Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unelmien Juhlatarjoilut

Vierailija
24.08.2015 |

Kaikista maailman kolkista ja ruuista, palkattu henkilökunta tekisi, jos niin haluaisit. Mitä haluaisit tarjota läheisillesi? Päivällinen ja kahvitarjoilu, ehkä iltapala.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronilaatikko <3

Vierailija
2/25 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:42"]Makaronilaatikko <3
[/quote]

Miksei! Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:42"]

Makaronilaatikko <3

[/quote]

200 grammaa? :)

Mulla on nyt menossa suomalainen kausi ja talvihäämenut pyörivät päässä. Perinteiset kolme ruokalajia voisivat koostua vaikkapa kantarelliravioleista, poron fileestä karpalosoosilla ja juureksilla, jälkkäriksi suomalaisia juustoja, vähän kuminanäkkäriä ja joku hillo. Makeaksi mummon leipoma sacher-kakku. Tuhtia ja rustiikkista.

Vierailija
4/25 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:51"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:42"]

Makaronilaatikko <3

[/quote]

Mulla on nyt menossa suomalainen kausi ja talvihäämenut pyörivät päässä. Perinteiset kolme ruokalajia voisivat koostua vaikkapa kantarelliravioleista, poron fileestä karpalosoosilla ja juureksilla, jälkkäriksi suomalaisia juustoja, vähän kuminanäkkäriä ja joku hillo. Makeaksi mummon leipoma sacher-kakku. Tuhtia ja rustiikkista.
[/quote]

Törkeen hyvä. Itsepoimitut kantarellit, meidän leveysasteella peuraa jonkun tutun kautta... hyvähyvä, kiitos! Ap.

Vierailija
5/25 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun todella hyvä tartar tai carpaccio, pääruuaksi ajatuksella tehty risotto ja jotain kalaa ja jälkkäriksi muutamia juustoja hillojen kanssa. Kahvilla vois olla kiva jokin marenkileivos tuoreilla marjoilla ja hedelmillä. :)

Vierailija
6/25 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:55"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:51"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:42"]

Makaronilaatikko <3

[/quote]

[/quote]

Törkeen hyvä. Itsepoimitut kantarellit, meidän leveysasteella peuraa jonkun tutun kautta... hyvähyvä, kiitos! Ap.
[/quote] Ja pakko lisätä, että vaikutat hengenheimolaiselta heti menun suhteen, voitaisko tutustua? :D Ap

Vierailija
7/25 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Big mac, jälkkäriksi mcflurry daimilla.

Vierailija
8/25 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karpalokastike ja riista (ei poro, vaan esim. hirvi) on minun herkkuani. Tosin meillä arkiruokaa, mutta useimnilla ei ole, sillä karpaloita ei kaikkialla ole eikä kaikki löydä. Minä rakastaisin jotain marjahyydykekakkua. Runsas kasvisvalikoima, vaikkapa höyrytettyjä kasviksia ja salaatteja. Paahdettu sipuli sopii tähän yhdistemään myös. 

Sienet maistuisi minulle alkuruokakeitossa. Siinä on se ongelma, että se vaatii kermaa, joka ei kaikille käy ja moni ei tykkää sienistä. 

Vierailija
9/25 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:57"]Alkuun todella hyvä tartar tai carpaccio, pääruuaksi ajatuksella tehty risotto ja jotain kalaa ja jälkkäriksi muutamia juustoja hillojen kanssa. Kahvilla vois olla kiva jokin marenkileivos tuoreilla marjoilla ja hedelmillä. :)
[/quote]

Kannatti aloittaa ketju, tosi hyviä ideoita! Ap

Vierailija
10/25 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taipusin intialaiseen: rogan josh lammasta, riisiä ja valkosipulinaanleipää sekä tietty raitaa.
Kahvin kans pyöräyttäisin mangocheesecaken :)

Iltapalaa jos vielä on vailla, niin salaatti, esim. Viikuna, saksanpähkinä, halloumi ja salaattia

Vierailija
11/25 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 21:00"]Itse taipusin intialaiseen: rogan josh lammasta, riisiä ja valkosipulinaanleipää sekä tietty raitaa.
Kahvin kans pyöräyttäisin mangocheesecaken :)

Iltapalaa jos vielä on vailla, niin salaatti, esim. Viikuna, saksanpähkinä, halloumi ja salaattia
[/quote]

Tätäkin vaihtoehtoa ajatellut, isossa padassa lammascurrya pitkään haudutettuna, naannia kylkeen... pitää googlta tuo rogan josh. Ap

Vierailija
12/25 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon pyöritelly mielessäni jälkiruokaa: grillattua leipäjuustoa, valkosuklaamoussea ja marinoituja lakkoja. Rapeudeksi mantelikrokanttia.

Vierailija
13/25 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 21:06"]Oon pyöritelly mielessäni jälkiruokaa: grillattua leipäjuustoa, valkosuklaamoussea ja marinoituja lakkoja. Rapeudeksi mantelikrokanttia.
[/quote]

Hyvältä kuulostaa! Itselläni käytössä kirsikoita, mikä olisi täydellinen kirsikkajälkiruoka? Ap

Vierailija
14/25 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
15/25 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 21:12"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 21:06"]Oon pyöritelly mielessäni jälkiruokaa: grillattua leipäjuustoa, valkosuklaamoussea ja marinoituja lakkoja. Rapeudeksi mantelikrokanttia. [/quote] Hyvältä kuulostaa! Itselläni käytössä kirsikoita, mikä olisi täydellinen kirsikkajälkiruoka? Ap

[/quote]

Tuoreita? Itselle tulee mieleen jossai liköörissä tms. marinoidut kirsikat. Niiden kanssa jotain jäädykettä. 

Vierailija
16/25 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intialaista kasvisruokaa, channa masala <3 lisäksi valkosipulinaan-leipää ja raitaa. Jälkiruuaksi mansikka-valkosuklaaviinereitä. Nammmmnammm!

Vierailija
17/25 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun omista sienistä soppa, lähilihasta currya, omista kirsikoista kompottia/chutneyta, naan-leipää, villivihannessalaattia, iltapalaksi juustoja ja lähimarjoja, hyvää kahvia. Hyviä ideoita! Ap

Vierailija
18/25 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirsikoista.. Hmm.. Tekusi varmaan pannacotan, kirsikkahilloketta ja laadukkaasta suklaasta kastin. Lisäksi leipoisin suklaakirsikkakeksejä, joilla viimeistelisin komeuden murustelemalla ne.

Vierailija
19/25 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 21:42"]Kirsikoista.. Hmm.. Tekusi varmaan pannacotan, kirsikkahilloketta ja laadukkaasta suklaasta kastin. Lisäksi leipoisin suklaakirsikkakeksejä, joilla viimeistelisin komeuden murustelemalla ne.
[/quote]

Työläs, mutta jees! Ap

Vierailija
20/25 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaharrastajana en voi vastata noilla avauksen spekseillä, koska en tiedä

- millaiset juhlat

- kuinka monelle

- mihin aikaan vuodesta

- missä

Jokaisella juhlalla on oma paikkansa ja luonteensa. Kesällä kala ja perunat missä muodossa tahansa, talvella vaikka isolle joukolle venäläinen kaalisoppa tai fiineille kutsuille pääruuaksi vaikka Beef Wellington. Ja ellei väkeä tulisi kamalan paljon, tekisin ruuat mielelläni itse. Brunssille haluaisin kokin, koska en ole aamuihminen :D

En tiedä mikä on "kahvitarjoilu". Jälkiruuan jälkeen tarjotaan kahvi eli espresso avec, mutta onko se kahvitarjoilu? 

Yöpalana mikään ei voita Janssonin kiusausta, siis oikeaa, alusta asti tehtyä. Ei pakasteita, ei "Janssonin fileitä", ei ruokakermaa, vaan ihan sitä ihteään + pitkä haudutus uunissa. Kesällä se tietysti voi täyteläisyydessään olla vähän liian tömäkkää, mutta ihanaa se on. Ja snapsin kera, tietysti. 

Ja jos joku nyt haluaa vetää tästä viestistäni herneen nenään, niin kerron, että vastasin ap:n kysymykseen vilpittömästi ja hyvällä tahdolla ja tuulella. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme