Miksi työkkäri pommittaa joitain ihmisiä koko ajan ja joitain ei juuri ollenkaan??
Juttelin tästä juuri äitini kanssa ja hänelle ei ole tehty pitkään aikaan edes mitään suunnitelmaa. Työkkäri ei ota mitään yhteyttä. Sama juttu yhdellä kaverillani, työkkäri ei ole vuosiin ottanut yhteyttä,. Minulle taas työkkäri soittelee parin kuukauden välein, olen joutunut osallistua kursseille ja valmennuksiin ettei tule karenssia, ja koko ajan ollaan yhteydessä. Miksi?! Eikö tämä ole epäreilua?
Kommentit (23)
Onko sulla ollut esittää heille selkeä näkemys siitä mitä haluat ja mitä aiot tehdä ? silloin jättävät sut rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla ollut esittää heille selkeä näkemys siitä mitä haluat ja mitä aiot tehdä ? silloin jättävät sut rauhaan.
kyllä ja joka 3. kuukausi kysyy nämä samat kysymykset mikä on outoa.
Väsytystaktiikkaa,joka täyttää kiusaamisen kriteerin!
Ei riitä henkilökuntaa .vain potentiaaliset työnhakijat huomioidaan. Kuntakokeilu loppuu vuoden päästä ehkä tilanne paranee niissä kunnissa missä se on käytössä.
Teen osa-aikatöitä eikä työkkäri ollut minustakaan kiinnostunut kunnes jouduin kuntakokeilun piiriin. Sen merkeissä soittavat puolen vuoden välein ja työllistymissuunnitelmassa on pelkästään kokoaikaisten työpaikkojen haku, muuhun ei ole pakotettu. Mutta jotenkin senkin toteamiseen saadaan kulutettua tunnin puhelu.
No, toukokuussa aletaan drillata kaikkia työttömiä.
Kerran on lähestynyt sillä että työnhaku pitäisi uusia. Jotenkin ajattelin, että niille olisi mennyt tieto siirtymisestäni eläkkeelle kun siitä oli jo 4 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Voi paska. Jään työttömäksi toukokuun alusta ja olen jo 62v enkä millään jaksaisi näitä juttuja.
Syksyllä sairastin aivoverenvuodon ja nyt helmikuussa oli toinen "aivo-operaatio" , mutta ei kai siinä armoa tunneta.
Vierailija kirjoitti:
Kerran on lähestynyt sillä että työnhaku pitäisi uusia. Jotenkin ajattelin, että niille olisi mennyt tieto siirtymisestäni eläkkeelle kun siitä oli jo 4 vuotta.
Ehkä noin ajattelee ihminen, joka on jo liian syvällä jonkinlaisessa "minua valvotaan kuin lasta, enkä itse osaa tehdä mitään" -moodissa.
Vaikka usein tuntuukin, että kaikki viranomaiset välittävät tietoja keskenään, niin ei, työkkäriin pitää ihan itse ilmoittaa, jos ei enää ole työnhakija. Kela ei sellaista ilmoita työkkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi paska. Jään työttömäksi toukokuun alusta ja olen jo 62v enkä millään jaksaisi näitä juttuja.
Syksyllä sairastin aivoverenvuodon ja nyt helmikuussa oli toinen "aivo-operaatio" , mutta ei kai siinä armoa tunneta.
luulisi että pääset eläkkeelle,pyydä työkykyselvitykseen.
Yhtäältä sen ymmärtää, että nuorempia pommitetaan, toisaalta hieman joskus vituttaa joutua kaikenmaailman pakkohakuihin ja höpöhöpömessuille muutaman kuukauden työttömyyden aikana kun samaan aikaan monet ovat vuosia ihan rauhassa. Ihan itse olen aina työpaikkani löytänyt ilman minkäänlaista myötävaikuttamista TE-toimistolta ja nuo pommitukset ovat pelkkä riesa ja turhuus sillä aikaa, kun haku on päällä.
Pommittaa!!!??? :o Härregyydendåå! WW3 on todellakin alkanut.
Minäkin toivon, että jättäisivät rauhaan. Mitään apua ei ole työkläristä ollut, päinvastoin.
Meillä on piilossa tietoja siellä, jos lopettavat yhteydenotot, se tarkoittaa, että sinut on merkitty toivottomaksi tapaukseksi. Niitä joiden uskotaan työllistyvän helposti ahdistellaan paljon, että eivät jäisi laakereille makaamaan.
Putin se vaan siellä pommittaa pilareilla ja lasuilla. Vihaa kaikkia ihmisiä.
Jos äidilläsi ei ole tarvetta esim. päivittää työnhakutaitojaan eikä hänellä ole elämänhallintaongelmia, hänen katsotaan pystyvän työllistymään avoimille työmarkkinoille. Hän ei tarvinne mitään erityisiä työllistymistä tukevia palveluja eikä mahdollisesti ole oikeutettu palkkatukitöihin. Jos vielä ikääkin sattuu olemaan niin paljon, ettei työnantajat heistä kilpaile, niin aika vaikea siinä on keksiä mitään erityistä joka parantaisi hänen asemaansa työmarkkinoilla. Ihminen kun ei siitä nuorene. Soittoväli on heille tällä hetkellä puoli vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Ei riitä henkilökuntaa .vain potentiaaliset työnhakijat huomioidaan. Kuntakokeilu loppuu vuoden päästä ehkä tilanne paranee niissä kunnissa missä se on käytössä.
Miten kuntakokeilu liittyy aloittajan kysymykseen? Puhuu työkkäristä eli Te-toimistosta, ei kuntakokeilusta. Lisäksi kuntakokeilu ei ole loppumassa, työllisyyden hoito on siirtymässä pysyvästi kunnille vuonna 2024.
Terveisin kuntakokeilun täti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kamala! Täällä toinen samanikäinen ja b-lausuntoja vino pino, joissa "työkyvytön" mutta työkyvyttömyyseläkkeen hakupapereihin tuli napakka "Pystyt hyvin tekemään ammattiasi vastaavaa työtä" -vastaus. Liikkuminen todella vaikeaa ja kolmet verenpainelääkkeet plus kaikki muut oheen. Oksettaa ja pskattaa, huimaa ja vtuttaa.
Olen kodinhoitaja. En itse ainakaan ottais minua töihin, ei paljon pysy kattilat tai moppi kädessä. Toivon sinulle paljon sisua jaksaa viimeiset metrit ja virtuaalihali tulee tässä myös :) Tsempit kaikille muillekin!
Ei ne vanhuksista välitä kun ne ei töihin kelpaa. Sinne voi laittaa yhteydenottopyynnön kyllä,myös terkkarintäti voi tehdä sen jos valittaa ettei ole mitään tekemistä.