Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joka arkiaamu klo 7:15 salille. Vauva 5kk.

Vierailija
27.08.2015 |

Hienosti on saatu rytmi toimimaan perheessämme, kiitos "helpon" vauvan, jolla on jo kellontarkka rytmi nukkumisten ja heräämisten suhteen. En olisi ikinä uskaltanut edes haaveilla että pystyn harrastamaan näin säännöllisesti. Tätä on kestänyt jo kuukauden ja toivottavasti kestää vielä jatkossakin. Toki tiedän että rytmi saattaa muuttua ja tulee kausia, jolloin kaikki ei menekään niin kuin on suunniteltu ja sitten eletään sen mukaan, mutta nyt nautin tästä.

Mulle on ihan ehdoton edellytys arjessa jaksamiseen tämä oma treenihetki aamuisin. Sitten onkin loppupäiväksi virtaa kuin pienessä kylässä. 

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa! Itse odottelen esikoista, ja toivon pääseväni pari kertaa viikossa aamulla uimahallille, kunhan saan lapsen maailmaan. Sopisi hyvin aikatauluihin, kun isällä on töihinlähtö vasta klo 8.30. Mutta pitää ihan katsoa miten homma aikanaan lähtee sujumaan, ja sen mukaan katsoa.

Vierailija
2/22 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa lepopäivät, muuten vedät itsesi piippuun muutamassa kuukaudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa! Kannattaa pitää itsestään huolta, koska lapsen hyvinvointi riippuu sinun hyvinvoinnistasi.

Vierailija
4/22 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvavuosi on lyhyt aika. Nauti vauvasta ja anna teille runsaasti onnellisia hetkiä!

Vierailija
5/22 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut mielenkään lähteä kuntosalille kun oli vauva. Siinä sai liikuntaa kun lähti vaunujen kanssa liikenteeseen ja käveli reippaasti ja samalla hoitui asiat kaupassakäynnit yms.

Vierailija
6/22 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 10:46"]

Hienoa! Kannattaa pitää itsestään huolta, koska lapsen hyvinvointi riippuu sinun hyvinvoinnistasi.

[/quote] meinaatko että jos ei käy kuntosalilla niin ei jaksa pitää itsestään huolta. Itsestä huolta pitämistä on mulle se että jossain välissä ehtii lukea lehden, kirjaa tai lähteä vauvan kanssa vaunujen kanssa liikenteeseen ja saa samalla kuntoilua.

Vierailija
7/22 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 10:52"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 10:46"]

[/quote] meinaatko että jos ei käy kuntosalilla niin ei jaksa pitää itsestään huolta. Itsestä huolta pitämistä on mulle se että jossain välissä ehtii lukea lehden, kirjaa tai lähteä vauvan kanssa vaunujen kanssa liikenteeseen ja saa samalla kuntoilua.

[/quote]

Juu, tuo kommentoija todellakin tarkoitti, että maailman ainoa mahdollinen keino pitää itsestään huolta on käydä kuntosalilla :D

Eiköhän jokainen löydä sen oman tapansa pitää itsensä kunnossa, niin henkisesti kuin fyysisesti, oli se sitten vaunulenkit, kuntosali, kiipeily, baletti, leipominen, laulaminen tai vesivärimaalaus :)

Vierailija
8/22 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 10:50"]

Ei tullut mielenkään lähteä kuntosalille kun oli vauva. Siinä sai liikuntaa kun lähti vaunujen kanssa liikenteeseen ja käveli reippaasti ja samalla hoitui asiat kaupassakäynnit yms.

[/quote]

Näin me kaikki ollaan erilaisia. Salilla käynnin lisäksi joka päivä käyn myös pitkän reippaan vaunulenkin, mutta yksistään vaunulenkki ei tuota mulle sitä energiaa mitä saan hikisestä salitreenistä. -ap

Vierailija
9/22 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 10:48"]

Vauvavuosi on lyhyt aika. Nauti vauvasta ja anna teille runsaasti onnellisia hetkiä!

[/quote]

Kiitos, kyllä nautin. Nopeasti on mennyt jo tämä 5 kk. -ap 

Vierailija
10/22 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] vauva-aika on tosiaan lyhyt joten ne kuntosalit ehtii myöhemminkin. Kilot saa pois imettämällä ja ellei maitoa liru niin lähtee vaunujen kanssa liikenteeseen ja syömällä kotiruokaa.

Vierailija
11/22 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 11:18"]

[/quote] vauva-aika on tosiaan lyhyt joten ne kuntosalit ehtii myöhemminkin. Kilot saa pois imettämällä ja ellei maitoa liru niin lähtee vaunujen kanssa liikenteeseen ja syömällä kotiruokaa.

[/quote]

Mulle se salilla käynti on nimenomaa sitä varten että jaksan energisenä ja pirteänä päivän. Koen sen myös psyykkisesti erittäin isona positiivisena asiana. Enkä näe mitään syytä mitä haittaa siitä olisi. Päinvastoin. Jokainen tekee itse parhaaksi katsomallaan tavalla. -ap

Vierailija
12/22 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pienen saa laittaa jo kuntosalin lapsiparkkiin? Jos vaikka 45min treenaisi ja syöttäisi vauvan juuri ennen. Onko siellä ikärajaa yleensä?

Vierailija
13/22 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 11:18"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 10:50"]

[/quote]

En ole ap mutta olen aina pahoillani näiden ihmisten puolesta, jotka eivät ole kokeneet hikiliikunnasta saatavia endorfiinifiiliksiä. Eivät kaikki käy salilla laihduttaakseen, yleensähän siellä on tarkoitus päinvastoin kasvattaa lihasmassaa. Mutta se määrä energiaa ja onnistumisen tunnetta mitä hyvä treeni antaa... Itse ainakin olen kunnon liikunnan jälkeen sata kertaa jaksavampi, kärsivällisempi ja onnellisempi äiti kuin ennen sitä. Toiset varmasti saavat samat kicksit käsitöistä tai pelkistä vaunulenkeistä.

Vierailija
14/22 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vauvan isä siis kotona aamut että voit käydä salilla?

Vierailija
15/22 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 11:25"]

Kuinka pienen saa laittaa jo kuntosalin lapsiparkkiin? Jos vaikka 45min treenaisi ja syöttäisi vauvan juuri ennen. Onko siellä ikärajaa yleensä?

[/quote]

Jossain salilla on 6kk ikäraja, joissain 1v. Salilla jossa minä käyn, ei ole lapsiparkkia. -ap

Vierailija
16/22 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 11:29"]

Onko vauvan isä siis kotona aamut että voit käydä salilla?

[/quote]

Kyllä on. Mieheni työ on enemmän iltapainotteista (saa määrätä työajat kuitenkin itse) ja haluaakin kiireettömät aamut, lähtee töihin yleensä n. 9.30. Jää vauvan kanssa nukkumaan/ ja herättelemään vanhempia lapsia kouluun. -ap

Vierailija
17/22 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä palaan myös salitreeneihin ja kahvakuulaan kun vauva täyttää 3kk. En kyllä ymmärrä miten se vauva-aika olisi yhtään sen pidempi jos jättäisin menemättä. Meillä myös isä hoitaa lastaan ja jos viikossa menee 3-4h treenaamiseen niin se ei ole aika eikä mikään.

Vierailija
18/22 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 11:18"]

[/quote] Kolmas vauvani on nyt 3kk ja aion aloittaa kuntosalilla käymisen ensimmäistä kertaa elämässäni. En ole iinä laihtunut imettämällä, päinvastoin. Raskausaikana ei ole kiloja kertynyt, mutta imetysaikana kaikki mitä syön jää elimistöön rasvana. (Nojoo vähän liitoittelua mutta siltä tuntuu)
Olen pysynyt kunnossa töissä, lähihoitajana tulee liikuttua paljon työpäivän aikana. KOlmannen raskauden aikana kuitenkin vaivasi niin pahat liitoskivut etten psytynyt liikumaan ollenkaan. Vaunulenkit ovat myös aika mahdottomia, tai siis ulkoilen kyllä mutta liikutaan hitaaaaaaaasti koska 4v. ja 2v. haluavat tietysti mukaan ja onhan niiden liikkuminenkin tärkeää. Tahti ei vain ole kummoinen =D
Joten aion ruveta käymään nyt pari, kolme kertaa viikossa salilla, selkäni tarvitsee nyt jotain lihaskuntoa parantavia liikkeitä, eikä vatsakaan kärsisi kiinteytymisestä....
EI se ole vauvalta mitenkään pois että hän on isänsä kanssa sillä aikaa kun isommat ovat puistossa ja minä salilla. Yleensä hän jopa nukuu sen ajan, se on se hetki päivästä kun hoidaan pyykit yms kun isommat ovat poissa.
EI vauva-aika le minulla ikinä tarkoittanut että 24/ tuijottaa vauvaa, silloinkin kun se nukkuu....

Vierailija
19/22 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että ne jotka haluaa, pääsee. Ja ne, jotka eivät, eivät ole pakotettuja. Itse olisin kahdessa vkossa psykoosissa, koska unettomuusongelma ei kestäisi noita herätyksiä. En nukkuisi koko yönä. Salilla tykkään toki käydä minäkin, jo vuosikymmenien ajan.

Vierailija
20/22 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 11:18"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 10:50"]

[/quote]

Kai ymmärrät, että JOKAISEN tulisi harrastaa liikuntaa vähintään pari tuntia viikossa? Nimenomaan välillä raskaampaa kuin kävely. Taidat saada nuorena paljon vaivoja ja et elä niin pitkään kun et tätä ymmärrä.