Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ihmiset matkustavat aina samaan paikkaan?

Vierailija
26.08.2015 |

Siis vaikka kerta toisensa jälkeen Kanariansaarille eikä ikinä minnekkään muualle, pahimmillaan jop samaan hotelliin. Eikö uudet kokemukset ole matkustelussa se juttu?! Miksi toistaa sama loma hiukan eri mausteilla aina vain? Itse koetan välttää matkustamasta edes samaan maahann toista kertaa, saati sitten samaan turistirysään. Elämä on muutenkin liian lyhyt, eikä jokaisessa haluamassaan paikassa ehdi käydä muutenkaan.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki matkustaminen on parempi kuin ei matkustamista ollenkaan.

Vierailija
22/47 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn Lontoossa pari kertaa vuodessa, ja aina siellä riittää uutta ihmeteltävää.

En  tiedä sitten onko kanarian matkailussa sama idea.. kun en ole koskaan siellä käynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 22:11"]

Kaikki matkustaminen on parempi kuin ei matkustamista ollenkaan.

[/quote]

Miksi?

Vierailija
24/47 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 22:07"]

No miksi monet käy mökillä vuodesta toiseen? Olen matkustellut kohtuullisesti, mutta on jokunen paikka jonne mennään usein. Kesällä mennään aina samaan kylään Atlantin rannalle. Se on vain niin kiva ja kun oppii tuntemaan seudun ja ihmisiä, niin vielä paremmin viihtyy. Samaa mökkiäkin ollaan vuokrattu toistakymmentä kertaa. Se tuntuu jo omlta :-)

[/quote]

No mökille mennää (kai) nauttimaan alkeellisista oloista, luonnosta ja rauhasta, mut ulkomaanmatkalta haetaan yleensä jotain uusia kokemuksia ja elämyksiä. Ei jossain Sunnybeachilla riitä nähtävää edes yhdeksi viikoksi saati sitten lomksi toisensa perään.

Vierailija
25/47 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 22:11"]

Mä käyn Lontoossa pari kertaa vuodessa, ja aina siellä riittää uutta ihmeteltävää.

En  tiedä sitten onko kanarian matkailussa sama idea.. kun en ole koskaan siellä käynyt.

[/quote]

No Lontoossa onkin niin paljon nähtävää, ettei sitä ihan parissa viikossa ota haltuun.

Vierailija
26/47 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 22:01"]Hyväksi havaittu, takuuvarma kohde josta saa just sen mitä lomaltaan haluaa. Olettaisin näin.
[/quote]
Näin. Siksi minä olen käynyt yhdessä kohteessa useita kertoja, se on noussut ylitse muiden. Olen kyllä monessa muussakin maassa käynyt.

Vierailija
27/47 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 22:13"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 22:07"]

No miksi monet käy mökillä vuodesta toiseen? Olen matkustellut kohtuullisesti, mutta on jokunen paikka jonne mennään usein. Kesällä mennään aina samaan kylään Atlantin rannalle. Se on vain niin kiva ja kun oppii tuntemaan seudun ja ihmisiä, niin vielä paremmin viihtyy. Samaa mökkiäkin ollaan vuokrattu toistakymmentä kertaa. Se tuntuu jo omlta :-)

[/quote]

No mökille mennää (kai) nauttimaan alkeellisista oloista, luonnosta ja rauhasta, mut ulkomaanmatkalta haetaan yleensä jotain uusia kokemuksia ja elämyksiä. Ei jossain Sunnybeachilla riitä nähtävää edes yhdeksi viikoksi saati sitten lomksi toisensa perään.

[/quote]

kyllä ulkomaillakin on luontoa ja rauhaa. Tosin mökillä tai talossa on kaikki mukavuudet keskuslämmityksestä kuivausrumpuun. Kalastelemme, surffaamme, uimme, kävelemme, tutkitaan lähialueita, tavataan tuttuja ja ystäviä ja osallistutaan paikalliseen elämään. Kyllä siellä uusia kokemuksia karttuu aina. Ei ehkä mullistavia, mutta sitä mukavampia. Esim viimeksi olimme laukkakilpailuissa, kun oli Ladies Night ja kaikki naiset oli tällingissä. Tää keskellä maaseutua, joten kontrasti oli huima. Lisäksi löin vetoa kahdesta voittajasta, joten jäin voitole vedonlyönnissä.

Vierailija
28/47 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki välttämättä halua eksotiikkaa ja uusia kokemuksia. Minä tykkäsin nuorena nähdä ja kokea, nyt pienten lasten äitinä haluan hyvän hotellin, meren ja auringon. Aina parempi jos löytyy vielä suomenkielinen lastenkerho ja lihapullia ravintolasta! Ja sitten kun tämä helmi on löytynyt, niin miksipä ei uudestaan samaan paikkaan.

Vierailija
29/47 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneehän monet samalle mökille vuosikymmenet

Vierailija
30/47 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jotkut menevät samalle mökille. Lapsuudesta kuolemaansa saakka.

Vierailija
31/47 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä matkustan useinmiten kavereiden luokse, niin tulee sitten käytyä samoissa maissa useemmin..toki muutenkin matkustan mutta pari kertaa vuodessa samaan paikaan. Tietty sitten kavereiden kanssa tehdään erilaisia juttuja ja reissataan paikan päällä, niin ei ihan samassa paikassa aina olla. Muuten tykkään kyllä uusista kokemuksista ja paikoista.

Vierailija
32/47 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoille mestoille mennään aina ja iankaikkiseti koska ollaan tyhmiä kuin saappaat.  Uutta jännää on maailma pullollaan, mut ei se käy.

Ajatelkaa nyt itse: kun väestön älykkyysosamäärän keskiarvo on 100, niin puolella porukasta älykkyysosamäärä on alle keskiarvon eli normaalin.  Tuota väkeä oli Suomessa vuoden 2014 väestölaskennassa 2 miljoonaa 735 tuhatta ja 876.

Vierailija
33/47 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 22:21"]

Ei kaikki välttämättä halua eksotiikkaa ja uusia kokemuksia. Minä tykkäsin nuorena nähdä ja kokea, nyt pienten lasten äitinä haluan hyvän hotellin, meren ja auringon. Aina parempi jos löytyy vielä suomenkielinen lastenkerho ja lihapullia ravintolasta! Ja sitten kun tämä helmi on löytynyt, niin miksipä ei uudestaan samaan paikkaan.

[/quote]

Heh, tuli noista lihapullista mieleen Thaimaan matkalla tapaamamme pariskunta, joka oli syönyt koko kaksiviikkoisen lomansa ajan pelkästään spaketti bolognesea, kun kaikki muu oli ihan liian eksooottista. Ja thaimaalainen ruokahan on siis aivan superhyvää.

ap

Vierailija
34/47 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallista valita se sama kohde, jossa jo kerran viettänyt onnistuneen loman. Helppoa, kun tuntee paikat ja käytännöt. Menisin itsekin koska tahansa paikkoihin ja hotelleihin joissa olen viihtynyt.

Vierailija
35/47 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 22:29"]

Turvallista valita se sama kohde, jossa jo kerran viettänyt onnistuneen loman. Helppoa, kun tuntee paikat ja käytännöt. Menisin itsekin koska tahansa paikkoihin ja hotelleihin joissa olen viihtynyt.

[/quote]

Turvallista mutta TYLSÄÄ!

Vierailija
36/47 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein tuo että menee aina samaan paikkaan liittyy huonoon kielitaitoon. Tuntuu ehkä helpommalta mennä sinne joka on jo ennestään tuttu.

Minusta on taas parasta se että näkee uusia hienoja paikkoja. Siksi aika harvoin menen samaan paikkaan uudelleen, vaikka se olisi ollut hyvä paikka.

Vierailija
37/47 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan Lontoota, olen ollut siellä 3 kertaa ja varmasti menen monta kertaa uudestaan. Mies on Hollannista, käydään pari kertaa vuodessa ja tehdään naapurimaihin yleensä samoihin lähellä oleviin kivoihin kaupunkeihi. Ja lennetään usein Amsterdamin kautta, mukavaa viettää yö tai pari aina siellä.

Vierailija
38/47 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 22:07"]yritän vain ymmärtää.

[/quote]

Niinkö? Senkö takia aloituksessa on asenteellisesti kirjoitettu "pahimmillaan jopa samaan hotelliin" ja "Elämä on muutenkin liian lyhyt" jne.? Onhan tuosta suoraan luettavissa, että matkailu samaan kohteeseen on mielestäsi negatiivinen asia.

Vierailija
39/47 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän mä saan tuossa tutussa kylässä lomasta, kuin jossain hotellissa kaupunkikohteessa. Luonto on maalla upea, ja paikallisten ihmisten kanssa on kiva viettää aikaa. Enemmän mä näistä illanistujaisista tai yhteisistä lounaista nautin, tai vaikka pubitietokilpailusta tai hyväntekeväisyyskävelystä. Tunnen olevani itsekin hetken kyläelämän osa. Kyllä mä käyn myös muualla, mutta ei siellä juuri matkoilla paikallisiin tutustu. Mieluiten kuitenkin matkustan ihmisiä tapaamaan kuin kirkkoja ti linnoja katsomaan. 

Vierailija
40/47 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 22:21"]Ei kaikki välttämättä halua eksotiikkaa ja uusia kokemuksia. Minä tykkäsin nuorena nähdä ja kokea, nyt pienten lasten äitinä haluan hyvän hotellin, meren ja auringon. Aina parempi jos löytyy vielä suomenkielinen lastenkerho ja lihapullia ravintolasta! Ja sitten kun tämä helmi on löytynyt, niin miksipä ei uudestaan samaan paikkaan.
[/quote]

Laitat lapset ulkomailla syömään lihapullia? Ei luoja. Ei taida paella tai katkaravut kelvata edes 15 vuoden päästä, vaan yliprosessoidut lihapullat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä