Miksi mummoikäiset kehuskelevat sillä, että ovat siivonneet?
Kertovat, mitä ovat siivonneet.
Mitä sellaiseen pitää vastata? Kuuluuko kehua, että oletpa ahkera, vai mitä?
Tämä on selvästi joku sukupolvijuttu.
Kommentit (43)
Äitini tekee samaa, aina kertoo mitkä ikkunat on pesty ja mitkä matot tampattu. Ehkä niillä ei vaan ole muuta aksionia tai sitte haluavat kertoa jaksavansa vielä asioita. Sujuvasti kuuntelen ja toivon ettei kysy millon mää olen viimeksi siivonnut;)
Mummo-ikäisenä se siivous ei ole fyysisesti enää niin helppoa, joten arvelisin, että se vastaa samaa, jos joku muu kehuskelee käyneensä pitkällä hiihtolenkillä. Ehkä se tarkoittaa myös, että on vielä kykenevä huolehtimaan itsestään ja on ahkera. Työikäiset varmaan puhuisivat saavutuksistaan töissä. Ken tietää, mutta vastailen itse, että onpa tosi kiva, että olet jaksanut urakoida.
Äitini 76v tekee tuota, ja vertailee naapureihin kuinka usein tuulettavat mattojaan. Juu, kerrostalossa on tylsää eläkeläisenä.
Kyllä se on sukupolvijuttu. Tosin kaikki saman sukupolven edustajat ei asialla kehuskele.
Olen samalla nettipalstalla iäkkäämpien naisten kanssa ja kyllä siellä on melkoisesti näitä töidensä luettelijoita.
Jos se on totta mitä mummoikäiset puhuu vaikka sitten vain siivouksesta. Kunnioitan heitä. Toisin kuin tämän palstan erakoiksi haluavia ja miehensä haukkujia sekä valehtelijoita täällä.
Vierailija kirjoitti:
Jos se on totta mitä mummoikäiset puhuu vaikka sitten vain siivouksesta. Kunnioitan heitä. Toisin kuin tämän palstan erakoiksi haluavia ja miehensä haukkujia sekä valehtelijoita täällä.
Minä ainakin myös kunnioitan iäkkäitä ihmisiä, jotka hoitavat itsensä ja kotinsa eivätkä vain istu keinutuolissa valittamassa elämän yksinäisyyttä. Jokainen teistä pilkkaajistakin vanhenee ja sittenpä näette mitä se on. Siitä on turha kertoa etukäteen, ette kuitenkaan usko. Luulette olevanne aina ja ikuisuuteen asti nuoruuden voimissa. Opiskeluaikanani kävin auttamassa muutamaa iäkkäämpää leskiruouvaa siivouksessa, ihan ruokapalkalla vaan ja seurusteltiin kun siivous tehty. Kuuntelin mielelläni heidän tarinoitaan, jokaisella oli omansa.
Ne sata vuotta siivonneet mummot vois miettiä, milloin siivoavat ja pesevät pyykkinsä. Sama tantta, joka on ollut eläkkeellä about 40 vuotta, alkaa joka v***n lauantaiaamuna klo 8 hakata mattoja ja varaa pyykkituvan, ettei vaan kukaan työssäkävijä saa pestä pyykkiä hänen vuorollaan. Ja nämä samat käyttävät niin hajustettuja pesu- ja huuhteluaineita, että pyykkituvan ohi mennessä laatan tulo on lähellä.
Monella oikeasti mummoikäisellä eli yli seitsemänkymppisellä ei enää elämässä paljon muutakaan kehumista ole. Sama pätee moniin nuorempiin eläkeläisiin.
On se sukupolvijuttukin, sillä sen ikäisiä naisia on usein nuorempina arvosteltu juuri siitä, miten hyvin ovat siivonneet ja ovatko pitäneet kotinsa siistinä.
Olisiko julkkiksista, heidän eroistaan ja sukupuolielimistään keskusteleminen sellainen aihe, johon ap voisi paremmin osallistua? Todennäköisesti, av-palstan aktiivikirjoittajana.
Samasta syystä kuin retostelevat kuinka monta eri lääkettä heidän täytyy päivittäin ottaa vaivoihinsa. Kuuluu mummoutumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Samasta syystä kuin retostelevat kuinka monta eri lääkettä heidän täytyy päivittäin ottaa vaivoihinsa. Kuuluu mummoutumiseen.
Mä retostelen sillä että mulla ei ole lääkitystä.
Kyllä minäkin itsetyytyväisenä kehun kun olen siivonnut.
37v. mummo
Nämä jotkut nyt mummoikäiset ovat harrastaneet tuota koko aikuisikänsä. Kahvitunneilla kertoneet suurin piirtein kaikki oletetut kotitaloustyönsä. On pitänyt esittää omaa ahkeruuttaan, ei käytetä vapaa-aikaa kaiken maailman hömpötyksiin kuten kirjan lukemiseen tai telkkariin. Muutamasta tapauksesta tiedettiin, että todellisuus on ollut toista kuin mitä esittää.
Epäilenpä, että tantrasessioista ja trippailusta ei sovi kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Elän liassa enkä ikinä peseydy. Tatskoi on.
trendikäs 16 vee, märkärupea ja jotain kutittavaa vyötärön alapuolella
Muuten hyvä, mutta alaikäiset ei vielä saa tatskoja.
No, mistä sulle voi puhua, ap? Toki kiinnostaisi kysellä esim. rakkauselämäsi tilasta, mutta joutuisi taas lukemaan vauvalta pöyristyksestäsi.
Ole vain iloinen, kun puhutaan siivouksesta, säästä ja muusta neutraalista.
Ihmiset jotka ei muuta osaa kehuu siivoamisella
Minä olen aina kertonut siivonneeni jo kauan ennen mummonikää. Mitä erikoista siinä on. Normeja päivän kuulumisia.
Elän liassa enkä ikinä peseydy. Tatskoi on.
trendikäs 16 vee, märkärupea ja jotain kutittavaa vyötärön alapuolella