Lapsi kertoi homoseksuaalisuustaan,
olin jo tätä arvellut joten itselleni asia ei ollut yllätys eikä ongelma.
Isänsä sen sijaan on jossain määrin homofoobikko, joten tyttären homoseksuaalisuus voi olla hänelle rankka pala. Mitenhän tätä voisi pehmittää? Vai jossain vaiheessa suoraan kertoo? Vai antaa olla kertomatta, sitten kun joskus on tyttöystävä esiteltäväksi, siinä riittävästi kaapista tuloa?
Olen kyllä ylpeä, että lapsi tästä halusi minulle kertoa ja rehellisesti juteltiin. Minulle tuolla ei ole väliä, ihana ja rakas tytär hän on tykkäsi kenestä tahansa. Ihastuksensa sitä paitsi on todella miellyttävä ja hyväkäytöksinen teinityttö, reipas ja kiva. Tiesin kyllä jo ennen kesälomaa tästä ihastuksesta, joten tyttären yllätykseksi sain sanoa asiansa kerrottuaan, että minä kyllä tiesin jo. :-)
Eipä tässä elämä sen kummemmaksi muutu. Hieman jännittää isänsä reaktio, mutta se on sen ajan murhe. Tuskinpa hän lastaan moisesta syystä sen vähemmän rakastaa, vaikka aluksi voi olla järkyttynyt.
Kommentit (47)
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 21:54"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 21:52"]
Kyllä se mieskin siihen tottuu. Mut pakko kysyy, mitä sieltä homoseksuaalisuusta pääsi?
[/quote]
Haha, mä en osaa kirjoittaa. :-)
Suusta ei päässyt ensin mitään, tyttö istutti mut huoneessaan koneen äärelle ja laittoi pyörimään kappaleen. Siinä laulaja kehoitti istumaan alas, koska kappaleen sulle esittävä henkilö haluaa kertoa jotain, ja sitten päästiin asiaan, että hän haluaa kertoa olevansa gay. Söpöä. <3
[/quote]
Ally Hills! Tyttäresi on siis luultavasti letkee tyyppi :)
Eiköhän tytön isä pääsee nyt viimeistään eroon ennakkoluulostaan!!
Hyvää syksyä teille :)
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 21:57"]
Vähän OT, mutta oli muuten nuorena helvetin ärsyttävää kun ihmiset sanoi että "Joo, kyllä mä sen tiesin" kun homoseksuaalisuuteni kävi jotain kautta ilmi. Eivät muuten tienneet. Jälkeenpäin analysoituani asiaa totesin, että se on vain heidän tarpeensa tuoda itsensä framille, kun on toisen vuoro saada huomiota. Sinun tehtäväsi oli keskittyä tyttäreesi eikä itseesi, asia on hänelle tärkeä. Mikset voinut suoda hänelle yhtä sataprosenttisen huomion hetkeä korostamatta itseäsi ja omaa erinomaisuuttasi?
[/quote]
Hah! Itse kaapista tullessani olin vaan iloinen, kun äitini sanoi arvanneensa jo pidempään. Enpähän joutunut kuuntelemaan puheita, kuinka homous on "vaan vaihe" tai "keksitty juttu".
Isä parka! Ymmärrän tunteet, jos ei todellakaan pidä asiasta.
Oma tyttäreni kertoi myös 15-v.vastaavaa. Sanoin, että ok. Kuitenkin on ollut hetero parivalinnoissaa. Taisi yrittää järkyttää. Ei onnistunut.
Sama minulle mikä on. En kyllä ihaile, enkä järkyty. Mitkään Pride-kulkueet ei voisi vähempää kiinnostaa. Suvussa on homot ja heterot. Pyh, tavallista.
Apua, mua alko itkettämään tää. :D On vaan niin ihanaa että hyväksyt tyttäresi sellaisena kuin on. :)
Miten paha homofoobikko on? Minunkin isä hyväksyi tilanteen mutta ei ikinä hyväksynyt minua, aina tuli tosi "hauskoja" kommentteja että oon lepakko, lopeta pelleily ja hanki mies ynnä muuta. Jos isältä tulee ikinä tälläistä kommenttia niin puolusta lastasi, näytä edelleen että olet tukena ja isä on väärässä koska tollainen satuttaa todella. Minä olisin sitä tarvinnut, lapsesi tarvitsee ja jokainen tuossa tilanteessa. Olet hyvä äiti, tsemppiä!
jos minun lapsi tuommosta puhuisi niin sais kyllä kunnon selkäsaunan
Niin tavanomaista on tuo homoseksuaalijuttu. Oikein haukotuttaa. Ei itketä vähääkään, kuten asiaa omituisena pitävillä tupaa tekemään.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 01:25"]jos minun lapsi tuommosta puhuisi niin sais kyllä kunnon selkäsaunan
[/quote]
Juu, kokisin epäonnistumista, että eikö.lapsi ole saanut tarpeeksi rakkautta.
Vähän OT, mutta oli muuten nuorena helvetin ärsyttävää kun ihmiset sanoi että "Joo, kyllä mä sen tiesin" kun homoseksuaalisuuteni kävi jotain kautta ilmi. Eivät muuten tienneet. Jälkeenpäin analysoituani asiaa totesin, että se on vain heidän tarpeensa tuoda itsensä framille, kun on toisen vuoro saada huomiota. Sinun tehtäväsi oli keskittyä tyttäreesi eikä itseesi, asia on hänelle tärkeä. Mikset voinut suoda hänelle yhtä sataprosenttisen huomion hetkeä korostamatta itseäsi ja omaa erinomaisuuttasi?
[/quote]
No voi jessus. Entä jos todellakin tietää tai on ajatellut asian olevan mahdollisesti näin? Ihme loukkaantumista, ja ei kai noissa asioissa sentään huomiosta ja sen saamisvuoroista ole kyse, toivottavasti...
Pitäisikö asia siis mielestäsi ohittaa itsestäänselvyytenä, vai esittää yllättynyttä, jos jonkinlainen tunne toisen suuntautumisesta on muodostunut jo aiemmin?
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 21:53"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 21:51"]
Mitenkä sen suu on homoseksuaalinen? (Kertoi homoseksuaalisuustaan).
[/quote]
Hupsistakeikkaa, en osaa näköjään edes kirjoittaa. :-D Mutta haitanneeko tuo.
Ap
[/quote]
Kyllä se haittaa. Me ollaan netissä, ja tämä keskustelu tulee väkisinkin käsittelemään tyttäresi homoseksuaalista suuta, eikä asialle mahda enää mitään :/
Myöhäistä rypistää, kun paska on jo housussa.
[/quote]
Sanoin sen, koska tiesin. En selittele miten. Enkä halunnut olla erinomainen, vaan juteltiin pitkään ja kerroin, että minulle se on aivan sama kenestä hän tykkää, koska hän on mun rakas tytär aina. Tuollaiset asiat ovat hänen asioitaan ja hänen elämänsä, ei meidän vanhempien, ja mä tuen häntä aina. Halailtiin ja lapsi oli selvästi helpottunut kun sai kerrottua. Mun rakas pieni tyttö. <3
Mitä väliä sillä on mitä isänsä ajattelee? Ajatelkoot ihan mitä tykkää.
Kyllä se mieskin siihen tottuu. Mut pakko kysyy, mitä sieltä homoseksuaalisuusta pääsi?
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 21:51"]
[/quote]
Hupsistakeikkaa, en osaa näköjään edes kirjoittaa. :-D Mutta haitanneeko tuo.
Ap
Ootteks jo kokeilleet eheytysleirii vai miten meinaatte lapsen parantaa? Kyllä tuo on parannettavissa näkeehän sen homoista kuten Jani Toivola, jolla on lapsia. :D