Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MIKSI te remontoitte vuokra-asuntoja?

Vierailija
24.08.2015 |

Tämä jaksaa aina ihmetyttää. Me ostimme halvalla rivitalon päädyn ja olemme tätä hiljakseltaan rempanneet mieleiseksi, ja useasti on tullut puhetta ihmisten kanssa mm. pikkurempoista. Ja hyvin usein vuokralla asujat kertovat innoissaan kuinka ovat tehneet asuntoonsa sitä ja tätä. 

Ja minä mietin että miksi? Varsinkin niiden kohdalla, jotka asuvat jossain VVO:n tai kaupungin asunnoissa. Yksityinen voi ottaa huomioon vielä hyvin tehdyt remontit, mutta isot firmat tuskin viisveisaavat tästä? 

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vuokralla asujatkin haluavat viihtyä kodissaan:)

Vierailija
42/64 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen vuokra-asuntoni oli yksityisen, vuokraisäntä oli vain tyytyväinen kun viitsin tehdä pikkuremppaa, kuten seinien maalausta ja laminaatin laittoa. Näiden materiaalikustannukset maksoi vuokranantaja ja minä tein asunnosta omaa silmää miellyttävän. Nyt asumme kassin kämpässä ja kun halusin seinät maalata, isännöitsijä maksoi maalit, maalaus- ja suojausvälineet, miksi en olisi maalannut kun nyt näyttää omaan silmään asunto paljon paremmalta ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain oman viihtyvyyden takia. Ja ketä se haittaa jos vähän maali laittaa pintaan. Itsehän me siinä asutaan. On hyvä kun saa tehdä pikkuremppaa, kaikki vuokran antajat ei anna niin tehdä. Pää asia on että saa asunnosta kodikkaan ja viihtyisän.

Ei kaikki asu vuokralla sen vuoksi etteikö olisi varaa myös omistusasuntoon. Se omistusasunto vain ei ole se mitä elämältä haluaa ja mitä pitää tärkeänä.

Vierailija
44/64 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan kaupungin rivarissa, ollaan vaihdettu tapetteja, maalattu, tehty aitaa takapihalle.. Mikä tässä nyt niin ihmeellistä on?

Vierailija
45/64 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en asu Suomessa, mutta asun erään Keski-Eurooppalaisen maan pääkaupungissa, ihan keskustassa ja ei todellakaan ole varaa ostaa asuntoa tästä kaupungista mun tuloilla...valitettavasti..ehkä joku kaunis päivä mutta jos realistisia ollaan niin ei vielä pitkiin aikoihin. Haluan asua kivalla alueella, kun työpaikkani on lähellä ja kaikki palvelut ja ystävät ja elämä nyt ylipäätään. 

Mutta myös koti on tärkeä asia mulle ja vaikka asunkin vuokralla niin haluan tuntea asunnon omaksi kodikseni. Mitään suuren suurta remppaa en tekisi (kuten keittiöremppa tai kylppäriremppa) mutta pientä pintaremonttia olen tehnyt kuitenkin koska se on vaikuttanut viihtyisyyteen niin paljon ja vaikka en saakaan sitä 300 euroa mitä olen käyttänyt asunnon remntoimiseen takaisin kun muutan sitten joskus tästä uuteen asuntoon niin mielestäni se 300 euroa ei ole raha eikä mikään siitä, että sain asua ihanassa kodissa jossa viihdyin hyvin monen vuoden ajan.

Kaiken kukkuraksi kun kerroin asunnon omistajalle toiveestani tehdä omalla rahalla pientä pintaremonttia niin hän innostui sen verran, että lupautui maksamaan puolet joten loppupeleissä maksoin vain 150 euora :) ei paha ollenkaan. 

Vierailija
46/64 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nimenomaan kaupungin vuokraasunnossa kehtaan rempata. Me ei olla tästä muuttamassa pois ikinä joten miksi en remppaisi. Remonttitarvikkeet saa ilmaiseksi. Tietysti jos haluaa juuri vaikka jotain tietynlaista tapettia niin joutuu ite ostamaan ja maalejakin on vain tietyn värisiä. Mutta valkoista maalia saa niin paljon kun haluaa ja itse olen käynyt vain sävyttämässä sen maalin. Ei maksa paljoa.

Yksityiselle en ikinä remontoisi. Omistaja kun voi potkaista sut pihalle milloin vain.

Vierailija
47/64 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantaja saattaa korvata remppamatskut. Lisäksi asumismukavuus ennen kaikkea. En muuta johonkin ajattelemaan vuosikausiksi, että olen vain käymässä tässä, enkä viitis tehdä mukavaksi/omanlaiseksi.

Vierailija
48/64 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vvo:lla saa maalit ja tapetit sekä välineet talon maksamana. Tietysti se kannattaa.

Vierailija
49/64 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitko itse jaksanut savuttomana katsella tupakan ruskettamia seiniä 8 vuotta? Minä olen sen verran esteetikko, että maalasin ekan kuukauden aikana koko kämpän kaupungin maksamilla maaleilla. Kaikilla ei ole mahdollisuuksia omistusasumiseen.

Vierailija
50/64 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itsehän sitä vuokrakämppään ostettua kunnostusta saa ihailla ja remppamateriaalia kuluttaa. Eikä sen tarvitse olla tonnien uhrausta, vaan ihan edullisestikin voi jotain itse tehdä. Just tuttu laittoi itse laminaatit VVO:n asuntoonsa, kun firma kustansi. Eli ei maksanut mitään. Siihen jos lisäksi seinään jotain maalia vaikka itse ostaiskin, ei kalliiksi kodin kaunistaminen tule. Kun esim. jääkaapin saa uutena, kun edellinen sanoo sopimuksensa irti tai uuden suihkukaapin ym, niin ei niin ahne tarvi olla, ettei voisi vähän itsekin satsata.

Ja mitä olen kuullut, niin yllättävän hyvin lähtevät vuokranantajat mukaan rahallisesti.

Vierailija
51/64 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:22"]Itse en asu Suomessa, mutta asun erään Keski-Eurooppalaisen maan pääkaupungissa, ihan keskustassa ja ei todellakaan ole varaa ostaa asuntoa tästä kaupungista mun tuloilla...valitettavasti..ehkä joku kaunis päivä mutta jos realistisia ollaan niin ei vielä pitkiin aikoihin. Haluan asua kivalla alueella, kun työpaikkani on lähellä ja kaikki palvelut ja ystävät ja elämä nyt ylipäätään. 

Mutta myös koti on tärkeä asia mulle ja vaikka asunkin vuokralla niin haluan tuntea asunnon omaksi kodikseni. Mitään suuren suurta remppaa en tekisi (kuten keittiöremppa tai kylppäriremppa) mutta pientä pintaremonttia olen tehnyt kuitenkin koska se on vaikuttanut viihtyisyyteen niin paljon ja vaikka en saakaan sitä 300 euroa mitä olen käyttänyt asunnon remntoimiseen takaisin kun muutan sitten joskus tästä uuteen asuntoon niin mielestäni se 300 euroa ei ole raha eikä mikään siitä, että sain asua ihanassa kodissa jossa viihdyin hyvin monen vuoden ajan.

Kaiken kukkuraksi kun kerroin asunnon omistajalle toiveestani tehdä omalla rahalla pientä pintaremonttia niin hän innostui sen verran, että lupautui maksamaan puolet joten loppupeleissä maksoin vain 150 euora :) ei paha ollenkaan. 
[/quote]

keskieurooppalainen!! Oppikaa nyt jo että maat, kaupungit, kunnat ja kylät kirjoitetaan isolla alkukirjaimella mutta kuvaavat sanat pienellä! ESIMERKKI: Aasia, aasialainen, Suomi, suomalainen, Venäjä, venäläinen. Oppikaa ja valaistukaa.

Vierailija
52/64 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vastaus kysymykseen; en remontoi enkä tajua ihmisiä jotka haaskaavat omia rahojaan toisen asuntoon. Sen sijaan omaa asuntoani remppaan ensi kuusta lähtien.

Tosin jos maalaustarvikkeet kustannetaan puolesta niin se on mielestäni ihan normaalia vuokra-asunnossakin, ei se kuitenkaan nosta arvoa millään tavalla mutta tekee vähän viihtyisämmän lookin. Tapettia en ikinä laittaisi vuokrakämppään. Enkä mitään muutakaan. Amen.

Vierailija
53/64 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:28"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:22"]Itse en asu Suomessa, mutta asun erään Keski-Eurooppalaisen maan pääkaupungissa, ihan keskustassa ja ei todellakaan ole varaa ostaa asuntoa tästä kaupungista mun tuloilla...valitettavasti..ehkä joku kaunis päivä mutta jos realistisia ollaan niin ei vielä pitkiin aikoihin. Haluan asua kivalla alueella, kun työpaikkani on lähellä ja kaikki palvelut ja ystävät ja elämä nyt ylipäätään.  Mutta myös koti on tärkeä asia mulle ja vaikka asunkin vuokralla niin haluan tuntea asunnon omaksi kodikseni. Mitään suuren suurta remppaa en tekisi (kuten keittiöremppa tai kylppäriremppa) mutta pientä pintaremonttia olen tehnyt kuitenkin koska se on vaikuttanut viihtyisyyteen niin paljon ja vaikka en saakaan sitä 300 euroa mitä olen käyttänyt asunnon remntoimiseen takaisin kun muutan sitten joskus tästä uuteen asuntoon niin mielestäni se 300 euroa ei ole raha eikä mikään siitä, että sain asua ihanassa kodissa jossa viihdyin hyvin monen vuoden ajan. Kaiken kukkuraksi kun kerroin asunnon omistajalle toiveestani tehdä omalla rahalla pientä pintaremonttia niin hän innostui sen verran, että lupautui maksamaan puolet joten loppupeleissä maksoin vain 150 euora :) ei paha ollenkaan.  [/quote] keskieurooppalainen!! Oppikaa nyt jo että maat, kaupungit, kunnat ja kylät kirjoitetaan isolla alkukirjaimella mutta kuvaavat sanat pienellä! ESIMERKKI: Aasia, aasialainen, Suomi, suomalainen, Venäjä, venäläinen. Oppikaa ja valaistukaa.

[/quote]

Anteeksi, suomenkielen kirjoitteluni nykyään rajoittuu muutaman whatsappviestiin kuukaudessa ja aihe vapaa palstaan, en ole asunut Suomessa kymmeneen vuoteen ja valitettavasti kielitaito rapisee :(

Vierailija
54/64 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:31"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:28"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:22"]Itse en asu Suomessa, mutta asun erään Keski-Eurooppalaisen maan pääkaupungissa, ihan keskustassa ja ei todellakaan ole varaa ostaa asuntoa tästä kaupungista mun tuloilla...valitettavasti..ehkä joku kaunis päivä mutta jos realistisia ollaan niin ei vielä pitkiin aikoihin. Haluan asua kivalla alueella, kun työpaikkani on lähellä ja kaikki palvelut ja ystävät ja elämä nyt ylipäätään.  Mutta myös koti on tärkeä asia mulle ja vaikka asunkin vuokralla niin haluan tuntea asunnon omaksi kodikseni. Mitään suuren suurta remppaa en tekisi (kuten keittiöremppa tai kylppäriremppa) mutta pientä pintaremonttia olen tehnyt kuitenkin koska se on vaikuttanut viihtyisyyteen niin paljon ja vaikka en saakaan sitä 300 euroa mitä olen käyttänyt asunnon remntoimiseen takaisin kun muutan sitten joskus tästä uuteen asuntoon niin mielestäni se 300 euroa ei ole raha eikä mikään siitä, että sain asua ihanassa kodissa jossa viihdyin hyvin monen vuoden ajan. Kaiken kukkuraksi kun kerroin asunnon omistajalle toiveestani tehdä omalla rahalla pientä pintaremonttia niin hän innostui sen verran, että lupautui maksamaan puolet joten loppupeleissä maksoin vain 150 euora :) ei paha ollenkaan.  [/quote] keskieurooppalainen!! Oppikaa nyt jo että maat, kaupungit, kunnat ja kylät kirjoitetaan isolla alkukirjaimella mutta kuvaavat sanat pienellä! ESIMERKKI: Aasia, aasialainen, Suomi, suomalainen, Venäjä, venäläinen. Oppikaa ja valaistukaa.

[/quote]

Anteeksi, suomenkielen kirjoitteluni nykyään rajoittuu muutaman whatsappviestiin kuukaudessa ja aihe vapaa palstaan, en ole asunut Suomessa kymmeneen vuoteen ja valitettavasti kielitaito rapisee :(
[/quote]

Mutta ego kasvaa kohisten. Onko niin siistiä leijua vauvapalstalla jollain ulkomailla asumisella? Olet varmaan 15-vuotias.

Vierailija
55/64 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:28"]

[/quote]

Painu sinä Tiibettiin valaistumaan. Voi v tätä pätemisen tarvetta joillain.

Vierailija
56/64 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me rempata. Jos olisi talo minkä olen ansainnut, niin voisin rempata. Toisaalta mitäpä sitä uutta taloa remppaamaan.

Vierailija
57/64 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:33"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:28"]

[/quote]

Painu sinä Tiibettiin valaistumaan. Voi v tätä pätemisen tarvetta joillain.
[/quote]

XD

Vierailija
58/64 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kirjoitetaan tiibettiin.

Vierailija
59/64 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:33"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:31"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:28"] [quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:22"]Itse en asu Suomessa, mutta asun erään Keski-Eurooppalaisen maan pääkaupungissa, ihan keskustassa ja ei todellakaan ole varaa ostaa asuntoa tästä kaupungista mun tuloilla...valitettavasti..ehkä joku kaunis päivä mutta jos realistisia ollaan niin ei vielä pitkiin aikoihin. Haluan asua kivalla alueella, kun työpaikkani on lähellä ja kaikki palvelut ja ystävät ja elämä nyt ylipäätään.  Mutta myös koti on tärkeä asia mulle ja vaikka asunkin vuokralla niin haluan tuntea asunnon omaksi kodikseni. Mitään suuren suurta remppaa en tekisi (kuten keittiöremppa tai kylppäriremppa) mutta pientä pintaremonttia olen tehnyt kuitenkin koska se on vaikuttanut viihtyisyyteen niin paljon ja vaikka en saakaan sitä 300 euroa mitä olen käyttänyt asunnon remntoimiseen takaisin kun muutan sitten joskus tästä uuteen asuntoon niin mielestäni se 300 euroa ei ole raha eikä mikään siitä, että sain asua ihanassa kodissa jossa viihdyin hyvin monen vuoden ajan. Kaiken kukkuraksi kun kerroin asunnon omistajalle toiveestani tehdä omalla rahalla pientä pintaremonttia niin hän innostui sen verran, että lupautui maksamaan puolet joten loppupeleissä maksoin vain 150 euora :) ei paha ollenkaan.  [/quote] keskieurooppalainen!! Oppikaa nyt jo että maat, kaupungit, kunnat ja kylät kirjoitetaan isolla alkukirjaimella mutta kuvaavat sanat pienellä! ESIMERKKI: Aasia, aasialainen, Suomi, suomalainen, Venäjä, venäläinen. Oppikaa ja valaistukaa. [/quote] Anteeksi, suomenkielen kirjoitteluni nykyään rajoittuu muutaman whatsappviestiin kuukaudessa ja aihe vapaa palstaan, en ole asunut Suomessa kymmeneen vuoteen ja valitettavasti kielitaito rapisee :( [/quote] Mutta ego kasvaa kohisten. Onko niin siistiä leijua vauvapalstalla jollain ulkomailla asumisella? Olet varmaan 15-vuotias.

[/quote]

Mitä toi nyt leijui? :O Kertoi ettei ole varaa "mun tuloilla", olipa todellista leijuntaa, oikein kuviokelluntaa. ohis

Vierailija
60/64 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n olisi ehkä kannattanut muotoilla kysymys, että "miksi te remontoitte vuokra-asuntoja omalla rahalla". Itse olen tätä samaa ihmetellyt että miksi remontoida vuokra-asuntoa, ellei vuokranantaja maksa sitten vähintään osan tai kokonaan materiaalit. Ymmärrän omalla rahalla remontoinnin jos vuokra on selkeästi alhaisempi kuin markkinahinnat, joten jää rahaa säästöön remontoida tai jos kyse on tosiaan jostakin seinän maalaamisesta, maali kun ei maksa ihan hirveästi.  

Pahimmassa tapauksessa voi käydä niinkin juuri kun olet asuntoa laittanut niin vuokranantaja päättää myydä asunnon ja olet tehnyt hänelle ilmaisen remontin.