Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi minun on uusittava työnhakuni

Vierailija
17.03.2022 |

Vaikken edes hae kokopäivätyötä. Koko syy miksi edes hakeuduin TE-sivuille oli että saisin sieltä todistuksen kelalle etten hae töitä. Ja nyt sieltä TE:stä huudellaan että pitäis uusia työnhaku vaikken edes hae töitä. Järjetöntä touhua.

Kommentit (145)

Vierailija
61/145 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usko pois, olettavat koska tuli ihan mustaa valkoisella että tuloissani on muka työmarkkinatuki vaikka tolkutin niille etten hae töitä enkä saa muuta rahaa. Sanottiin että tarvitaan TE:stä todistus etten saa työmarkkinatukea.

TE- palvelut tekevät vain lausunnon onko työtön työnhakija vai eikö ole. Tuo lausunto menee joko Kelalle tai työttömyyskassaan.

TE-palveluilla ei ole mitään tekemistä etuisuuksien maksamisen kanssa eivätkä he voi antaa siitä lausuntoja.

Voivat kyllä antaa lausunnon, jos työttömyyskorvaukseen ei ole esim. karenssin takia oikeutta. Mutta ei siitä mitään erillistä todistusta tarvita, että ei hae töitä. 

KELA:ssa vaaditaan TE:ltä lausunto siitä ettei ole oikeutettu työmarkkinatukeen ja sen lausunnon saadakseen pitää olla työnhakija joka ei hae töitä. Muuten siellä KELA:ssa on oletus että hakija saa vähintään työmarkkinatukea joka sitten vaikuttaa mihin vaikuttaa.

Ööö.... Miten KELA ei olisi tietoinen sen ITSE maksamista etuuksista? Selitäpä se. 

En osaa selittää noiden toimistojen sekoiluja sen kumemmin, koska toimivat vastoin logiikkaa. ap

Valheitasi onkin kovin vaikea selittää. Niillä kun ei ole mitään tekemistä toimistojen kanssa. Ihan ovat omasta päästäsi peräisin. Ihmettelen kyllä, mikä on motiivi tällaisen satuilun taustalla. Sen kun voi jokainen koska tahansa tarkistaa, mikä on asian oikea laita. 

Selitähän miksi valehtelisin tällaisessa asiassa? Ottaako jotenkin egon päälle kun et saa tuntea olevasi oikeassa tai jotain? ap

Siihen voi olla montakin syytä. Tässä muutamia:

1. Olet trolli

2. Olet tyhmä

3. Olet sekä trolli että tyhmä

Oikeassa et ole, vaikka kuinka vänkäisit :D

Taidat itse olla joku provosoiva trolli joka tykkää kiusata aloittajia. ap

En suinkaan :) Minähän en täällä keksi valheita ja jankkaa typeryyksiä. Toisin kuin....

Vierailija
62/145 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan täällä ei ole tainnut olla vastaavassa tilanteessa, että hakee pelkkää asumistukea ilman muita päivärahoja kun ollaan niin paljon paremmin tietävinään vastoin omaa kokemustani. ap

Kyllä olen. Saan parhaillaankin asumistukea, mutta en senttiäkään muita tukia. Asumistuki myönnetään tulojen perusteella. Ei sillä perusteella oletko TE-toimistossa kirjoilla vai et ja onko työnhakusi voimassa vai ei. 

Siinä tapauksessa jos vilkaiset saamaasi päätöstä hieman tarkemmin, saatat huomata että tuloihisi on silti merkitty työmarkkinatuki vaikket sitä ole hakenutkaan etkä saa. Katso vaikka.

Työmarkkinatuki on raha, jolla turvataan toimeentuloasi, kun haet töitä.

Sinä et hae töitä, joten et sinä ole tuota edes saamassa. 

Niin ja se minun pitää KELA:lle todistaa etten sitä saa. Miten selvemmin tämän voisi vielä sanoa? ap

Ihan faktana: Kela ei pyydä todistuksia maksamistaan tukieuroista eikä edes siitä, että ei ole niitä maksanut. Mutta jos laittaa maksajaksi kassan (vaikka ei ole edes kassan jäsen), niin Kela ei tiedä rahaliikenteestä siitä suunnasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/145 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla jäänyt lääkitys tänään väliin.

Vierailija
64/145 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et aio hakea kokopäivätöitä, niin silloin Kelalle riittää sun ilmoitus siitä, että sulla ei todellakaan ole aikomusta hakeakaan. Hakemattomuudella voi toki olla seurauksia.

Ei riitä todellakaan KELAlle ilmoitus, vaan todistus pitää olla tai olettavat että saan vähintäänkin sitä työmarkkinatukea, mitä en siis saa ja sitä varten tarvitsen todistuksen etten saa sitä.

Ei työmarkkinatukea saa, jos ei hae kokopäiväistä työtä.

Vierailija
65/145 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et aio hakea kokopäivätöitä, niin silloin Kelalle riittää sun ilmoitus siitä, että sulla ei todellakaan ole aikomusta hakeakaan. Hakemattomuudella voi toki olla seurauksia.

Ei riitä todellakaan KELAlle ilmoitus, vaan todistus pitää olla tai olettavat että saan vähintäänkin sitä työmarkkinatukea, mitä en siis saa ja sitä varten tarvitsen todistuksen etten saa sitä.

Ei työmarkkinatukea saa, jos ei hae kokopäiväistä työtä.

Eikä sitä varsinkaan OLETETA kaikkien saavan :D 

Vierailija
66/145 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan täällä ei ole tainnut olla vastaavassa tilanteessa, että hakee pelkkää asumistukea ilman muita päivärahoja kun ollaan niin paljon paremmin tietävinään vastoin omaa kokemustani. ap

Kyllä olen. Saan parhaillaankin asumistukea, mutta en senttiäkään muita tukia. Asumistuki myönnetään tulojen perusteella. Ei sillä perusteella oletko TE-toimistossa kirjoilla vai et ja onko työnhakusi voimassa vai ei. 

Siinä tapauksessa jos vilkaiset saamaasi päätöstä hieman tarkemmin, saatat huomata että tuloihisi on silti merkitty työmarkkinatuki vaikket sitä ole hakenutkaan etkä saa. Katso vaikka.

Niin ja se minun pitää KELA:lle todistaa etten sitä saa. Miten selvemmin tämän voisi vielä sanoa? ap

Ihan faktana: Kela ei pyydä todistuksia maksamistaan tukieuroista eikä edes siitä, että ei ole niitä maksanut. Mutta jos laittaa maksajaksi kassan (vaikka ei ole edes kassan jäsen), niin Kela ei tiedä rahaliikenteestä siitä suunnasta.

Se on ihan sama mitä te nyt selitätte ja haukutte vaikka valehtelijaksi, mutta näin kävi minulle mitä kerroin. Vähän tuntuu edelleen ettei kukaan ole ollut tällaisessa tilanteessa että mihinkään kuulumattomana ilman päivärahoja ja toimeentulotukia hakee pelkkää asumistukea, koska miksi ne vain mun kohdalla olettaisi että saan päivärahaa ja ihan virkailijat neuvoi että mun pitää TE:ltä hakea lausunto siitä etten ole siihen oikeutettu saadakseni sen pois asumistukipäätöksestä. ap

Vierailija
67/145 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan tämä ihan hyvä yritys: TE- toimistolta lausunto KELAlle siitä ettei hae töitä jotta voi hakea asumistukea. Jotkut varmaan uskovat että noin se tukisysteemi toimii.

Vierailija
68/145 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan sama mitä te nyt selitätte ja haukutte vaikka valehtelijaksi, mutta näin kävi minulle mitä kerroin. Vähän tuntuu edelleen ettei kukaan ole ollut tällaisessa tilanteessa että mihinkään kuulumattomana ilman päivärahoja ja toimeentulotukia hakee pelkkää asumistukea, koska miksi ne vain mun kohdalla olettaisi että saan päivärahaa ja ihan virkailijat neuvoi että mun pitää TE:ltä hakea lausunto siitä etten ole siihen oikeutettu saadakseni sen pois asumistukipäätöksestä. ap

No ei käynyt. Lopetahan jo tuo sekoilu ja mene ottamaan lääkkeesi. Jokainen voi koska tahansa tarkistaa tosiasiat Kelan sivuilta. Turhaan sinä niitä vastaan vänkäät. 

Vierailija
69/145 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olihan tämä ihan hyvä yritys: TE- toimistolta lausunto KELAlle siitä ettei hae töitä jotta voi hakea asumistukea. Jotkut varmaan uskovat että noin se tukisysteemi toimii.

Sen verran oli totuutta mukana, että asumistukea saadakseen ei tarvitse hakea töitä. Moni työssäkäyväkin saa asumistukea. Muu olikin jo sitten sellaista sontaa, että harvoin edes av:lla näkee. Kela automaationa antamassa tukia :D Yeah right!

Vierailija
70/145 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen varmaan ainut joka ymmärtää että tämä on mahdollista ja miksi, mutta olenkin seikkaillut tukiviidakoissa.

Ap, et tule kyllä apua täältä saamaan, kysele suoraan Kelasta ja/tai Te-toimistosta.

Vierailija
71/145 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletus on, että työtön hakee kokoaikatyötä ja saa näin työmarkkinatukea. Ei kai sitä pelkkää asumistukea voi hankeakaan, sehän olisi suomeksi sanottuna loisimista.

Vierailija
72/145 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletus on, että työtön hakee kokoaikatyötä ja saa näin työmarkkinatukea. Ei kai sitä pelkkää asumistukea voi hankeakaan, sehän olisi suomeksi sanottuna loisimista.

Todellakin voi. Ei asumistuki ole millään tasolla sidonnainen muihin tukiin. Se on ihan itsenäinen tukimuotonsa. Toki muiden tukien määrät voivat vaikuttaa asumistuen määrään niin kuin muutkin tulot vaikuttavat. 

Vierailija
73/145 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, eli oletus on että jokainen saa vähintään työmarkkinatukea eikä voi olla aivan täysin tuloton KELA:n silmissä. ap

Vierailija
74/145 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen varmaan ainut joka ymmärtää että tämä on mahdollista ja miksi, mutta olenkin seikkaillut tukiviidakoissa.

Ap, et tule kyllä apua täältä saamaan, kysele suoraan Kelasta ja/tai Te-toimistosta.

Se kyllä tuli tämän myötä selväksi. ap

Vierailija
75/145 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, eli oletus on että jokainen saa vähintään työmarkkinatukea eikä voi olla aivan täysin tuloton KELA:n silmissä. ap

Toki toki. Ilman muuta Kela olettaa, että kaikki työssäkäyvätkin saavat TYÖTTÖMYYSkorvausta :D

Vierailija
76/145 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi, ap. Tuo menee jo naurettavaksi, että leikit olevasi joku muu :D

Vierailija
77/145 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki toki. Ilman muuta Kela olettaa, että kaikki työssäkäyvätkin saavat TYÖTTÖMYYSkorvausta :D

Kuka tässä on väittänyt, että työssäkäyvät saavat työttömyyskorvausta? Puhuin tietenkin työttömistä. ap

Vierailija
78/145 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuei ole :D Kelassa ollaan monessa asiassa  i d i o  o t t e j a, mutta ihan niin ulalla eivät ole, että olettaisivat hakematta jakelevansa tukia. Kyllä ne tuet pitää jokainen ihan erikseen hakea. 

Vierailija
79/145 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin voi. Ei asumistuki ole millään tasolla sidonnainen muihin tukiin. Se on ihan itsenäinen tukimuotonsa. Toki muiden tukien määrät voivat vaikuttaa asumistuen määrään niin kuin muutkin tulot vaikuttavat. 

Tuntuu järjettömältä, että ihmisen annetaan siis olla työttömänä ja hakea silti tukia. Tuohan on lupa loisia.

Luulisi, että jos ei hae kokoaikaisia töitä, ei voisi saada minkäänlaisia tukia. Eri asia sitten on jos ei ole työkykyinen, mutta silloinhan saa työkyvyttömyyseläkettä.

Vierailija
80/145 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuei ole :D Kelassa ollaan monessa asiassa  i d i o  o t t e j a, mutta ihan niin ulalla eivät ole, että olettaisivat hakematta jakelevansa tukia. Kyllä ne tuet pitää jokainen ihan erikseen hakea. 

Herranjumala, eihän ne niitä tukia konkreettisesti maksa vaan olettavat että hakija saa sitä vaikkei saakaan. Oletus on että työtön hakeutuu työnhakijaksi ja saa työmarkkinatukea ja tämä huomioidaan asumistukihakemuksessa. Ihan vaikken olisi koko TE-toimistoa nähnytkään. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä