Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keuhkojen vierasesinettä pelänneen 15-vuotiaan kuulumisia

Vierailija
25.08.2015 |

Hauska otsikko, mutta kuvannee parhaiten sisältöä :D

Täällä siis kirjoittelen taas minä, joka panikoi vierasesineen aspiraatiosta silloin kuukausi sitten. Tuostakin aiheesta pääsin eroon, onneksi. Tokihan minä olen uuden paniikin aiheen osannut kehittää... Lääkärikäynti. Lähiaikoina on diabeteksen vuoksi kontrollikäynti, jossa nyt osuu vuositutkimukset tälle käynnille. Luonnollisestihan vuositutkimuksiin kuuluu murrosiän kehitysasteen arviointi (Tanner-asteikko) ja nyt joutuukin jännittämään, onko murrosiän joudutushoito (=testosteroni-injektiot) mahdollista vai ei. Myöhässähän olen keskimääräisen 15-vuotiaan kehitystasosta selvästi ja se myös tietenkin näkyy. Masentavaa, kun 9. luokalla näyttää sellaiselta n. 12-vuotiaalta. Kaverit ei onneksi vittuile, mutta muilta sitä vittuilua sitten saakin kuulla koulussa. Itsetunto on melkolailla nollassa.

Nukutuksikaan en saa, kun on tietynlainen paniikki siitä, joutuuko vielä odottelemaan ties kuinka kauan vai saako jo joudutushoitoa... Turhahan tuo paniikki on, sillä lääkärihän tekee niinkuin parhaaksi näkee, siihen en voi vaikuttaa. Tuntuu vain aivan utopistiselta se, että ensi vuonna se olisi jo toinen aste, omalla kohdallani lukio ja tämännäköisenä pitäisi sinne mennä. Ahdistaa jo valmiiksi se silmätikuksi joutuminen.

Onhan se myös masentavaa, että itse on lähes vielä lapsen kehossa ja kaverit taas aikuisten kehoissa, "kivasti" erottuu aina porukasta. Ainoa, jolla ei ole tullut kasvupyrähdystä. Ainoa, jolla ei ole äänenmurrosta jne. Välillä tuntuu, että henkinen kehitys on kuitenkin fyysistä edellä. Periaatteessahan fyysinen kehitys pitäisi kuitenkin tulla ensin ja sitä seuraa henkinen kehitys. En tiedä.

Kiitos ja anteeksi (ärsyttävä sanonta, tiedän...). Kiitos avautumismahdollisuudesta ja anteeksi kappalejaosta ja kielioppivirheistä mitä sinne väkisinkin tuli, etenkin väsyneenä... Kommentteja saa antaa, vastailen varmaankin vielä, kun uni ei tule.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo. ei voi muuta sanoa

Vierailija
42/48 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas. Kolmas pistos kohta edessä ja ihan oikeaan paikkaanhan se terveydenhoitaja pisti molemmat kerrat, käsi on ihan kunnossa. Olen tässä tutkinut, kuinka nopeasti testosteroni-injektot sitten vaikuttavat murrosiän kehitykseen, mutta monenlaista tietoa tuntuu löytyvän. Toisaalla sanotaan, että käynnistää murrosiän kehityksen muutamassa viikossa, toisaalla taas, että vuoden sisällä. Pieniä vaikutuksia on kuitenkin jo nähtävissä.

Koulussa piikittely ja vittuilu jatkuu, mutta sitä on oppinut sietämään ihan uudella tavalla. On paljon konkreettisempaa ajatella asiaa, kun murrosikäasialle on jo tehty jotain, kuin olla mentaliteetilla "kyllä se murrosikä sieltä vielä joskus tulee...". Pystyn nyt vain naurahtamaan vittuilulle tai ohittamaan sen, kun ennen nolotti ja söi itsetuntoa. 

Siinä kaikki tällä erää, tulen päivittelemään lisää, jos vain muistan eikä ketjua poisteta. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, onko se murrosikä sieltä alkanut?

Vierailija
44/48 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla äänenmurros, kasvupyrähdys alkanut?

Vierailija
45/48 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi tosi kiinnostavaa kuulla, mitä Ap:lle kuuluu.

Vierailija
46/48 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi tosi kiinnostavaa kuulla, mitä Ap:lle kuuluu.

Niin on olisi

Vierailija
47/48 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin olisi

Vierailija
48/48 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittääkö lukio onko murrosikä alkanut?