Mistä rippipuku pojalle?
Kahdelle vanhemmalle rippipuvut ja ylppäripuku ostettu Brothersista, mutta se on lopettanut Suomessa.
Pojat eivät ole tuossa iässä olleet samanmallisia, joten isoveljien puvut eivät ikävä kyllä käy.
Mutta mistä kannattaisi katsella? Olen ajoissa liikkeellä, kun tarve vasta kesällä.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dressman ja H&M, esim.
Ja toki Stockmann yms, jos sellainen teillä päin.
Ja sitten ihan miesten pukuliikkeet.
En ymmärrä tuota hienostelukommenttia, moukkamaista wt-touhua kuittailla puvun hankkimisesta noin. Jotkut haluaa kunnioittaa erilaisia juhlapäiviään myös vaatteilla, siis muilla kuin farkuilla tai collegeilla. Se on myös tapakasvatusta, mutta lienee vieras termi eräille.
Lahjattomat vaatteilla koreilee, sanoi nyt jo edesmennyt isopappani aina. Ei se kunnioitus asusta tule, vaan käytöksestä.
Asiallinen pukeutuminen on nimenomaan hyvää käytöstä.
Erikoista, jos lapsesi ei osaa käyttäytyä muuten kuin puku päällä. Meillä osaavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rippipuku :D 50-luvultako ap kirjoittelee :D
Kun omat lapseni pääsivät ripille muutama vuosi sitten, niin pojista korkeintaan yhdellä ei ollut pukua.
Meillä taas juuri toisin päin. Puku oli alle viidellä, kaikilla muilla kauluspaita ja siistit housut. Pojista siis. Paikkakuntana Helsinki.
Sama meillä viime kesänä. Ei ollut pukua juuri kellään. Tukala se kesähelteillä olisi ollutkin. Taitaa olla tuo puku tapana enää jossain Pohjanmaalla, ei ainakaan täällä Etelä-Suomessa suurin osa enää käytä.
Minun lasteni rippijuhlat olivat Uudellamaalla, ja lähes kaikilla pojilla oli puku.
Vakavissasiko väität, että 30+ lämmössä vanhemmat pakottivat pojat laittamaan alban alle vielä takinkin? Kai tytöilläkin oli jakut mekkojensa päällä?
Hä?
Tietenkään kirkossa alban alle ei jätetä puvuntakkia tai jakkuja, johan ne tekevät olon tönköksi. Mutta kirkon jälkeen juhlapaikalle ei mennä alba päällä, vaan laitetaan se puvuntakki. Oma poika pääsi ripiltä viime kesänä ja kyllä hänellä oli asiallinen miesten juhlapuku päällä. Jossakin vaiheessa kotona juhlien edettyä pidemmälle, hän riisui puvun takin pois. Meillä on kotona ilmalämpöpumppu viilentämässä kesä kuumilla, joten ei sen takin kanssakaan kuuma olisi tullut.
-toinen
Mikä sääntö määrittelee, että pitää laittaa takki päälle?
P.S. Ilmalämpöpumppu ei ulkoilmaa viilennä :D
Jos sisällä on viileää niin onko sitten kuitenkin pakko mennä sinne ulos kuumaan? Ja mikä ajatus tuossa kysymyksessä on takana? Ei tietenkään viilennä ulkoilmaa, miten noin ihmeellinen asia naurattaa?
Kaikki eivät nauti kauniilla ilmalla sisällä kökkimisestä niin kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luvulle yleensä käyttöä myös myöhemmin. Meillä nuorilla on tummat puvut hautajaisissa jne. En tiedä missä nämä asuvat, joiden mielestä puku on turha.
Rippipuku on aika monella kertakäyttövaate kasvun takia.
Niinpä. Harvoin on hautajaisiakaan 15-vuotiaan elämässä.
Tämä. Ei kaikilla satu mummot ja papat ja puoli sukua kuolemaan samaan aikaan, kun lapsi pääsee ripille. Itse olin ensimmäisissä hautajaisissa kun olin 35. Ei todellakaan olisi mahtunut rippipuku enää silloin päälle :D:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luvulle yleensä käyttöä myös myöhemmin. Meillä nuorilla on tummat puvut hautajaisissa jne. En tiedä missä nämä asuvat, joiden mielestä puku on turha.
Rippipuku on aika monella kertakäyttövaate kasvun takia.
Niinpä. Harvoin on hautajaisiakaan 15-vuotiaan elämässä.
Tämä. Ei kaikilla satu mummot ja papat ja puoli sukua kuolemaan samaan aikaan, kun lapsi pääsee ripille. Itse olin ensimmäisissä hautajaisissa kun olin 35. Ei todellakaan olisi mahtunut rippipuku enää silloin päälle :D:D
Itse olen ollut ensimmäisissä hautajaisissa jo alle kouluikäisenä, kyse oli papasta eli äidin isästä ja muistan hyvin kun äiti tuli kesken hoitopäivän päiväkodille hakemaan hautajaisiin menoa varten.
Ikää itselläni nyt 47 ja pikaisella laskemisella olen elämäni aikana ollut hautajaisissa 24 kertaa, erään vuoden aikana peräti 6 kertaa. Aikuisiällä strategiset mitat ovat (ainakin toistaiseksi) pysyneet samoina joten olen voinut käyttää samoja mustia vaatteita useammankin kerran, olemassa on useampi täysi asukokonaisuus sekä kesä- että talvihautajaisiin.
Poika tarvitsee puvun rippijuhlaan, ja se ei ole hienostelua vaan hyvää käytöstä. Vain moukat luulevat että siistit farkut ja paita on ok, mutta hehän harvemmin käyvätkään rippikoulua, promotheus leireillä varmaan tuota porukkaa näkyy.
Mustat farkut, valkonen paita, voi helteellä vaikka hihat kääriä ja musta liivi. Albahan se on vaatteiden päällä, nykyään ei ole enää pukuja rippijuhlissa. Tyttärilläkin suorastaan roiskeläppä hameet, he vois kyllä kirkkoon pukeutua oikeammin, ja vähentä sen yökerho meikin pois.. vaikka onkin alba päällä, sittekun riisuvat valkoisen puhtaan mekon niin alta paljastuu kaikkea muuta kun neito. Aika järkyn näköistä.
En lukenut kommentteja mutta viime kesänä omalle pojalle löytyi hieno Jack&Jonesista.
Farkut eivät ole juhlavaate, vaikka joku niitä ehdottikin. Olen ostanut pojille Dresmanilta puvun, esim. toinen tarvitsi pidemmät hihat pukuun. Heillä on eri mittoja mallistossa. Meillä ainakin lapset ovat tarvinneet niitä pukuja muissakin juhlissa. Tiedän, että jotkut ovat myös vuokranneet puvun.
Vierailija kirjoitti:
Tätä olin myös tulossa suosittelemaan. Jack&Jonesilla on slim fit puku, joka on fiksun näköinen ja sopii nuorille pojille. Hinnaltaankin kohtuullinen.
Meillä on kaikki kuolleet ennen lapsia, minun vanhemmat, kaikki isovanhemmat, ei serkkuja, pikkuserkuista ei ole tietoa jo on. Toinen puoli sukua ulkomailla ja maan tavan mukaan haudataan heti, niin sinnekään ei ole hautajaisiin menty, toki yritetään kun lasten elämässä olevat alkavat kuolemaan ehtiä paikalle.