Mies ei "saa" lapsia nukkumaan ajoissa
En ymmärrä, miksei mieheni priorisoi minua ja pidempää iltaa yhdessä enempää. Kyseessä lasten nukkumaanmenoaika. Pienet lapsemme ovat vielä valveilla, kun mies ei osaa nukuttaa heitä niin aikaisin, että se olisi lapsille hyvä ja että me aikuiset voisimme viettää aikaa kahdestaan.
Minä en nukutustouhuihin enää nykyään osallistu, koska menetän hermoni lasten kanssa niin pienestä. Mies väittää, että jaksaa hoitaa lapset yksin, eli oletan, että hän hyväksyy, etten minä osallistu. Siitä on siis turha puhua tässä ketjussa.
Miki mies nukuttajana katsoo ensin tulosruudun ja sitten alkaa pestä hampaita? Ja tekee kaiken niin myöhään, että koko perhe kärsii? Miksi mies ei voi laittaa lapsia ajoissa nukkumaan? Lapset ovat 5-ja 7-vuotiaat. Heille luetaan myös iltasatu, se pitkittää nukkumaanmenoa.
Meille ei koskaan jää kunnolla kahdenkeskistä aikaa, onko tämä ihan normaalia muissakin lapsiperheissä, joissa äidit laittavat lapset (yksin) nukkumaan tai molemmat yhdessä?
Kommentit (97)
Ensin ajattelin ap:n olevan itsekäs marttyyriämmä, sitten selkeä provo. Hohhoijaa näitä aloituksia "en halua tehdä mitään, mutta muiden pitää tehdä kaikki ja juuri silloin ja siten kun halua, mutta minua ei saa tuomita"
Tee niille lapsille palvelus ja eroa, anna miehellesi yksinhuoltajuus. Kamalaa lapsille että on äiti joka vihaa. Ennemmin anna miehellesi mahdollisuus löytää sellainen kumppani jonka kanssa saavat lapset kasvatettua tasapainoisiksi aikuisiksi.
Entä jos sä kuitenkin vaan eroaisit? Jos kerta mikään ei sua tyydytä tilanteessa, etkä nää mitään onnellista asiaa nykyhetkessä, niin miksi olla siinä?
Mies ehkä tajuaa masennuksesi ja siksi ei itse uskalla erota, vaikka käytöksestään päätellen ei myöskään nauti olosta sun kanssa.
Teet samalla palveluksen lapsillesi. Niiden ei varmasti ole hyvä olla kodissa, jossa toinen vanhempi kokee ne sietämättömiksi.
Ota ja lähde. Se on hyväksi kaikille.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 08:24"]Ensin ajattelin ap:n olevan itsekäs marttyyriämmä, sitten selkeä provo. Hohhoijaa näitä aloituksia "en halua tehdä mitään, mutta muiden pitää tehdä kaikki ja juuri silloin ja siten kun halua, mutta minua ei saa tuomita"
[/quote]
jatkan vielä! Ja kun muuta ei keksinyt niin masennuskortti pöytään, keskivaikeasta masennuksesta olen itsekin kärsinyt ja ap provollaan halventaa masentuneita..
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 08:25"]
Entä jos sä kuitenkin vaan eroaisit? Jos kerta mikään ei sua tyydytä tilanteessa, etkä nää mitään onnellista asiaa nykyhetkessä, niin miksi olla siinä? Mies ehkä tajuaa masennuksesi ja siksi ei itse uskalla erota, vaikka käytöksestään päätellen ei myöskään nauti olosta sun kanssa. Teet samalla palveluksen lapsillesi. Niiden ei varmasti ole hyvä olla kodissa, jossa toinen vanhempi kokee ne sietämättömiksi. Ota ja lähde. Se on hyväksi kaikille.
[/quote]
Alan nyt vasta itsekin tajuta, miten tyytymätön olen. Se tuntuu kauhealta. En ole kauheasti tuonut tyytymättömyyttäni keskusteluihin, eihän mulla ole ollut (mielestäni, ehkä oon väärässä) varaa paljon vaatia, eli koen, etten oo vaatinut paljon. Oon ajatellut, että olla tyytymätön on rikos. Sitä ei saa olla. Mutta eihän se ns. maton alle lakaisemalla katoa. Mies sanoi äsken, ettei hän nyt mitenkän paljon tee. (siis lasten hoitoa). Mutta mä olinkin ärsyyntynyt tuohon aikataulutukseen. En tiedä onko miehellä asioita, joita ei sano, ja miksi ei sano ja mitä ne olisivat, jos sanoisi. Tai siksi se ei aina sano, että mä raivostun :/ Mutta en sitten edes tiedä, mihin hän on tyytymätön. Tosin ei mun voimavaroilla (hyvä että pärjään itseni kanssa) niitä varmaan paljon kuntoon laitettaisi. Jos nyt jotain on.
ap
82 jatkaa, Herää ap! kyse ei ole väärästä miehestä, kerrot itse olevasi "väärässä elämässä", eli tällä kertaa vika on vain ja ainoastaan sinussa.
.
Tee asialle jotain! Hae ammattiapua, selvitä pääsi, päätä mitä haluat elämältä. Ilmeisesti perhe-elämä ei vain ole sinua varten, jos se ei kiinnosta niin vaihtoehtoja on.
.
Itse en tuommoista ruikuttajaa katsoisi pidemmän päälle jos ei edes yrittäisi muuttua,niin tasan saisi tuvasta lähteä.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 08:26"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 08:24"]Ensin ajattelin ap:n olevan itsekäs marttyyriämmä, sitten selkeä provo. Hohhoijaa näitä aloituksia "en halua tehdä mitään, mutta muiden pitää tehdä kaikki ja juuri silloin ja siten kun halua, mutta minua ei saa tuomita" [/quote] jatkan vielä! Ja kun muuta ei keksinyt niin masennuskortti pöytään, keskivaikeasta masennuksesta olen itsekin kärsinyt ja ap provollaan halventaa masentuneita..
[/quote]
Miten niin? Miten mä mielestäsi en ole masentunut? Tosin on totta, että kun koin, että masennukseni (ja syyt, tunteet siihen) parani ja hävisivät, niin en ole enää sen jälkeen kokenut itseäni samalla tavalla toivottomaksi ja masentuneeksi, kuin silloin aiemmin. Eli vaikka mulla on nytkin vaikeita tunteita ja olotiloja vaikka muille jakaa, niin oon miettinyt, että en tunne itseäni kliinisessä merkityksessä "masentuneeksi". Ja sehän on tietty hyvä.
ap
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 08:33"]
82 jatkaa, Herää ap! kyse ei ole väärästä miehestä, kerrot itse olevasi "väärässä elämässä", eli tällä kertaa vika on vain ja ainoastaan sinussa. . Tee asialle jotain! Hae ammattiapua, selvitä pääsi, päätä mitä haluat elämältä. Ilmeisesti perhe-elämä ei vain ole sinua varten, jos se ei kiinnosta niin vaihtoehtoja on. . Itse en tuommoista ruikuttajaa katsoisi pidemmän päälle jos ei edes yrittäisi muuttua,niin tasan saisi tuvasta lähteä.
[/quote]
Miten niin ei ole väärä mies, minulle on, lapsille ei. Lapsille on hyvä mies ja isä ja halusin sen niin. Mutta itselleni en miehestä voinut saada paljonkaan masentuneena seksihaluttomana naisena. Nyt oon muuttunut enkä valitsisi miestäni enää nykyään. Kauhea sanoa. Todella kauheaa.
ap
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 08:39"]
82 jatkaa, Herää ap! kyse ei ole väärästä miehestä, kerrot itse olevasi "väärässä elämässä", eli tällä kertaa vika on vain ja ainoastaan sinussa. . Tee asialle jotain! Hae ammattiapua, selvitä pääsi, päätä mitä haluat elämältä. Ilmeisesti perhe-elämä ei vain ole sinua varten, jos se ei kiinnosta niin vaihtoehtoja on. . Itse en tuommoista ruikuttajaa katsoisi pidemmän päälle jos ei edes yrittäisi muuttua,niin tasan saisi tuvasta lähteä.
[/quote]
Miten niin ei ole väärä mies, minulle on, lapsille ei. Lapsille on hyvä mies ja isä ja halusin sen niin. Mutta itselleni en miehestä voinut saada paljonkaan masentuneena seksihaluttomana naisena. Nyt oon muuttunut enkä valitsisi miestäni enää nykyään. Kauhea sanoa. Todella kauheaa.
ap
[/quote]
En siis seksiin. Muuten kävis kyllä. Mutta seksuaalisesti en nauti miehestä, on väärä. Ja sitten kun mieskin vielä mieluummin hoitelee lapsia kuin minua niin ei tilannetta paljon auta. Nykyisin valitsisin vela-suhteen, jossa molemmilla omat asunnot.
ap
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 08:41"]
[/quote]
ap
[/quote]
En siis seksiin. Muuten kävis kyllä. Mutta seksuaalisesti en nauti miehestä, on väärä. Ja sitten kun mieskin vielä mieluummin hoitelee lapsia kuin minua niin ei tilannetta paljon auta. Nykyisin valitsisin vela-suhteen, jossa molemmilla omat asunnot.
ap
[/quote]
Niin, terveessä, normaalissa parisuhteessahan mies tosiaankin "hoitaa" vaimoaan... JOS tämä on totta, niin on kyllä lapsellisin ja epäkypsin nainen, josta olen ikinä kuullut...
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 08:49"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 08:41"]
[/quote]
ap
[/quote]
ap
[/quote]
Niin, terveessä, normaalissa parisuhteessahan mies tosiaankin "hoitaa" vaimoaan... JOS tämä on totta, niin on kyllä lapsellisin ja epäkypsin nainen, josta olen ikinä kuullut...
[/quote]
Niin? Aika usein täällä kuulee puhuttavan toisen hoitelusta. En mä miestä ase ohimolla pakota mua hoitelemaan, mutta en vain ole tyytyväinen, että mieluummin nukuttaa lapsia.
ap
Ja siis seksissä mulle riittää läheisyys ja se mitä mies haluaa, ei tartte sen enmpää "hoidella".
ap
Voisitte kokeilla asumuseroa jonkin aikaa, että lapset miehellä ja sinä keräilet itseä rauhassa ja katsoa, että miten se vaikuttaa teidän perheeseen?
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 10:23"]
Voisitte kokeilla asumuseroa jonkin aikaa, että lapset miehellä ja sinä keräilet itseä rauhassa ja katsoa, että miten se vaikuttaa teidän perheeseen?
[/quote]
Se voisi olla yksi ratkaisu. Jos rahatilanne antaa myöten, niin sitten. Nyt lainakin lyhennysvapaalla, eli ei mahdollista.
ap
Jos sinä et kerran suostu ilta- ja nukutusjuttuihin, mielestäni sun on turha valittaa, anna miehen tehdä tavallaan.
5v ja 7v osaa nukahtaa nukuttamatta! Pisut, pesut, hali ja pää tyynyyn.
No sun mies edes laittaa lapset nukkumaan. Mun mies notkuu illat ABC:llä lasten nukkumaanmenosta siihen asti että minäkin nukun. Näin on menty tämä vuosituhat.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:22"]
Jos sinä et kerran suostu ilta- ja nukutusjuttuihin, mielestäni sun on turha valittaa, anna miehen tehdä tavallaan.
[/quote]
Niin, mutta miksi mies ei HALUA tehdä niitä aikaisemmin? Mikä järki on jaluta valvottaa lapsia? Olen kysynyt tärä mieheltä, enkä saa vastausta. Mulle sopis, että lapset ois unessa jo kello 21. Eikö vanhemmat aina haluakaan illan itselleen? Mä ainakin haluan. En ym-mär-rä, miksi mies pilaa illat tällä. Ja mies ei käy edes töissä, luulisi jaksavan aloittaa ne valmistelut ajoissa.
ap
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:26"]
5v ja 7v osaa nukahtaa nukuttamatta! Pisut, pesut, hali ja pää tyynyyn.
[/quote]
Niin, ja tämäkin. Mutta ei meillä MIEHEN mielestä. Mulle sopis kyllä jo lasten tässä iässä. Oon valinnu väärän miehen...
ap
No niin, nyt esikoinen huusi miehelle: ole hiljaa ja laitaa tää takaisin tuohon! (vessassa) Miksi lapsi huutaa? Mä vihaan olla kotona... Lapset kai reagoi tähän mun oloon, joka tekee heistä sellaisia, ettei heidän kanssaan ole kiva puuhailla. Haluttaa kuulausi kuukaudelta vain vähemmän. Siis minua. Poika on ärsyttävän hermoheikko kiukkuaja. Nuorempi on onneksi aika erilainen, mutta liian omavaltainen.
ap