Miksi minun on uusittava työnhakuni
Vaikken edes hae kokopäivätyötä. Koko syy miksi edes hakeuduin TE-sivuille oli että saisin sieltä todistuksen kelalle etten hae töitä. Ja nyt sieltä TE:stä huudellaan että pitäis uusia työnhaku vaikken edes hae töitä. Järjetöntä touhua.
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan täällä ei ole tainnut olla vastaavassa tilanteessa, että hakee pelkkää asumistukea ilman muita päivärahoja kun ollaan niin paljon paremmin tietävinään vastoin omaa kokemustani. ap
Kyllä olen. Saan parhaillaankin asumistukea, mutta en senttiäkään muita tukia. Asumistuki myönnetään tulojen perusteella. Ei sillä perusteella oletko TE-toimistossa kirjoilla vai et ja onko työnhakusi voimassa vai ei.
Siinä tapauksessa jos vilkaiset saamaasi päätöstä hieman tarkemmin, saatat huomata että tuloihisi on silti merkitty työmarkkinatuki vaikket sitä ole hakenutkaan etkä saa. Katso vaikka.
Työmarkkinatuki on raha, jolla turvataan toimeentuloasi, kun haet töitä.
Sinä et hae töitä, joten et sinä ole tuota edes saamassa.
Niin ja se minun pitää KELA:lle todistaa etten sitä saa. Miten selvemmin tämän voisi vielä sanoa? ap
Ihan faktana: Kela ei pyydä todistuksia maksamistaan tukieuroista eikä edes siitä, että ei ole niitä maksanut. Mutta jos laittaa maksajaksi kassan (vaikka ei ole edes kassan jäsen), niin Kela ei tiedä rahaliikenteestä siitä suunnasta.
Ap:lla jäänyt lääkitys tänään väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et aio hakea kokopäivätöitä, niin silloin Kelalle riittää sun ilmoitus siitä, että sulla ei todellakaan ole aikomusta hakeakaan. Hakemattomuudella voi toki olla seurauksia.
Ei riitä todellakaan KELAlle ilmoitus, vaan todistus pitää olla tai olettavat että saan vähintäänkin sitä työmarkkinatukea, mitä en siis saa ja sitä varten tarvitsen todistuksen etten saa sitä.
Ei työmarkkinatukea saa, jos ei hae kokopäiväistä työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et aio hakea kokopäivätöitä, niin silloin Kelalle riittää sun ilmoitus siitä, että sulla ei todellakaan ole aikomusta hakeakaan. Hakemattomuudella voi toki olla seurauksia.
Ei riitä todellakaan KELAlle ilmoitus, vaan todistus pitää olla tai olettavat että saan vähintäänkin sitä työmarkkinatukea, mitä en siis saa ja sitä varten tarvitsen todistuksen etten saa sitä.
Ei työmarkkinatukea saa, jos ei hae kokopäiväistä työtä.
Eikä sitä varsinkaan OLETETA kaikkien saavan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan täällä ei ole tainnut olla vastaavassa tilanteessa, että hakee pelkkää asumistukea ilman muita päivärahoja kun ollaan niin paljon paremmin tietävinään vastoin omaa kokemustani. ap
Kyllä olen. Saan parhaillaankin asumistukea, mutta en senttiäkään muita tukia. Asumistuki myönnetään tulojen perusteella. Ei sillä perusteella oletko TE-toimistossa kirjoilla vai et ja onko työnhakusi voimassa vai ei.
Siinä tapauksessa jos vilkaiset saamaasi päätöstä hieman tarkemmin, saatat huomata että tuloihisi on silti merkitty työmarkkinatuki vaikket sitä ole hakenutkaan etkä saa. Katso vaikka.
Niin ja se minun pitää KELA:lle todistaa etten sitä saa. Miten selvemmin tämän voisi vielä sanoa? ap
Ihan faktana: Kela ei pyydä todistuksia maksamistaan tukieuroista eikä edes siitä, että ei ole niitä maksanut. Mutta jos laittaa maksajaksi kassan (vaikka ei ole edes kassan jäsen), niin Kela ei tiedä rahaliikenteestä siitä suunnasta.
Se on ihan sama mitä te nyt selitätte ja haukutte vaikka valehtelijaksi, mutta näin kävi minulle mitä kerroin. Vähän tuntuu edelleen ettei kukaan ole ollut tällaisessa tilanteessa että mihinkään kuulumattomana ilman päivärahoja ja toimeentulotukia hakee pelkkää asumistukea, koska miksi ne vain mun kohdalla olettaisi että saan päivärahaa ja ihan virkailijat neuvoi että mun pitää TE:ltä hakea lausunto siitä etten ole siihen oikeutettu saadakseni sen pois asumistukipäätöksestä. ap
Olihan tämä ihan hyvä yritys: TE- toimistolta lausunto KELAlle siitä ettei hae töitä jotta voi hakea asumistukea. Jotkut varmaan uskovat että noin se tukisysteemi toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan sama mitä te nyt selitätte ja haukutte vaikka valehtelijaksi, mutta näin kävi minulle mitä kerroin. Vähän tuntuu edelleen ettei kukaan ole ollut tällaisessa tilanteessa että mihinkään kuulumattomana ilman päivärahoja ja toimeentulotukia hakee pelkkää asumistukea, koska miksi ne vain mun kohdalla olettaisi että saan päivärahaa ja ihan virkailijat neuvoi että mun pitää TE:ltä hakea lausunto siitä etten ole siihen oikeutettu saadakseni sen pois asumistukipäätöksestä. ap
No ei käynyt. Lopetahan jo tuo sekoilu ja mene ottamaan lääkkeesi. Jokainen voi koska tahansa tarkistaa tosiasiat Kelan sivuilta. Turhaan sinä niitä vastaan vänkäät.
Vierailija kirjoitti:
Olihan tämä ihan hyvä yritys: TE- toimistolta lausunto KELAlle siitä ettei hae töitä jotta voi hakea asumistukea. Jotkut varmaan uskovat että noin se tukisysteemi toimii.
Sen verran oli totuutta mukana, että asumistukea saadakseen ei tarvitse hakea töitä. Moni työssäkäyväkin saa asumistukea. Muu olikin jo sitten sellaista sontaa, että harvoin edes av:lla näkee. Kela automaationa antamassa tukia :D Yeah right!
Mä olen varmaan ainut joka ymmärtää että tämä on mahdollista ja miksi, mutta olenkin seikkaillut tukiviidakoissa.
Ap, et tule kyllä apua täältä saamaan, kysele suoraan Kelasta ja/tai Te-toimistosta.
Vierailija kirjoitti:
Oletus on, että työtön hakee kokoaikatyötä ja saa näin työmarkkinatukea. Ei kai sitä pelkkää asumistukea voi hankeakaan, sehän olisi suomeksi sanottuna loisimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletus on, että työtön hakee kokoaikatyötä ja saa näin työmarkkinatukea. Ei kai sitä pelkkää asumistukea voi hankeakaan, sehän olisi suomeksi sanottuna loisimista.
Todellakin voi. Ei asumistuki ole millään tasolla sidonnainen muihin tukiin. Se on ihan itsenäinen tukimuotonsa. Toki muiden tukien määrät voivat vaikuttaa asumistuen määrään niin kuin muutkin tulot vaikuttavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, eli oletus on että jokainen saa vähintään työmarkkinatukea eikä voi olla aivan täysin tuloton KELA:n silmissä. ap
Vierailija kirjoitti:
Mä olen varmaan ainut joka ymmärtää että tämä on mahdollista ja miksi, mutta olenkin seikkaillut tukiviidakoissa.
Ap, et tule kyllä apua täältä saamaan, kysele suoraan Kelasta ja/tai Te-toimistosta.
Se kyllä tuli tämän myötä selväksi. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, eli oletus on että jokainen saa vähintään työmarkkinatukea eikä voi olla aivan täysin tuloton KELA:n silmissä. ap
Toki toki. Ilman muuta Kela olettaa, että kaikki työssäkäyvätkin saavat TYÖTTÖMYYSkorvausta :D
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi, ap. Tuo menee jo naurettavaksi, että leikit olevasi joku muu :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki toki. Ilman muuta Kela olettaa, että kaikki työssäkäyvätkin saavat TYÖTTÖMYYSkorvausta :D
Kuka tässä on väittänyt, että työssäkäyvät saavat työttömyyskorvausta? Puhuin tietenkin työttömistä. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuei ole :D Kelassa ollaan monessa asiassa i d i o o t t e j a, mutta ihan niin ulalla eivät ole, että olettaisivat hakematta jakelevansa tukia. Kyllä ne tuet pitää jokainen ihan erikseen hakea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin voi. Ei asumistuki ole millään tasolla sidonnainen muihin tukiin. Se on ihan itsenäinen tukimuotonsa. Toki muiden tukien määrät voivat vaikuttaa asumistuen määrään niin kuin muutkin tulot vaikuttavat.
Tuntuu järjettömältä, että ihmisen annetaan siis olla työttömänä ja hakea silti tukia. Tuohan on lupa loisia.
Luulisi, että jos ei hae kokoaikaisia töitä, ei voisi saada minkäänlaisia tukia. Eri asia sitten on jos ei ole työkykyinen, mutta silloinhan saa työkyvyttömyyseläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuei ole :D Kelassa ollaan monessa asiassa i d i o o t t e j a, mutta ihan niin ulalla eivät ole, että olettaisivat hakematta jakelevansa tukia. Kyllä ne tuet pitää jokainen ihan erikseen hakea.
Herranjumala, eihän ne niitä tukia konkreettisesti maksa vaan olettavat että hakija saa sitä vaikkei saakaan. Oletus on että työtön hakeutuu työnhakijaksi ja saa työmarkkinatukea ja tämä huomioidaan asumistukihakemuksessa. Ihan vaikken olisi koko TE-toimistoa nähnytkään. ap
En suinkaan :) Minähän en täällä keksi valheita ja jankkaa typeryyksiä. Toisin kuin....