Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitin kuntosalilla käynnin

Vierailija
25.08.2015 |

Myös syömiset laitettiin kuntoon.
Tarkoitus olisi saada läskiä pois ja lisää lihasmassaa. Tämän hetkinen tavoitepaino 90kg.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 15:53"]Onnea tavoitteelle. Onko sulla pt? Jos ei ole niin muista tehdä harjoitukset tehokkaasti ja oikein. Itse olen muutamaankin otteeseen yrittänyt omatoimista kuntosaliharjoittelua ja se ei vaan missään vaiheessa napannut. Siirryinkin siis ohjattuihin jumppiin, tällä hetkellä viikko-ohjelmassa spinning, pumppi ja kehonpainoharjoittelu. Eikä mitään virtuaalituntia, olen huomannut että tarvitsen sen "rääkkääjän" ihan livenä.
[/quote]
Sen verran katsottiin laitteita, että löydettiin sopivat painot ja joskus nuorempana kävin kuntosalilla, että tuttua hommaa. :)

Vierailija
2/5 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako kysyä millaisia ruokavaliohjeita sait? Täällä siis yksi kuntosalilla  pitkästä aikaa aloittanut myös (joskin normaalipainoinen) :) 

Tsemppiä hirmusti! Kuntosalilla käyntiin kyllä koukuttuu nopeaa. Jos käy lisäksi juoksemassa useamman kerran viikossa, niin varo ylikuntoa -eli ylirasitustilaa, se tulee herkästi aloittelijalle joka alkaa liikkumaan runsaasti ja muuttaa radikaalisti ruokavaliota. Kokemusta siis on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 16:30"]Saako kysyä millaisia ruokavaliohjeita sait? Täällä siis yksi kuntosalilla  pitkästä aikaa aloittanut myös (joskin normaalipainoinen) :) 

Tsemppiä hirmusti! Kuntosalilla käyntiin kyllä koukuttuu nopeaa. Jos käy lisäksi juoksemassa useamman kerran viikossa, niin varo ylikuntoa -eli ylirasitustilaa, se tulee herkästi aloittelijalle joka alkaa liikkumaan runsaasti ja muuttaa radikaalisti ruokavaliota. Kokemusta siis on.
[/quote]
Ainakin ruokailut ajoitettiin niin, että syön 2-4 tunnin välein, eli 6 kertaa päivässä entisen 2 kertaa päivässä sijaan. Salaattia pitäisi syödä enemmän lihan ja kanan lisänä. :)

Vierailija
4/5 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sama vika, painoa (rasvaa) pitäs saada semmonen 15-20 kg pois ja lihasta tilalle semmonen 5 kg, eli kokonaispainonpudotus pitäs olla semmosta noin 15 kg luokkaa. Tavoteaika on kevät, että aikaa sinänsä on, mutta kyllä toi salillä käymiseen itsensä motivointi on tiukkaa. Kun ei siitä hommasta nauti lainkaan, niin siellä käy vaan pakon vuoksi. Onneksi olen hyvä rutiineissä, niin sinne sitten mennään vaikkei haluaisi.

Joku jo mainitsikin, että jos haluaa tuloksia, niin pitää tehä kunnolla. Sarjojen pitää olla siis tarpeeksi raskaat jo heti alkuun, ja sitten kun ne rupeaa menemään kohtuu helposti, niin heti lisää painoa vaan niin että taas sarjojen viimeset liikkeet tuntuu mahottomilta ja joka paikkaan sattuu.

Jos pysyy siellä omalla mukavuusalueelle, ts. liikeet on mukava suorittaa ja ne saa tehtyä vaan pienellä pintahiellä, niin se treeni ei sitten muokkaa vartaloa lainkaan. Onhan sekin tietysti aineenavihdunnan ja hormonitoiminnan kannalta ihan hyvä, parempi kuin ei mitään. Mutta jos haluaa lihasta, esim. muotoa persiiseen, niin se vaatii rankkaa pakottavaa raskasta puurtamista ja samoille lihasryhmille vähintään kaksi kertaa viikossa (ei siis kannata jakaa eri lihasryhmille eri päiviä, jos käy vaan pari kertaa viikossa salilla). Semmonen jaettu treeni toimii sitten jos käy vaikka neljä-viisi kertaa salilla viikossa, sillon voi joka toinen treeni keskittyä vaikka ylävartaloon ja joka toinen alavartaloon, kummatkin tulee silt itreenattua pari kertaa viikossa.

Tsemppiä meille kaikille alottaneille ja pidetään mielessä se tavote; hoikka mutta lihaksikas vartalo! 

Vierailija
5/5 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea tavoitteelle. Onko sulla pt? Jos ei ole niin muista tehdä harjoitukset tehokkaasti ja oikein. Itse olen muutamaankin otteeseen yrittänyt omatoimista kuntosaliharjoittelua ja se ei vaan missään vaiheessa napannut. Siirryinkin siis ohjattuihin jumppiin, tällä hetkellä viikko-ohjelmassa spinning, pumppi ja kehonpainoharjoittelu. Eikä mitään virtuaalituntia, olen huomannut että tarvitsen sen "rääkkääjän" ihan livenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä