Tiet ihan järkyttävässä kunnossa! Kuka korvaa kun auton pohja menee puhki?
Koko ajan raapii polanteisiin, kökköihin ja kuoppiin.
Kommentit (51)
Ota ne madallukset pois siitä Bemaristasi.
Tiepäällysteiden kuntoa koskevat huomiot, kuten kuopat, reiät, tiellä oleva vesi, tielle kaatunut puu tai liukkaus, kannattaa ilmoittaa Tienkäyttäjän linjalle soittamalla numeroon 0200 2100 (24 h/vuorokaudessa).
Mitenkähän pitkään pitää metallia hinkata jääpalalla että siihen saa reiän?
Autosi ohjekirjassa on maavara ja nousukulmat, tutustu niihin äläkä törmäile, muoviosat ei tosiaan puskurissa sitä kestä.
Siis on kyse jäästä, ei niinkään tien vaurioista.
Madalla vähän lisää sitä kippoasi. ja ihan itse maksat jos autosi särjet.
Hyvä kysymys, ensin pitää selvittää tien ylläpitäjä, että onko vastuunalaisia, ja heti vaurion tultua ilmi muistaa ottaa aiheuttajasta ja aiheutetusta todenteet ja olla sitten yhteyksissä. Mammapalsta auttaa ja tukee.
Pitää ostaa auto joka soveltuu Suomen olosuhteisiin. Toyota land cruiser tai vastaava.
BMW ym vastaava soveltuu saksan bahnalle.
Mielestäni teiden kunnosta voitaisiin säästää paljon enemmän. Maanteille 50 nopeusrajoitus. Säästäisi luontoa, eläimiä ja ihmishenkiä.
Kyllä meidänkin seudulla tiet ovat aivan järkyttävässä kunnossa.
Ihan tavallinen Ford Fiestakin in montakertaa saanut pohjakosketuksen, vaikka ajaa kuinka hiljaa.
Ja kaikkein surkuhupaisinta, että maksetaan jatkuvasti kaupungille tienhoitomaksua! Ja teitä ei siis juurikaan hoideta.
Vierailija kirjoitti:
Tiepäällysteiden kuntoa koskevat huomiot, kuten kuopat, reiät, tiellä oleva vesi, tielle kaatunut puu tai liukkaus, kannattaa ilmoittaa Tienkäyttäjän linjalle soittamalla numeroon 0200 2100 (24 h/vuorokaudessa).
Tähänkin löytyy kuulemma poikkeus eli jos väylä kuuluu kaupungin/kunnan (ei siis valtion) vastuulle niin pitää soittaa ko. kaupungin vastaavaan numeroon...jonka saa ehkä kaivettua sieltä heidän www-sivuiltaan...ja sitten se on auki tyyliin ma-ke klo 9-11.
Valtiolle siis kuuluvat ainoastaan valtaväylät.
Vierailija kirjoitti:
Äänestä PS, ainoa puolue joka ei halua korottaa autoilun verotusta koska vain 20% niistä 8 miljardista autoilun veroista käytetään oikeasti autoiluun kuten tienhoitoon.
Sinä olet itse tilannut huonot tiet jos äänestät muuta kuin ainoaa autoilijaa puolustavaa puoluetta.
PS on valeoppositio ja ihan samalla tavalla globalistien asialla kuin muutkin perinteiset puolueet. PS on sitä varten olemassa, etteivät kansallísmieliset ymmärtäisi äänestää aidosti kansallísmielisiä tahoja.
Itse en äänestä lainkaan.
Mun on pitänyt ajaa kotiin kiertotietä, meidän kotikulmat on niin kamalassa kunnossa juurikin jäisten urien, tosi korkeiden polanteiden ja sitten taas syvien jääkuoppien takia. Pohja ottaa kiinni vaikka miten kikkailisi, välillä on joutunut koukkimaan pyörätien kautta.
Suomi on varakas maa joidenkin mielestä, omiin menoihin ei vaan tahdo rahaa riittää. No eihän syrjäseudulla kenenkään tarvitse asua, joidenkin mielestä.
Taitaa kohta Venäjälläkin olla parempi tiestö.
Mutta hei Suomi on maailman onnellisin maa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänestä PS, ainoa puolue joka ei halua korottaa autoilun verotusta koska vain 20% niistä 8 miljardista autoilun veroista käytetään oikeasti autoiluun kuten tienhoitoon.
Sinä olet itse tilannut huonot tiet jos äänestät muuta kuin ainoaa autoilijaa puolustavaa puoluetta.
PS on valeoppositio ja ihan samalla tavalla globalistien asialla kuin muutkin perinteiset puolueet. PS on sitä varten olemassa, etteivät kansallísmieliset ymmärtäisi äänestää aidosti kansallísmielisiä tahoja.
Itse en äänestä lainkaan.
Äänestä VKK!
Mitäs ehdotat tilanteen korjaamiseen? Sitä umpijäätä ei aura-autotkaan saa poistettua.
Onpa taas erikoisia vastauksia. Nää tiet on ihan todellinen ongelma.
Ajapa tarpeeksi hitaasti.