Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaako poikalastanne naistenpäivä? Hs mielipidekirjoitus

Vierailija
19.03.2022 |

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lastentarhassa sekaannuttiin taas kerran sinne kuulumattomiin asioihin.

Vierailija
22/45 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä, että vanhempien kasvatus on jo mennyt tuossa tapauksessa pieleen, jos pikku Mirja-Petteri loukkaantuu siitä, että tyttöjä juhlistetaan. Sama kuin loukkaantuisi siitä, että kerran vuodessa juhlitaan äitienpäivää tai on näitä marisijoita, jotka valittaa siitä, että juhlitaan isänpäivää, kun ei itsellä sellaista ole. Tai syntymäpäiviä.

Päiväkoti on kyllä muotoillut tuon vastauksensa lapselle huonosti ja vanhemmat vetäneet siitä herneet nenään, mutta ihan oikeasti mitä pahaa on siinä, että yhtenä päivänä vuodessa juhlitaan tyttöjä? Olisi voinut sanoa (poika-)lapsille, että tarkoituksena on arvostaa tyttöjä, koska heitä ei ole aina arvostettu.

Pakko sanoa, että en muutenkaan ymmärrä tuota vanhempien opettamaa minä-minä-mentaliteettia, että jos joku muu saa jotain, niin kaikkien muidenkin on saatava, kun se nyt vaan ei mene niin elämässä. Kyllä minullekin kelpaisi naapurin Porche (jos sellainen hällä olisi), mutta on se vaan ajettava Fordilla, kun ei muuhun ole varaa.

Mirja-Petteri ei loukkaannu siitä että tyttöjä juhlistetaan. Mirja-Petteri loukkaantuu siitä ettei poikia juhlisteta.

Onko se naisilta pois jos toinenkin sukupuoli muistettaisiin? Tuntuu olevan ja se onkin se feminismin ongelma. Ette halua tasa-arvoa vaan naisten etuoikeuksia.

Mitä etuoikeutta tai edes tasa-arvoa se on tytöille, jos lapsille opetetaan jo pienestä pitäen arvomaailma, jonka mukaan on oikein, että pojat päättävät asioista kaikkina muina vuoden päivinä, paitsi naistenpäivänä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika erikoista opettaa jo päiväkodeissa lapsille, että tytöt saavat päättää jostakin vain kerran vuodessa ja pojat kaikkina muina päivinä. Suorastaan törkeää tyttöjä kohtaan. 

No tuo nyt on ihan höpöä.

Vierailija
24/45 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Euroopassa riehuu sota, ja joillakin riittää mietittävää tällaisissa asioissa...

No sitten ei kyllä tarvitse ikinä miettiä mitään, kun jossain riehuu aina sota tai jotain muuta ikävää sattuu.

Vierailija
25/45 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko päiväkodissa joku femakkohoitaja 😂

Vierailija
26/45 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, poikaani ei ole loukannut se, että vietetään naistenpäivää. Hänen kanssaan käytiin jo pienenä läpi se, että kaikkialla maailmassa ei tyttöjä arvosteta, he eivät saa käydä koulua ja leikkiä ja vastaavasti esim. ruoanlaitto ei ole sallittua tuolloin pojille. ( On pitänyt kovasti ruoanlaitosta jo 2-vuotiaana.)

Mutta tuo tapa, jolla tuossa ryhmässä naistenpäivää on juhlistettu loukkaa ihan jokaista: Ammattikasvattaja ei voi sanoa, että joku määrää toisten puolesta. Tällöin hän lupaa jopa tietynlaisen diktatuurin. Lisäksi on hyvin kyseenalaista sanoa, että miehet/pojat määräävät muina päivinä. Tuo on erityisen väärin niitä ryhmän tyttöjä kohtaan. Oikeastiko haluamme tyttöjen uskovan, että heillä on vain kaksi päivää, jolloin levätä: naistenpäivä ja äitienpäivä? Ja haluammeko todella yhdenkään pojan uskovan siihen, että hänellä olisi oikeus määrät vuoden 364/363 päivänä?

Vierailija
27/45 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MInusta on aika sairasta juhlia neuvostoliittolaista naistenpäivää tässä nykytilanteessa. Tyttöni kieltäytyi päiväkodissa juhlimasta sitä muistuttaen hoitajia, mistä naistenpäivässä on kyse eli ensisijaisesti naisten alistamisesta ylistämällä. Vaka-opettaja väitti valehteluksi. Kovin kapea on akateemisten naisten historiantuntemus.

Akateemisten? Salli minun nauraa.

Akateemisia ne vakaopet on, siksi ne suunnittelee tekemiset, ei itse tee.

Vierailija
28/45 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielensäpahoittaminen Suomessa on kyllä ihan omilla leveleillään.

Vierailija
29/45 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pahiten tuossa nyt on söhlänneet nuo päiväkodin hoitsut.

Ihan hölmö tapa ottaa asia esille.

Vierailija
30/45 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsille pitäisi syöttää tuollaista sontaa.

Vierailija
31/45 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MInusta on aika sairasta juhlia neuvostoliittolaista naistenpäivää tässä nykytilanteessa. Tyttöni kieltäytyi päiväkodissa juhlimasta sitä muistuttaen hoitajia, mistä naistenpäivässä on kyse eli ensisijaisesti naisten alistamisesta ylistämällä. Vaka-opettaja väitti valehteluksi. Kovin kapea on akateemisten naisten historiantuntemus.

Ei voi laskea akateemiseksi lastentarhanopettajaksi valmistunutta, vaikka kuinka olisi ollut yliopiston tiloissa.

Vierailija
32/45 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä, että vanhempien kasvatus on jo mennyt tuossa tapauksessa pieleen, jos pikku Mirja-Petteri loukkaantuu siitä, että tyttöjä juhlistetaan. Sama kuin loukkaantuisi siitä, että kerran vuodessa juhlitaan äitienpäivää tai on näitä marisijoita, jotka valittaa siitä, että juhlitaan isänpäivää, kun ei itsellä sellaista ole. Tai syntymäpäiviä.

Päiväkoti on kyllä muotoillut tuon vastauksensa lapselle huonosti ja vanhemmat vetäneet siitä herneet nenään, mutta ihan oikeasti mitä pahaa on siinä, että yhtenä päivänä vuodessa juhlitaan tyttöjä? Olisi voinut sanoa (poika-)lapsille, että tarkoituksena on arvostaa tyttöjä, koska heitä ei ole aina arvostettu.

Pakko sanoa, että en muutenkaan ymmärrä tuota vanhempien opettamaa minä-minä-mentaliteettia, että jos joku muu saa jotain, niin kaikkien muidenkin on saatava, kun se nyt vaan ei mene niin elämässä. Kyllä minullekin kelpaisi naapurin Porche (jos sellainen hällä olisi), mutta on se vaan ajettava Fordilla, kun ei muuhun ole varaa.

Mirja-Petteri ei loukkaannu siitä että tyttöjä juhlistetaan. Mirja-Petteri loukkaantuu siitä ettei poikia juhlisteta.

Onko se naisilta pois jos toinenkin sukupuoli muistettaisiin? Tuntuu olevan ja se onkin se feminismin ongelma. Ette halua tasa-arvoa vaan naisten etuoikeuksia.

Mitä etuoikeutta tai edes tasa-arvoa se on tytöille, jos lapsille opetetaan jo pienestä pitäen arvomaailma, jonka mukaan on oikein, että pojat päättävät asioista kaikkina muina vuoden päivinä, paitsi naistenpäivänä?

Millä planeetalla sä elät? - eri

Vierailija
33/45 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hihihihi, nokkela.

Sitä ei kuitenkaan opeteta. Eivät pojat siellä muina päivinä päätä mistään mitään. Se oli vain hätävalhe.

Vierailija
34/45 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nämä jenkkihapatukset, kaupalliset 'pakkojuhlinnat' voisi poistaa.  Kansa ei edes tiedä juhlien taustaa, historiaa. Ei mulla muuta. 

Vierailija
35/45 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälleen vastakkainasettelua korostamalla saadaan varmasti tasa-arvoa ajettua.

Vierailija
36/45 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi laskea akateemiseksi lastentarhanopettajaksi valmistunutta, vaikka kuinka olisi ollut yliopiston tiloissa.

On ne akateemisia, sosionomit ei ole.

Vierailija
37/45 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ne akateemisia, sosionomit ei ole.

No ei niitä nyt vain voi laskea akateemiksiksi.

Vierailija
38/45 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan idioottimaista eskariopettajalta viettää naistenpäivää noin!

Mitä sen päässä liikkuu?

Vierailija
39/45 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika erikoista opettaa jo päiväkodeissa lapsille, että tytöt saavat päättää jostakin vain kerran vuodessa ja pojat kaikkina muina päivinä. Suorastaan törkeää tyttöjä kohtaan. 

No tuo nyt on ihan höpöä.

Niinh kirjoittaja kertoi, että lapsille oli sanottu. Ihmettelen vain millaisen tasa-arvokäsityksen lapset saavat, jos heille jo pienenä opetetaan, että pojat päättävät kaikesta.

Vierailija
40/45 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hihihihi, nokkela.

Sitä ei kuitenkaan opeteta. Eivät pojat siellä muina päivinä päätä mistään mitään. Se oli vain hätävalhe.

Lapset uskovat, mitä heille kerrotaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi