Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytys käyntiin, miten?

Vierailija
26.08.2015 |

Raskausviikkoja kasassa aivan riittävästi, laskettu aika tuli ja meni. Ensi tiistaina synnytys käynnistetään, jos ei sitä ennen spontaanisti käynnisty. En haluaisi päätyä käynnistykseen, joten heitelkäähän kokemuksia siitä, mikä teillä on mahdollisesti saanut synnytyksen käynnistymään. Tai onko jollain päädytty jatkamaan raskautta vielä yliaikaiskontrollin jälkeenkin, jos mitään erityistä syytä käynnistykseen ei ole ollut?

Enkä hae nyt mitään takuuvarmoja keinoja saada synnytys käyntiin, tiedän ettei moisia ole. Lähinnä kaipaan vertaistukea ja ajatusten vaihtoa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sellainen keino oikeasti olisi, ei kukaan olis raskaana varmaan yli 38 vkoa.

aika.

Vierailija
2/22 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kolme S:ää? Sauna, seksi ja siivous.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 16:21"]jos sellainen keino oikeasti olisi, ei kukaan olis raskaana varmaan yli 38 vkoa.

aika.
[/quote]

Kuten sanoin, en hae sitä takuuvarmaa keinoa, koska sellaista ei ole :)

Kellään kokemusta siitä, että raskauden "annettaisiin" jatkua, vaikka viikkoja olisi kasassa se 42?

Vierailija
4/22 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olet kokeillut?

Vierailija
5/22 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla käynnistys edessä maanantaina ja ahdistaa valmiiksi jo.. Huonoja kokemuksia vain! Joka hemmetin ilta toivon, että josko se nyt ensi yönä tai huomenna ja mitään ei tapahdu. Supistelee ja on vaikka mitä ennakoivia tuntemuksia, mutta nekin taitaa johtua vain tästä helteestä..

Vierailija
6/22 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen puolestani lukenut, että siivous ja kaikenlainen höösäys ja stressaus vaan pitkittää synnytyksen alkamista. Tärkeintä nyt on vaan _rentoutua_. Pötköttää, saunoa, lukea, kuunnella rentouttavaa musiikkia, mitä tahansa mikä saa kropan rentoutuneeksi. Kyllähän se maalaisjärjellä aateltuna kuulostaa loogiselta, että synnytys käynnistyy kun kroppa kokee olevansa hyvissä voimissaan ja levännyt, eikä niin että on siivouksesta puhki. 

Vierailija
7/22 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa oikea toimiva keino on rauhoittuminen ja rentoutuminen. Synnytys lähtee käyntiin, kun olet rebtounut ja vauva aistii sen. Ei halua syntyä stressin keskelle. Toki voit lähteä lenkille, mutta sen jälkeen rentoutuminen ja vaikka sinne saunaan, orgasmi, joogaat, jalkahieronta tms.

Jaloissa on tosin jotain akupunktiopisteitä, joista on apua. Suostuvat käynnistämään synnytystä 38 viikolta eteenpäin. Kannattaa googlettaa "akupunktio raskaus".

Vierailija
8/22 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota rennosti. Mulle sanottiin, että yleensä alkaa syntyä juuri ennen yliaikaiskontrollia. Mulla meni 10 päivää yli nuorimmasta. Mun tyyli on ottaa rennosti, että jaksaa sitten synnyttää. En kannata mitään hikilenkkejä just siks. Sain vaan paikat kipeiks ja turhia supistuksia (ei avaavia). Tsemppiä loppiraskauteen! Pian teillä nyytti sylissä!

Vierailija
9/22 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 16:37"]Ainoa oikea toimiva keino on rauhoittuminen ja rentoutuminen. Synnytys lähtee käyntiin, kun olet rebtounut ja vauva aistii sen. Ei halua syntyä stressin keskelle. Toki voit lähteä lenkille, mutta sen jälkeen rentoutuminen ja vaikka sinne saunaan, orgasmi, joogaat, jalkahieronta tms.

Jaloissa on tosin jotain akupunktiopisteitä, joista on apua. Suostuvat käynnistämään synnytystä 38 viikolta eteenpäin. Kannattaa googlettaa "akupunktio raskaus".
[/quote]

Mulla siis kaksi synntystä takana ja vaikka miten jumppasin, ei tapahtunut mitään. Vasta kun pakkasin kamoja sairaalaan menossa käynnistykseen ja olin jo luovuttanut, lähti synnytys käyntiin.

Vierailija
10/22 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 16:32"]Mitä olet kokeillut?
[/quote]

En vielä mitään tavoitteena saada synnytys käyntiin, mutta ihan tavalliseen arkeen kuuluvat kyllä kolme ässää (sauna, seksi, siivous) ja neljättäkin eli shoppailua on tullut harrastettua. Kävelyllä tulee käytyä päivittäin, kuutisen kilometriä kerrallaan. Vauhti tosin on naurettavaa matelua ja vaappumista, hiki tulee lähinnä tuskanhien muodossa.

Supistuksia on ollut joka yö jo kolmisen viikkoa, mutta eivät säännöllisty eivätkä ole "tarpeeksi voimakkaita". Edellisessä sisätutkimuksessa olin 2cm auki ja kaulaa vähän, mutta pehmeää. Limatulppakin on ehtinyt irrota jo useampaan kertaan, vatsa ollut sekaisin miltei koko kolme viikkoa, minkä yöllisiä supistuksia on ollut...

Vaan kun se lopullinen vauhtiin pääsy jostain syystä puuttuu.

Vierailija
11/22 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle on tehty käynnistys kaks kertaa. parempi sekin kuin piiiiitkä odotus. sitä on jo niin kypsä siinä vaiheessa että kestää melkeen mitä vaan :)

Vierailija
12/22 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan se sitten yritettävä vain ottaa rennosti ja "nollata" päästä kaikki ylimääräinen? Harmillisen stressaava elämäntilanne tällä hetkellä, kieltämättä. Voisiko siis tosiaan olla ihan vain korvien välistä kiinni?

Vierailija
13/22 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai niitä keinoja ole...mutta spermahan kypsyyttää kohdunsuuta, joten sitä kannattaa kokeilla. Itsellä käynnisti synnytyksen muutama tunti seksin jälkeen, käynnistysaika olisi ollut aamulla. Tai ainakin niin haluan uskoa :)

Vierailija
14/22 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikkien paikalla olevien synnytys siis päädytty käynnistämään sen 42 viikon täytyttyä?

Vierailija
15/22 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 14 olisi ollut käynnistysaika rv 40+0 lapsiveden vähyyden takia, mutta synnytys siis käynnistyi edellisenä yönä....

Vierailija
16/22 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

42+4 ja 42+2 synnyttänyt. Vauva tarvitsee vielä aikaa syntyäkseen, anna olla rauhassa.

Vierailija
17/22 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha sitä käynnistystä on pelätä. Parempi vain että käynnistys aloitetaan silloin rv 41+5 paikkeilla eikä pidemmälle enää odotella koska käynnistyksen aloituksesta voi mennä vielä monta päivää vauvan syntymään. Minulla meni 3 pv. Mutta ei mitenkään huonoja fiiliksiä jäänyt siitäkään, pitkästytti vain.

Vierailija
18/22 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolla ajelu (kyydissä olo) aiheutti itselleni säännöllisiä kipeitä supistuksia ja kävin vielä sairaalastakin ajelulla että vauhdittui. Tuli n 5 min välein autossa. Ensi kerralla taidan matkustaa vähän kauemmas synnyttämään :D tsemppiä!

Vierailija
19/22 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 16:55"]Ei kai niitä keinoja ole...mutta spermahan kypsyyttää kohdunsuuta, joten sitä kannattaa kokeilla. Itsellä käynnisti synnytyksen muutama tunti seksin jälkeen, käynnistysaika olisi ollut aamulla. Tai ainakin niin haluan uskoa :)
[/quote]

Ei ei ei! Jos ap:lta on limatulppa irronnut niin ei enää seksiä!

Vierailija
20/22 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 17:03"]42+4 ja 42+2 synnyttänyt. Vauva tarvitsee vielä aikaa syntyäkseen, anna olla rauhassa.
[/quote]

Kuinka isoina syntyivät?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme