Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko sinulle ok, että aviopuolisosi ei käyttäysi sormusta?

Vierailija
18.03.2022 |

Kihlasormuksia ei hankittu, koska en pidä sormuksista ja mieskin sanoi, että vihkisormus riittää. Ostimme minulle halvan vihkisormuksen, koska en pidä sormiksista ja tiesin, että en juuri sitä kumminkaan käyttäisi. Nyt mies kuitenkin huomauttelee aina, että missäs sun sormus ja että pitäiskö sun laittaa se sormus. Joskus ottaa sen rasiasta, jossa sitä säilytän ja tulee pujottamaan sormeeni. En tykkäänkoruista ja sormukset ovat muutenkin todella epähygienisiä.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä molemmilla on ollut koko ajan vihkisormukset. Ihmettelisin kyllä jos mies yhtäkkiä ottaisi pois eikä käyttäisi sitä enää, meille se on ollut yhteinen tärkeä juttu. En minäkään sitten varmaan enää käyttäisi jos mies luopuisi sormuksesta, jotenkin idea pilaantuisi siinä.

Vierailija
22/49 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi outoa jos ei sormusta pitäisi normaalisti. Ainoastaan turvallisuussyistä ymmärrän, en itse saanut entisessä työpaikassani pitää (puristusvaara) mitään koruja ja hupparin hupun narutkin oli ehdottomasti kielletty. Pitkät hiukset piti olla tiukasti kiinni nutturalla, poninhäntä ei ollut riittävän turvallinen.

Ja no toki ruokaa laittaessa, leipoessa ja salilla sormukset pois. Mutta yleisesti ottaen en ole ottanut sormuksia pois muuta kun kultasepälle huoltoon viedessä ja liikkunut siten ilman sormusta. Oli aika orpo olo ja säikähdin monet kerrat kun ei sormukset olleetkaan paikoillaan vaikka juurikin itse vein ne huoltoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok jos ei käyttäisi esim. töissä (Työ siis on sellaista, ettei siellä kannata pitää koruja).

Mutta kun mentäisiin vaikka juhliin niin ois mukavaa jos siellä pitäisi.

Ei olla siis naimisissa/kihloissa. Vaikee uskoo, että itsekään pitäisin jotain timanttisormusta kotona. Töissä(toimistotyö) ja juhlissa käyttäisin.

Vierailija
24/49 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole koskaan sormuksia ollutkaan. Epähygienisiä ja epäkäytännöllisiä.

Vierailija
25/49 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaisi koska itsekään tuskin arjessa käyttäisin. En pidä arkena muita koruja kuin Nomination rannekorua (siihen kyllä hankkisin palan joka itselle symboloisi avioliittoa).

Vierailija
26/49 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihkisormusta ei koskaan edes ostettukaan, kummallakin vain kihlasormukset. Mies ei ole käyttänyt omaansa varmaan 15 vuoteen.  Vein exältä saamani samannäköisen perussormuksen kerran romukullan ostajalle niin melkein vahingossa lähti miehen vihkisormuskin. Huomasin viime hetkellä tarkistaa kaiverruksen.

En minäkään käytä omaani, lähinnä siksi että on kultainen sormus ja en käytä kultakoruja. Nimettömässä mulla silti aina joku sormus (ja kaikissa muissakin sormissa)

Vierailija
27/49 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme käytä kumpaakaan.

Molemmille tullut jo tosta 30 vuotta ikää lisää ja joku 20 kiloo painoo. Pikkurillii nyt ehkä menis.

Vierailija
28/49 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hukkasi omansa, eli ei käytä. Minulla aina sormessa. Tykkäisin kyllä, että mieskin pitäisi, mutta minkäs teet.

Vierailija
29/49 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käytä kun on jäänyt pieneksi. Mies käyttää.

Vierailija
30/49 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole naimisissa, mutta vastaan silti. Mieheni tekee ns. likaisia töitä, että tiedän varmasti, että hän ei pitäisi. Minäkään en voisi työni puitteissa pitää sormusta, mutta sen ulkopuolella SAATTAISIN pitää.

Vierailija
31/49 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset hankkivat sormukset??

Kaivostyö on maailman vaarallisin ammatti.

Vierailija
32/49 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyn täysin, meillä on molemmilla ammatit joissa sormuksista olisi vain haittaa.

Ei edes ostettu sormuksia, kun mentiin naimisiin.

Vierailija
33/49 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pitää, minä en. En tykkää mistään ylimääräisestä ihollani, vaatteet juuri ja juuri siedän ja niidenkin pitää olla väljät. En käytä mitään koruja enkä meikkiä. Kaikki extra tuntuu epämiellyttävältä, jopa kosteusvoide.

Vierailija
34/49 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lähden kotoa ulkomaailmaan, laitan sormukset.

Kotona en käytä, etteivät naarmutu ja haittaa kotitöissä.

Autoillessa on kiva - tietää aina, missä on vasen :D.

Asiakaspalvelutyössä hyvä, koska haku päällä -tyypit usein tsekkaa, onko joku mahdolliseseti "vapaa".

35/49 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla olisi vihkisormus, käyttäisin sitä lähinnä vain juhlissa ja pidemmillä lomilla, sillä teen työtä, jossa einsaa olla sormuksia, enkö kokisi tarpeelliseksi sitä sormusta kuljetella mukana ja pukea ja riisua myöntävänsä. Silloinhan sillä olisi suuri riski hävitä, jos sitä laukussa kuljettaa. Säilyttäisi sitä kotona korurasiassa.

Vierailija
36/49 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua kummallekaan meistä sormuksia, varsinkin miehillä kamalia.

Joten vaikka mies haluaisi, kieltäisin.

Vierailija
37/49 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käyttää sormuksia töissä enkä jaksa venkslaa edestakaisin sormusten kanssa, joten helpompi olla käyttämättä. Miehemi käyttää kyllä. Näin menty jo vuosia. Joskus käytän jos on jotain juhlia/ illanistujaisia. Jääneet kyllä jo aika tiukoiksi tässä kahdessakymmenessä vuodessa.

Vierailija
38/49 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sanoi aluksi ettei millään kyllä totu sormukseen, kun ei koskaan ole käyttänyt mitään koruja. Mutta niin vaan tottui. Aluksi otti aina pois kun teki jotain, mutta nyt ei taida ottaa koskaan pois.

Mulla taas on ollut pitkiä aikoja viime vuosina ettei sormukset mahdu, minä haluaisin pitää sormuksiani koska ne on kauniit, ja muutenkin periaatteesta, mutta vihkaria on vähän vaikea suurentaa kun prinsessahiotut riviin upotetut timantit pitäisi ehkä istuttaa uudelleen jos sitä sormusta venyttäisi, ja palalla suurentaminenkin on kallista.

Vierailija
39/49 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin pitää sormusta kodin ulkopuolella, jos muistaa laittaa sen sormeen. Kotona ei pidetä, tuntuvat vaivalloisilta kun pitää jatkuvasti kastella käsiä ja kuivata sormustenkin alta yms. Miehelle tulee sormuksen alle ihottumaa jos se hautoo koko ajan ihoa.

En pahastu jos miehen sormus unohtuu kotiin. Baareissa ei käy, ja kaikki tutut tietää meidän olevan naimisissa. Jos mies vaatisi minua pitämään sormusta, varsinkin jos ei itse pidä, niin varmasti ärsyyntyisin ja ajattelisin miehen olevan omistushaluinen ja kontrolloiva, sillä siitähän siinä on kysymys, muiden miesten pitäisi nähdä että olen varattu.

Vierailija
40/49 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo käyttänyt moneen vuoteen sormusta (paitsi juhlissa) koska oon lasten kanssa kotona. Esikoista raapaisin vauvana vahingossa sormuksella poskeen ja sitten jätin ne pois. Alan varmaan taas töihin mennessä käyttää. Mies alkuun heitti pari kertaa vitsiä "sinkkudestani" ja siihen se onneksi jäi. Hän itse käyttää sormusta aina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme