Sain kamalan itkukohtauksen ajotunnilla :(
Autokoulu on ollut suoraan sanottuna helvettiä minulle, vanhempani pakottivat ilmoittautumaan. Olen pelokas, stressaan todella paljon ja teen erilaisia virheitä ajaessani. Olen normituntien lisäksi joutunut ottamaan neljä lisäajotuntia, tänään oli niistä kolmas.
Sain siis lähes hysteerisen itkukohtauksen ratissa äsken. Pää ei enää kestänyt stressiä ja pelkoa kevyestä liikenteestä, kaistanvaihdoista, taskuparkeista, muista kuskeista ym. Kamalaa että joudun ottamaan vielä enemmän lisätunteja ja pidentämään tätä kärsimystä vielä entisestään :(
Kommentit (67)
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 16:28"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 16:24"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 15:42"]Usko tuota, joka kehotti harjottelemaan automaattivaihteisella autolla. Pystyy ihan eri lailla keskittymään liikenteeseen, usko mua, oon ollu samassa jamassa itsekin.
[/quote]
Vaihteiden vaihtoa tai polkimien käyttöä mun ei edelleenkään tarvitse miettiä juuri ollenkaan, en voi tosin sanoa että ne tulisivat selkärangasta mutta suht luontevasti kuitenkin. Muut tienkäyttäjät ja kulkijat stressaavat. AP
[/quote]
Niin mutta yritä nyt tajuta, että yksi kierros kaupungilla automaatilla hyödyttäisi sinua valtavasti, koska silloin sinun ei tarvitse keskittyä niihin polkimiin vaan voit keskittyä liikenteeseen.
-Liikenneopettaja, joka opettaa havainnointia automaatilla jatkuvasti
[/quote]
Joutuisin kuitenkin palaamaan manuaaliauton rattiin. Ko. automaattitunti voisikin sujua hyvin, mutta siinä se. AP
Minäkin olin autokoulussa surkea kuski, ja jouduin ottamaan lisätunteja, mutta inssin ajoin täysin virheettömästi. Nykyään ajan paljon sujuvasti, mutta heti jos kyydissä on joku, joka arvostelee, ei homma onnistu.
Tukekaa vaan aloittajaa, onhan se niin kilttiä, mutta totuus on, että tuollainen, noin epävarma, epätasapainoinen ja hermostunut kuski on valtava riski liikenteessä. En suosittele.
Tosin AP:n kohdalla voi käydä niin, että hän jollain ihmeellä läpäisee ajokokeen, mutta ei sitten koskaan aja autoa.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 16:28"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 16:24"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 15:42"]Usko tuota, joka kehotti harjottelemaan automaattivaihteisella autolla. Pystyy ihan eri lailla keskittymään liikenteeseen, usko mua, oon ollu samassa jamassa itsekin. [/quote] Vaihteiden vaihtoa tai polkimien käyttöä mun ei edelleenkään tarvitse miettiä juuri ollenkaan, en voi tosin sanoa että ne tulisivat selkärangasta mutta suht luontevasti kuitenkin. Muut tienkäyttäjät ja kulkijat stressaavat. AP [/quote] Niin mutta yritä nyt tajuta, että yksi kierros kaupungilla automaatilla hyödyttäisi sinua valtavasti, koska silloin sinun ei tarvitse keskittyä niihin polkimiin vaan voit keskittyä liikenteeseen. -Liikenneopettaja, joka opettaa havainnointia automaatilla jatkuvasti
[/quote]
Luulisi liikenneopettajan kehoittavan AP:tä pysymään kaukana auton ratista, ihan vaan muiden turvallisuuden takia.
Pelkäsin itsekin, enkä edes halunnut koko ajokorttia. Vieläkin viimenen vaihe kesken mutta kortti siis on jo. Ajattelin etten ikinä aja sen jälkeen, jopa ihan vittuillakseni porukoille jotka minut sinne pakottivat. Nyt kuitenkin kun kortti on niin on se niin kätevä.. Ajelen aina kun saan autoa käyttöön mutta en ota ketään kyytiin enkä suostu mitään kyläreissuja ajamaan koska en osaa parkkeerata. En halua ketään viereen katsomaan miten huonosti ajan.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 17:00"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 16:28"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 16:24"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 15:42"]Usko tuota, joka kehotti harjottelemaan automaattivaihteisella autolla. Pystyy ihan eri lailla keskittymään liikenteeseen, usko mua, oon ollu samassa jamassa itsekin.
[/quote]
Vaihteiden vaihtoa tai polkimien käyttöä mun ei edelleenkään tarvitse miettiä juuri ollenkaan, en voi tosin sanoa että ne tulisivat selkärangasta mutta suht luontevasti kuitenkin. Muut tienkäyttäjät ja kulkijat stressaavat. AP
[/quote]
Niin mutta yritä nyt tajuta, että yksi kierros kaupungilla automaatilla hyödyttäisi sinua valtavasti, koska silloin sinun ei tarvitse keskittyä niihin polkimiin vaan voit keskittyä liikenteeseen.
-Liikenneopettaja, joka opettaa havainnointia automaatilla jatkuvasti
[/quote]
Joutuisin kuitenkin palaamaan manuaaliauton rattiin. Ko. automaattitunti voisikin sujua hyvin, mutta siinä se. AP
[/quote]
Se hiosi taktiikkaa. Sitä on vaikea selittää jos ei kokeile
-liikenneope
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 16:35"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 14:51"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 14:50"]Olisiko opettajan vaihtamisesta apua? Minulla oli opetusmaikka ihan ok, mutta jännitin ratissa tosi paljon. Sitten kakkosvaihetta ajaessa oli eri ope ja tunnelma autossa oli paljon rauhallisempi, vaikka en ollut ajanut juuri yhtään ykkösvaiheen kortin saamisen jälkeen ja olin edelleen arka. Totesin, että olisi ehkä kannattanut etsiä ope jonka kanssa olo on rento, eikä kärvistellä päällisin puolin ihan ok opettajan kanssa, jota kuitenkin jännitin. [/quote] On ollut kaksi eri opettajaa, ei vaikutusta. Molemmat opettajat rentoja ja rauhallisia, minä panikoin. AP
[/quote]Ota diapam ennen ajotuntia ja -koetta.
[/quote]
Pamithan väsyttävät ja heikentävät ajokykyä, samoisin että hölmö neuvo. AP