Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten sairas sinun tulee olla, että jäät pois töistä?

Vierailija
27.08.2015 |

Ja perään työpaikkasi, ei nimittäin voi verrata vaikkapa toimistossa suurimmaksi osaksi rauhassa istuvaa ja näppistä naputtelevaa vaikkapa päiväkodissa 12-24 lapsen ryhmässä pyörivää joka myös ulkoilee 2-4h/työpäivä.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on flunssassa, pitää ehdottomasti jäädä kotiin eikä tulla TARTUTTAMAAN KAIKKIA MUITA. Vaikka voisitkin vielä jotenkuten työsi hoitaa.

Jään siis kotiin, kun tunnen etten pysty hoitamaan töitäni kunnolla tai vastaavasti olen flunssassa, jossa uhkana on tartuttaa muut.

Luovaa toimistotyötä.

Vierailija
42/58 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssassa en jää pois (teen korkeintaan lyhyemmän päivän). Kahdesti olen ollut pois työpaikalta sairauden vuoksi. Kerran vatsataudissa puoli päivää, hoidin etänä pakollisia asioita (meilit) ja kerran migreenissä poistuin pariksi tunniksi kotiin odottamaan, että kohtauslääke vaikuttaa.

Toimistotyössä olen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jään kotiin ihan pikkuflunssassakin, vaikka olisi vain nuhaa ja lämpöä. Minulle nuo taudit eivät ole vaarallisia, mutta hoitamani syöpälapset saattavat vaikka kuolla tartuntaan, sillä heillä on heikko vastustuskyky sytostaattihoitojen vuoksi.

Vierailija
44/58 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 14:53"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 14:37"]

Töihin on raahauduttava vaikka olisi kuinka kipeä. Esimieheni on varsinainen kyylä ja osoittaa mieltään monta päivää jos olen joutunut olemaan töistä pois oman tai lapsen sairastumisen vuoksi. Muistuttaa joka kerta kuinka hän hankki sairaille lapsilleen hoitajan, eikä ollut koskaan pois töistä. Olen vuodessa max. 3 kertaa pois ja ollut usein erittäin sairaanakin töissä. Sairaanhoitaja, yksityispuoli.

[/quote]

Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa, ja perhe.

Terv.otapa liittoon yhteyttä ja pyydä heiltä kommenttia pomosi käytökseen.

PS, pääluottamus on pop.
[/quote]

Tehystä nyt ei ole mitään apua. Ihan surkea ammattiliitto. Jämähtänyt Florence Nightingalen aikoihin.

Vierailija
45/58 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumeessa tai vatsataudissa en mene töihin muita tartuttamaan. Muista syistä harvemmin jään loisimaan. Mm. kolarissa loukkaantui selkä, kipulääkkeiden voimalla mentiin pari viikkoa. Kerran polveen tuli joku ihme vamma, turposi jäätävä nestepatti ja kipu oli hirveä, lääkkeiden avulla töissä. Fyysisesti kohtalaisen raskas työ.

Vierailija
46/58 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
47/58 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jään pois pienestäkin kuumeesta/lämmön noususta. Olen kevyessä toimistotyössä, mutta mun ongelmani on se että lämmön nousun ensimmäinen oire on se etten oikein enää pysty kohdistamaan katsetta. En esim pysty lukemaan tai katsomaan telkkaria kipeänä. Mitäpä mitä siellä töissä tekisin jos en näe kunnolla mitä teen. Muutenkin vähän kyseenalaista laskea esim kerrostalon kantavien rakenteiden kestävyyttä kun ei aivot todellakaan ole hommassa mukana. Yskä tai nuha ei työntekoa haittaa. (olen viimeisen vuoden aikana ollut kerran pois töistä)

Vierailija
48/58 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jään kotiin heti kun olen vähänkin kipeä. Mahataudissa en pystyisi ajamaan töihin (tunnin ajomatka) ja pienikin flunssa menee kurkkuun, jolloin en saa ääntäkään ulos. Toimistotyö, johon kuuluu asiakaspalvelua ja asioiden hoitoa puhelimitse.

Vierailija
49/58 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma rajani on 37,5 astetta kainalosta mitattuna ja ehdoton yläraja 38 astetta. Menen nuhassa, silmätulehduksessa tai migreenissä töihin. Sen sijaan korkeassa kuumeessa, täydellisessä äänenmenetyksessä tai hallitsemattomassa ripulissa töihin en mene. Sääntönä on, että jos en jaksa mennä suihkuun, en jaksa myöskään olla töissä. Olen myyjä.

Vierailija
50/58 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen olo, että pystyn seisomaan ja kävelemään 8 tuntia putkeen.

Vierailija
51/58 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 17:54"]

Jos en pääse sinne menemään eli esim. En pääse pyörtymättä ylös sängystä tai oksennan niin paljon eyten pääse. Muuten menen.

[/quote]

Kyllä on heikkoa tekoa nykyajan ihmiset. En nyt edes ihmettele näitä saikkutilastoja.

Vierailija
52/58 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 11:45"]

Ja perään työpaikkasi, ei nimittäin voi verrata vaikkapa toimistossa suurimmaksi osaksi rauhassa istuvaa ja näppistä naputtelevaa vaikkapa päiväkodissa 12-24 lapsen ryhmässä pyörivää joka myös ulkoilee 2-4h/työpäivä.

[/quote]

Mites sairas sinun itsesi pitää olla ja mitä ansiotyötä teet vai teetkö laisinkaan?

Vierailija
53/58 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kuumetta tai vatsatauti, niin jään kotiin. Pienessä nuhassa ja yskässä voin mennä, mutta äänen pitää toimia.

Teen asiakaspalvelutyötä puhelimessa.

Vierailija
54/58 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jään liian huonosti. Olen ope, ja menen töihin miltei pää kainalossa. Syy tähän on se, että tiedän muiden heti joutuvan paikkaamaan itseäni, eikä siitä koulullamme saa rahaa lainkaan, kun on niin tiukka taloustilanne (olemme yksityiskoulu). 

Viime vuonnakin mulla oli aika heikko olo, mutta en halunnut jäädä kotiin. Sitten kotona mittasin kuumeen, ja olihan sitä 38,4. Muut opet tekee meillä samaa, paitsi yksi jää pienestö yskäisystäkin kotiin, mikä sekään ei ole hyvä.  

Olen ollut töissä jopa burnoutin partaalla, mutta jollakin ihme konstilla selvisin kesälomaan asti joulusta. Kesän aikana en saanut kunnolla edes levättyä, loman mitta oli liian lyhyt. Seuraava vuosi oli kuitenkin helpompi, ja burnout sai minulta pitkän nenän. 

Vierailija
55/58 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
56/58 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 17:11"]Menin töihin 39 asteen kuumeessa, koska lämpö nousi äkillisesti sunnuntai-iltana eikä ketään olisi saatu tilalleni aamuneljäksi. Seitsemäksi saatiin tuuraaja ja pääsin sairastamaan. En siis mielestäni kovin helposti jää pois töistä. Olen siivoojana elintarviketehtaassa, kylmissä olosuhteissa.
[/quote] Olen ollut samankaltaisissa kohteissa siivoojana ja muutenkin kokemusta siivoustyöstä yli 10v. Olen myös ollut se jonka työ on sijaistaa eri kohteissa, kouluttaa muita ja käydä tekemässä parempaa laatua kohteisiin joista on tullut valituksia. Ikinä en ole kuullut sellaisesta, että kolmen tunnin takia kenenkään pitäisi lähteä kuumeessa siivoamaan. Jos kohteen hoitaa hyvin, sen voi yhtenä päivänä siivota vähän huonomminkin. Kohteisiin joissa on oltava todella hygieenistä on järjestettävä sellainen sijaistus että asiakkaiden turvallisuus on taattu myös sairastapauksissa. En siis mitenkään ymmärrä miksi sinun on pitänyt mennä kolmeksi tunniksi siivoamaan kuumeessa? Eikö se seitsemäksi tullut ole voinut siivota sitä kohdetta kokonaan? Jos sijaista ei saa niin esimiehen kuuluu mennä sijaistamaan. On vaarallista työskennellä kovassa kuumeessa.

Vierailija
57/58 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni flunssa, väsytystä  ja lieväkin ärsytys keuhkoputkissa, vaikka ei kuumetta kuumetta.

Kokemus on osoittanut, että silloin kun keuhputkissa on ärsytystä, on saman tien syytä jäädä lepoon. Tauti menee ohi parissa päivässä. Jos sinnittelen töissä, saan aina keuhkoputken tulehduksen, joka vaatii antibioottihoitoa ja viikon kaksi sairaslomaa.

Asiantuntija työ, joten kukaan muu ei hoida hommiani. Työnantaja tietää tilanteen ja suorastaan kehottaa minua kotiin lepäämään, jos näkee ja kuulee, että en ole kunnossa.

Vierailija
58/58 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää poikki, halvaus tai tajuttomuus.  T:yrittäjä