Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten sairas sinun tulee olla, että jäät pois töistä?

Vierailija
27.08.2015 |

Ja perään työpaikkasi, ei nimittäin voi verrata vaikkapa toimistossa suurimmaksi osaksi rauhassa istuvaa ja näppistä naputtelevaa vaikkapa päiväkodissa 12-24 lapsen ryhmässä pyörivää joka myös ulkoilee 2-4h/työpäivä.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin töihin 39 asteen kuumeessa, koska lämpö nousi äkillisesti sunnuntai-iltana eikä ketään olisi saatu tilalleni aamuneljäksi. Seitsemäksi saatiin tuuraaja ja pääsin sairastamaan. En siis mielestäni kovin helposti jää pois töistä. Olen siivoojana elintarviketehtaassa, kylmissä olosuhteissa.

Vierailija
22/58 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alani on sellainen että en voi olla tartuttamassa ketään. Pieni nuha ok, mutta valuvampi jo ehdoton nounou. Silloin joutuu paperihommiin tai kotiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykoplasma ja kuumetta 39,4. Norossa pois harjoituksista, en esityksestä. Näyttelijä olen.

Vierailija
24/58 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla sellainen olo, ettei ajatus kulje ja fyysisesti tuntuu raskaalta ihan vain istua tuolilla. Teen konttorihommia, ei asiakaskontaktia.

Vierailija
25/58 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astmaatikkona aika pienestä räkätaudista on jo veto ihan pois ja ilma ei kulje.
t.m

Vierailija
26/58 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripuli/mahatauti kun iskee niin sellaista työtä ei olekaan, että menisin. No en kyllä pääsisi edes ajamaan perille paskomatta alleni. Muuten en mene kun on tosi kipeä olo ja ei vain pysty mihinkään, ihan sama onko se sitten mistä johtuvaa. Päänsärkyisenä ja hyvinkin menkkakipuisenakin pystyn kyllä tekemään, mutta tietyn rajan jälkeen ei vain pysty ja olisi jo vaarallistakin.

Puutarha-alalla olen.

Vierailija
27/58 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pienestäkin oireesta, sairaalan virallinen ohje. Olen lasten puolella leikkaussalihoitaja ja pienet potilaani voisivat kuolla, jos heihin jotain tartuttaisin. Miinuspuolena toki, että jos olen/joku muu on pois, joudutaan leikkauksia perumaan mutta se on pieni hinta.

Vierailija
28/58 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en pääse sinne menemään eli esim. En pääse pyörtymättä ylös sängystä tai oksennan niin paljon eyten pääse. Muuten menen.

Vierailija
29/58 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 17:47"]Ihan pienestäkin oireesta, sairaalan virallinen ohje. Olen lasten puolella leikkaussalihoitaja ja pienet potilaani voisivat kuolla, jos heihin jotain tartuttaisin. Miinuspuolena toki, että jos olen/joku muu on pois, joudutaan leikkauksia perumaan mutta se on pieni hinta.
[/quote]No tuon ymmärtää.

Vierailija
30/58 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:41"]Niin, esim lasten parissa ei hirveästi kannata olla jos on kipeä, päiväkodeissa kiertää hirveästi muutenkin erilaisia epidemioita täistä ja persmadoista lähtien. Ikävää vaan kun vanhemmat kärrää niitä jatkuvasti aivastelevia, räkävanoja nenänallaan roikottavia pilttejään aina hoitoon, kun "ei emmastiinalla ole kuumetta".

Jep, ja sitten ihmetellään ja harmitellaan tautikierteitä ja sitä kuinka hlökuntaa on poissa tai on (hyvällä tuurilla) taas tuntemattomia sijaisia paikalla.
[/quote]No kyllä mä vien kunnon räkätaudissa olevan. Sai pöpön jo tutustumispäivänä ja en voi heti olla pois töistä nuhan takia (enkä kyllä koskaan). Jos ei kuumetta niin lapsi hoitoon. En myöskään hyväksyisi että työntekijäni olisi pois töistä lapsen kuumeettoman nuhan takia.

Vierailija
31/58 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu töistä... Olen opettaja amk:ssa. 

Jos pää ei kulje, niin turha mennä luokkaan änkyttämään. mutta kukaan ei tee töitäni sairaslomallani. Jos olen tänään poissa, niin huomenna teen senkin edestä. Eli itse nahoissani kärsin kaikki poissaolot. Työstä vain kolmannes on luokkahuoneessa olemista.

Vierailija
32/58 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 11:52"]

Sen verran heikko olo että ei jaksa liikkua. Siivoustyö sairaalassa.

[/quote]

Sama täällä,oon kirjaston hyllyttäjä.

Vierailija
33/58 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, esim lasten parissa ei hirveästi kannata olla jos on kipeä, päiväkodeissa kiertää hirveästi muutenkin erilaisia epidemioita täistä ja persmadoista lähtien. Ikävää vaan kun vanhemmat kärrää niitä jatkuvasti aivastelevia, räkävanoja nenänallaan roikottavia pilttejään aina hoitoon, kun "ei emmastiinalla ole kuumetta".

Jep, ja sitten ihmetellään ja harmitellaan tautikierteitä ja sitä kuinka hlökuntaa on poissa tai on (hyvällä tuurilla) taas tuntemattomia sijaisia paikalla.

Vierailija
34/58 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen aina töihin paskataudissa. Ei ole minun vika jos työkaverit eivät osaa pestä käsiään klähmittyään osaston kahviautomaattia.

Vierailija
35/58 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tule ääntä, on turha mennä töihin.

puhetyöläinen

Vierailija
36/58 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripuli, huono olo tai niin kova kuume, ettei pysy tolpillaan. Pikkukuume ei haittaa, mulla kun ei juurikaan käy asiakkaita ja työntekijöitä on vähän. Tarttuvassa taudissa pitää käyttää omaa harkintaa, mutta flunssahan joka tapauksessa tarttuu ennen kuin se on pahimmillaan. Joku jalka paketissa ei estäisi varsinaista työtä tekemässä, mutta työmaakäynnit pitäisi jättää väliin. Suunnittelutoimistossa työskentelevä insinööri olen. 

Vierailija
37/58 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen osa-aikaisena koulutuslaitoksessa. Tapaan paivittain tyokavereita (avokonttori), aikuisia opiskelijoita ja joudun ajoittain myos matkustamaan julkisilla kokouksiin yms. muualle kuin tyopaikalleni.

En ole ajatellut tata kysymysta sen tarkemmin aikaisemmin, mutta olen huomannut, etta aika kipea taytyy olon olla, etta jaan kotiin (esim. angiina). MUTTA minulla on todettu endometrioosi ja tasta johtuen energiat on valilla ihan nollissa ja on kipuja. Jaan talloin helpommin (kuin esim. flunssan takia) kotiin, koska olen niin vasynyt, enka pysty keskittymaan mihinkaan. Ulkopuolisesta tama saattaisi nayttaa ihan rokulipaivalta, mutta itse tiedan, etta en pystyisi keskittymaan toihin kahdeksaa tuntia. Saatan esim. joutua nukkumaan 10-11 tunnin younia ja viela paivaunia siihen paalle parin paivan ajan ja lopun aikaa makaan sohvalla tokkurassa.

Vierailija
38/58 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla terve, että tuon ymmärtää.

Vierailija
39/58 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkumiseni estyy helposti, joten jos jäisin aina pois kun en ole hyvässä kunnossa niin poissaoloja tulisi paljon. Toisaalta valvomisesta ei varmaan sairaslomaa koskaan saisikaan koska unettomuus ei muka ole sairaus, ja joka tapauksessa joutuisi soittamaan ennen työajan alkua, joten nukkuminen jäisi joka tapauksessa pois. Usein lääkkeet ovat kuitenkin se mikä enemmän haittaa toimintaa, mutta en voi sanoa työnantajalle myöskään että en voi tulla töihin, koska olen tokkurassa. Ääritapauksissa olen sanonut että olen ripulissa, muuten vaan piristeitä naamaan ja töihin. Joku flunssa nyt on pientä tuohon verrattuna, joten en sellaisenkaan takia mielelläni ole pois. Koulun pakollisesta harjoitustunneista ja opintoihin liittyvästä harjoittelusta on vielä huomattavasti hankalampaa olla pois, joten varsin huonossa kunnossa on joskus joutunut olemaan siellä.

Vierailija
40/58 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 16:54"]

Kova kuume siis lähinnä influenssa tai esim oksennustauti on estänyt töihin menon joskus. Normiflunssassa ja pikkukuumeessa olen töissä ollut. Pöpöjä pyörii koulussa alituiseen. Jos olen vähän kipeä, teen vain pakolliset tunnit ja painui kotiin lepäämään. Melkein rasittavampaa olisi alkaa tehdä sijaiselle tuntisuunnitelmia ja tehtävämonisteita. T. Yläkoulun ope

[/quote]

Sama. 

T. Toinen yläkoulun ope