Te, joita tuijotetaan usein. Mistä luulette sen johtuvan?
Mistä arvelet pitkien katseiden johtuvan?
Itse näytän rekkalesbolta, tai sanoisinko siistiltä, mutta hyvin maskuliiniselta naiselta. Pukeudun mielestäni tyylikkäisiin miesten vaatteisiin. Joskus näytän nuorelta mieheltä. Ihmiset tuijottaa varmaan, kun eivät saa sukupuolesta selvää, tai sitten ihmettelevät rekkalesboa tai mahdollisesti homoa. Mun sukupuolta ja suuntautumista on selvästi hauska pohtia. Lähinnä naiset katsovat joskus pitkään silmiin, flirttaillen. Piristää aina, eli jatkakaa toki. Hymyjäkin saan, ja ne lämmittää. Jos liikun jonkun naisellisen nätin tytön kanssa, etenkin keski-ikäisillä miehillä on outo tapa katsoa ensin tyttöä ja sitten tuijottaa mua jotenkin haastavasti (välillä siskoja ja naiskavereita muuten kyrpii, kun mun kanssa ei voi mennä minnekään kahdestaan ilman, että luullaan pariskunnaksi). Mutta joo, luulen herättäväni huomiota enemmän kuin ihmiset keskimäärin.
Älkää nyt ymmärtäkö tätä niin, että itken tässä "kurjaa" kohtelua. Mietin vaan, millaiset ihmiset yleensä herättää huomiota, ja millaista se sitten on.
Kommentit (80)
Minua tuijotetaan luullakseni paristakin syystä. Asun pienehkössä kaupungissa. Olemme miesystäväni kanssa yhdet niistä harvoista julkihomoista tällä paikkakunnalla, joten saahan sitä katseita esimerkiksi liikkuessani miesystäväni kanssa kaupungilla pariskuntana (emme harrasta juurikaan julkisia rakkaudenosoituksia, mutta kyllähän sen käytöksestä toista kohtaan huomaa). Sitten saan katseita yksinollessanikin, kun minut muistetaan sinä homona. Lisäksi olen kai suht. persoonallisen näköinen mies niin kasvoistani kuin pukeutumiseltanikin. Lähes jokaiselta uudelta tuttavuudelta saan jossain vaiheessa kuulla olevani hyvin kaunis. Tämä on jokseenkin hämmentävää, mutta imartelevaa toki.
No mä tiedän ihan tasan tarkkaan, että mua tuijotetaan. Kärsin tourettesta, eli päästän omituisia äännähdyksiä vähän väliä (kirkaisen, mumisen, toistelen ääneen jotain sanaa). Inhoan sitä. Toivoisin olevani normaali. Ja ei, en kiroile tai puhu rumia. Kaikilla tourette ei oireile sillä tavalla.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 19:20"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 19:19"]Erityisesti turkkilaiset jää joskus tuijottaan niin näkyvästi, että se on koomista, laittautumisen tasosta riippumatta.
En ole ihan varma mistä se johtuu. Ainoa epätavallisempi asia jonka keksin itsestäni, on se että olen jopa kalpeita suomalaisia kalpeampi. [/quote] Heti kun mainitsit turkkilaiset, ajattelin, että olet varmasti tosi vaalea.
[/quote]
Joo, iho tosiaan on, mutta hiukset ei.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 18:57"]Mä haluaisin tietää, miksi minua tuijotetaan. Omasta mielestäni olen ihan tavallisen näköinen, en kaunis mutten mitenkään hirveän rumakaan, en laiha enkä lihava. Mulla on yleensä mustat farkut ja joku t-paita + tennarit, tukka ponnarilla. Ei siis luulisi että pistän millään tavalla silmään kadulla?! Mut en tiiä, kai nykyään pitäisi olla sit niin saatanan laitettu ja aina just sen hetkiset massamuotivaatteet päällä, ettei vastaantulijat tiputtaisi silmiään päästään et miten joku kehtaakin pukeutua noin ja lähteä kotoa ilman pakkelikerrosta. Mä en vaan keksi, minkä muun takia minua tuijotettaisiin, kuin sen että pukeudun rennosti enkä jaksa tälläytyä päivittäin, joten näytän kai sitten jotenkin pöyristyttävältä.
[/quote]
Mulla on sama paitsi että meikkaan, mutta teen ihan perusmeikin en mitään sotamaalausta. Vaatteet on ihan rennot ja siistit.
Koska punastelen vittu koko ajan :(
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 19:21"]Minua tuijotetaan luullakseni paristakin syystä. Asun pienehkössä kaupungissa. Olemme miesystäväni kanssa yhdet niistä harvoista julkihomoista tällä paikkakunnalla, joten saahan sitä katseita esimerkiksi liikkuessani miesystäväni kanssa kaupungilla pariskuntana (emme harrasta juurikaan julkisia rakkaudenosoituksia, mutta kyllähän sen käytöksestä toista kohtaan huomaa). Sitten saan katseita yksinollessanikin, kun minut muistetaan sinä homona. Lisäksi olen kai suht. persoonallisen näköinen mies niin kasvoistani kuin pukeutumiseltanikin. Lähes jokaiselta uudelta tuttavuudelta saan jossain vaiheessa kuulla olevani hyvin kaunis. Tämä on jokseenkin hämmentävää, mutta imartelevaa toki.
[/quote]
Sitä muuten päätyy helposti aika tunnistettavaksi hahmoksi tiettyjen ominaisuuksien kanssa. Mäkin olen kasvoiltani persoonallinen ja kuulemma androgyynin kaunis/komea. Ihmiset mainitsee tuosta melein aina mullekin jossain vaiheessa. Todella hämmentävää, kun porukka alkaa uskoutua tuosta. kai naama sitten jää mieleen. Väkivallan uhkaakin on muuten ollut, ja pieniä vammoja on tilanteiden edetessä tullut, mutta ilmeisesti olen kuitenkin tehnyt tämän lähiön kuspäihin sellaisen vaikutelman, että kunnioittavat jonkin verran. Toivottavasti sä olet selvinnyt ilman fyysisiä selkkauksia.
Ap
Mua tuijotetaan aika usein, veikkaan että johtuu näkyvistä ja isoista tatuoinneistani sekä suomalaisesta ''massasta'' erottuvasta pukeutumistyylistäni. Talvena tuijotettiin myös selkeästi sen takia että olin niin laihassa kunnossa, nyt kesällä olen saanut kiloja niin en herätä enää sillä tavalla huomiota. Ja olen nainen.
Mulla muuten sama, että naisellisten tyttöystäväkandidaattien kanssa liikkuessa keski-ikäiset miehet katsovat jotenkin haastavasti :-D johtuneekohan siitä että käsipuoleni eivät näytä stereotypisilta lesboilta. Enpä tosin minäkään täysin mutta enemmän kuitenkin.
Ehkä säälistä vilkaistaan.
Mutta jos menee jollekin vieraalle pikkupaikkakunnalle, niin silloin takuulla TUIJOTETAAN.
Kai minä olen hyvännäköinen sitten *punastuu*. Tai kun sellaista sanotaan... Käytän myös näyttäviä vaatteita, paljetteja, kuvioita jne.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 19:27"]Isot rinnat : /
[/quote]
Itse olen taas aina ihmetellyt, miksi minun rintojani ei tuijoteta melkein koskaan vaikka nähtävästi muiden tuijotetaan. Kuppikokoni on 70I.
Olen ruma ja mulla on pienet tissit.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 19:44"]Mua tuijotetaan aika usein, veikkaan että johtuu näkyvistä ja isoista tatuoinneistani sekä suomalaisesta ''massasta'' erottuvasta pukeutumistyylistäni. Talvena tuijotettiin myös selkeästi sen takia että olin niin laihassa kunnossa, nyt kesällä olen saanut kiloja niin en herätä enää sillä tavalla huomiota. Ja olen nainen.
Mulla muuten sama, että naisellisten tyttöystäväkandidaattien kanssa liikkuessa keski-ikäiset miehet katsovat jotenkin haastavasti :-D johtuneekohan siitä että käsipuoleni eivät näytä stereotypisilta lesboilta. Enpä tosin minäkään täysin mutta enemmän kuitenkin.
[/quote]
Haa! Tiesin, etten voi olla ainoa, jota keski-ikäiset äijät katsoo haastavasti. Mitähän ne mahtaa miettiä. Ehkä se on näitä "ne vie meidän naiset!" -juttuja.
Ap
Kesällä on muuten huvittavaa, kun ihmiset aurinkolaseissaan kuvittelevat, että nyt voin tuijottaa kaikkia huomaamatta. Ehkä nää kyylääjät eivät tajua kääntävänsä päätäkin samalla kun seuraavat katseellaan jotakuta. Tai kun aurinkolasien suojissa salaa skannataan jotakuta päästä varpaisiin niin liike tulee niskasta asti :D
Pukeudun aika erilailla kuin muut, mulla on tosi naisellinen, mutta ei tyrkky tyyli. Olen usein aika näyttävän näköinen. Viimeksi tänään joku ukko sanoi kadulla että onpas siinä kaunis nainen. En tiedä olenko kaunis, mutta pukeudun kauniisiin vaatteisiin. Toisaalta mua on tuijotettu ihan työvaatteissakin että en tiedä mistä johtuu. Ja mulla on kans tällanen todella androgyyni kaveri, jolla lyhyet hiukset ja todella vaikea määritellä sukupuolta ja kaikki luulevat meitä aina pariskunnaksi. Kiva mennä baariin kun miehet kysyvät ollaanko pari vai saako lähestyä. :)
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 18:53"]
Mietin juuri tänään samaa kun olin yhdessä koulutuksessa ja moni osallistujista antoi vähän väliä katseensa kiertää ympäri salia (olimme asettuneet niin että jokaisen näki) ja jäädä minuun. Mutta enpä tiedä mikä sitten on usein ja mikä vähän, katseista siis? Nuo osallistujat olivat miehiä ja naisia, ihan kaiken ikäisiä.
Mitenkään huomiotaherättävä en tietääkseni ole, ihan siisti perusvaatetus, tukka ponnarilla ja silmälasit.
[/quote]
Minua katsotaan usein. Vaikkapa esim. koulutuksissa kouluttaja tuntuu välillä puhuvan yksistään minulle.
Mutta se johtuu minusta itsestäni. Pidän yleensä puhujaan katsekontaktia ja olen sen näköinen (ilmeisesti) että asia kiinnostaa minua. Muutenkin katselen ihmisiä ympärilläni. Useimmat tuntuvat välttelevän avointa katsekontaktia. Katse käännetään heti pois kun katseet kohtaavat.
Luennoillla, kun itse olen puhujana, useimmat ihmiset tuijottavat tiukasti pöytään eivätkä vahingossakaan vilkaise puhujaan, kuin peläten, että kohta tuo kysyy multa jotain, jos katson puhujaan päin. Jos joukossa on joku, joka katsoo minuun puhujana, niin helposti tulee osoitettua puhe hänelle. Toisaalta, koska tiedostan tämän, pyrin välttämään yhdelle tai muutamille puhumista ja kierrätän katsettani henkilöstä toiseen, salin laidalta toiselle. Välillä, jos yleissössä kaikki ovat sellaisia, että eivät ota mitään kontaktia, ottaa välillä päähän, kun ei tiedä, kuunteleeko kukaan.
Joskus on tullut itselleni kiusallisia tilanteita kun olemme yritysvierailulla niin että pomojani on mukana. Pomot ovat ujoja tai urpoja nörttejä ja eivät ota kontaktia isäntien edustajaan. Minä sitten joudun ikään kuin tuuraamaan pomoja ja johdan joukkoa ja kyselen isänniltä sitä sun tätä. Pomoille tää kai sopii (jotkut jopa ehdottaa, että hoida sä puhuminen kun se sulta sujuu), vaikka isännät selvästi ihmettelevät. Mutta en kestä sitäkään, että kukaan ei ota pomon roolia vierailulla ollessamme ja olemme kuin joku junttilauma. Joskus olen kokeillut ja se ahdisti vielä enemmän kuin joukon johtajana oleminen.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 19:19"]Erityisesti turkkilaiset jää joskus tuijottaan niin näkyvästi, että se on koomista, laittautumisen tasosta riippumatta.
En ole ihan varma mistä se johtuu. Ainoa epätavallisempi asia jonka keksin itsestäni, on se että olen jopa kalpeita suomalaisia kalpeampi.
[/quote]
Heti kun mainitsit turkkilaiset, ajattelin, että olet varmasti tosi vaalea.