Te jotka tulette Kuopion asemalle,mikä fiilis
Kommentit (47)
Ainakin kesällä 2019 Kuopion rautatieasema oli kuin jossain DDR:ssä tai Venäjällä. Tuli sellainen fiilis, että tähän kaupunkiin ei ole enää syytä poiketa. Kyllä pitäisi pitää huolta siitä, millainen ensivaikutelma matkalaisille annetaan.
Vierailija kirjoitti:
Uudempia fiiliksiä ei ole, mutta kävin Kuopiossa kokousmatkalla kymmenisen vuotta sitten. Rautatieasema vaikutti pieneltä ja hiljaiselta. Kävin jossain kauppakeskuksessa ostoksilla ja oli hämmentävää, miten ihmiset tuijottivat. Mietin, että onko Kuopio kuitenkin niin pieni kaupunki, että jos näkyy joku vakinaamoihin kuulumaton, niin töllätään, vai ollaanko siellä vain yleisesti uteliaampia kuin pk-seudulla.
Stadi ei ole maailman napa. Se on Kuopion torilla. Savolaiset ovat rentoja mutta katsovat kieroon, jos jäykkä stadilainen saasta sinne ilmaantuu. Tamperekaan ei tykkää stadilaisista. Eikä turkulaisista.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin kesällä 2019 Kuopion rautatieasema oli kuin jossain DDR:ssä tai Venäjällä. Tuli sellainen fiilis, että tähän kaupunkiin ei ole enää syytä poiketa. Kyllä pitäisi pitää huolta siitä, millainen ensivaikutelma matkalaisille annetaan.
Tulepa uudestaan tsekkaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikkopp kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikkopp kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uudempia fiiliksiä ei ole, mutta kävin Kuopiossa kokousmatkalla kymmenisen vuotta sitten. Rautatieasema vaikutti pieneltä ja hiljaiselta. Kävin jossain kauppakeskuksessa ostoksilla ja oli hämmentävää, miten ihmiset tuijottivat. Mietin, että onko Kuopio kuitenkin niin pieni kaupunki, että jos näkyy joku vakinaamoihin kuulumaton, niin töllätään, vai ollaanko siellä vain yleisesti uteliaampia kuin pk-seudulla.
Täällä ei kyllä tuijoteta. Mene kokeilemaan johonkin Pohjois-Karjalaan pikkukaupunkiin, niin koet todella, mitä tuijottaminen tarkoittaa. Olen tällaisesta itsekin kotoisin, joten voin sanoa, että siihen verrattuna Kuopiossa saa olla kyllä ihan rauhassa.
Niin, mutta kyllä kuopiossakin tuijotetaan, tulee olo, että vajaki t ympäröi. Ja olen käynyt juuka, lieksa, ilomantsi, jotka kaikki kirjoitetaan pienellä, niiden ihmisten takia.
Miten voit tietää, että sinua tuijotetaan? Ettet vain itse olisi se tuijottaja.
Siinä malliesimerkki vaja kkiudesta.
Niin, Occamin partaveitseä soveltaen: kumpi on todennäköisempää: että sata tuhatta kuopiolaista ovat sekopäitä tuijottajia vai että yksi av-palstalainen on?
Kuopion keskustan väkiluku on vain n.20 000. Lähitaajamissa ja lisäksi maakunnissa, sekä Nilsiässä , Karttulassa, Juankoskella ym n.50 km päässä olevissa pikku taajamissa, jotka on liitetty Kuopioon, ja lasketaan näin ollen mukaan väkilukuun, asuu myös paljon "kaupunkilaisia"
Kuopion keskustaajamassa asuu 90 000 ihmistä, niin että eihän tuo sun arvio pahasti pieleen mennytkään.
Vierailija kirjoitti:
Ei millään pahalla, mutta aika sekopäiseltä kuulostaa tuo, että kuopiolaiset muka erottaisivat kaikki muualta tulevat ihan ulkonäöstä ja heitä jotenkin erityisesti tuijottaisivat. En ole itse huomannut mitään möllöttämistä, paitsi jossain maaseudulla.
"Ei millään pahalla" on ehkä veemäisin ja turhin sanonta ikinä :D
Täällä on sentään melko normaaleja ihmisiä esim. Lieksaan verrattuna. Kuopiossa ehkä tuijotetaan, Lieksa on kuin Syvä joki-leffasta.
Ei millään pahalla, mutta aika sekopäiseltä kuulostaa tuo, että kuopiolaiset muka erottaisivat kaikki muualta tulevat ihan ulkonäöstä ja heitä jotenkin erityisesti tuijottaisivat. En ole itse huomannut mitään möllöttämistä, paitsi jossain maaseudulla.