Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko 16-vuotias tyttö muuttaa yhteen 20-vuotiaan kanssa?

Vierailija
26.08.2015 |

Siis kyseessä seurustelusuhde. Olen aivan loppu tytön kanssa. Hänen isänsä lähti ja jätti minut pienituloisena yksinhuoltajana huolehtimaan täysin tytöstä. Isänsä ei edes tapaa tätä saati maksa elareita. Kelan kautta tulee joku 140 euroa kuusswa, jotka menee isänsä ulosottoon. Isänsä siis löysi uuden naisen 18 vuoden jälkeen ja jätti minut tähän tilanteeseen. Tyttö on katkera kaikesta, mutta niin olen minäkin. Ei ole voimia kuunnella hänen teiniangstejaan kaiken surun keskellä.

Mitä laki sanoo? Mitä rahoja hän saisi, jos tuo mieskin on opiskelija? Jos vuokraisivat yhdessä jonkun asunnon, vai olisiko mahdollista?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 19:34"]Voi muuttaa, opintotukea ei saa ennen kuin on 17 ja silloinkin se riippuu vanhempien tuloista (kuten koko lukion/amiksen ajan kun on alle 20), toimeentulotukea ei saa ennen kuin on 18.
[/quote]

Täh, onko tähän tullut joku muutos? Mä ainakin sain opintotukea 16-vuotiaana, kun aloitin opiskelut.

Vierailija
22/23 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan vain sanoa, että oli todella rumaa sinulta vähätellä hänen pahaa oloaan "teiniangsteina". Koita ymmärtää ettet ole ainoa, joka kärsii ja että hänenkin tunteensa, mietteensä ovat täysin oikeutettuja, yhtä "arvokkaita" kuin sinunkin. Niille ei pitäisi antaa vääränlaista stigmaa kuittaamalla ne teiniangsteiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muutin 16-vuotiaana 19-vuotiaan poikaystäväni kanssa vuokralle.
En tosin maksanut mitään (vuokraa) koska en saanut tukia. Tein töitä koulun ohella hyllyttäjänä.

Ei kestänyt se suhde. Onneksi.