Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi kertoi homoseksuaalisuustaan,

Vierailija
27.08.2015 |

olin jo tätä arvellut joten itselleni asia ei ollut yllätys eikä ongelma.

Isänsä sen sijaan on jossain määrin homofoobikko, joten tyttären homoseksuaalisuus voi olla hänelle rankka pala. Mitenhän tätä voisi pehmittää? Vai jossain vaiheessa suoraan kertoo? Vai antaa olla kertomatta, sitten kun joskus on tyttöystävä esiteltäväksi, siinä riittävästi kaapista tuloa? 

Olen kyllä ylpeä, että lapsi tästä halusi minulle kertoa ja rehellisesti juteltiin. Minulle tuolla ei ole väliä, ihana ja rakas tytär hän on tykkäsi kenestä tahansa. Ihastuksensa sitä paitsi on todella miellyttävä ja hyväkäytöksinen teinityttö, reipas ja kiva. Tiesin kyllä jo ennen kesälomaa tästä ihastuksesta, joten tyttären yllätykseksi sain sanoa asiansa kerrottuaan, että minä kyllä tiesin jo. :-) 

Eipä tässä elämä sen kummemmaksi muutu. Hieman jännittää isänsä reaktio, mutta se on sen ajan murhe. Tuskinpa hän lastaan moisesta syystä sen vähemmän rakastaa, vaikka aluksi voi olla järkyttynyt.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 21:52"]

Kyllä se mieskin siihen tottuu. Mut pakko kysyy, mitä sieltä homoseksuaalisuusta pääsi?

[/quote]

Haha, mä en osaa kirjoittaa. :-) 

Suusta ei päässyt ensin mitään, tyttö istutti mut huoneessaan koneen äärelle ja laittoi pyörimään kappaleen. Siinä laulaja kehoitti istumaan alas, koska kappaleen sulle esittävä henkilö haluaa kertoa jotain, ja sitten päästiin asiaan, että hän haluaa kertoa olevansa gay. Söpöä. <3

Vierailija
22/47 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 01:23"]

Miten paha homofoobikko on? Minunkin isä hyväksyi tilanteen mutta ei ikinä hyväksynyt minua, aina tuli tosi "hauskoja"  kommentteja että oon lepakko, lopeta pelleily ja hanki mies ynnä muuta. Jos isältä tulee ikinä tälläistä kommenttia niin puolusta lastasi,  näytä edelleen että olet tukena ja isä on väärässä koska tollainen satuttaa todella. Minä olisin sitä tarvinnut, lapsesi tarvitsee ja jokainen tuossa tilanteessa.   Olet hyvä äiti, tsemppiä! 

[/quote]

En tiedä miten suhtautuu tähän tilanteeseen ja mitä kommentoi, kun ei vielä tiedä. Mutta jutut lähinnä sellaisia heittoja tyyliin "homojen hommaa" ja tän tyyppistä vitsailua. Olen jo kuukausia arvellut asian olevan näin, niin olen miehelle ohimennen jotain kommentoinut. Kun on vaikka pohtinut milloinkohan tyttö tuo poikaystävän näytille, oon heittänyt, että entäs jos tuokin tyttöystävän. Mies yleensä tähän sanoo, että älä ees puhu tuollaisia, tai että no, tuossa iässä sitä kokeillaan kaikkea. Uskon, että tottuu ajatukseen, mutta jännittää se ensireaktio, miten pahasti siinä kommentoi järkytyksessään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 00:53"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 21:54"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 21:52"]

Kyllä se mieskin siihen tottuu. Mut pakko kysyy, mitä sieltä homoseksuaalisuusta pääsi?

[/quote]

Haha, mä en osaa kirjoittaa. :-) 

Suusta ei päässyt ensin mitään, tyttö istutti mut huoneessaan koneen äärelle ja laittoi pyörimään kappaleen. Siinä laulaja kehoitti istumaan alas, koska kappaleen sulle esittävä henkilö haluaa kertoa jotain, ja sitten päästiin asiaan, että hän haluaa kertoa olevansa gay. Söpöä. <3

[/quote]

Ally Hills! Tyttäresi on siis luultavasti letkee tyyppi :)

[/quote]

Kyllä, Ally Hillsin Coming out - the official song. Mainio video, hauska idea. Tytär on letkeä, huumorintajuinen, syvällinen, hilpeä, kaikenlaista mitä tuon ikäiset nuoret naiset ovat. Maailman rakkain tyttö. <3 

Vierailija
24/47 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 01:56"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 01:25"]jos minun lapsi tuommosta puhuisi niin sais kyllä kunnon selkäsaunan [/quote] Juu, kokisin epäonnistumista, että eikö.lapsi ole saanut tarpeeksi rakkautta.

[/quote]

Minä itse koen, että lapsi on saanut tarpeeksi rakkautta, tarpeeksi luottamusta, tarpeeksi uskoa itseensä, tarpeeksi kaikkea ollakseen oma itsensä ja uskaltaakseen puhua siitä minulle. Pahempaa olisi salailu tai itsensä kieltäminen ja ahdistuminen. Olen onnellinen, kun hänestä on kasvanut iloinen, rohkea nuori nainen, joka haluaa ja uskaltaa puhua kanssani. 

Ap

Vierailija
25/47 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en olisi huolissani jos se homoseksualisuus on vain siellä suussa. Parempi näin kuitenkin. Tsemppiä kuitenkin koko perheelle!

Vierailija
26/47 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä "hienoa olla erilainen ja varsinkin antikonservatiivi-hössötys" onneksi loppuu joskus ja nuoret ihmiset saavat kehittyä rauhassa, ilman että heitä revitään trendien perään.

Vierailija
27/47 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 09:27"]

Ei nainen voi olla homoseksuaali, ellei hänellä ole kullia ja tykkää naida miehiä anaaliin.

[/quote]

Wikipediasta: Homoseksuaalisuus (kreikan sanasta ὁμός ’sama’ ja latinan sanasta sexus ’sukupuoli’) tarkoittaa seksuaalista suuntautumista, jossa yksilön seksuaalinen kiinnostus, romanttiset ajatukset, tunteet tai molemmat kohdistuvat pelkästään tai ensisijaisesti hänen omaan sukupuoleensa. Naisten homoseksuaalisuutta kutsutaan myös lesboudeksi. Sanaa homo merkityksessä homoseksuaali käytetään enimmäkseen miehistä, ja vastaava naispuolista homoseksuaaleista käytettävä sana on lesbo.

Vierailija
28/47 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 21:50"]

olin jo tätä arvellut joten itselleni asia ei ollut yllätys eikä ongelma.

Isänsä sen sijaan on jossain määrin homofoobikko, joten tyttären homoseksuaalisuus voi olla hänelle rankka pala.

[/quote]

Miehen mielessä homo on ihan täysin eri asia kuin lesbo. Luultavasti isä on helpottunut kun ei tule toista miestä viemään hänen kullannuppuaan.

Vierailija
29/47 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 09:27"]

Ei nainen voi olla homoseksuaali, ellei hänellä ole kullia ja tykkää naida miehiä anaaliin.

[/quote]

yök mee pois pervo

Vierailija
30/47 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika kertoi tasan vuosi sitten olevansa homo.

Tai ei kertonut, vaan oli yhtenä yönä tuonut lapun sängyn viereen :)

Jotenkin olin asian jo aavistanut, mm pukeutuminen ja pari muuta seikkaa olivat niin erilaisia kuin veljellään.

Minulle ja miehelleni tämä on ihan ok.

Sukulaiset ei tiedä, eikä heille voi/tarvitse kertoakaan, ovat niin vanhanaikaisia :)

Vierailija
31/47 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tämän ketjun takia Ally Hillsin Youtube-kanavan. Kiitos siitä. T: Vanhempi lepakko

Vierailija
32/47 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 09:56"]

Löysin tämän ketjun takia Ally Hillsin Youtube-kanavan. Kiitos siitä. T: Vanhempi lepakko

[/quote]

Ole hyvä. :-) Tuo kappale jäi pyörimään päässä, hoilailen sitä nyt yksinäni kotona. :-D

Ap

Vierailija
33/47 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 09:49"]

Mun poika kertoi tasan vuosi sitten olevansa homo.

Tai ei kertonut, vaan oli yhtenä yönä tuonut lapun sängyn viereen :)

Jotenkin olin asian jo aavistanut, mm pukeutuminen ja pari muuta seikkaa olivat niin erilaisia kuin veljellään.

Minulle ja miehelleni tämä on ihan ok.

Sukulaiset ei tiedä, eikä heille voi/tarvitse kertoakaan, ovat niin vanhanaikaisia :)

[/quote]

:-) Ootte kivat vanhemmat. Meillä sukulaiset eivät ole ongelma, ainakaan mun suvun puoli, ei varmaan ketään niin hirveästi kiinnosta kuka tykkää kenestä. Miehen suku pieni, enkä usko, että muita kuin äitiään asia järkyttää mitenkään, muu suku meidän ikäluokkaa ja nuorempia. Eipä sitä huudella tarvitse, mutta jos joskus tulee esiin asia, tai tyttöystävä tyttärellä mukana jossain tms. Ei mun puolesta tarvitse piilotella eikä erikseen julistaa, elää vaan normaalisti elämäänsä niinkuin hetero-teinikin eläisi. 

Ap

Vierailija
34/47 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 01:25"]jos minun lapsi tuommosta puhuisi niin sais kyllä kunnon selkäsaunan
[/quote]
eipä se mitään auttaisi

Vierailija
35/47 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöystäväni on ollut samassa tilassa nuorempana ja kysyin hänen kokemuksistaan asiasta. Häntä stressasi kertoa isälleen asiasta, mutta hän koki, että itse asiasta kertominen oli tärkeää kummallekin, sekä hänelle että isälleen. Asia on kuitenkin sellainen, että siitä kuuleminen toisen suusta ei olisi ollut hyvä idea. Kun tytär itse kertoo suoraan asiasta isälleen, niin isä saa itse kyyä ja tytär itse kertoa, jos sellaiselle on tarvetta. Tyttöystäväni sanoi, että asia oli ennemmin hänen isälleen yllätys kuin järkytys, kun hän joutui muokkaamaan omat ajatuksensa tyttärestään uusiksi: ei poikaystäviä eikä isän ja vävyn yhteisiä juttuja jne. Isänrakkaus kuitenkin kuuluisi voittaa tuossa tilanteessa. Olen itse hyvää pataa tyttöystävän vanhempien kanssa ja mitään ongelmaa ei ole ollut :)

Vierailija
36/47 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 01:15"]Apua, mua alko itkettämään tää. :D On vaan niin ihanaa että hyväksyt tyttäresi sellaisena kuin on. :)
[/quote]Mikä siinä itkettää jos se on normaalia?

Vierailija
37/47 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen onnellisempi tyttärenne puolesta kuin kukaan muu tällä palstalla! Itkinkin varmasti eniten?

Vierailija
38/47 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 10:16"]

Tyttöystäväni on ollut samassa tilassa nuorempana ja kysyin hänen kokemuksistaan asiasta. Häntä stressasi kertoa isälleen asiasta, mutta hän koki, että itse asiasta kertominen oli tärkeää kummallekin, sekä hänelle että isälleen. Asia on kuitenkin sellainen, että siitä kuuleminen toisen suusta ei olisi ollut hyvä idea. Kun tytär itse kertoo suoraan asiasta isälleen, niin isä saa itse kyyä ja tytär itse kertoa, jos sellaiselle on tarvetta. Tyttöystäväni sanoi, että asia oli ennemmin hänen isälleen yllätys kuin järkytys, kun hän joutui muokkaamaan omat ajatuksensa tyttärestään uusiksi: ei poikaystäviä eikä isän ja vävyn yhteisiä juttuja jne. Isänrakkaus kuitenkin kuuluisi voittaa tuossa tilanteessa. Olen itse hyvää pataa tyttöystävän vanhempien kanssa ja mitään ongelmaa ei ole ollut :)

[/quote]

Uskon myös, että isänsä tottuu ajatukseen. Tytär jännittää vaan kovasti, juuri noiden homovitsailujen ja muiden takia. Ymmärrän kyllä. Uskon kuitenkin, että isä ei tuosta suuresti järkyty, itse jännitän vaan miten hölmöjä saattaa möläyttää ensi alkuun. Ei tässä mitään sellaista huolta mulla ole, että hylkäisi lapsensa tai mitään, onhan näitä ajatuksia pyöritelty jo aiemminkin, että entä jos... Tyttären oma asia on miten ja milloin tästä isän kanssa puhuu, hän tietää, että mun kanssa voi näistä jutella jos tahtoo ja ei tarvitse jos ei tahdo, ja olen kyllä tukenaan. Kun ajankohtaista on, voin miehen kanssa jutella fiiliksistä jos häntä asia mietityttää, varmaan tulee puhuttuakin kahdestaan ilman tyttären läsnäoloa. Itselle asia on ok, mutta tietysti sitä miettii ympäristöä, maailmaa, kapeakatseisia ihmisiä, jotka saattavat pahoittaa tytön mielen kun onnellisena kulkee käsi kädessä tyttöystävän kanssa. Mutta ainahan vanhemmat haluavat lapsilleen onnellista elämää ja huolehtivat miten sitten suuressa maailmassa... :-)

Ap

Vierailija
39/47 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä moni homovitsejä suoltava jääräkin tulee toisiin ajatuksiin kun paljastuu että oma lapsi on homoseksuaali. Sellaista mikä ei itseä mitenkään kosketa on niin paljon helpompi inhota ja halveksia. Oma isäni on junteista juntein maaseudulla asuva sovinistipunaniska, mutta siinä vaiheessa kun sisareni paljastui homoseksuaaliksi totesi vain, että se ei kuulu muille kuka on kenenkin kanssa. Ja niin se on. Voihan siinä hetki mennä sulatellessa, jos ei yhtään ole osannut aavistaa.

Vierailija
40/47 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 10:26"]

Kyllä moni homovitsejä suoltava jääräkin tulee toisiin ajatuksiin kun paljastuu että oma lapsi on homoseksuaali. Sellaista mikä ei itseä mitenkään kosketa on niin paljon helpompi inhota ja halveksia. Oma isäni on junteista juntein maaseudulla asuva sovinistipunaniska, mutta siinä vaiheessa kun sisareni paljastui homoseksuaaliksi totesi vain, että se ei kuulu muille kuka on kenenkin kanssa. Ja niin se on. Voihan siinä hetki mennä sulatellessa, jos ei yhtään ole osannut aavistaa.

[/quote]

Näin siinä toivon mukaan käy, ja uskonkin, että käy. Voi hetken kyllä hämmentyä, mutta toisaalta on tästä juteltu kun itse olen tiennyt jo muutamia kuukausia kertomatta. Olen vähän heitellyt "entäs jos" -ajatuksia ilmaan keskusteluissa. Vähän pehmittänyt etukäteen. :-)

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän