Pyykkietikka
Mikä motivoi ihmisiä ostamaan pyykkietikkaa/siivousetikkaa. Tavallista etikkaa saa murto-osalla hinnasta ruokakaupoista ja jos kokee tärkeäksi eteerisen öljyn tuoksun niin nekään ei ole kovin kalliita ja sen kun tiputtaa sen verran tippoja etikkapulloon, kun haluaa. Kohta joku myy siivousruokasoodaa pieni purkki 15e…
Kommentit (83)
Kiitos vinkistä. Sain putelin pyykkietikkaa äidiltä ja meinasin nyt käydä ostamassa uuden, mut kannattaakin siis ostaa väkiviinaetikkaa? Ja laittaa vähän vähemmän pyykin sekaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä idea toi ruokasooda. Itse haluaisin, että kauppaan tulisi myyntii yhdistelmäpakkaus putken avaaja soodaa ja etikkaa.
Sooda ja etikka neutraloi toistensa vaikutuksen. Oikeasti se soodaetikkajuttu vain sihisee, mutta ei avaa putkea.
Ne mitään neutralisoi.
Sooda-etikkayhdistelmän jälkeen viemäriin pitää kaataa kiehuvaa vettä, että se irronnut paska lähtee menemään sieltä putkista eteenpäin.
Selitä, miten ei. SOoda on emäksistä ja etikka hapanta. Miten ne eivät yhdessä ole jotain muuta kuin emästä tai happoa?
Puhuttiinko me nyt pH:n neutralisoinnista vai vaikutuksen neutralisoinnista? Takuulla ei etikka poista esimerkiksi soodan mekaanisesti hiovaa vaikutusta.
Mitä se sooda mekaanisesti hioo viemäriin kaadettuna?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi vähän aiheen vierestä mutta pystyykö joku kertomaan onko suolakurkuissa etikkaa ja jääkö etikan haju vaatteisiin?
https://kotiliesi.fi/resepti/mummin-suolakurkut/
Siinäpä resepti sulle.
Valmissuolakurkkua ole hyvä, https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/sauvon-2-9-1-6-kg-suolakurkkua?…
Kerro sit haiseeko vai ei.
Sinun viestit ainakin haisee aidolle sonnalle. Mene jo hoitoon vammainen.
-Eri
Eli minä olen vammainen kun suolakurkut sittenkin säilötään etikalla ja etikan haju sittenkin on suolakurkun haju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä idea toi ruokasooda. Itse haluaisin, että kauppaan tulisi myyntii yhdistelmäpakkaus putken avaaja soodaa ja etikkaa.
Sooda ja etikka neutraloi toistensa vaikutuksen. Oikeasti se soodaetikkajuttu vain sihisee, mutta ei avaa putkea.
Ne mitään neutralisoi.
Sooda-etikkayhdistelmän jälkeen viemäriin pitää kaataa kiehuvaa vettä, että se irronnut paska lähtee menemään sieltä putkista eteenpäin.
Saman tuloksen ajannee pelkkä kiehuvan veden kaataminen viemäriin, muussa tapauksessa veden lämpötilalla ei luulisi olevan mitään vaikutusta jos se paska on kerran irronnut.
On tyhmää huomautella valkosipulin hajusta, sanoi viisas vanhempi nainen minulle.
Jos valkosipulia syö päivittäin niin sitä hajua ei enää edes tule.
Ja etikan haju haihtuu kyllä niin pyykistä kuin hiuksistakin. (Voi käyttää myös hiuksiin)
En minäkään osta ylihinnoiteltuja pyykkietikoita. Aivan typerä rahastuskeino.
Ei ole rahasta kiinni vaan ihan järkevästi ajatellen se vaan on tyhmää maksaa liikaa.
Veikkaan ettei pysy kauaa markkinoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi vähän aiheen vierestä mutta pystyykö joku kertomaan onko suolakurkuissa etikkaa ja jääkö etikan haju vaatteisiin?
Siinäpä resepti sulle.
Valmissuolakurkkua ole hyvä, https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/sauvon-2-9-1-6-kg-suolakurkkua?…
-Eri
Eli minä olen vammainen kun suolakurkut sittenkin säilötään etikalla ja etikan haju sittenkin on suolakurkun haju.
Joo, olet vammainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä resepti sulle.
-Eri
Googleta, mikä on suolakurkun ja etikkaan säilötyn kurkun ero. Vai siis etkö sä ole kuullut, että on myös sellaisia säilykekurkkuja, joissa ei ole etikkaa?
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkistä. Sain putelin pyykkietikkaa äidiltä ja meinasin nyt käydä ostamassa uuden, mut kannattaakin siis ostaa väkiviinaetikkaa? Ja laittaa vähän vähemmän pyykin sekaan?
Saman verran voi käyttää, sellainen ruokalusikallinen ehkä?
'Mikä motivoi ihmisiä ostamaan pyykkietikkaa/siivousetikkaa'
Helppous. En halua elämääni pienintäkään lisätyötä. Samasta syystä käytän valmiiksi maustettuja ruokakermoja, asun vuokralla kerrostalossa ja ajan leasing-autolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne mitään neutralisoi.
Selitä, miten ei. SOoda on emäksistä ja etikka hapanta. Miten ne eivät yhdessä ole jotain muuta kuin emästä tai happoa?
Puhuttiinko me nyt pH:n neutralisoinnista vai vaikutuksen neutralisoinnista? Takuulla ei etikka poista esimerkiksi soodan mekaanisesti hiovaa vaikutusta.
Kyllä en ole manuaalista putkenrassausta parempaa avauskonstia vielä löytänyt, nää kaikki litkukikkailut toimii vain jonkin aikaa ja taas on hetken päästä tukossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne mitään neutralisoi.
Kyllä en ole manuaalista putkenrassausta parempaa avauskonstia vielä löytänyt, nää kaikki litkukikkailut toimii vain jonkin aikaa ja taas on hetken päästä tukossa.
Mulla toimii lipeärakeet tosi hyvin. Varovainen niiden kanssa saa olla, että iholle ei tule roiskeita ja että lapset ja eläimet eivät pääse niihin käsiksi, mutta ne todella toimivat. Tietysti pesualtaissa ja lattiakaivoissa on sihdit eikä wc-pönttöön laiteta mitään ylimääräistä. Joissain taloissa on kyllä hankalat putket, jotka vaikuttavat menevän helposti tukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä resepti sulle.
-Eri
Joo, olet vammainen.
Ja sä pahanhajuinen ja ilkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taianomainen sihinä vetoaa matalakoulutettuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saman verran voi käyttää, sellainen ruokalusikallinen ehkä?
Itse laitan siihen huuhteluainesäiliöön siihen merkkiviivaan asti, mieluummin hiukan vähemmän.
En ole vuosiin käyttänyt huuhteluainetta. Joskus nuorena luulin että se kuuluu asiaan.
Etikkaa aloin käyttämään n. vuosi sitten.
Viisas ratkaisu ettet osta sitä kauniissa pullossa olevaa ylihinnoiteltua pyykkietikkaa. Joskus täällä on hyviä vinkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Pesulat käyttää sitä tavallista etikkaa. Haju haihtuu kuivuessaan.
Olen laittanut tavallista etikkaa sekaan huuhteluaineeseen ja hyvin on toiminut. Ei jää hajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen laittanut tavallista etikkaa sekaan huuhteluaineeseen ja hyvin on toiminut. Ei jää hajua.
Niin tai tarkemmin ilmaisten, sinä olet tottunut siihen hajuun, etkä enää havaitse sitä. Eihän se hyvä haju ole, mutta kukin nyt yleensäkin haisee vähän erilaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tai tarkemmin ilmaisten, sinä olet tottunut siihen hajuun, etkä enää havaitse sitä. Eihän se hyvä haju ole, mutta kukin nyt yleensäkin haisee vähän erilaiselle.
Huuhteluaine nyt on ihan turha aine.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huuhteluaine nyt on ihan turha aine.
Ei ainakaan haise pahalle kuten etikka.
Miksi joku haluaa haista suolakurkulle? Vapaus siihen toki on, vaikken ymmärrä syytä.
Laitan etikan jo alussa, toiseen kippoon pesuaine toiseen etikka. Pyykki tuoksuu vain puhtaalle, mutta on rypytöntä, ja froteepyyhkeistä tulee kivan pörröisiä. Laitan tavallista väkiviinaetikkaa.
Ei. Lue säkin tarkemmin siitä tekstistä, jonka kopioin.