Mitä mieltä olisit suomalaisista häistä, joissa olisi intialaista ruokaa?
Suunnittelemme mieheni kanssa, että tilaisimme intialaisen pitopalvelun häihimme. Valittavana olisi neljä eri ruokavaihtoa (liha×2, kana, kasvis), lapsille miedommat chicken curry-annokset, aikuiset saisivat valita tilatessaan ruuan tulisuusasteen. Alkupaloina keittoa ja liha-ja kasvisnyyttejä. Kakkupöytä olisi ihan tavallinen, siinä ei intialaista teemaa. Olisiko itsellesi ihan ehdoton ei tuollainen ja miksi?
Kommentit (32)
Ajattelisin että erikoista, mutta ilmeisesti intialainen ruoka on hääparin mieleen.
Kukin tyylillään. Hääjuhlan pitääkin olla hääparin näköinen. :)
Miksei? Mieluummin tuota kuin esim jotain makaroonia tai lihapasteijoita.
Onko teillä nyt siis häät tulossa? No on kai kun kysytte... Pistää vaan miettimään että minkälainen idiootti menee nyt naimisiin, kun kauneimmat ja parhaat kelit ovat jo menneet.
Hyvä juttu. Ei tarvitse olla aina sitä samaa suomalaista ruokaa. Luulen että lapsille pitää olla myös jotakin suomalaista. Jotkut lapset eivät varmaan ole syönyt koskaan mitään aasialaista.
Loistava idea! Vaikka häät on perinteinen tapahtuma, ruoan ei ole pakko olla perinteistä suomalaista eli mautonta ja ankeaa.
Ihan hyvä ajatus, en itse ainakaan ole innostunut mistään karjalanpaisti- tai lohisoppahäämenusta.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 09:28"]
Onko teillä nyt siis häät tulossa? No on kai kun kysytte... Pistää vaan miettimään että minkälainen idiootti menee nyt naimisiin, kun kauneimmat ja parhaat kelit ovat jo menneet.
[/quote]
Vittu mikä tollo. Naimisiin voi mennä kaikkina vuoden aikoina. Juuri silloin kuin itse haluaa.
Olispa tosi ihanaa!! Toki kyllä rakentaisin hääjuhlan jonkin verran intialaisen teeman mukaisesti (koristelu jne.), ettei ruoka jäisi ihan irralliseksi.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 09:29"]Hyvä juttu. Ei tarvitse olla aina sitä samaa suomalaista ruokaa. Luulen että lapsille pitää olla myös jotakin suomalaista. Jotkut lapset eivät varmaan ole syönyt koskaan mitään aasialaista.
[/quote]
Sittenpä opettelevat syömään. Tai nähkööt nälkää. Ei hääparin tarvitse järjestää jonkun wt-ämmän tyhmille kersoille pantterin pätkäspakettia ja mäkin ketsuppihamppareita sen takia että sen vanhemmat syöttävät sille pelkkää paskaa.
Mä en tykkää intialaisesta ruoasta, ja uskon että se jakaa aikalailla mielipiteet. Siitä joko tykkää tai ei. Teemana varmasti ihan mielenkiintoinen, varsinkin jos teillä on jotain "tekemistä" ko maanosan kanssa (sukulaiset, häämatka, tai intohimo ruokaan...) Muuten näkisin teeman vähän kaukaa haetulta. Mutta jos uskotte häävieraiden pitävän eksoottisesta ruoasta, niin ilman muuta haluan kannustaa teitä pitämään sellaiset häät.
Tuossa on riskinsä. Kaikki eivät pidä kovin maustetusta/tulisesta ruoasta. Varsinkaan lapset. Minä tykkäisin kyllä.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 09:31"]
[/quote]
Vittu mikä tollo. Naimisiin voi mennä kaikkina vuoden aikoina. Juuri silloin kuin itse haluaa.
[/quote]
Nyt kun aattelen niin kolmet viime häät missä oon ollut, oon olleet tammikuussa, syyskuussa ja marraskuussa. Noi marraskuiset oli omat häät.
Valitettavan usein häämenu suunnitellaan kielteisen kautta: ei maustettua, kun on vanhuksia, ei juustoa eikä vihanneksia, kun on miehiä, ei sitä eikä varsinkaan tätä, kun on lapsia ja alllergisia ja ronkeleita. Sitten tarjolla on harmaassa soosissa uivia naudanlihanpaloja keitettyjen perunoiden kanssa.
Toteuta ihmeessä Intia-ideasi!
Intilainen on ihan hyvää ja meillä ainakin lapset tykkäävät. Minä ottaisin jälkkäriksi/ ruoan kanssa vielä mangolassit!
[/quote]
Kyllä av-palstalla ollaan, kun jo viidennessä kommentissa asiallisen ja kivan avauksen tekijä haukutaan idiootiksi.
Ajattelisin, että niissä häissä olis parhaat häätarjoilut ikinä! Enkä pidä intialaista mitenkään eksoottisena ruokana, riisiä ja kanaa/lihaa/kasviksia.
Varsinkin jos on syksy/talvihäät, niin tykkäisin tosi paljon! Kaikista helteisimmillä kesäkeleillä intialainen on mun mielestä liian tuhdin makuista niiden mausteiden vuoksi.
Tykkäisin. Tärkeintä on, että ruoka on hyvää, oli se minkämaalaista tahansa.
Korjaus: lapsille siis chicken korma-annokset