Miksi minua ärsyttää rock-henkisesti pukeutuvat nuoret?
Siis minua ei ärsytä "erilainen" pukeutuminen. Minua ei ärsytä cosplay-tyypit, gootit, punkkarit, hipit, vintage-henkiset, jne. jne. Useimpiin en kiinnitä mitään huomiota. Joskus voin ihastella, että onpas siinä nuorella ihmisellä taidolla toteutettu asu.
Mutta minua ärsyttää aivan suunnattomasti nuoret, jotka pukeutuvat tyyliin Guns N' Roses vuosimallia 1985. En edes tiedä miksi, mutta näen punaista aina, kun kaupungilla tulee tällaisia vastaan.
Onko minussa jotain vikaa, vai ällöttääkö jotakuta muuta tämä sama? :D
Kommentit (51)
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 12:16"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 12:14"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 12:05"]
Tarkoitatko jotain tämän tyylistä..?
http://www.le-happy.com/wp-content/uploads/2014/02/a.jpg
[/quote]
Ei, en tarkoita. Katsele vaikka Guns N' Rosesin "Welcome to the Jungle" -video, niin näet, millaista pukeutumistyyliä tarkoitan.
[/quote]Mut siis miten tää on yhtään "laskelmoidumpaa" kuin esim cosplay?? Mä en tajua mitä tarkoitat.
[/quote]
No eihän se olekaan. Tällaiseen olemukseen vain yleensä yhdistyy sellainen ylimieliseltä vaikuttava asenne.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 12:12"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 12:04"]
Mitä teennäistä on esimerkiksi minun 15-vuotiaassa pojassani, joka sijoittaa kaiken rahansa 80-luvun hevi- ja punkbändien vinyyleihin, viettää kaikki iltansa kuunnellen 80-luvun musiikkia ja soittaen lempikappaleitaan. Olisiko hän mielellään aidompi jos Sex Pistols -paidan tilalla olisi Vans-paita.
Etkä ole ainoa, suurinta osaa luokkakavereista ärsyttää ja poikani saa kokea kiusaamista päivittäin.
Eli sanoisin, joo, kyllä sussa on jotain vikaa. Olet jäänyt sinne massateinin tasolle ajatuksiesi suhteen, ja olet todella ahdasmielinen ja rajoittunut jos mielestäsi gunnareista saavat tykätä vain 70-lukulaiset.
[/quote]
Höh. Ei minua ärsytä tippaakaan se, että teinit kuuntelevat vanhaa musiikkia ja pukeutuvat vaikka Guns N' Roses - tai Sex Pistols -paitaan. Ei todellakaan, minusta se on hieno juttu. Olen todella pahoillani, että poikaasi kiusataan.
Minua ärsyttää vain tietty laskelmoitu pukeutumistyyli. En tiedä, miksi se ärsyttää, mutta en todellakaan kierrä haukkumassa ja pilkkaamassa näitä nuoria ihmisiä. Kunhan vain omassa mielessäni koen ärsytystä.
[/quote]
No miten se mielestäsi on laskelmoitua ja teennäistä? Ja ei, et kierrä pilkkaamassa. Haukut vaan nimettönä netissä ja niputat kaikki samaan massaan. Sekö että kaikilla luokan pojilla on saman merkkiset hupparit, on sinun mielestäsi aitoa?
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 12:11"]
Mä en ymmärrä. Miten se, että he ilmaisevat musamakuaan ja tyyliään ärsyttää noin paljon? Itse olin rokkari teininä ja olen edelleen. Aina se ei pukeutumisessa näy, mutta kyllä mä silti vielä vetäisen pändipaidan päälle välillä...
[/quote]
Kohtalotaoveri, itsekin kiersin kaikki nummirockit ja taitaa olla yhä varastossa goottivaatteet. Mies oli kovan luokan metallirumpali. Kumpikaan ei enää pukeudu niin mutta joskus yöpaitana käytän bändipaitoja :) Tulee kiva fiilis...
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 12:22"]
Mitä teennäistä on esimerkiksi minun 15-vuotiaassa pojassani, joka sijoittaa kaiken rahansa 80-luvun hevi- ja punkbändien vinyyleihin, viettää kaikki iltansa kuunnellen 80-luvun musiikkia ja soittaen lempikappaleitaan. Olisiko hän mielellään aidompi jos Sex Pistols -paidan tilalla olisi Vans-paita.
Etkä ole ainoa, suurinta osaa luokkakavereista ärsyttää ja poikani saa kokea kiusaamista päivittäin.
Eli sanoisin, joo, kyllä sussa on jotain vikaa. Olet jäänyt sinne massateinin tasolle ajatuksiesi suhteen, ja olet todella ahdasmielinen ja rajoittunut jos mielestäsi gunnareista saavat tykätä vain 70-lukulaiset.
[/quote]
Höh. Ei minua ärsytä tippaakaan se, että teinit kuuntelevat vanhaa musiikkia ja pukeutuvat vaikka Guns N' Roses - tai Sex Pistols -paitaan. Ei todellakaan, minusta se on hieno juttu. Olen todella pahoillani, että poikaasi kiusataan.
Minua ärsyttää vain tietty laskelmoitu pukeutumistyyli. En tiedä, miksi se ärsyttää, mutta en todellakaan kierrä haukkumassa ja pilkkaamassa näitä nuoria ihmisiä. Kunhan vain omassa mielessäni koen ärsytystä.
[/quote]
No miten se mielestäsi on laskelmoitua ja teennäistä? Ja ei, et kierrä pilkkaamassa. Haukut vaan nimettönä netissä ja niputat kaikki samaan massaan. Sekö että kaikilla luokan pojilla on saman merkkiset hupparit, on sinun mielestäsi aitoa?
[/quote]
En ole sanonut sanaakaan huppareista. Mielestäni sanoin aloituksessa, että sinänsä kenenkään erilainen pukeutuminen ei heilauta minua suuntaan eikä toiseen, ja usein ihailen jotain hienosti toteutettua asua.
Tämä on ensimmäinen ja ainoa kerta, kun "haukun" tällaisten tyyppien pukeutumista netistä. Luulen, että nämä nimettömät kommenttini pikemminkin vahvistaisivat heidän uskoaan siihen, että ovat coolimpia kuin kaikki muut.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 11:45"]Mutta minua ärsyttää aivan suunnattomasti nuoret, jotka pukeutuvat tyyliin Guns N' Roses vuosimallia 1985.[/quote]
Guns N' Rosesista ei tiedetty mitään vuonna 1985. Eka levy tuli 1987.
[/quote]
Pisteet pojallesi kapinallisuudesta! Itseänikin kiusattiin yläasteella n. 6-7 vuotta sitten koska kuuntelin esim. KISSiä, Purplea, Sabbathia, Maidenia yms. t. viesti nro 3
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 12:25"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 12:22"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
En ole sanonut sanaakaan huppareista. Mielestäni sanoin aloituksessa, että sinänsä kenenkään erilainen pukeutuminen ei heilauta minua suuntaan eikä toiseen, ja usein ihailen jotain hienosti toteutettua asua.
Tämä on ensimmäinen ja ainoa kerta, kun "haukun" tällaisten tyyppien pukeutumista netistä. Luulen, että nämä nimettömät kommenttini pikemminkin vahvistaisivat heidän uskoaan siihen, että ovat coolimpia kuin kaikki muut.
[/quote]
Tän täytyy olla provo. Ei kukaan voi olla noin ääliö kuin ap. Ja se sun mielestäsi ylimieliseltä vaikuttava asenne tulee kuules ihan siitä, että joutuvat kuulemaan nälvimistä. Heikommat vaihtavat bändipaidat muotivaatteisiin, vahvemmat nostavat nokan pystyyn ja sanovat että ihan sama mitä mieltä olet, mä olen tälläinen, jos et hyväksy, se on sun tappios.
t. tälläisen teinin äiti
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 12:23"]
Mä en ymmärrä. Miten se, että he ilmaisevat musamakuaan ja tyyliään ärsyttää noin paljon? Itse olin rokkari teininä ja olen edelleen. Aina se ei pukeutumisessa näy, mutta kyllä mä silti vielä vetäisen pändipaidan päälle välillä...
[/quote]
Kohtalotaoveri, itsekin kiersin kaikki nummirockit ja taitaa olla yhä varastossa goottivaatteet. Mies oli kovan luokan metallirumpali. Kumpikaan ei enää pukeudu niin mutta joskus yöpaitana käytän bändipaitoja :) Tulee kiva fiilis...
[/quote]
Ette ilmeisesti lukeneet aloitusta ollenkaan? Ei minua mitkään bändipaidat tai nahkatakit ärsytä, ja goottipukeutumista jopa ihailen.
Olen tullut tässä siihen lopputulokseen, että luultavasti minua ärsyttävät nämä nuoret tyypit, koska heidän esikuvansakin ärsyttävät minua niin paljon. Kaikki Gunnarit ja Mötley Crüet ja vastaavat ottavat pattiin niin paljon, että tietysti kaikki tuota sakkia apinoiva ärsyttää.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:44"]
Aloittajan "miks mua ärsyttää" kuulostaa niin helkutin minä minä keskeiseltä narsismilta, että oksat pois. Meidänkö tässä pitäisi pohtia mikä sinua mahdollisesti siinä ärsyttää? Mieluummin pohdin miksi sinä olet niin idiootti että kirjoitit tälläisen solvaavan aloituksen.
Oho, tipuin tasollesi.
[/quote]
Oletko uusi tällä palstalla, vai etkö tosiaan koskaan ole törmännyt ketjuihin, joissa ap:t pohtivat jotain turhanpäiväisiä asioita itsestään?
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:48"]
Aloittajan "miks mua ärsyttää" kuulostaa niin helkutin minä minä keskeiseltä narsismilta, että oksat pois. Meidänkö tässä pitäisi pohtia mikä sinua mahdollisesti siinä ärsyttää? Mieluummin pohdin miksi sinä olet niin idiootti että kirjoitit tälläisen solvaavan aloituksen.
Oho, tipuin tasollesi.
[/quote]
Oletko uusi tällä palstalla, vai etkö tosiaan koskaan ole törmännyt ketjuihin, joissa ap:t pohtivat jotain turhanpäiväisiä asioita itsestään?
[/quote]
En. Mietin vaan että miks mua ärsyttää tuo aloittajan miks mua ärsyttää aloitus. Mietittäiskö sitä yhdessä tässä vai aloitanko ihan oman ketjun?
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:50"]
Oho, tipuin tasollesi.
[/quote]
[/quote]
En. Mietin vaan että miks mua ärsyttää tuo aloittajan miks mua ärsyttää aloitus. Mietittäiskö sitä yhdessä tässä vai aloitanko ihan oman ketjun?
[/quote]
Aloita ihan rauhassa vaan, ei ole minulta pois. Ehkä sinulla on vähän huono itsetunto? Tai olet vajakki? Tai kateellinen? Tai koulukiusaaja? Tai narsisti? Tai provo? Nämähän ovat ne yleisimmät tällä palstalla esitetyt vaihtoehdot, kun jotakuta jokin ärsyttää.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:53"]
Oho, tipuin tasollesi.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Aloita ihan rauhassa vaan, ei ole minulta pois. Ehkä sinulla on vähän huono itsetunto? Tai olet vajakki? Tai kateellinen? Tai koulukiusaaja? Tai narsisti? Tai provo? Nämähän ovat ne yleisimmät tällä palstalla esitetyt vaihtoehdot, kun jotakuta jokin ärsyttää.
[/quote]
Kateellinen ja koulukiusaaja ja narsisti sun muuta kun en hyväksy aloittajan ilkeää ylimielistä ja väheksyvää besserwisser -asennetta. Provo kyllä sinänsä, että (kuten edellisestä lauseesta selviää) tiedän kyllä mikä minua ärsyttää. En tarvitse ketjullista muita ihmisiä kertomaan mikä minua jossain asiassa ärsyttää.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 11:53"]Minua ärsyttää vain ja ainoastaan jos rokisti pukeutujat eivät kuuntele rockia. t. rock/hevimies
[/quote]
Juuri näin. Väännät juttua baarissa ihmisten kanssa jotka ulkoisesti viestittävät rock/hevi kulttuuria ja sitten lempiartisteja on kaija Koo ja Jenni Vartiainen.
Ollaan skenessä mutta ei todellakaan olla.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 14:02"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:53"]
Oho, tipuin tasollesi.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kateellinen ja koulukiusaaja ja narsisti sun muuta kun en hyväksy aloittajan ilkeää ylimielistä ja väheksyvää besserwisser -asennetta. Provo kyllä sinänsä, että (kuten edellisestä lauseesta selviää) tiedän kyllä mikä minua ärsyttää. En tarvitse ketjullista muita ihmisiä kertomaan mikä minua jossain asiassa ärsyttää.
[/quote]
Kiristääkö nahkahousut vai mikä pännii?
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 12:25"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 11:45"]Mutta minua ärsyttää aivan suunnattomasti nuoret, jotka pukeutuvat tyyliin Guns N' Roses vuosimallia 1985.[/quote]
Guns N' Rosesista ei tiedetty mitään vuonna 1985. Eka levy tuli 1987.
[/quote]
Guns N' Roses perustettiin kuitenkin 1985.
Musta taas on hauskaa katsella näitä rokkariteinejä. Olin itsekin yläasteella sellainen teini, kuuntelin kasaribändejä ja ravasin Hanoi Rocksin keikoilla. Tupeeratut hiukset ja jäätävä määrä hiuslakkaa, bootsit, raitahousut, sifonkihuivit, paljetit, kilisevät rannerenkaat, oi niitä aikoja... Myisin mun vanhat vaatteet jollekin nuoremmalle, mutta tuntuisipa haikealta luopua leoparditakistani ja ihanista hapsuhousuistani, vaikka en ikimaailmassa niitä enää päälleni laittaisi!
t. 90-luvulla syntynyt
Mitäh, tuovat vain väriä harmaaseen massaan. Pysykööt sellaisina! ♡ t.hippityttö :)
Ei teineissä mitään, mutta minua nyppii AIKUISET parikymmpiset jotka pukeutuvat kuin teinit! Kymmenen vuotta sitten tätä ilmiötä ei ollut, mutta nykyään todella yleistä.
Sitten siihen vielä sininen/muutoin shokkivärjätty sotuinen tukka niin avot.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 12:32"]
Olen tullut tässä siihen lopputulokseen, että luultavasti minua ärsyttävät nämä nuoret tyypit, koska heidän esikuvansakin ärsyttävät minua niin paljon. Kaikki Gunnarit ja Mötley Crüet ja vastaavat ottavat pattiin niin paljon, että tietysti kaikki tuota sakkia apinoiva ärsyttää.
[/quote]
Pakko kysyä vähän ohi aiheen että miksi GNR, Mötleyt yms ärsyttää? Musiikki vai bändin jäsenet?
Toivottavasti pidät mölyt mahassasi ap. Jos sinun lapsesi joskus päättää näyttää Slashilta, niele ääliömäiset ajatuksesi ja pakene metsään mylvimään tuskaasi. Miten sen gunnaripaitaisen teinin pitäisi mielestäsi pukeutua? Onneksi häntä tuskin sinun mielipiteesi kiinnostaa.
[/quote]
a) En puhu mistään bändipaidoista
b) Ei tietenkään minun mielipiteeni kiinnosta kyseisiä teinejä, miksi kiinnostaisikaan?
c) Totta kai pidän mölyt mahassani, luuletko oikeasti että lauon kommentteja tuntemattomien ihmisten pukeutumisesta?
d) Ei, tietenkään tämä ei ole minulta mitenkään pois. Pukeutukoot miten haluavat.
e) Ei, en ole entinen koulukiusaaja vaan kiusattu.
f) Ehkäpä noiden heppujen olemuksessa jokin sitten muistuttaa kiusaajista. Mene ja tiedä.