Mies ei "saa" lapsia nukkumaan ajoissa
En ymmärrä, miksei mieheni priorisoi minua ja pidempää iltaa yhdessä enempää. Kyseessä lasten nukkumaanmenoaika. Pienet lapsemme ovat vielä valveilla, kun mies ei osaa nukuttaa heitä niin aikaisin, että se olisi lapsille hyvä ja että me aikuiset voisimme viettää aikaa kahdestaan.
Minä en nukutustouhuihin enää nykyään osallistu, koska menetän hermoni lasten kanssa niin pienestä. Mies väittää, että jaksaa hoitaa lapset yksin, eli oletan, että hän hyväksyy, etten minä osallistu. Siitä on siis turha puhua tässä ketjussa.
Miki mies nukuttajana katsoo ensin tulosruudun ja sitten alkaa pestä hampaita? Ja tekee kaiken niin myöhään, että koko perhe kärsii? Miksi mies ei voi laittaa lapsia ajoissa nukkumaan? Lapset ovat 5-ja 7-vuotiaat. Heille luetaan myös iltasatu, se pitkittää nukkumaanmenoa.
Meille ei koskaan jää kunnolla kahdenkeskistä aikaa, onko tämä ihan normaalia muissakin lapsiperheissä, joissa äidit laittavat lapset (yksin) nukkumaan tai molemmat yhdessä?
Kommentit (97)
Meillä lapset menevät nukkumaan yleensä klo 20-21 välillä. Jos molemmat ollaan kotona, niin osallistutaan lasten iltatoimiin ja tehdään myös kotityöt yhdessä lasten mentyä nukkumaan. Ehkä kannattaisi vinkata miehelle asiasta tai sitten osallistua itse. Teillä kuitenkin jo isommat lapset, jotka voi kehottaa vaihtamaan yöpuvut hyvissä ajoin itse, käymään wc:ssä jne. Meillä 2- ja 4-vuotiaat, joten etenkin pienemmän iltatouhuissa menee enemmän aikaa.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:27"]
Moneltako ne lapset ovat unessa jos mies laittaa nukkumaan?
[/quote]
Oisko 22-22.30. Varmaan sitten sydäntalven pimeillä ovat jo 21.-21.30. Meillä on onneksi valtaosin 9 aamuja.
ap
Ap, jos sä nyt yhtään meitit tätä asiaa, niin ehkä sun mies ei halua olla sun kanssa kahdestaan illalla. Tiedätkö, en minäkään haluaisi sun viestien kanssa, ensin huolehtia yksin lapsista ja alkaa sitten huomioida sua, joka menet itsekin yhdestä lapsesta. Todennäköisesti sun mies nyt vaan haluaa joskus rauhaa, omaa aikaa, ja kun ei sitä saa, niin ottaa sen katsomalla sitä tulosruutua tms.
Sinä olet tehnyt itsestäsi kotityön, joka pitäisi hoidella vielä senkin jälkeen kun päivän kaikki muut työt on hoidettu. En minä ainakaan sellaista jaksaisi, ja sinä taatusti et jaksaisi itsesi kaltaista puolisoa. Että vähän kohtuullisuutta nyt peliin hei.
No voi helvetti.. Mun mies EI IKINÄ laita meidän 1-vuotiasta nukkumaan, vaan minä hoidan tämän aina. Ehkä voisit vaikka itse osallistua joskus? Mua ainakin suunnattomasti ketuttaa, että toinen ei osallistu.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:32"]
Ap, jos sä nyt yhtään meitit tätä asiaa, niin ehkä sun mies ei halua olla sun kanssa kahdestaan illalla. Tiedätkö, en minäkään haluaisi sun viestien kanssa, ensin huolehtia yksin lapsista ja alkaa sitten huomioida sua, joka menet itsekin yhdestä lapsesta. Todennäköisesti sun mies nyt vaan haluaa joskus rauhaa, omaa aikaa, ja kun ei sitä saa, niin ottaa sen katsomalla sitä tulosruutua tms.
Sinä olet tehnyt itsestäsi kotityön, joka pitäisi hoidella vielä senkin jälkeen kun päivän kaikki muut työt on hoidettu. En minä ainakaan sellaista jaksaisi, ja sinä taatusti et jaksaisi itsesi kaltaista puolisoa. Että vähän kohtuullisuutta nyt peliin hei.
[/quote]
Niinpä, oot ihan oikeassa mahdollisesti. Vitun mies, sanois nyt sitten edes totuuden. Olen hänelle sanonutkin, että et vissiin halua olla mun kanssani? Ei myönnä. Myöntäisi vaan, niin miettisin eroa sitten. Tai ainakin muuten vaan olisi palaute rehellistä.
ap
Temppuileeko ne lapset sitten paljonkin iltaisin kun sanot, että sulta menee hermot? Eikös tuon ikäisille voi sanoa vaikka klo 20.30, että nyt hammaspesulle ja sitten sänkyyn, jossa voidaan hetki vielä lukea kirjaa?
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:33"]
No voi helvetti.. Mun mies EI IKINÄ laita meidän 1-vuotiasta nukkumaan, vaan minä hoidan tämän aina. Ehkä voisit vaikka itse osallistua joskus? Mua ainakin suunnattomasti ketuttaa, että toinen ei osallistu.
[/quote]
Kyllä mäkin hoidin sitä paljon enemmän aiemmin. Meillä mies nyt vaan on sellainen, että haluaa osallistua. Saa mun puolesta hoitaa lapset vaikka yksin. On väittänyt, ettei häntä harmita lapsia hoitaa. Ymmärrän kyllä, että oon kohtuuton miehen näkövinkkelistä, kai sitten, mutta en mä vaan sovi tähän lapsiperhe-elämään, kun ei tästä jää mitään käteen, en voi itse edes telkkaria katsoa, ettei moes räjähdä, kun vain nautiskelen. Todella ristiriitaista, kun kuitenkin hän itse SANOO nauttivansa lastenhoidosta ja tekee sitä mielellään. Varmaan tää on teidän mielestä turhaa marinaa, mutta miksei mies tosiaan voi laittaa lapsia nukkumaan aiemmin? Ei olis PAKKO olla mun kanssa, mutta ois edes talossa RAUHA MAASSA. Ja kyllä mies minunkin kanssani paljon on, mutta hermostuu kyllä, jos mä "toivon" jotakin näihin lastenhoitoon liittyvää.
ap
Joko osallistut itse lasten iltapuuhiin ja hoidatte ne yhdessä tai hyväksyt tämänhetkisen tilanteen. Siinä sun vaihtoehdot.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:35"]
Temppuileeko ne lapset sitten paljonkin iltaisin kun sanot, että sulta menee hermot? Eikös tuon ikäisille voi sanoa vaikka klo 20.30, että nyt hammaspesulle ja sitten sänkyyn, jossa voidaan hetki vielä lukea kirjaa?
[/quote]
No saa niille joka vaihetta sanoa sata kertaa..
ap
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:40"]
Joko osallistut itse lasten iltapuuhiin ja hoidatte ne yhdessä tai hyväksyt tämänhetkisen tilanteen. Siinä sun vaihtoehdot.
[/quote]
Kauheet on kyllä... Eikö tämä ole ihan epäreilua... Haluaisin, että mies nukuttais lapset aikaisemmin.
ap
No mutta ap, jos sua ei homma huvita etkä sinä nukuttamista koskaan tee, niin sullahan on joka ilta sitä "omaa aikaa".
Jos miehelle rytmi on ok ja viihtyy lasten kanssa, niin ettei niillä ole kiire nukkumaan, niin silloin sulla ei ole tähän asiaan kyllä mitään sanomista.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:42"]
[/quote]
Kauheet on kyllä... Eikö tämä ole ihan epäreilua... Haluaisin, että mies nukuttais lapset aikaisemmin.
ap
[/quote]
Mä en kotona viitti siivota, mut mua ärsyttää ku mies siivoo niin huonosti. Ois paljon kivempi kaikille, jos mies viittis siivota kunnolla. Tosi epäreiluu tää!
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:45"]
[/quote]
ap
[/quote]
Mä en kotona viitti siivota, mut mua ärsyttää ku mies siivoo niin huonosti. Ois paljon kivempi kaikille, jos mies viittis siivota kunnolla. Tosi epäreiluu tää!
[/quote]
No mutta eikö?
ap
No mutta ap, jos sua ei homma huvita etkä sinä nukuttamista koskaan tee, niin sullahan on joka ilta sitä "omaa aikaa".
Jos miehelle rytmi on ok ja viihtyy lasten kanssa, niin ettei niillä ole kiire nukkumaan, niin silloin sulla ei ole tähän asiaan kyllä mitään sanomista.
[/quote]
En tajua, miksi mies viihtyy illallakin turhan myöhään lasten kanssa, saa olla JOKA PÄIVÄ lasten kanssa melkein koko päivän.
ap
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:48"]
[/quote]
En tajua, miksi mies viihtyy illallakin turhan myöhään lasten kanssa, saa olla JOKA PÄIVÄ lasten kanssa melkein koko päivän.
ap
[/quote]
Hyvä, että edes isä viihtyy, sinä kun et tunnu viihtyvän.
[/quote]
ap
[/quote]
Ahaa, sää olitkin provo sitten. Noh, pointsit siitä että tunnelataus aloituksessa oli aito. Ihan viihdyttävä ketju. :)
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:49"]
[/quote]
ap
[/quote]
Hyvä, että edes isä viihtyy, sinä kun et tunnu viihtyvän.
[/quote]
No onhan se, mutta viihtyy kohta niin hyvin, että eroan. Haluan miehen enkä katsella miestä joka hoitaa lapsia.
ap
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:50"]
[/quote]
ap
[/quote]
Ahaa, sää olitkin provo sitten. Noh, pointsit siitä että tunnelataus aloituksessa oli aito. Ihan viihdyttävä ketju. :)
[/quote]
Niin siis mies on lasten kanssa kun mä käyn töissä.
ap
Se että mies nauttii lasten kanssa olemisesta ei tarkoita, että sinä voit vetäytyä koko vanhempana olosta. Oletko miettinyt tilannetta lasten näkövinkkelistä? Kuinka sinä helpotat miehesi elämää jos täysi vastuu lapsista on hänellä? Hoidatko kotityöt? Millaista yhteistä aikaa toivot? Jos vastaus on niskahierontaa tms itseesi kohdistuvaa hyvää niin kannattaa varmaan miettiä uudelleen, millainen puoliso haluat olla.
Moneltako ne lapset ovat unessa jos mies laittaa nukkumaan?