Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miksi sananvapaudesta vouhottavat etupäässä ihmiset joilla...

Vierailija
02.07.2022 |

...ei loppujen lopuksi ole mitään järkevää sanottavaa.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhut vähän mutta asiaa.

Vierailija
2/38 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sananvapauden puolustaminen ole vouhottamista. Se, että käytät tuollaista halventavaa verbiä, kertoo ettet kunnioita sitä ihmisoikeutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sananvapauden puolustaminen ole vouhottamista. Se, että käytät tuollaista halventavaa verbiä, kertoo ettet kunnioita sitä ihmisoikeutta.

Kyllä se on silloin, jos jotkut vouhottaa vaan siksi, että pääsisi sanomaan jotain loukkaavaa.

Vierailija
4/38 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sananvapautta on se, että voit vapaasti perustaa lehden, julkaista flyereitä foorumin jne jolla öyhötät ja öyhkät sekä vastaat tekstissä sisällöstä lain edessä omalla nimelläsi. Minkään kaupallisen toimijan ei tarvitse tarjota sinulle sitä varten alustaa .

Vierailija
5/38 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on silloin, jos jotkut vouhottaa vaan siksi, että pääsisi sanomaan jotain loukkaavaa.

Tuo on vain sinun omasta näkökulmastasi antama tulkinta sanalle. Sananvapaus on tärkeintä juuri silloin, kun se loukkaa sinua tai minua. Ei kukaan yritä pliisua puhetta tukahduttaa, vaan itselleen vaarallista tai loukkaavaa. Juurikin sen takia loukkaava puhe tarvitsee suojaa. Vain sitä yritetään sammuttaa.

Vierailija
6/38 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloitus ja niin totta!

Vierailija
7/38 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sananvapautta on se, että voit vapaasti perustaa lehden, julkaista flyereitä foorumin jne jolla öyhötät ja öyhkät sekä vastaat tekstissä sisällöstä lain edessä omalla nimelläsi. Minkään kaupallisen toimijan ei tarvitse tarjota sinulle sitä varten alustaa .

Sananvastuu on termi, jonka Stalin hyväksyisi välittömästi. Hän vastuutti miljoonia vankileireille kuolemaan sanomistensa tähden. Stalin on sananvastuun apostoli #1.

Vierailija
8/38 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole enään sananvapautta.

Vierailija
9/38 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietynlaiselle ihmistyypille on vaikea käsittää että oikeus on sellainen ying ja yang; vapaus mutta myös vastuu ja velvollisuus. Heille on vain minä minä minä ja minun oikeudet.

Vierailija
10/38 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin suomalaiset edes ymmärtävät, että sananvapaus on koko yhteiskunnan toimivuuden kannalta aivan kriittinen asia. Sananvapaus on koko yhteiskunnan tärkeimpiä osa-alueita, koska se mahdollistaa ideoiden markkinat: hyvät ideat vapaassa yhteiskunnassa voittavat huonot ideat. Aihe on aika ajankohtainen, koska tuolla itänaapurissa hyvät ideat eivät pääse läpi. Erikoisoperaatio kestää ja kestää, ja tämän haastaminen ajoissa olisi ollut mahdollista vapaassa yhteiskunnassa. Sitäkin edeltäen vapaassa yhteiskunnassa parhaat kyvyt valikoituvat parhaisiin tehtäviin ja jos ajatellaan Venäjän asemaa, se on nyt merkittävästi heikentynyt, ja "NATO-laajentuminen", jonka ehkäisyyn tällä erikoisoperaatiolla haettiin, on päätynyt kahden merkittävän maan pyrkimiseen NATOn jäseneksi ja NATO rajan lisääntymiseen yli 1000 kilometrillä.

Ei suotta ole sananvapaus Yhdysvaltain perustuslain ensimmäinen lisäys, sillä se mahdollistaa asioita. Sen avulla voidaan myös turvata erilaisia vapauksia erilaisilta ideologioilta, jotka pyrkivät vapautta haastamaan.

Vierailija
11/38 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietynlaiselle ihmistyypille on vaikea käsittää että oikeus on sellainen ying ja yang; vapaus mutta myös vastuu ja velvollisuus. Heille on vain minä minä minä ja minun oikeudet.

Mikä vastuu sinun mielestäsi oli Neuvostoliiton vankileirien saaristoon kuolemaan lähetetyillä sananvapautensa käytöstä?

Vierailija
12/38 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

puhut vähän mutta asiaa.

Noloa vastailla itselleen.

Vierailija
13/38 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on vain sinun omasta näkökulmastasi antama tulkinta sanalle. Sananvapaus on tärkeintä juuri silloin, kun se loukkaa sinua tai minua. Ei kukaan yritä pliisua puhetta tukahduttaa, vaan itselleen vaarallista tai loukkaavaa. Juurikin sen takia loukkaava puhe tarvitsee suojaa. Vain sitä yritetään sammuttaa.

Saanen kysyä mitä on tämä sinua loukkaava puhe?

Vierailija
14/38 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan siksi, että se säilyisi heilläkin, joiden pitäisi päästä ääneen. Olipa typerä aloitus.

Vierailija
15/38 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin suomalaiset edes ymmärtävät, että sananvapaus on koko yhteiskunnan toimivuuden kannalta aivan kriittinen asia. Sananvapaus on koko yhteiskunnan tärkeimpiä osa-alueita, koska se mahdollistaa ideoiden markkinat: hyvät ideat vapaassa yhteiskunnassa voittavat huonot ideat. Aihe on aika ajankohtainen, koska tuolla itänaapurissa hyvät ideat eivät pääse läpi. Erikoisoperaatio kestää ja kestää, ja tämän haastaminen ajoissa olisi ollut mahdollista vapaassa yhteiskunnassa. Sitäkin edeltäen vapaassa yhteiskunnassa parhaat kyvyt valikoituvat parhaisiin tehtäviin ja jos ajatellaan Venäjän asemaa, se on nyt merkittävästi heikentynyt, ja "NATO-laajentuminen", jonka ehkäisyyn tällä erikoisoperaatiolla haettiin, on päätynyt kahden merkittävän maan pyrkimiseen NATOn jäseneksi ja NATO rajan lisääntymiseen yli 1000 kilometrillä.

Ei suotta ole sananvapaus Yhdysvaltain perustuslain ensimmäinen lisäys, sillä se mahdollistaa asioita. Sen avulla voidaan myös turvata erilaisia vapauksia erilaisilta ideologioilta, jotka pyrkivät vapautta haastamaan.

Ei täälläkään ole sananvapautta kertoa mm. ihmiskaupasta ja siitä, keneltä ne ideat riistetään tai mihin kaikkialle ne menevät. Siitäkään ei ole sananvapautta, mitä nykyinen elämäntyyli tekee planeetalle. Ei ole sananvapautta ideoida luontoa tai (etenkään naisten tai lasten) hyvinvointia suojelevia asioita.

Vierailija
16/38 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei täälläkään ole sananvapautta kertoa mm. ihmiskaupasta ja siitä, keneltä ne ideat riistetään tai mihin kaikkialle ne menevät. Siitäkään ei ole sananvapautta, mitä nykyinen elämäntyyli tekee planeetalle. Ei ole sananvapautta ideoida luontoa tai (etenkään naisten tai lasten) hyvinvointia suojelevia asioita.

... siitäkään ei ole sananvapautta, että laki ei ole kaikille sama.

Vierailija
17/38 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Martin Luther Kingin, Dalai Laman ja Nelson Mandelan sanat loukkasivat monia. Olisiko heidät pitänyt hiljentää?

Vierailija
18/38 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saanen kysyä mitä on tämä sinua loukkaava puhe?

Kysy vaan, mutta koska sen sisältö ei ole tämän keskustelun kannalta oleellista, en keskustelun harhautumusen varalta kerro siitä esimerkkiä.

Vierailija
19/38 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla ne ovat jokaisen oikeudet. Samoin vastuut. Tuskin ihmisoikeuksien julistusta olisi laadittu, ellei niillä olisi merkitystä. Mukaanlukien sananvapaudella. Vastapainoksi on luotu mm. journalismin etiikka.

Vierailija
20/38 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalla ne ovat jokaisen oikeudet. Samoin vastuut. Tuskin ihmisoikeuksien julistusta olisi laadittu, ellei niillä olisi merkitystä. Mukaanlukien sananvapaudella. Vastapainoksi on luotu mm. journalismin etiikka.

Suomessa ei ole ihmisoikeuksia, koska ne eivät koske kaikkia. Tästäkin hiljennetään ihmisiä.