Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi kertoi homoseksuaalisuustaan,

Vierailija
27.08.2015 |

olin jo tätä arvellut joten itselleni asia ei ollut yllätys eikä ongelma.

Isänsä sen sijaan on jossain määrin homofoobikko, joten tyttären homoseksuaalisuus voi olla hänelle rankka pala. Mitenhän tätä voisi pehmittää? Vai jossain vaiheessa suoraan kertoo? Vai antaa olla kertomatta, sitten kun joskus on tyttöystävä esiteltäväksi, siinä riittävästi kaapista tuloa? 

Olen kyllä ylpeä, että lapsi tästä halusi minulle kertoa ja rehellisesti juteltiin. Minulle tuolla ei ole väliä, ihana ja rakas tytär hän on tykkäsi kenestä tahansa. Ihastuksensa sitä paitsi on todella miellyttävä ja hyväkäytöksinen teinityttö, reipas ja kiva. Tiesin kyllä jo ennen kesälomaa tästä ihastuksesta, joten tyttären yllätykseksi sain sanoa asiansa kerrottuaan, että minä kyllä tiesin jo. :-) 

Eipä tässä elämä sen kummemmaksi muutu. Hieman jännittää isänsä reaktio, mutta se on sen ajan murhe. Tuskinpa hän lastaan moisesta syystä sen vähemmän rakastaa, vaikka aluksi voi olla järkyttynyt.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 21:57"]Vähän OT, mutta oli muuten nuorena helvetin ärsyttävää kun ihmiset sanoi että "Joo, kyllä mä sen tiesin" kun homoseksuaalisuuteni kävi jotain kautta ilmi. Eivät muuten tienneet. Jälkeenpäin analysoituani asiaa totesin, että se on vain heidän tarpeensa tuoda itsensä framille, kun on toisen vuoro saada huomiota. Sinun tehtäväsi oli keskittyä tyttäreesi eikä itseesi, asia on hänelle tärkeä. Mikset voinut suoda hänelle yhtä sataprosenttisen huomion hetkeä korostamatta itseäsi ja omaa erinomaisuuttasi?
[/quote]

Voi että, harmittiko sua kun et saanut tulla kaapista yllättäen kaikki pois tolaltaan ja paistatella valokeilassa kun ihmiset toistelee että "enpä ois uskonu!"? Ootko vähän huomionhakuinen? Ap ei vienyt valokeilaa tyttäreltään vaan päin vastoin ehkä helpotti tyttärensä oloa kertomalla ettei uutinen ole hänelle järkytys.

Vierailija
42/47 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 21:54"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 21:52"]

Kyllä se mieskin siihen tottuu. Mut pakko kysyy, mitä sieltä homoseksuaalisuusta pääsi?

[/quote]

Haha, mä en osaa kirjoittaa. :-) 

Suusta ei päässyt ensin mitään, tyttö istutti mut huoneessaan koneen äärelle ja laittoi pyörimään kappaleen. Siinä laulaja kehoitti istumaan alas, koska kappaleen sulle esittävä henkilö haluaa kertoa jotain, ja sitten päästiin asiaan, että hän haluaa kertoa olevansa gay. Söpöä. <3

[/quote]

Mä en ymmärrä miksi asiasta pitää tehdä tuollainen numero. Eikö olisi nykyaikaa vaan antaa asian tulla ilmi ensimmäisen suhteen tullessa eteen. En tajua, miten se kuuluu vanhemmille ollenkaan. En minäkään teininä istuttanut vanhempiani alas kuulemaan, että olen hetero. Se on varmaan sitten tulevaisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se isä tykkää katella lesboseksiä siinä kuin muutkin heteromiehet (ja heteronaiset), joten tuskinpa se on niin järkyttävää kuin poikansa homous olisi.

Vierailija
44/47 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 11:17"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 21:54"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 21:52"]

Kyllä se mieskin siihen tottuu. Mut pakko kysyy, mitä sieltä homoseksuaalisuusta pääsi?

[/quote]

Haha, mä en osaa kirjoittaa. :-) 

Suusta ei päässyt ensin mitään, tyttö istutti mut huoneessaan koneen äärelle ja laittoi pyörimään kappaleen. Siinä laulaja kehoitti istumaan alas, koska kappaleen sulle esittävä henkilö haluaa kertoa jotain, ja sitten päästiin asiaan, että hän haluaa kertoa olevansa gay. Söpöä. <3

[/quote]

Mä en ymmärrä miksi asiasta pitää tehdä tuollainen numero. Eikö olisi nykyaikaa vaan antaa asian tulla ilmi ensimmäisen suhteen tullessa eteen. En tajua, miten se kuuluu vanhemmille ollenkaan. En minäkään teininä istuttanut vanhempiani alas kuulemaan, että olen hetero. Se on varmaan sitten tulevaisuutta.
[/quote]No eihän asiassa olisi mitään hienoa, mikäli siitä ei tehtäisi numeroa.

Vierailija
45/47 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 10:18"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 01:15"]Apua, mua alko itkettämään tää. :D On vaan niin ihanaa että hyväksyt tyttäresi sellaisena kuin on. :)
[/quote]Mikä siinä itkettää jos se on normaalia?
[/quote]
Mä mietin samaa "ihanaa kun hyväksyt tyttäresi sellaisena kuin on" no mitä muuta voi tehdä? Eihän sille minkään mahda. Eikä asia siitä miksikään muutu, hyväksyi tai ei. Ja ei kai tuollaisia "ei hyväksyjiä" enää nykypäivänä ole kuin noissa syvästi hihhuloituneissa perheissä.

Vierailija
46/47 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 11:20"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 11:17"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 21:54"] [quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 21:52"] Kyllä se mieskin siihen tottuu. Mut pakko kysyy, mitä sieltä homoseksuaalisuusta pääsi? [/quote] Haha, mä en osaa kirjoittaa. :-)  Suusta ei päässyt ensin mitään, tyttö istutti mut huoneessaan koneen äärelle ja laittoi pyörimään kappaleen. Siinä laulaja kehoitti istumaan alas, koska kappaleen sulle esittävä henkilö haluaa kertoa jotain, ja sitten päästiin asiaan, että hän haluaa kertoa olevansa gay. Söpöä. <3 [/quote] Mä en ymmärrä miksi asiasta pitää tehdä tuollainen numero. Eikö olisi nykyaikaa vaan antaa asian tulla ilmi ensimmäisen suhteen tullessa eteen. En tajua, miten se kuuluu vanhemmille ollenkaan. En minäkään teininä istuttanut vanhempiani alas kuulemaan, että olen hetero. Se on varmaan sitten tulevaisuutta. [/quote]No eihän asiassa olisi mitään hienoa, mikäli siitä ei tehtäisi numeroa.

[/quote]

No hahhah taas. Johtuisko ehkä siitä, että homoseksuaalisuus on kumminkin pienempi osa väestöä. Haluaa ehkä kertoa ettei tarvii sit ruveta keskustelemaan jos tuo tyttöystävän kotiin (ei tarvii siinä sit alkaa juttelee aiheesta).

Jännä, että jos joku on vaikka sokea, niin siitä yleensä kyllä jotenkin infotaan tai sanotaan jos se on relevanttia. Eikä vaan murista tällaisen infon sattuessa, että "No minäkin näen ihan normaalisti, enkä mainosta sitä mitenkään!".

Jos homoseksuaalisuus olisi vallitseva normi niin silloinhan heteroudesta ilmoitettaisiin. Ihan perusjuttuja.

Vierailija
47/47 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei AP, ensinnäkin haluan sanoa, että vaikutat todella hyvältä vanhemmalta. Homoseksuaalisuus kun on ominaisuus, jota ei oikein voi valita - on upeaa, että olet ymmärtänyt tämän, ja tuet tytärtäsi!

Itse kerroin äidilleni ollessani 16-vuotias. Hermoilin hirmuisesti etukäteen, mutta äitikin sanoi ne helpottavat sanat - "Tiesin tämän jo, ja se on ihan okei". Sen jälkeen tyttöystäväni oli yhtä tervetullut meille, kuin vaikkapa veljeni tyttöystävä - asia oli täysin normaali, eikä siitä tehty koskaan numeroa, ja häntä kohdeltiin samanarvoisesti kuin sisarustenikin kumppaneita.

Isälleni asia oli hankalampi hyväksyä, ja hän kipuili sen kanssa melko pitkän aikaa. Lopulta hän kuitenkin soitti minulle, ja sanoi suunnilleen näin: "Halusin vaan sanoa että rakastan sua kyllä, vaikka oletkin lll...lllles...ll...no sellainen erilainen nuori."
Nykyään isä kyselee sujuvasti myös avovaimoni kuulumiset, kutsuu meidät molemmat kylään, ja juttelee puolisoni kanssa ilman minkäänlaista vaivaantumista.

Uskon vakaasti, että asiat tulevat menemään teillä yhtä sujuvasti. Kaikkea hyvää koko porukalle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi