Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka imetit lastasi vähintään 1 vuoden

Vierailija
25.08.2015 |

onko lapsellasi allergioita? Jos on, ovatko vakavia?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetin kaksivuotiaaksi, ei allergiota, ei vatsatauteja, ei korvatulehduksia tai muita lastentauteja, yhden kerran ollut kuumeessa ja hieman flunssainen pari päivää. 

Ja lapsi syntyi sektiolla. 

Vierailija
42/47 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 lasta täysimetystä 6,6,8 ja 8kk. Osittain jatkettu 12,13,14 ja 24 kk. Mitä enempi tissiä, sitä allergisempi. Mutta siitä huolimatta kannatan imetystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetin kumpaakin 1v 4 kk eikä ole mitään allergioita. Imetys aikana olivat myös kumpikin terveitä, muistan mm. Yhden karsean norovirusepisodin, jossa oli koko perhe lukuun ottamatta vuoden ikäistä kuopusta eli saattoi se imetys suojata. Kummallakin oli kuitenkin parin vuoden iässä korvakierrettä, muuten ovat terveitä koululaisia jo.

Vierailija
44/47 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole allergioita.

Vierailija
45/47 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään allergioita, ei ainakaan olla tietoisia. Lapsi on nyt 3v.

Vierailija
46/47 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 14:20"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 14:17"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 14:12"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 14:10"] [quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 14:01"] Imetysaikana jouduin olemaan jossain välissä puoli vuotta maidottomalla dieetillä, mutta myöhemmin ei ole mitään allergioita ollut. Eikä ensimmäistäkään korvatulehdusta - ainakaan niin, että oltaisiin huomattu. En nyt sitten tiedä onko imetyksellä ollut tuossa merkitystä. Tärkein juttu oli ehkä se, että imetys auttoi minua olemaan äiti (ne oksitosiinit). En ole luonnostani kovinkaan äidillinen, mutta imetyksen kautta herkistyin vauvan tarpeille ja pystyin luomaan lujan kiintymyssuhteen. Lapsi sai imetyksestä turvaa ja apua tunteiden hallintaan silloin kun oli uhmaiän kiukunpuuskia. Minua se auttoi ymmärtämään, että lapsi saa olla lähellä ja kiinni äidissä, kunnes on valmis lähtemään omille tutkimusretkilleen. Lapseni on uskaltanut hoitaa asioita vieraiden ihmisten kanssa paljon nuorempana kuin minä. Ja nyt kun hän on jo 14-vuotias, meillä on edelleen läheinen suhde.  Joskus kun näkee vanhempia, jotka eivät selvästi pidä lapsistaan vaan näyttää siltä että lapset ovat heille pelkkä ärsytyksen aihe ja riesa, tulen miettineeksi, mikä rooli imetyksellä on ollut. Minä näen imetyksen voiman siinä, että se pakottaa läheisyyteen ja ne oksitosiinit todellakin auttavat äitiä olemaan äiti. Ne auttavat näkemään lapsen hädän sen ärsyttävän itkun takaa ja antamaan hoivaa silloin, kun ei jaksaisi eikä huvittaisi.  [/quote]   Oon ajatellut ihan samoja juttuja! Ei se imetys tietenkään mikään täysin autuaaksi tekevä asia ole, mutta sillä on syynsä, miksi se tuottaa noita hormoneja - niille on tarve! Katselin kuningatar Viktorian lapsista kertovaa sarjaa, ja siinä kerrottiin, että Viktoria ei imettänyt lapsiaan ja kammosi näitä vauvoina. Mun mielestä tuossa on niin selkeä yhteys. Vauvaan pitää luoda se suhde, ja koska vauva ei varsinkaan aluksi anna mitään, hormoneilla on erittäin suuri osa tässä. Mulla myös imettäminen selvästi vähensi synnytyksen hormonimyrskyistä johtuvaa ahdistusta.  [/quote] Minä loin tätä suhdetta juottamalla vauvojani paljaiden rintojeni päällä mutta pullosta. mielestäni ajaa ihan saman asian jos kiintymyssuhteesta puhutaan. [/quote] En puhunut kiintymyyssuhteesta, vaan puhuin hormoneista ja niiden suuresta vaikutuksesta suhteen luomisessa vauvaan! [/quote] Ok, no minä tunsin kyllä tämän oksitosiiniryöpyn syöttäessäni vauvaani pullosta. Omaa maitoani siis juotin mutta tosiaan pullosta.

[/quote]

Minä en ollut siinä kiistämässä sitä, että sinä et tuottanut oksitosiinia, en kirjoittanut tuollaisesta viestissäni mitään. Kirjoitin niistä hormoneista. Kommentoi mieluummin niitä hormoneja ja niiden vaikutuksia, älä sitä, mitä en kirjoittanut. 
[/quote]
Mutta ne samat hormonit kyllä erittyy pulloruokinnassakin, sitä yritin tässä sanoa. Ja anteeksi, miksi menee noin tunteisiin tämä asia. Puhuit että on selkeä yhteys siihen kun joku ei imettänyt ja siksi kammosi lapsiaan. No saanen olla kuitenkin eri mieltä kanssasi. Hyvää päivänjatkoa sinulle. :)

Vierailija
47/47 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 14:31"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 14:10"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 14:01"] Imetysaikana jouduin olemaan jossain välissä puoli vuotta maidottomalla dieetillä, mutta myöhemmin ei ole mitään allergioita ollut. Eikä ensimmäistäkään korvatulehdusta - ainakaan niin, että oltaisiin huomattu. En nyt sitten tiedä onko imetyksellä ollut tuossa merkitystä. Tärkein juttu oli ehkä se, että imetys auttoi minua olemaan äiti (ne oksitosiinit). En ole luonnostani kovinkaan äidillinen, mutta imetyksen kautta herkistyin vauvan tarpeille ja pystyin luomaan lujan kiintymyssuhteen. Lapsi sai imetyksestä turvaa ja apua tunteiden hallintaan silloin kun oli uhmaiän kiukunpuuskia. Minua se auttoi ymmärtämään, että lapsi saa olla lähellä ja kiinni äidissä, kunnes on valmis lähtemään omille tutkimusretkilleen. Lapseni on uskaltanut hoitaa asioita vieraiden ihmisten kanssa paljon nuorempana kuin minä. Ja nyt kun hän on jo 14-vuotias, meillä on edelleen läheinen suhde.  Joskus kun näkee vanhempia, jotka eivät selvästi pidä lapsistaan vaan näyttää siltä että lapset ovat heille pelkkä ärsytyksen aihe ja riesa, tulen miettineeksi, mikä rooli imetyksellä on ollut. Minä näen imetyksen voiman siinä, että se pakottaa läheisyyteen ja ne oksitosiinit todellakin auttavat äitiä olemaan äiti. Ne auttavat näkemään lapsen hädän sen ärsyttävän itkun takaa ja antamaan hoivaa silloin, kun ei jaksaisi eikä huvittaisi.  [/quote]   Oon ajatellut ihan samoja juttuja! Ei se imetys tietenkään mikään täysin autuaaksi tekevä asia ole, mutta sillä on syynsä, miksi se tuottaa noita hormoneja - niille on tarve! Katselin kuningatar Viktorian lapsista kertovaa sarjaa, ja siinä kerrottiin, että Viktoria ei imettänyt lapsiaan ja kammosi näitä vauvoina. Mun mielestä tuossa on niin selkeä yhteys. Vauvaan pitää luoda se suhde, ja koska vauva ei varsinkaan aluksi anna mitään, hormoneilla on erittäin suuri osa tässä. Mulla myös imettäminen selvästi vähensi synnytyksen hormonimyrskyistä johtuvaa ahdistusta.  [/quote] Minä loin tätä suhdetta juottamalla vauvojani paljaiden rintojeni päällä mutta pullosta. mielestäni ajaa ihan saman asian jos kiintymyssuhteesta puhutaan.

[/quote]

Kaunis ajatus, mutta ei todellakaan ole sama asia kiintymyssuhteen kannalta. 
[/quote]
Haha. :D Miten se vauva erottaa onko sillä suussa nänni vai pullontutti? Voi hyvänenaika. Samalla tavalla sitten ajattelet niistä äideistä jotka käyttävät rintakumia? Olet idiootti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän