Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä puolueita olet ÄÄNESTÄNYT elämäsi aikana?

Vierailija
27.08.2015 |

Ikä, sukupuoli?

Vihreät, vasemmistoliitto, sdp. N27

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 17:42"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 17:40"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 17:38"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 17:37"]

Kokoomus, Keskusta, SDP, Vasemmisto, Vihreät, RKP. Olikohan muita? Ei tule nyt ainakaan mieleen.

[/quote]

Melkonen tuuliviiri tunnut olevan.

[/quote]

Nojaa, etupäässä kunnallisvaaleissa tuttuja tullut äänestettyä jotka ovat olleet milloin missäkin puolueessa. Ja nuorena punkkarina vihreät ja vasemmisto oli ehkä enempi "se juttu", nykyään vanhana pisnesmiehenä kokkarit/RKP.

[/quote]

Nyt en ymmärrä ollenkaan. Mikäli et omista jotain jättimäistä konsernia niin eihän silloin missään tapauksessa kokkarit tai rkp sinun etujasi aja? Jos olet jo vanhempi ihminen niin kyllä sinun olisi jo pitänyt sisäistää tämä? Eihän kukaan aikuisten oikeasti voi olla niin naivi, että kuvittelee Kokoomuksen ajavan PK-yrittäjien etuja? Pliis, sano, että trollaat!

[/quote]

En ole tuo ensimmäinen kommentoija, mutta kerro toki myös minulle, että mikä muu puolue, jos ei kokoomus, vastustaa suurituloisimpien palkansaajien verojen kiristystä? Nythän vähänkin keskiarvoa suurimmista ansiotuloista viedään veroina ja veroluonteisina maksuina 40 % ja koko ajan väläytellään korotuksia tähän. Suurituloiset palkansaajat maksavat nyt jo pirusti veroja ja koko ajan pitäisi ottaa lisää.

Itse en keksi mitään muuta puoluetta kokoomuksen lisäksi kuin RKP, joka vastustaisi suurituloisimpien palkansaajien verotuksen nostamista. Ei sillä että omiin tuloihin tuo vaikuttaisi, mutta ymmärrän kyllä miksi vähänkin parempituloinen antaa äänensä kokoomukselle.

t. keskituloinen persu

Vierailija
62/93 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajan ihan itse omia etujani. Vaaleissa pyrin äänestämään sellaista henkilöä joka ajaa mielestäni parhaiten Suomen etua.

[/quote]

Taidat sitten olla täysin pihalla siitä mitä Kokoomus ja muut puolueet edustavat. Minkä vuoksi et ota asiasta selvää? Minkä vuoksi sahaat omaa jalkaasi irti? Voisitko selittää, kun tämä tuntuu aivan käsittämättömältä! Edelleenkin KUKAAN ei voi olla noin naivi, trollihan sinä olet. 

[/quote]

Et siis mitenkään pysty ymmärtämään, miksi noin 78 prosenttia suomalaisista nyt kannattaa muita kuin vasemmistopuolueita. Vaikka sosialismi on niin iloinen asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 17:46"]

Vasemmistoliittoa. Aina mietin kyllä että ketä ja mitä äänestän, puolueuskollinen en ole. Mutta niin, vuodesta toiseen päädyn aina vassareihin.

Haavistoa äänestin myös presidentiksi, mutta ne ovatkin enemmän henkilö- kuin puoluevaalit.

[/quote]

Ainiin, piti vielä sanoa että olen 23-vuotias ja että olen äänestänyt kaikissa eduskunta-, kunnallis-, europarlamentti- ja presidentinvaaleissa minkä aikana olen ollut täysi-ikäinen.

Vierailija
64/93 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 17:49"]

Kokoomus, Keskusta, SDP, Vasemmisto, Vihreät, RKP. Olikohan muita? Ei tule nyt ainakaan mieleen.

[/quote]

[/quote]

Nojaa, etupäässä kunnallisvaaleissa tuttuja tullut äänestettyä jotka ovat olleet milloin missäkin puolueessa. Ja nuorena punkkarina vihreät ja vasemmisto oli ehkä enempi "se juttu", nykyään vanhana pisnesmiehenä kokkarit/RKP.

[/quote]

Nyt en ymmärrä ollenkaan. Mikäli et omista jotain jättimäistä konsernia niin eihän silloin missään tapauksessa kokkarit tai rkp sinun etujasi aja? Jos olet jo vanhempi ihminen niin kyllä sinun olisi jo pitänyt sisäistää tämä? Eihän kukaan aikuisten oikeasti voi olla niin naivi, että kuvittelee Kokoomuksen ajavan PK-yrittäjien etuja? Pliis, sano, että trollaat!

[/quote]

En ole tuo ensimmäinen kommentoija, mutta kerro toki myös minulle, että mikä muu puolue, jos ei kokoomus, vastustaa suurituloisimpien palkansaajien verojen kiristystä? Nythän vähänkin keskiarvoa suurimmista ansiotuloista viedään veroina ja veroluonteisina maksuina 40 % ja koko ajan väläytellään korotuksia tähän. Suurituloiset palkansaajat maksavat nyt jo pirusti veroja ja koko ajan pitäisi ottaa lisää.

Itse en keksi mitään muuta puoluetta kokoomuksen lisäksi kuin RKP, joka vastustaisi suurituloisimpien palkansaajien verotuksen nostamista. Ei sillä että omiin tuloihin tuo vaikuttaisi, mutta ymmärrän kyllä miksi vähänkin parempituloinen antaa äänensä kokoomukselle.

t. keskituloinen persu

[/quote]

Voi hyvää päivää! Nyt taidat missata kokonaisuuden. Se on vielä aika 1 ja hailee maksatko ansiotuloveroista prosentin enemmän vai kolme vähemmän. Ota puolueista selvää ja mieti mitä KAIKKI puolueen ratkaisut tekevät tuloillesi. Minä en kerro sinulle mitä pitää äänestää, mutta jos et omaa reilusti yli puolen miljoonan osinkosijoituksia tai omista jotain suurta konsernia niin Kokoomuksen äänestäminen kuulostaa lähinnä aivojen välittäjäaineen häiriöltä. 

Vierailija
65/93 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 17:09"]

Eduskunta-, kunta- ja eurovaaleissa vain kokoomuksen ehdokkaita, mutta presidentinvaalissa myös RKP:n ehdokasta 1994 ja 2000 sekä keskustan ehdokasta 2000. Mies 41v.

[/quote]

Håller

du på att bli flintskallig?

Vierailija
66/93 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat sitten olla täysin pihalla siitä mitä Kokoomus ja muut puolueet edustavat.

[/quote]

En toki, täällä se lukee varsin selkokielisesti ilmaistuna:

https://www.kokoomus.fi/faktat/tata-on-kokoomus/selkokielella/

Vierailija
67/93 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistoliittoa, piraatteja, vihreitä.

Vierailija
68/93 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 17:54"]

Taidat sitten olla täysin pihalla siitä mitä Kokoomus ja muut puolueet edustavat.

[/quote]

En toki, täällä se lukee varsin selkokielisesti ilmaistuna:

https://www.kokoomus.fi/faktat/tata-on-kokoomus/selkokielella/

[/quote]

Mutta minkä vuoksi et ole lukenut tekstiä? Onko syynä laiskuus vai onko jokin muu syy? Tai miksi et ymmärtänyt sitä? Todella palsta kaipaa sinulta nyt selitystä.

Vierailija
69/93 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 17:52"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

t. keskituloinen persu

[/quote]

Voi hyvää päivää! Nyt taidat missata kokonaisuuden. Se on vielä aika 1 ja hailee maksatko ansiotuloveroista prosentin enemmän vai kolme vähemmän. Ota puolueista selvää ja mieti mitä KAIKKI puolueen ratkaisut tekevät tuloillesi. Minä en kerro sinulle mitä pitää äänestää, mutta jos et omaa reilusti yli puolen miljoonan osinkosijoituksia tai omista jotain suurta konsernia niin Kokoomuksen äänestäminen kuulostaa lähinnä aivojen välittäjäaineen häiriöltä. 

[/quote]

Olipa varsin rakentava kommentti.

Ja kyllä se yhden prosenttiyksikön lisäys ansiotuloverossa on 50 000 euron bruttovuosituloissa jo 500 euroa lisää veroihin ja 3 prosenttiyksikön lisäys 1500 euroa. Puhumattakaan jos tulot ovat tästä vielä enemmän. Sinulle ne prosentit voivat olla "1 ja hailee", mutta kyllä minua kiinnostaa verojen käyttökohteen lisäksi myös se, että paljonko oma kontribuutioni on siihen.

Ja kiitos vain huolenpidoista, mutta olen kyllä ottanut puolueista selvää ja tehnyt vertailua puolueiden ajamien asioiden välillä. Välillä tuntuu että suuri osa tekee äänestyspäätöksensä hepposemmin perustein, kuten pärstäkertoimen mukaan. 

t. se sama persu

Vierailija
70/93 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen Kokoomuksen vihaaja täällä veti pultit? Et edusta koko palstaa, että vaadi vaan ihan omissa nimissä noita selityksiä.

Vierailija
71/93 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kok->vih->kok->Persu

Vierailija
72/93 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 17:58"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

t. keskituloinen persu

[/quote]

[/quote]

Olipa varsin rakentava kommentti.

Ja kyllä se yhden prosenttiyksikön lisäys ansiotuloverossa on 50 000 euron bruttovuosituloissa jo 500 euroa lisää veroihin ja 3 prosenttiyksikön lisäys 1500 euroa. Puhumattakaan jos tulot ovat tästä vielä enemmän. Sinulle ne prosentit voivat olla "1 ja hailee", mutta kyllä minua kiinnostaa verojen käyttökohteen lisäksi myös se, että paljonko oma kontribuutioni on siihen.

Ja kiitos vain huolenpidoista, mutta olen kyllä ottanut puolueista selvää ja tehnyt vertailua puolueiden ajamien asioiden välillä. Välillä tuntuu että suuri osa tekee äänestyspäätöksensä hepposemmin perustein, kuten pärstäkertoimen mukaan. 

t. se sama persu

[/quote]

Harmi, että olet äänestänyt vuosikymmeniä omia sosioekonomisia intressejäsi vastaan. Varmaan nyt nolottaa! Noh, toivottavasti opit tästä edes jotakin. 

Vierailija
73/93 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 17:39"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 17:28"]Olen äänestänyt varmasti kaikkia nyt Suomessa olemassa olevia puolueita, ja lisäksi nuorsuomalaisia, piraateja, perustuslaillisia ja SMP:tä sekä liberaaleja. Vassareista en muista olenko Vasemmistoliittonimistä puoluetta äänestänyt, mutta sen edeltäjää sitten. Olen myös äänestänyt sellaisiakin puolueita joita ei Suomessa ole, kuten IRL.
Voin vaikuttaa uskomattamalta rölläykseltä mutta on ihan totta.
Nyt viimeksi tajusin että jos äänestämällä voisi johonkin vaikuttaa niin kiellettäisiin äänestäminen.
Kokoomusta ja Perussuomalaisilla olen viimeksi äänestänyt, mutta viime vaaleissa jätin väliin, kun Soini vaikutti siltä, että uho loppuu kesken. Ja eipä ole paha mieli että häntä en nyt äänestänyt. Tunisin hänet kun oli vielä Urpo Leppäsen avustaja, oli naapuri. Leppäsen taas tunsin jo 70-luvulla.
Ikää minulla on yli 50 vuotta ja olen päässyt äänestämään Kekkostakin vastaan. Mies olen.

Saa kysyä perusteluja jos kiinnostaa miksi olen mitäkin puoluetta äänestänyt, mutta sanon vain että aina olen äänestänyt ensisijaisesti henkilöä ja mulle on melkein ihan sama missä puolueessa ihminen on. Harvoin on ehdokkaani tullut valituksi.
[/quote]
Oletko siis äänestänyt myös skp:ta? Kiinnostavaa, miten voit äänestää ääripäitä?
[/quote]
SKP:ssä oli oikein mukava tyttö ehdokas Turussa, vähän saman tyylinen kuin nyt Li, oli 1990- luvun lama ja olin työtön ja asuimme vuokralla. Mielestäni oli tuossa tilanteessa sopiva valinta, Turussa äänestin myös kristillisiä, koska ainoina varmasti vastustivat Turkuhallia.
Myöhemmin kuin omaisuutta on kertynyt konservatismi on myös melko luonnollista.
Kepua en sentään ole koskaan kannattanut, mutta mieluummin vaikka pääpaholainen Esko Aho, kuin Tarja. RKPkin selittyy sillä että Elisabeth kin olisi ollut Ahtisaarta parempi. Sossuista en ole äänestänyt koskaan muuta kuin Koivistoa.

Vierailija
74/93 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää! Nyt taidat missata kokonaisuuden.

[/quote]

Ei, sinä missaat nimenomaan sen kokonaisuuden. Suuryritykset ovat Suomen suurin suora ja välillinen (alihankintaketjujen ja palkansaajien ostovoiman kautta) työllistäjä ja BKT:n lähde. Mitä paremmin näillä menee ja mitä hanakammin niitä saamme Suomeen, sen paremmin Suomella menee. Tämä on aivan yksiselitteinen fakta.

PK-yritykset liikuttelevat lähinnä rahaa taskusta toiseen sisämarkkinoilla, aika harva niistä tuo sitä rahaa tänne ulkomailta meidän jaettavaksi. Ja julkinen sektori nyt luonnollisestikaan ei tuota yhtään mitään, vaan on pelkkä "välttämätön paha".

Itse olen elättänyt itseni joko kyseisten yritysten palkallisena tai niille palveluksiani myymällä, joten suuryritysten etu on myös ihan suoraan minun etuni. Lisäksi Kokoomuksen muu politiikka ja arvot mielyttää eniten (tai on vähiten vastenmielinen), joten aika helppoa tuo valinta on.

En kyllä tiedä miksi vaivaudun tätä selittämään jollekin av-palstalla pyörivälle torakalle, mutta menkööt nyt.

Vierailija
75/93 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 18:01"]

Mikä ihmeen Kokoomuksen vihaaja täällä veti pultit? Et edusta koko palstaa, että vaadi vaan ihan omissa nimissä noita selityksiä.

[/quote]

Joo, yksi tulinen taistelutoveri riehuu oikein tosissaan. Eikä edes pysty muuhun kuin tuohon kymmeniä vuosia vanhaan vasurimantraan Kokoomuksesta vain monimiljonäärien puolueena. Märkää on työväentalon ruuti.

Vierailija
76/93 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Kaikki kuuluvat skankkikoneeseen. Pelleilyä koko touhu. Hauskaa viihdettä kuitenkin seurata.

Arhinmäki oli hassu, kunnes se huumori meni jo yli ja se rupes vakavaks jne..

Vierailija
77/93 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Harmi, että olet äänestänyt vuosikymmeniä omia sosioekonomisia intressejäsi vastaan. Varmaan nyt nolottaa! Noh, toivottavasti opit tästä edes jotakin." 

Haluaisitko avata tätä väitettä hieman, että miksi olen äänestäyt omaa sosioekonomista intressiä vastaan vuosikymmeniä? 

Kerroin jo aikaisemmin olevani keskituloinen, joten en maksa veroja prosentuaalisesti yhtä paljon kuin suurempaa ansiotuloa saavat. Minua itseäni ei henk.koht. haittaa, jos veroprosenttina nousisi (kyllähän se pännisi), mutta olisin valmis maksamaan enemmän veroja sillä ehdolla, että niitä verotuloja hyödynnetään nimenomaan Suomessa ja suomalaisten hyväksi. Siksi minun valintani oli siis perussuomalaiset. 

Sen sijaan, jos olisin hyvätuloinen ja maksaisin jo nyt puolet ansiotuloistani veroon, ja muut puolueet haluaisivat vielä entisestään nostaa verojani, niin kyllä itsekin hyppäisin aika äkkiä kokoomuksen kelkkaan.

t. se persu. Otin vain tämän yhden lainauksen, koska viitsinyt kilometrikaupalla lainata tekstiä.

Vierailija
78/93 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 17:53"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 17:09"]

Eduskunta-, kunta- ja eurovaaleissa vain kokoomuksen ehdokkaita, mutta presidentinvaalissa myös RKP:n ehdokasta 1994 ja 2000 sekä keskustan ehdokasta 2000. Mies 41v.

[/quote]

Håller

du på att bli flintskallig?

[/quote]Mitä se tarkoittaa

Vierailija
79/93 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 18:11"]

"Harmi, että olet äänestänyt vuosikymmeniä omia sosioekonomisia intressejäsi vastaan. Varmaan nyt nolottaa! Noh, toivottavasti opit tästä edes jotakin." 

Haluaisitko avata tätä väitettä hieman, että miksi olen äänestäyt omaa sosioekonomista intressiä vastaan vuosikymmeniä? 

Kerroin jo aikaisemmin olevani keskituloinen, joten en maksa veroja prosentuaalisesti yhtä paljon kuin suurempaa ansiotuloa saavat. Minua itseäni ei henk.koht. haittaa, jos veroprosenttina nousisi (kyllähän se pännisi), mutta olisin valmis maksamaan enemmän veroja sillä ehdolla, että niitä verotuloja hyödynnetään nimenomaan Suomessa ja suomalaisten hyväksi. Siksi minun valintani oli siis perussuomalaiset. 

Sen sijaan, jos olisin hyvätuloinen ja maksaisin jo nyt puolet ansiotuloistani veroon, ja muut puolueet haluaisivat vielä entisestään nostaa verojani, niin kyllä itsekin hyppäisin aika äkkiä kokoomuksen kelkkaan.

t. se persu. Otin vain tämän yhden lainauksen, koska viitsinyt kilometrikaupalla lainata tekstiä.

[/quote]

Minkä takia kokoomus ei kannata vaikkapa perustuloa? Sehän olisi suoraan tulojen siirtoa rikkaille työvoiman muodossa. Palkat alenesivat heti perustulon summan verran ja näin ollen tämän hetkinen työttömyystuki tavallaan siirtyisi rikkaiden taskuihin. Jos olisi vaikka 100 työntekijää yrityksessä, kaikkien palkkaa voisi tiputtaa ja siirtää voittoja entistä suuremman osuuden rikkaiden johtajien taskuihin.  Ainoastaan vihreät ja vasemmisto ajavat parhaiten rikkaiden etuja.

Vierailija
80/93 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 18:15"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 18:11"]

[/quote]

Minkä takia kokoomus ei kannata vaikkapa perustuloa? Sehän olisi suoraan tulojen siirtoa rikkaille työvoiman muodossa. Palkat alenesivat heti perustulon summan verran ja näin ollen tämän hetkinen työttömyystuki tavallaan siirtyisi rikkaiden taskuihin. Jos olisi vaikka 100 työntekijää yrityksessä, kaikkien palkkaa voisi tiputtaa ja siirtää voittoja entistä suuremman osuuden rikkaiden johtajien taskuihin.  Ainoastaan vihreät ja vasemmisto ajavat parhaiten rikkaiden etuja.

[/quote]

No minusta itsestäni perustulo voisi olla vähintään kokeilemisen arvoinen asia enkä tiedä miksi kokoomus sitä niin hanakasti vastustaa. Ehkä heidän ideologiaansa ei sovi se ajatus että kaikki voisi saada rahaa ns. tekemättä mitään.

En kylläkään usko tuohon että palkat laskisivat, kyllä viimeistään ammattiliitot laulaisivat hoosiannaa ja torppaisivat tämän (ja hyvä niin). Korkeintaan työaika per henkilö vähenisi jolloin yhden henkilön saama palkka vähenisi koska tehtyjä työtunteja olisi vähemmän. Tämä auttaisi siinäkin että työtä olisi tarjota useammalle työntekijälle, jos nykyiset työntekijät tekisivät vähemmän tunteja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi