän tulevaisuuden kannalta tehdä nyt.
[/quote]

Voit olla oikeassa. Minulla on usein tapana ottaa äidin rooli...

Ap

Vierailija
32/37 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Symppaan ap sua täysin.. meillä mes juo illalla kaikki maidot, niin aamulla ei ole sitten koululaisille (3 kpl) maitoa mysliin ja weetabixiin.. kevyesti välillä vituttaa. Ja kaupassakäyntihän nyt on ihan mahdoton ajatus.

Vierailija
33/37 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä samanlainen mies. Minä kokkaan hänelle joka päivä kun tulee töistä. JOKA kerta ruoassa on jotain vikaa, joko kotoaan saanut eritavalla tehtynä tai sitten on liikaa mausteita tai liian vähän mausteita tai suolaa tai liian vetistä tai väärän makuista. Todella innolla hänelle aina kokkaan seuraavan kerran, NOT!

Siivoan myös joka päivä ja mies jättää aina vastasiivotun keittiön pöydälle kaikki roskat, kuin ei arvostaisi ollenkaan sitä että siivoan.

Jos joku mulle vääntäis safkat joka päivä, en todellakaan valittaisi. Siivoaisi joka päivä sotkuni, en todellakaan sotkisi heti. Tuo kahvimaitojen juominenkin on ihan tuttua, meillä mies haluaa juoda maitoa just sillon kun sitä ei ole, tilkkaakaan ei voi jättää minulle kahviin. Tästä kun sanoin hänelle niin on onneksi lopettanut ja tarkkaan katsoo ettei juo viimeisiä

Vierailija
34/37 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti joskus viime vuosituhannella opetti, ettei pidä muuttaa yhteen miehen kanssa joka ei ole ikinä asunut yksin.

Vierailija
35/37 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 10:32"]

Täällä samanlainen mies. Minä kokkaan hänelle joka päivä kun tulee töistä. JOKA kerta ruoassa on jotain vikaa, joko kotoaan saanut eritavalla tehtynä tai sitten on liikaa mausteita tai liian vähän mausteita tai suolaa tai liian vetistä tai väärän makuista. Todella innolla hänelle aina kokkaan seuraavan kerran, NOT!

Siivoan myös joka päivä ja mies jättää aina vastasiivotun keittiön pöydälle kaikki roskat, kuin ei arvostaisi ollenkaan sitä että siivoan.

[/quote]

Ei helvetti mikä kynnysmatto. Katso peiliin.

Vierailija
36/37 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 10:34"]Äiti joskus viime vuosituhannella opetti, ettei pidä muuttaa yhteen miehen kanssa joka ei ole ikinä asunut yksin.
[/quote]

Olisinpa kuullut tämän neuvon ajoissa :D
Ap

Vierailija
37/37 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella, meillä tuollaiset toiseen huomioonottamiset ovat niin päivänselviä, ettei niitä edes huomaa ja tule ajatelleeksi. Muuten mies onkin välillä ihan täys sanonko mikä.. Kai se silti välittää, kun ei minua kohtele yhtä huonosti kuin aloittajan mies apta.