seinäjoen teinimurha
Kommentit (175)
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:13"]
Jos olette lukeneet minfon ketjua tästä niin tiedätte miten tekopyhiä ihmiset ovat. Säälitään ja keksitään selityksiä, kun ei vaan menee läpi että teinityttö voi tehdä mitään noin kamalaa. Eikä tuomiotakaan pitäisi siksi antaa, viikko arestia riittää teinitytölle, rassukkaparka kun tuollalailla joutui tuollaiseen tilanteeseen. Eikä mitään väliä, että toinen teinityttö, viaton sellainen, on kuollut.
[/quote]
Ihan samaa mieltä. Ainoa oikea viesti nuorille on ilmaista kaikille selkeästi, että näin ei saa tehdä. Ei ikinä, eikä mistään 'syystä'. Mikään ei oikeuta tähän. Ja tällaisen teon tekijää ei lähdetä paapomaan ja yliymmärtämään. Nuorille ei saa tulla kuvaa, että näin voi tehdä - ja sitten olla vähän niin kuin uhri itsekin.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:29"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:25"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 11:48"]
Mikä saa 15-vuotiaan tytön tekemään noin...
[/quote]
Rakkaus. Joko poikaan tai sitten murhattuun tyttöön.
[/quote]
mutta kyllä tosiasia on se, ettei näitä tapahdu joka päivä. jos mustasukkaisuus ja rakkaus yleensä johtaisivat hengen riistoon, saisi näitä lukea lehdestä joka päivä. eli täytyy olla tekijässä jotain muutakin vialla.
[/quote]
Juuri näin. Mustasukkaisuutta, kateutta ja rakastumista tapahtuu tänäänkin jokaisessa suomalaisessa yläkoulussa. Eikä siellä silti kehenkään kosketa edes pikkurillillä.
edelleen, jos ette usko että nätit teinitytöt on pahoja (siis aikuisten oikeesti Pahoja) googlatkaa Skylar Neese.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:26"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:21"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:16"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:13"]Mä oon vissiin jotenkin erikoinen, kun mua RAIVOSTUTTAA se, että ihmiset haukkuu heti tälläisessä tilanteessa tekijän täysin ja hienon keittiöpsykologiansa avulla saa tehtyä hänestä ties millaisen psykopaatin. Faktakun on, ettei me loppujen lopuksi tiedetä tästäkään tapauksesta juuri mitään. Turha on kenenkään avmamman arvioida toisen ihmisen motiiveja ja mielenterveyttä lukemansa perusteella. Kaikista kamalinta on arvioida toinen ihminen suoraan vaan täysin pahaksi ihmiseksi. Teko oli kamala enkä nyt lähde tekijää puollustelemaan sen kummemmin, mutta kun tätäkin tapausta katsoo voisi ottaa ne mustavalkoiset lasit naamaltaan ja lopettaa sen lynkkauksen, koska fakta on se, ettei se ketään auta. Nämä on kamalia asioita. Minä menetin tänä kesänä ystäväni. Hänen kaverinsa tappoivat hänet erittäin väkivaltaisesti. Ystäväni läheisimmiltä ymmärrän sen totaallisen romahtamisen ja tekijöiden moittimisen, haukkumisen ja muun. Viha on yksi osa suruprosessia. Mutta jos joku, joka ei ystävääni edes tuntisi alkaisi tekijöitä vain lehtitietojen perusteella tai kuulopuheiden mukaan analysoimaan niin en ymmärtäisi. Nyt odotetaan tästäkin, mitä oikeudessa tapahtumasta selviää. Ja oikeus tekijät tuomitsee, ei me. Kyllä minäkin mietin tilannetta paljon, enkä tunne positiivisia tunteita tekijöitä kohtaan, mutta minä en heitä tunne enkä voi heistä mitään sanoa. [/quote] Kaikista kamalinta arvioida toinen pahaksi ihmiseksi? Siis mitä helvettiä. Mun mielestä kaikista kamalinta on houkutella uhri ansaan ja tappaa se teräaseella ja pilata siinä uhrin omaisten elämä samalla. Taidat olla vähän päästäsi vialla sinäkin.
[/quote]
Olen samaa mieltä, emme tunne tekijää. Emme uhria.Emme tekijän perhettä tai terveystilannetta.
Mutta sen tiedämme, että hän taita aolla syyllistynytteoista pahimpaan. Vienyt nuoren tytön hengen. Voiko pahempaa tekoa yksilöön enää kohdistua? Teossa ei ole mitään puollustettavaa tai mitään ymmärrettävää. Ja teko ei ole milläänmittakaavalla hyvä. Se on paha teko. Paha isolla P:llä.
[/quote]
Niin TEKO on paha. Todellakin. Ei sitä voi kiistää, mutta ei ketään voi ainoastaan yhden teon perusteella analysoida täysin pahaksi, vaikke teko kuinka hirveä olisikin.
[/quote]
No, tämän yhden teon perusteella on kuitenkin saatu yksi lapsi kuolleeksi. Kyllä ihmisen pitää ymmärtää, että kaikkea ei saa anteeksi.
Peruuttamatonta ja anteeksiantamatonta on tapahtunut.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:26"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:21"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:16"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:13"]Mä oon vissiin jotenkin erikoinen, kun mua RAIVOSTUTTAA se, että ihmiset haukkuu heti tälläisessä tilanteessa tekijän täysin ja hienon keittiöpsykologiansa avulla saa tehtyä hänestä ties millaisen psykopaatin. Faktakun on, ettei me loppujen lopuksi tiedetä tästäkään tapauksesta juuri mitään. Turha on kenenkään avmamman arvioida toisen ihmisen motiiveja ja mielenterveyttä lukemansa perusteella. Kaikista kamalinta on arvioida toinen ihminen suoraan vaan täysin pahaksi ihmiseksi. Teko oli kamala enkä nyt lähde tekijää puollustelemaan sen kummemmin, mutta kun tätäkin tapausta katsoo voisi ottaa ne mustavalkoiset lasit naamaltaan ja lopettaa sen lynkkauksen, koska fakta on se, ettei se ketään auta. Nämä on kamalia asioita. Minä menetin tänä kesänä ystäväni. Hänen kaverinsa tappoivat hänet erittäin väkivaltaisesti. Ystäväni läheisimmiltä ymmärrän sen totaallisen romahtamisen ja tekijöiden moittimisen, haukkumisen ja muun. Viha on yksi osa suruprosessia. Mutta jos joku, joka ei ystävääni edes tuntisi alkaisi tekijöitä vain lehtitietojen perusteella tai kuulopuheiden mukaan analysoimaan niin en ymmärtäisi. Nyt odotetaan tästäkin, mitä oikeudessa tapahtumasta selviää. Ja oikeus tekijät tuomitsee, ei me. Kyllä minäkin mietin tilannetta paljon, enkä tunne positiivisia tunteita tekijöitä kohtaan, mutta minä en heitä tunne enkä voi heistä mitään sanoa. [/quote] Kaikista kamalinta arvioida toinen pahaksi ihmiseksi? Siis mitä helvettiä. Mun mielestä kaikista kamalinta on houkutella uhri ansaan ja tappaa se teräaseella ja pilata siinä uhrin omaisten elämä samalla. Taidat olla vähän päästäsi vialla sinäkin.
[/quote]
Olen samaa mieltä, emme tunne tekijää. Emme uhria.Emme tekijän perhettä tai terveystilannetta.
Mutta sen tiedämme, että hän taita aolla syyllistynytteoista pahimpaan. Vienyt nuoren tytön hengen. Voiko pahempaa tekoa yksilöön enää kohdistua? Teossa ei ole mitään puollustettavaa tai mitään ymmärrettävää. Ja teko ei ole milläänmittakaavalla hyvä. Se on paha teko. Paha isolla P:llä.
[/quote]
Niin TEKO on paha. Todellakin. Ei sitä voi kiistää, mutta ei ketään voi ainoastaan yhden teon perusteella analysoida täysin pahaksi, vaikke teko kuinka hirveä olisikin.
[/quote]
Ei se teko itseään tehnyt, kyllä sillä oli tekijä, jolle teko oli oma ja tietoinen valinta. Turhaa valkopesua ja hurskastelua.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:04"]
Kauhea tapaus, mutta kiinnostaisi kyllä tietää, mitä on tapahtunut. Mikä saa 15-vuotiaan tytön tekemään noin...
[/quote]
Jos olis poika, teko olisi anteeksiaantamaton (mitä sen pitää ollakin). Kun tekijänä on tyttö, alkaa porukka jopa sääliä häntä.
[/quote]
Jos tekijä olisi poika ja uhrina tyttö, todennäköisesti syytä alettaisi etsiä tytöstä.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:18"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:13"]Jos olette lukeneet minfon ketjua tästä niin tiedätte miten tekopyhiä ihmiset ovat. Säälitään ja keksitään selityksiä, kun ei vaan menee läpi että teinityttö voi tehdä mitään noin kamalaa. Eikä tuomiotakaan pitäisi siksi antaa, viikko arestia riittää teinitytölle, rassukkaparka kun tuollalailla joutui tuollaiseen tilanteeseen. Eikä mitään väliä, että toinen teinityttö, viaton sellainen, on kuollut. [/quote] Murhainfon kirjoittelijat ei ehkä muutenkaan edusta parasta a-luokkaa...
[/quote]
Ai vauvapalstan keskustelijat sitten edustaa? :D en kauheasti huutelis
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:11"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:09"]
Mitä ihmettä siellä on tyttöjen välillä tapahtunut?
[/quote]
kiinnostaa kyllä tietää, että mikä tässä on ollut se "laukaiseva" tekijä. mitä toinen sanonut, tehnyt tmv.
[/quote]
No mikä se yleensä teinityttöjen välejä rikkoo? Yhteinen ihastus.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:02"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:20"]
Kyllähän tuollaisen psykopaatin tai sosiopaatin perheessä ja vanhemmissa on vikaa. Ei hulluja ihan tähän maailmaan tupsahda - geenien lisäksi vaikuttaa myös kasvatus. Jos vaikka vanhempi on narsisti, epävakaa tai maanisdepressiivinen.
Pojan koulukiusaajan on sosiopaatti. Perheen äiti kehuu poikaansa ilman syytä. Että näin niitä hulluja kasvatetaan. Toinen älämölätyyppi käyttäytyy kuin apina - äiti ei raaski laittaa pojalle rajoja, kun pojalle voi tulla paha mieli! Siksi saa ihan vapaasti tehdä mitä vaan!
Onnea heidän elämäänsä. Olen satavarman, että kumpikaan näistä sankareista ei tule menestymään elämässä ja syy on kyllä kasvatuksessa!
[/quote]
Paskat. Ei se aina kasvatuksesta ole kiinni ja se on fakta. Joten turhaan syytät vanhempia. Paljon lähtee kasvatuksestakin, mutta ei voida sanoa, että aina ongelmatapausten tai edes murhaajien kasvatuksessa on ollut jotain pielessä. Ihminen etsii aina vai ketä syyttää ja jos esim sen murhaajan mielenterveydestä löytyy ongelmia niin on helppo syyttää vanhempia.
Toki nyt seinäjoen tapahtumassa tappaja/murhaaja oli vasta 15 ja vanhempien vastuulla. Mutta väitän, että paraskin vanhempi voi olla aavistamatta joissain tapauksissa, että oma muksu saattaa käydä väkivaltaiseksi.
Ja eiköhän tekijänkin omaisilla ole jo ihan tarpeeksi tässä tilanteessa ilman, että aletaan syyttämään heidän kasvatustaan tapahtumasta. Me ei todellisuudessa tiedetä heidän perhe-elämästään mitään, joten jätetään heidät rauhaan.
[/quote]
Tämä. Ihan oikeasti psykopaatiksi voi syntyä.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:38"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:18"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:13"]Jos olette lukeneet minfon ketjua tästä niin tiedätte miten tekopyhiä ihmiset ovat. Säälitään ja keksitään selityksiä, kun ei vaan menee läpi että teinityttö voi tehdä mitään noin kamalaa. Eikä tuomiotakaan pitäisi siksi antaa, viikko arestia riittää teinitytölle, rassukkaparka kun tuollalailla joutui tuollaiseen tilanteeseen. Eikä mitään väliä, että toinen teinityttö, viaton sellainen, on kuollut. [/quote] Murhainfon kirjoittelijat ei ehkä muutenkaan edusta parasta a-luokkaa...
[/quote]
Ai vauvapalstan keskustelijat sitten edustaa? :D en kauheasti huutelis
[/quote]
Täällä on sentään porukkaa laidasta laitaan ja tämä on yksi maan suosituimmista palstoista. Minfossa kirjoittelevat rikoksista obsessoivat entisaikojen Alibin-lukijat...
Mä en nää ketään ihmistä pahana. Nään ihmisiä, jotka tekevät pahoja asioita, mutta kukaan ei mun näkemyksen mukaan ole paha itse, koska jokainen ihminen pystyy sekä pahoihin, että hyviin tekoihin. Se, että joku tekee jotain todella pahaa ei tee minun silmissäni itse ihmisestä pahaa, vaan enemmänkin vaurioituneen tai ongelmaisen, ehkä jotenkin viallisen, mutta ei pahaa.
Nää on varmaan aika paljon näkemyseroja, mutta mun silmissä jokainen ihminen on sen verran monimutkainen, että oli teko kuinka paha vain se ei voi kokonaan ihmistä määrittää..
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:44"]Mä en nää ketään ihmistä pahana. Nään ihmisiä, jotka tekevät pahoja asioita, mutta kukaan ei mun näkemyksen mukaan ole paha itse, koska jokainen ihminen pystyy sekä pahoihin, että hyviin tekoihin. Se, että joku tekee jotain todella pahaa ei tee minun silmissäni itse ihmisestä pahaa, vaan enemmänkin vaurioituneen tai ongelmaisen, ehkä jotenkin viallisen, mutta ei pahaa.
Nää on varmaan aika paljon näkemyseroja, mutta mun silmissä jokainen ihminen on sen verran monimutkainen, että oli teko kuinka paha vain se ei voi kokonaan ihmistä määrittää..
[/quote] Lauermahan se jossain haastattelussa kai sanpi, että alkoi uskoa Pahaan vasta vankilatyössään. kyllä todellakin voi tarpeeksi paha teko ihmistä määrittää. kaikilla ei ole kaikki ruuvit kohdallaan, ja ne kyllä käyttää kaltaistasi surutta hyväksi jos kohdalle osuu.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:46"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:41"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:38"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:18"] [quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:13"]Jos olette lukeneet minfon ketjua tästä niin tiedätte miten tekopyhiä ihmiset ovat. Säälitään ja keksitään selityksiä, kun ei vaan menee läpi että teinityttö voi tehdä mitään noin kamalaa. Eikä tuomiotakaan pitäisi siksi antaa, viikko arestia riittää teinitytölle, rassukkaparka kun tuollalailla joutui tuollaiseen tilanteeseen. Eikä mitään väliä, että toinen teinityttö, viaton sellainen, on kuollut. [/quote] Murhainfon kirjoittelijat ei ehkä muutenkaan edusta parasta a-luokkaa... [/quote] Ai vauvapalstan keskustelijat sitten edustaa? :D en kauheasti huutelis [/quote] Täällä on sentään porukkaa laidasta laitaan ja tämä on yksi maan suosituimmista palstoista. Minfossa kirjoittelevat rikoksista obsessoivat entisaikojen Alibin-lukijat... [/quote] Minfossa motiiviksi esitettiin joskus myös jotain teinityttöjen pieleen mennyttä dildoleikkiä joten.. kyllä se jotain siitä minfon salapoliisien tasosta kertoo. :D
[/quote]
siellä on niin eritasoista keskustelua että ei voi koko foorumia tuomita....paikkansapitävimmät tiedot löytyy usein sieltä, mutta valitettavasti myös paljon tuubaa.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:34"]
edelleen, jos ette usko että nätit teinitytöt on pahoja (siis aikuisten oikeesti Pahoja) googlatkaa Skylar Neese.
[/quote]
No huhhuh. Jossain kertoivat syyksi murhaan sen etteivät enää halunneet olla kavereita O_o
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:53"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:34"]
[/quote]
No huhhuh. Jossain kertoivat syyksi murhaan sen etteivät enää halunneet olla kavereita O_o
[/quote] jepjep. ja sen verran hyvin harkittu ja suunniteltu teko, että ilman toisen tunnustusta tuskin olisivat jääneet kiinni.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:04"]
Kauhea tapaus, mutta kiinnostaisi kyllä tietää, mitä on tapahtunut. Mikä saa 15-vuotiaan tytön tekemään noin...
[/quote]
Jos olis poika, teko olisi anteeksiaantamaton (mitä sen pitää ollakin). Kun tekijänä on tyttö, alkaa porukka jopa sääliä häntä.
[/quote]
Näinhän siinä tapahtuu. Mutta se ei tarkoita, että naisilta vaaditaan vähemmän, joten asiasta on turha etsiä todisteita poikien sortamisesta. Päin vastoin, naiselta oletetaan niin paljon enemmän, että ei voida ymmärtää, miten teko oli edes mahdollinen jos neiti on syyntakeinen.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:44"]Mä en nää ketään ihmistä pahana. Nään ihmisiä, jotka tekevät pahoja asioita, mutta kukaan ei mun näkemyksen mukaan ole paha itse, koska jokainen ihminen pystyy sekä pahoihin, että hyviin tekoihin. Se, että joku tekee jotain todella pahaa ei tee minun silmissäni itse ihmisestä pahaa, vaan enemmänkin vaurioituneen tai ongelmaisen, ehkä jotenkin viallisen, mutta ei pahaa.
[/quote]
Aika pumpulissa olet tainnut elää jos olet tuota mieltä. Kyllä, ihminen voi olla täysin mätä ja paha kykenemättä tuntemaan mitään hyvää. Tekemään niin hirvittäviä tekoja ettei sitä edes normaali ihminen voi käsittää. Annan esimerkin: on ihmisiä jotka lyövät lasten päähän naulan ja kun ne lapset sätkivät siinä kuoleman rajamailla voit vain kuvitella mitä nämä pahat ihmiset sitten tekevät. (En pysty edes kirjoittamaan sitä) Ihan vastasyntyneitä vauvojakin. Ovatko mielestäsi nämä ihmiset vain viallisia? Eikö nämä teot mielestäsi määritä nämä ihmiset pahoiksi?
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:57"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:44"]Mä en nää ketään ihmistä pahana. Nään ihmisiä, jotka tekevät pahoja asioita, mutta kukaan ei mun näkemyksen mukaan ole paha itse, koska jokainen ihminen pystyy sekä pahoihin, että hyviin tekoihin. Se, että joku tekee jotain todella pahaa ei tee minun silmissäni itse ihmisestä pahaa, vaan enemmänkin vaurioituneen tai ongelmaisen, ehkä jotenkin viallisen, mutta ei pahaa.
[/quote]
Aika pumpulissa olet tainnut elää jos olet tuota mieltä. Kyllä, ihminen voi olla täysin mätä ja paha kykenemättä tuntemaan mitään hyvää. Tekemään niin hirvittäviä tekoja ettei sitä edes normaali ihminen voi käsittää. Annan esimerkin: on ihmisiä jotka lyövät lasten päähän naulan ja kun ne lapset sätkivät siinä kuoleman rajamailla voit vain kuvitella mitä nämä pahat ihmiset sitten tekevät. (En pysty edes kirjoittamaan sitä) Ihan vastasyntyneitä vauvojakin. Ovatko mielestäsi nämä ihmiset vain viallisia? Eikö nämä teot mielestäsi määritä nämä ihmiset pahoiksi?
[/quote] ei kun niissä hyvä on vaan näkymätöntä, kun ymmärtää tarpeeksi niin saamme sen esiin! (edellyttäen tietty ettei oma henki lähde ennen sitä)
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:54"]
Jossain murhasyyte-uutisessahan oli myös, että viimeisiä teknisiä tutkimuksia tapahtumapaikalta tehdään vielä, mutta kamppailua ei ole käyty, vaan teko on tullut yllätyksenä uhrille. Aiemmin on kerrottu, että uhri ei normaaslisti kyläillyt tekijän luona, eli tosiaan on houkutellut uhrin kotiinsa tappaakseen hänet. Kyse ei ole ollut riidasta, vaan suunnitellusta murhasta yllättäen uhri uutisoinnin perusteella. Lisäksi mua oikeasti kylmää, että tekijä ei ole suostunut tunnustamaan eikä kerro motiivia. Kiva vaan tappaa joku. Näitähän on maailmalla ollut, esim. teinijoukko tappaa tappamisen ilosta, tai yksittäinen nuori haluaa vain tietää miltä tuntuu tappaa joku. Niin ne sarjamurhaajat syntyvät.
[/quote]
"I don't like Mondays" oli kerran yhden teinitappajan motiivina.
Minua on aina ihmetyttänyt juuri se, että uhri ei yleensä koskaan vieraillut tekijän kotona eivätkä he nytkään olleet kuin vajaan tunnin yhdessä, ennen kuin veitsi tempaistiin esiin. Mikä kyllä viittaisi suunnitelmallisuuteen. Ja raakuus - itse en ainakaan keksi yhtään sen raaempaa keinoa toisen tappamiseen kuin veitsellä viiltely tai sen tökkääminen toisen sisuksiin.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:51"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:46"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:15"]
Arvasin. Jos ihminen suunnittelee ja tekee murhan niin siinä on yleensä kyseessä kylmäverinen "normaali" ihminen jolla eo ole mielisairautta.
[/quote]
Murhan ei tarvitse olla suunniteltu. Syyttäjä ei paljastanut onko murha nimikkeenä raakuuden vai harkinnan takia. Toinen riittää. Itse asiassa on kaksi muutakin, mitkä tekevät murhan, mutta ne ovat tässä äärimmäisen epätodennäköisiä.
[/quote]
mitä ne kaksi muuta ovat?
on tämä tapaus kyllä käsittämätön....
[/quote]
Aiheutetaan vakavaa yleistä vaaraa tai tapetaan virkamies tämän työtehtävissä/työn takia.
Ohis