Mitä puolueita olet ÄÄNESTÄNYT elämäsi aikana?
Ikä, sukupuoli?
Vihreät, vasemmistoliitto, sdp. N27
Kommentit (93)
Nainen, 48 vuotta. Aina vasemmistoa tai vihreitä. Eli sdp, vasemmistoliitto, vihreät.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 17:16"]Vain kokoomusta N21
[/quote]
Miksi potkit omaa nilkkaasi?
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 17:00"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 16:54"]
Ikä, sukupuoli? Vihreät, vasemmistoliitto, sdp. N27
[/quote]54,mies,perussuomalaisia
entä mitä äänestit itse
[/quote]
Aloittajahan just kertoi mitä äänesti.
Eduskuntavaaleissa: kokoomus, perussuomalaiset
presidentinvalit: kokoomus, keskusta
kunnallisvaalit: kokoomus, perusuomalaiset, keskusta
eurovaalit: kokoomus, Perussuomalaiset
N34
Keskusta, rkp, kokoomus ja vihreät
Nykyisin vihreitä äänestän
Mies 40 v
Vihreät ja KD. 32v. nainen olen. Olen äänestänyt joka vaaleissa siitä lähtien kun sain äänioikeuden.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 17:05"]
Suvussani äänestettiin Kokoomusta 1. kerran vuoden 1919 vaaleissa. Tätä perinnettä jatkan nyt neljännessä polvessa. N., forever young.
[/quote]
Mikä idiootti... :D
Aika paljon vihreitä ketjussa, varsinkin kun otetaan huomioon ettei ole iso puolue.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 17:12"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 17:09"]
Eduskunta-, kunta- ja eurovaaleissa vain kokoomuksen ehdokkaita, mutta presidentinvaalissa myös RKP:n ehdokasta 1994 ja 2000 sekä keskustan ehdokasta 2000. Mies 41v.
[/quote]
Täsmälleen sama historia minulla! N 42. Mutta oli se outo ja inha tunne äänestää kepulaista.
[/quote]Olihan se vaikeaa, mutta jälkikäteenkin ajatellut paras vaihtoehto siinä tilanteessa. Olen jo toipunut, toivottavasti sinäkin :) Mies 41v
Olen äänestänyt SDP:n ehdokasta kaikissa niissä vaaleissa, joissa minulla on ollut äänioikeus, paitsi vuoden 2012 presidentinvaalien toisella kierroksella, jolloin jouduin äänestämään vihreiden ehdokasta. Meinasin tosin tuolloin jättää kokonaan äänestämättä. Niin ja minun on aivan turha täytellä vaalikoneita, kun ne aina näyttävät minulle parhaiten sopiviksi perussuomalaisia. N31
Eduskuntavaalit: 2x sdp (viimeksi laskelmoitua, en halunnut persuja hallitukseen vaan nostaa demarit persujen ohi. Muutoin olisin äänestänyt vihreitä)
Eurovaalit: 1xvihreät
Kunnallisvaalit: 1xvihreät
Pressanvaalit: Ekalla kierroksella Arhinmäkeä, toisella Haavistoa
T.n26
Sdp, vasemmisto, vihreät aiemmin, lähinnä arvojen takia. Nyt viime vaaleissa tulin siihen tulokseen ettei vaan riitä se että mietitään kenelle jaetaan mitäkin, vaan pitäisi miettiä mistä saadaan jotain jaettavaa. Käänsin kelkkani täysin ja äänestin kokoomusta.
Kerran kunnallisvaaleissa äänestin myös kristittyä edustajaa. Ajattelin että ei kai se puolue niin paljon pahaa saa aikaan, kun henkilö vaikutti olevan lapsiperheiden asialla. Mutta hän osoittautui täydellisen sekopäiseksi hihhuliksi, joka ajaa kreationismia kouluihin. Olisi tehnyt mieli ryömiä johonkin luolaan häpeämään että äänestin häntä.
Nettikeskusteluissa ärsyttää kun jotkut kuvittelevat että kaikilla on puoluekanta. Ei minulla ainakaan ole. En oikein luota koko puoluepolitiikkaan, kun tuntuu että se puolue on joka puolueelle tärkeämpi kuin Suomen yhteiset asiat.
Olen äänestänyt varmasti kaikkia nyt Suomessa olemassa olevia puolueita, ja lisäksi nuorsuomalaisia, piraateja, perustuslaillisia ja SMP:tä sekä liberaaleja. Vassareista en muista olenko Vasemmistoliittonimistä puoluetta äänestänyt, mutta sen edeltäjää sitten. Olen myös äänestänyt sellaisiakin puolueita joita ei Suomessa ole, kuten IRL.
Voin vaikuttaa uskomattamalta rölläykseltä mutta on ihan totta.
Nyt viimeksi tajusin että jos äänestämällä voisi johonkin vaikuttaa niin kiellettäisiin äänestäminen.
Kokoomusta ja Perussuomalaisilla olen viimeksi äänestänyt, mutta viime vaaleissa jätin väliin, kun Soini vaikutti siltä, että uho loppuu kesken. Ja eipä ole paha mieli että häntä en nyt äänestänyt. Tunisin hänet kun oli vielä Urpo Leppäsen avustaja, oli naapuri. Leppäsen taas tunsin jo 70-luvulla.
Ikää minulla on yli 50 vuotta ja olen päässyt äänestämään Kekkostakin vastaan. Mies olen.
Saa kysyä perusteluja jos kiinnostaa miksi olen mitäkin puoluetta äänestänyt, mutta sanon vain että aina olen äänestänyt ensisijaisesti henkilöä ja mulle on melkein ihan sama missä puolueessa ihminen on. Harvoin on ehdokkaani tullut valituksi.
Älkää alapeukuttako kenenkään juttuja. Jokaisella olkoon oma kantansa, se on demokratiaa se. :) t.yks punavihreä
Olen äänestänyt kaksissa eduskuntavaaleissa, 2011 & 2015, molemmissa perussuomalaisia. 20 ikävuoteen asti olin vahva kokoomuksen kannattaja, tämän vuoksi onkin hyvä ettei minulla vuonna 2007 ollut äänioikeutta koska ääni olisi tällöin mennyt kokoomukselle. Sauli Niinistöä äänestin kylläkin presidentinvaaleissa ja se ei ole harmittanut vaikka kokoomuksen edustaja onkin.
N25